Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

herr kunkel

De gemeente treft geen blaam ... dus wethouders etc. liquideren is tamelijk bizar bedacht.  Het ligt tussen een aantal  marktpartijen vast en komende 2 weken zal druk worden opgevoerd hoorde ik....  Er wordt volgens mij aardig hoog spel gespeeld. Ingeval van klappen van de deal hoop ik dat één van de betrokkenen een pand heeft in het Oeral gebergte en daar wat zaken kan doen met plaatselijke agrariers = veilige afstand van Leeuwarden.

jimny

Citaat van: DayDreamer op juni 15, 2018, 14:09:21
Leyten is eigenaar van de grond onder huidige stadion en de oude velden van v.v. Leeuwarden.
Nieuwe tribunes de grond uit stampen, wie gaat dat betalen ? Cambuur niet hoor.

De oude velden van vvLeeuwarden zijn nog steeds van de gemeente en Leyten bezit de grond onder de huidige hoofdtribune + opstal.

Yellow Army

Citaat van: jimny op juni 15, 2018, 13:09:56
Altijd gezegd het nieuwe stadion is een luchtkasteel, omdat men te afhankelijk is van meerdere partijen.
Dikke streep er doorheen en toch maar eens goed zien welke mogelijkheden er nog zijn op de huidige locatie.
Plan B  = nieuwe hoofdtribune aan de Oostkant neerzetten, Zuid afbreken en een soortgelijke tribune bouwen als de huidige Noord tribune.
De huidige hoofdtribune is in principe goed genoeg.
De voetbalvelden aan de Oostkant geschikt maken als parkeerterrein en toegangsweg aanleggen vanaf de Archipelweg.
Betrek de huidige project ontwikkelaar en eigenaar van het huidige stadion, Leyten bij deze megaklus in.

Drop dit plan bij onze gemeentelijke bestuurders en die zien dan apen en beren en gaan snel water bij de wijn doen over het parkeerterrein bij het WTC

Welke projectontwikkelaar wil daar een cent in investeren? Kost tientallen miljoenen en heeft dus een terugverdientijd van een miljoenmiljard jaar
Area 58

vialli

#7023
Van de gemeente is NIKS te verwachten dat is zo langzamerhand wel duidelijk.
Ze draaien op een sloechslimme manier de club de nek om want zonder nieuw
stadion heeft Cambuur geen toekomst meer :R :R
Of we moeten genoegen nemen met een soort Telstar rol.

Lore

Citaat van: vialli op juni 15, 2018, 17:06:21
Van de gemeente is NIKS te verwachten dat is zo langzamerhand wel duidelijk.
Ze draaien op een sloechslimme manier de club de nek om want zonder nieuw
stadion heeft Cambuur geen toekomst meer :R :R
Of we moeten genoegen nemen met een soort Telstar rol.

Wat had de gemeente dan moeten doen volgens jou?

herr kunkel

Wat een dom praat hier steeds.. lijkt wel papegaaien soep... er is maar 1 partij die de boel loopt te frustreren... mss even goed lezen.

Agy

Ach ja ik heb het al vaker gezegd het is enorm populistisch om niet geremd door enige kennis van zaken naar de gemeente te wijzen.

herr kunkel

Tsja.. de gemeente blinkt tot dusver niet echt uit qua transparantie en de betrokken ambtenaar moet wellicht voor straf worden gedetacheerd naar DKV, daar heeft hij de lachers in ieder geval op zijn hand. Feit is dat Anker deze patstelling heeft veroorzaakt, er intern een serieuze handreiking is gedaan door een andere partij, maar deze zuivelkwezel onverschrokken tendentieuze gedragingen blijft vertonen. Als hij dit blijft doen het pek maar op temperatuur brengen en de kar uit het hok.

Vlampiep

Citaat van: Agy op juni 15, 2018, 20:59:46
Ach ja ik heb het al vaker gezegd het is enorm populistisch om niet geremd door enige kennis van zaken naar de gemeente te wijzen.
Maar je kunt ook niet ontkennen dat er een brief een half jaar lang in een buro lade is blijven liggen.
Dus is geklungel en desinteresse de gemeente wel te verwijten en dat uitsprekende voel ik mij absoluut niet populistisch.

Agy

#7029
Das waar maar ook die brief heeft weinig invloed op het vlotrekken gezien ook de provincie geen commercieel parkeerterrein van de belastingcentjes mag aanleggen, dan zal er wel met budgetten moeten worden geschoven. En dan heb ik het nog geen eens over verkapte steun aan een betaald voetbalorganisatie. Verder zeg ik ook niet dat de gemeente uitblinkt in doortastendheid maar ik zie niet hoe zij mbt deze twee punten een oplossing kunnen aandragen noch daar schuld voor kunnen dragen.

vialli

Citaat van: Lore op juni 15, 2018, 19:20:33
Wat had de gemeente dan moeten doen volgens jou?

Het ligt niet alleen aan de gemeente maar de echte wil ontbreekt om er met de
investeerders iets moois van te maken. Zo'n brief die een half jaar in een buro
blijft liggen is niet bepaald een teken van veel interesse voor dit project.
Bovendien hebben ze de voorwaarden zo streng gemaakt dat het haast een
onmogelijke opgave is om daar bepaalde bedrijven heen te halen i.v.m concurrentie
van de binnenstad. Als het in Leeuwarden om cultuur gaat is men gauw door de
bocht en mag het wat kosten (de neushoorn 18 miljoen) om maar niet te spreken
van de jaarlijkse tekorten van de Harmonie die al jaren geruisloos worden gladgestreken.

DayDreamer

Maar er gaan toch geluiden dat bijvoorbeeld een Aldi de plaats van Karwei wel wil innemen, als zo'n Anker dan z'n trots niet opzij wil zetten en zo'n project wil laten ploffen, daar kan ik echt niet bij. Ik snap dat dit niet het enige pijnpunt is, oplossing voor parkeerterrein etc zal er ook moeten komen. Maar met een ander bedrijf ipv Karwei heb je in ieder geval het probleem Bauhaus opgelost.

Vlampiep

Citaat van: vialli op juni 15, 2018, 23:39:48
Het ligt niet alleen aan de gemeente maar de echte wil ontbreekt om er met de
investeerders iets moois van te maken. Zo'n brief die een half jaar in een buro
blijft liggen is niet bepaald een teken van veel interesse voor dit project.
Bovendien hebben ze de voorwaarden zo streng gemaakt dat het haast een
onmogelijke opgave is om daar bepaalde bedrijven heen te halen i.v.m concurrentie
van de binnenstad. Als het in Leeuwarden om cultuur gaat is men gauw door de
bocht en mag het wat kosten (de neushoorn 18 miljoen) om maar niet te spreken
van de jaarlijkse tekorten van de Harmonie die al jaren geruisloos worden gladgestreken.
Ook een reden kan zijn dat er een enorm financieel te kort aqnwezig is op de begroting en dat er geen middelen vrij gemaakt kunnen worden bedoeld voor de infrastructuur van een nieuw stadion.

Viper

Cambuurstadion: Jan Anker beraadt zich op toekomst

Leeuwarden - Investeerder en ondernemer Jan Anker beraadt zich op zijn rol in de ontwikkeling van een nieuw Cambuurstadion. Dat stelt zijn woordvoerder Jan Spoelstra. Anker, tevens bestuursvoorzitter van zuivelbedrijf A-ware, is een belangrijke speler bij de totstandkoming van een nieuw voetbalstadion.

Lees meer:
https://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=74689

veteraan

Er kan inderdaad worden aangenomen dat het optimisme voor het nieuwe stadion indertijd een politieke reden had !