Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Geelblauwstiens

"Een groot deel" is een aanname

Yellow Army

Citaat van: jimny op juli 14, 2018, 17:30:27
Wat een Calimero gelul lees ik hier toch steeds, zeg maar zo:  veel geschreeuw maar weinig wol

Ik zou zeggen, lees het meest recente artikel van het FD vwb het nieuwe stadion. Zo kan het dus ook.
Area 58

Viper

Citaat van: jimny op juli 15, 2018, 05:23:28
Brabant en Friesland is een slecht voorbeeld omdat Brabant meer dan 2,5 miljoen inwoners heeft tegenover Friesland 650.000 duizend inwoners inwoners, hoe meer inwoners hoe meer geld er per gemeente en provincie beschikbaar is.

Ook zitten er in Brabant veel meer potentiele sponsoren dan in onze provincie, loop voor de aardigheid de hoofdsponsors eens na die Cambuur de laatste decenia heeft gehad.

Ook de vijver waar de 2 bvo's in moeten vissen v.w.b. talenten is bijzonder karig wat is af te lezen in de 1e  selecties

Daarentegen heeft Brabant 8 betaald voetbalclubs, waarvan 1 traditionele top 3 club. Best knap dat de kleinere clubs daar (nog steeds) overeind blijven.

herr kunkel

Citaat van: Yellow Army op juli 15, 2018, 10:35:12
Ik zou zeggen, lees het meest recente artikel van het FD vwb het nieuwe stadion. Zo kan het dus ook.

Idd . Straks vanuit retro-perspectief staan Fm Abe en LC aardig voor tulp met hun intens stemmingmakende berichtgeving. En natuurlijk plaatselijk sufferdje Veldman met zijn digitale vodje:Liwadders..

veteraan

Citaat van: Viper op juli 15, 2018, 11:09:46
Daarentegen heeft Brabant 8 betaald voetbalclubs, waarvan 1 traditionele top 3 club. Best knap dat de kleinere clubs daar (nog steeds) overeind blijven.

Ja als dat uitrekent kom je op twee clubs met een potentie van 12. tot  17.000 toeschouwers
met een begroting van 12 milj. in Friesland. Het enige risico is dat het wisselt wie dan de sterkste is en dat is voor beide goed !

Collingwood

Volgens verschillende media (bv. OF) zal de gemeenteraad woensdag wel instemmen met de vernieuwde stadionplannen. Volgende stap wordt dan om de Friese Poort te overtuigen wat flexibeler met de deadline van 20 juli om te gaan. Daarvoor staat donderdag een gesprek gepland.
Kalmte alleen kan u redden.

herr kunkel

Komt goed... plan A is het nog steeds!

veteraan

De DKV lobby zal zich nu wel neerleggen bij de komst, en gaan nu via de provincie zorgen dat het stadion niet te groot wordt en niet te snel wordt gerealiseerd !

Treb

Citaat van: Collingwood op juli 16, 2018, 23:46:57
Volgende stap wordt dan om de Friese Poort te overtuigen wat flexibeler met de deadline van 20 juli om te gaan. Daarvoor staat donderdag een gesprek gepland.

De Friese Poort gaat het echt niet laten afhangen van een paar maandjes. Dit zit wel snor dus.

Agy

Raad moet wel ja zeggen bij WTC
LC - Gisteren om 23:37 - Erwin Boers - Friesland

Een meerderheid in de Leeuwarder gemeenteraad steunt de gewijzigde koers voor het WTC-Cambuurgebied. De tijdsdruk irriteert de politieke partijen wel.

De gemeenteraad voelt zich voor het blok gezet. Na maanden onderhandelen stellen wethouders Henk Deinum (PvdA) en Friso Douma (CDA) voor om de ontwikkelaars te helpen bij het vinden van extra verdienmogelijkheden. Verder willen ze de provincie een miljoenenbijdrage vragen. Gaat de raad nu niet akkoord, dan valt het plan in duigen en komt er geen nieuw Cambuurstadion.

De PvdA maakte als grootste partij al snel duidelijk dat ze zich achter de koers van de wethouders schaart. De andere coalitiepartijen CDA, PAL/GroenLinks en D66 lijken hetzelfde te doen. Desondanks zit het vrijwel alle partijen dwars dat ze onder enorme tijdsdruk zulke ingrijpende beslissingen moeten nemen.

Asterix en Obelix
Supporterscoƶrdinator Zoltan Zsomoru deed een beroep op de raad om het stadionplan te redden: ,,Kruip in onze huid. Er worden ons al jaren schitterende plannen voorgehouden.'' Margreeth Themmen uit de Schrijversbuurt vroeg aandacht voor de belangen van de omwonenden. ,,Wij voelen ons als het dorpje van Obelix en Asterix.''

Hun belangen sneeuwen steeds onder, stelt ze. ,,Geef ons in ieder geval een green wall.'' Verschillende politieke partijen vinden zo'n groene geluidswand op gemeentegrond nog niet zo gek, bleek uit de reacties van de ChristenUnie, D66 en Lijst058. De wethouders zullen de haalbaarheid snel onderzoeken.

De gemeenteraad worstelt zelf vooral met de eisen die de ontwikkelaars stellen. Uit de onderhandelingen volgt dat er ineens 5000 vierkante meter 'commerciƫle ruimte' ingetekend is. Gijs Jacobse (GBL) vroeg wat daarmee werd bedoeld.

,,We hebben nog geen tijd gehad om er invulling aan te geven'', zei Dirk Jan de Rouwe namens de ontwikkelcombi SOC (DijkstraDraisma en Wyckerveste).

Ontwikkelaars willen keuzevrijheid
De ontwikkelaars willen zelf de keuze behouden om er leisure (vrijetijdsbesteding) dan wel retail (grootschalige winkels) in onder te brengen. Dit komt bovenop de ruim 10.000 vierkante meter grootschalige winkelruimte die sowieso al in de plannen zit.

Dit ligt gevoelig bij winkeliers elders in de stad. Veel politieke partijen zien dan ook liever dat de ontwikkelaars voor leisure kiezen. ,,Maar dat is ons te kort door de bocht'', zei De Rouwe. De ontwikkelaars willen keuzevrijheid houden.

Zij vragen de gemeente ook om het winkelcentrum van de Jumbo aan de Snekertrekweg aan te wijzen als woonlocatie. De invulling is echter nog vaag. Wethouder Deinum beloofde snel met een uitwerking te komen voor dit gebied.

poelie-lwd

Het kan aan mij liggen maar het hele verhaal komt nog steeds erg onsamenhangend over. Veel mitsen en maren en open eindes. Des te knapper om het toch voor elkaar te krijgen dat men zoveel miljoenen in dit project gaat stoppen  :proost Overigens stel ik voor dat we om de 14 dagen bij die mevrouw die na Zoltan spreekrecht kreeg YNWA in de tuin gaan zingen als steuntje in de rug in deze (voor haar) zware tijden.

edit: Mevrouw Themmen. Waarvan akte. Dank Agy!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Agy

#7436
Ach het is vooral onsamenhangend geschreven om een bepaald sfeertje neer te zetten. Het draait alleemaal nog steeds om hetzelfde.

-   Schuld WTC kwijtschelden (was afgesproken)
-   Inrichting parkeerterrein op kosten gemeente/provincie.(was niet afgesproken)
-   Grootschalige & meersoortige winkels toestaan (niet afgesproken en slecht voor binnenstad)
-   Concurrerende winkels verbieden in directe omgeving. (erg scheef, het bestemmingsplan moet zo worden aangepast dat je zelf concurrerend mag zijn maar niet beconcurreert wordt)

papier

Wat een boeven... dit ontwikkelaars. Zomaar 5000m2 erbij, wat heeft dit voor gevolgen voor het aantal parkeerplaatsen? Wat heeft dit voor gevolgen voor de overige beschikbare ruimte in het plan? Men hoeft niet opnieuw te beginnen maar moet wel terug naar de tekentafel, reken daar maar op. Volledig terecht dat de politiek hier niet om zit te springen.

Cambuur wordt gewoon misbruikt als munitie, walgelijk is het. Eigenlijk moet je gewoon zeggen dikke vinger, we regelen het zelf wel. Maar goed, dat is natuurlijk geen taak voor de overheid.

veteraan

Wat je nu ziet is gespartel om het maximum eruit te slepen.
En de provincie tilt het over de zomer heen

Yellow Army

Citaat van: papier op juli 17, 2018, 09:40:22
Wat een boeven... dit ontwikkelaars. Zomaar 5000m2 erbij, wat heeft dit voor gevolgen voor het aantal parkeerplaatsen? Wat heeft dit voor gevolgen voor de overige beschikbare ruimte in het plan? Men hoeft niet opnieuw te beginnen maar moet wel terug naar de tekentafel, reken daar maar op. Volledig terecht dat de politiek hier niet om zit te springen.

Cambuur wordt gewoon misbruikt als munitie, walgelijk is het. Eigenlijk moet je gewoon zeggen dikke vinger, we regelen het zelf wel. Maar goed, dat is natuurlijk geen taak voor de overheid.

Valt mee toch? 4100m2 komt te vervallen als gevolg van de Karwei die is afgehaakt, anderzijds komt er 5000m2 bij. Dus slechts 900m2 extra tov de oorspronkelijke plannen.
Area 58