Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

AL

Deinum al opgestapt??
Wat een kneus zeg.

PePe

Eerst Familia tegen houden, en nu Bauhaus binnen halen?!?!?!

Vlampiep

Citaat van: PePe op april 05, 2018, 22:41:03
Eerst Familia tegen houden, en nu Bauhaus binnen halen?!?!?!
In eerste instantie kun je het College willekeur verwijten maar wat Bauhaus betreft ook nog eens onbehoorlijk bestuur mbt de gemaakte afspraken met de investeerder.

Galdiano

Citaat van: Noordcambuur op april 05, 2018, 20:26:34
Dkv supporters lachen zich kapot dat het zo gaat bij onze club.

Nou en? Dat interesseert mij helemaal niets!
ik heb me ook kapot gelachen om Schaars  :_schater

Dat hoort erbij...
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Vlampiep op april 06, 2018, 08:09:53
In eerste instantie kun je het College willekeur verwijten maar wat Bauhaus betreft ook nog eens onbehoorlijk bestuur mbt de gemaakte afspraken met de investeerder.

Op basis van welke juridische gronden zou de gemeente Bauhaus nu tegen moeten houden dan?

Vlampiep

Citaat van: Lore op april 06, 2018, 14:06:34
Op basis van welke juridische gronden zou de gemeente Bauhaus nu tegen moeten houden dan?
De wethouder heeft mondelinge afspraken met de investeerder gemaakt waarvan hij kon weten deze niet na te kunnen komen.
Bauhaus kan volgens mij alleen een vergunning worden ontzegd als de vestiging niet past omgevingsplan van het WTC gebied.
Zo ver ik het kan beoordelen zou Deinum wel het een en ander Bestuursrechtelijk te laste kunnen worden gelegd.

Lore

Citaat van: Vlampiep op april 06, 2018, 14:52:07
De wethouder heeft mondelinge afspraken met de investeerder gemaakt waarvan hij kon weten deze niet na te kunnen komen.
Bauhaus kan volgens mij alleen een vergunning worden ontzegd als de vestiging niet past omgevingsplan van het WTC gebied.
Zo ver ik het kan beoordelen zou Deinum wel het een en ander Bestuursrechtelijk te laste kunnen worden gelegd.

Deinum zou wel een probleem kunnen hebben, maar eerlijk gezegd hoop ik van niet. Hij heeft van get stadion wel een Deinumshow gemaakt en dus kan het wel eens in ons voordeel werken.

Op basis van wat ik nu in de media lees zou het allemaal wel eens mee kunnen vallen. Anker is voornamelijk bang dat karwei zich terug trekt, maar karwei heeft nog niet gezegd dat ze dat doen. Zou het ook raar vinden als er in dit stadium nig geen contracten getekend zijn die bindend zijn.

Als dat zo is dan rest de vraag waarom Anker dan niet wil tekenen. Hij is een echte zakenman. Hij realiseert zich dat er erg veel op het spel staat. Door het nu onder druk te zetten hoopt hij misschien betere voorwaarden te kunnen regelen.

Het zal de komende tijd wel duidelijk gaan worden

Viper



Vlampiep

Citaat van: Lore op april 06, 2018, 17:52:10
Deinum zou wel een probleem kunnen hebben, maar eerlijk gezegd hoop ik van niet. Hij heeft van get stadion wel een Deinumshow gemaakt en dus kan het wel eens in ons voordeel werken.

Op basis van wat ik nu in de media lees zou het allemaal wel eens mee kunnen vallen. Anker is voornamelijk bang dat karwei zich terug trekt, maar karwei heeft nog niet gezegd dat ze dat doen. Zou het ook raar vinden als er in dit stadium nig geen contracten getekend zijn die bindend zijn.

Als dat zo is dan rest de vraag waarom Anker dan niet wil tekenen. Hij is een echte zakenman. Hij realiseert zich dat er erg veel op het spel staat. Door het nu onder druk te zetten hoopt hij misschien betere voorwaarden te kunnen regelen.

Het zal de komende tijd wel duidelijk gaan worden
Dat Anker het onderste uit de kan wil halen lijkt mij ook niet vreemd.
Volgens de woordvoerder van het WTC zijn er zaken vastgelegd en daarnaast door Deinum toezeggingen gedaan.
Het zal de komende tijd inderdaad wel duidelijk gaan worden hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan.
Maar hopelijk vanavond weer drie puntjes mee naar Leeuwarden.

Yellow Army

College Leeuwarden wist in januari over zorg om Bauhaus
9 uur geleden    9 uur geleden   Friesland
Een schets van het plan voor een nieuw Cambuurstadion in het WTC-gebied.
Een schets van het plan voor een nieuw Cambuurstadion in het WTC-gebied.
Wethouder Henk Deinum heeft de rest van het Leeuwarder college op 9 januari geïnformeerd over de Bauhaus-zorgen van Jan Anker.

Dit antwoorden burgemeester en wethouders op vragen van de VVD en Lijst058. Eind december had Anker namens WTC-Beheer zijn zorgen geuit over de komst van een Bauhaus bij de Slauerhoffweg aan Deinum.

Dit is namelijk ongunstig voor Karwei, die zich in het WTC zou vestigen. Het college zag in januari geen reden om de raad te informeren: ,,Gezien de signalen van de SOC (Wyckerveste/DijkstraDraisma) was er geen aanleiding te veronderstellen dat er door de SOC en WTC het standpunt ingenomen zou worden, zoals dat nu is gebeurd.

Aan de tand voelen
In maart liet Anker aan de SOC weten dat hij niet verder kan met de planontwikkeling, tenzij de bouw van Bauhaus tegengehouden wordt. De SOC stuurde hierover een brief aan Deinum. ,,Pas met deze brief van 30 maart werden de aard en omvang van het schaden van de businesscase en de consequentie duidelijk die door de heer Anker hieraan verbonden wordt.''

Normaal gesproken wilde Deinum de raad in april of mei bijpraten over de stand van zaken rond de plannen. De brief noopte hem om dit eerder te doen. Vanavond zullen de politieke partijen hem verder aan de tand voelen over de informatievoorziening. Volgende week komen de ontwikkelaars naar de raad.

Lees ook: Drie brieven over problemen Cambuurstadion
Achter de schermen vinden nu veel gesprekken plaats. De Aldi wil graag vertrekken van de Snekertrekweg en toonde afgelopen jaar interesse in De Centrale, Tesselschadestraat of WTC-zone. De supermarktketen heeft inmiddels dan ook aan het WTC laten weten de plek van Karwei eventueel te willen innemen.

Aldi wil eventueel graag de plek van de Karwei innemen. Way is het probleem?
Area 58

roepieh

Citaat van: Yellow Army op april 11, 2018, 17:27:19


Aldi wil eventueel graag de plek van de Karwei innemen. Way is het probleem?

daar zullen de Lidl en Jumbo wel weer op tegen zijn...  :zucht

Lore

Citaat van: roepieh op april 11, 2018, 19:19:15
daar zullen de Lidl en Jumbo wel weer op tegen zijn...  :zucht

Het is vervanging van een andere locatie. Het lijkt mij dat het wel goed komt. Heb nog steeds niet gehoord dat karwei zich echt terug trekt

Galdiano

Citaat van: Lore op april 11, 2018, 19:49:52
Het is vervanging van een andere locatie. Het lijkt mij dat het wel goed komt. Heb nog steeds niet gehoord dat karwei zich echt terug trekt

Intergamma heeft al aan gegeven niet te willen verhuizen indien Bauhaus gaat komen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

PePe

De consument laat zich niet door de politiek leiden, en bepaald zelf wel bij welke bouwmarkt hij zijn spullen koopt.