Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

DayDreamer

Diepenmaat zit gewoon op verkeerde locatie, wie komt er in godsnaam nog op de Voorstreek. ( Uitzonderingen daargelaten  :proost )
De Voorstreek heeft al tijden geen interessante winkels meer. Gemeente is niks voor niks bezig winkels over te hevelen naar rond de Nieuwestad - Ruiterskwartier, zie Bever en Scapino.
Intertoys en Bart Smit gaan samen en kiezen dus ook om daar weg te gaan, winkel is dicht op Voorstreek, terwijl die winkel mooier is als dat rare pand van de Bart Smit aan de Wirdumerdijk.

Daddy T.

Citaat van: Vlampiep op juli 04, 2017, 07:35:19
Ja, Diepenmaat is ook door de tijd ingehaald.
Maar ik kan ook haar bezwaren wel plaatsen......

Het is niet tegen te houden, maar ik kan daarmee wel begrip op brengen omdat de middenstand in binnenstad het steeds meer voor de kiezen krijgt.

Diepenmaat onderneemt nog op de ouderwetse manier (jarenlang bedrijf in centrum net buiten de grote winkelstraten en pensioen haal ik later wel uit verkoop van het pand, klanten komen wanneer ik open wil zijn, etc) en kan daardoor geen kant op. Twee panden op de Voorstreek, waar geen winkel zich meer wil vestigen omdat het streekje al jaren dood is, laat staan dat je de panden voor goede prijs kan verkoper. Dan is het toezien hoe de concurrentie steeds weer opduikt op de nieuwe locaties, flexibel is door huur ipv aankoop van pand voor tientallen jaren, gratis parkeren voor de deur en een omgeving waar wel wat te beleven valt en bedrijven elkaar versterken (ipv de Islamitische slager, Chinese massage salon en een Oost Europese supermarkt).
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

SCC-J

Vrijgesteld van gemeentelijke belastingen en huren. Ga eens aantonen...

hobbes

Citaat van: DayDreamer op juli 04, 2017, 09:28:19
Diepenmaat zit gewoon op verkeerde locatie, wie komt er in godsnaam nog op de Voorstreek. ( Uitzonderingen daargelaten  :proost )
De Voorstreek heeft al tijden geen interessante winkels meer. Gemeente is niks voor niks bezig winkels over te hevelen naar rond de Nieuwestad - Ruiterskwartier, zie Bever en Scapino.
Intertoys en Bart Smit gaan samen en kiezen dus ook om daar weg te gaan, winkel is dicht op Voorstreek, terwijl die winkel mooier is als dat rare pand van de Bart Smit aan de Wirdumerdijk.

Dat Intertoys voor de wirdumerdijk kiest kan ook gewoon te maken hebben met huurcontracten. Als ze het contract op de kelders afgelopen was en die op de wirdumerdijk loopt nog enige jaren dan hebben ze weinig keuze.

vialli

#6364
Internetbestellingen zijn inderdaad de grootste concurrent  :y

Bolle

Citaat van: hobbes op juli 04, 2017, 09:45:20
Dat Intertoys voor de wirdumerdijk kiest kan ook gewoon te maken hebben met huurcontracten. Als ze het contract op de kelders afgelopen was en die op de wirdumerdijk loopt nog enige jaren dan hebben ze weinig keuze.

Bij dergelijke samensmeltingen van bedrijven kopen ze eventuele contracten gewoon af en kiezen ze voor de A1-locatie ipv een A2...

Met de tijd meegaan is voor veel ondernemers uit de binnenstad een hele uitdaging. Ben dan ook blij dat het overwegend positief was gister!

Oosttribune

Citaat van: Daddy T. op juli 04, 2017, 09:38:49
Diepenmaat onderneemt nog op de ouderwetse manier (jarenlang bedrijf in centrum net buiten de grote winkelstraten en pensioen haal ik later wel uit verkoop van het pand, klanten komen wanneer ik open wil zijn, etc) en kan daardoor geen kant op. Twee panden op de Voorstreek, waar geen winkel zich meer wil vestigen omdat het streekje al jaren dood is, laat staan dat je de panden voor goede prijs kan verkoper. Dan is het toezien hoe de concurrentie steeds weer opduikt op de nieuwe locaties, flexibel is door huur ipv aankoop van pand voor tientallen jaren, gratis parkeren voor de deur en een omgeving waar wel wat te beleven valt en bedrijven elkaar versterken (ipv de Islamitische slager, Chinese massage salon en een Oost Europese supermarkt).

Kortom mevrouw Diepenmaat... denk eens als een ondernemer, en zoek een nieuwe locatie, er staan nog mooie panden leeg in het centrum waarmee je ook de toekomst van je winkel veilig stelt. Deinum is altijd in voor een goeie deal.
Je kan ook zo slim zijn om eens te bellen met Cambuur en een winkel te beginnen onder het stadion met deels een fanshop

moeten wij nou de ondernemer voor je gaan spelen....

Cor

Citaat van: hobbes op juli 04, 2017, 09:45:20
Dat Intertoys voor de wirdumerdijk kiest kan ook gewoon te maken hebben met huurcontracten. Als ze het contract op de kelders afgelopen was en die op de wirdumerdijk loopt nog enige jaren dan hebben ze weinig keuze.

Daar komen appartementen. Bodyshape verdwijnt ook, gaat naar Goutum

DayDreamer

Betaald parkeren rond het stadion, vraag me af of dat gaat werken.

Ik hoorde Henk Deinum gisteren zeggen dat de binnenstad vind dat er rond dit plan betaald parkeren moet komen omdat het anders oneerlijke concurrentie is, maar :

Karwei - in de stad zijn zat bouwmarkten waar parkeren gratis is.
Jumbo / Lidl - in de stad zijn zat supermarkten waar parkeren gratis is.
McDrek - Goutum kun je gratis parkeren.
Action - Cambuurplein, Bilgaard, Centrale gratis parkeren.
Fysiotherapeut / zorgboulevard? - ook genoeg waar je gratis voor de deur kan parkeren.
ROC - zullen leerlingen zijn die met auto willen komen, maar uiteraard niet willen betalen voor parkeren.

Volgens mij gaat betaald parkeren hier in dit gebied niet werken, denk dat wijken als Westerparkwijk dan juist overlast krijgt van mensen die daar hun auto gaan parkeren als ze bijvoorbeeld de leisuredome willen bezoeken.


Lore

Citaat van: DayDreamer op juli 05, 2017, 08:41:25
Betaald parkeren rond het stadion, vraag me af of dat gaat werken.

Ik hoorde Henk Deinum gisteren zeggen dat de binnenstad vind dat er rond dit plan betaald parkeren moet komen omdat het anders oneerlijke concurrentie is, maar :

Karwei - in de stad zijn zat bouwmarkten waar parkeren gratis is.
Jumbo / Lidl - in de stad zijn zat supermarkten waar parkeren gratis is.
McDrek - Goutum kun je gratis parkeren.
Action - Cambuurplein, Bilgaard, Centrale gratis parkeren.
Fysiotherapeut / zorgboulevard? - ook genoeg waar je gratis voor de deur kan parkeren.
ROC - zullen leerlingen zijn die met auto willen komen, maar uiteraard niet willen betalen voor parkeren.

Volgens mij gaat betaald parkeren hier in dit gebied niet werken, denk dat wijken als Westerparkwijk dan juist overlast krijgt van mensen die daar hun auto gaan parkeren als ze bijvoorbeeld de leisuredome willen bezoeken.

Dat is echt een enorm gezocht argument. Dan ook direct maar betaald parkeren bij de Centrale, Blauwe Golf en Kalerdijkje?

DayDreamer

Citaat van: Lore op juli 05, 2017, 10:34:45
Dat is echt een enorm gezocht argument. Dan ook direct maar betaald parkeren bij de Centrale, Blauwe Golf en Kalerdijkje?

Centrale kan Gemeente geen betaald parkeren van maken, de grond onder de parkeerterreinen is gekocht door de ondernemers daar of eigenaar van dat gebied, zodat het terrein dus gratis parkeren is, dit gaf Henk Deinum gisteren aan.

michello

P+R terrein aanleggen op een geschikte plek en met pendelbussen richting nieuwe stadion. Bijvoorbeeld in de buurt van het nieuwe Vd Valk hotel. Vanaf daar is het maar 10 min rijden over de haak. Dan kun je dat gelijk gebruiken voor naar het centrum.

marslwd

volgens de tekeningen zijn de parkeerplaatsen gemeente grond en een gedeelte bij WTC is al betaald parkeren

Agy

Omwonenden gematigd positief...
Middenstand positief...
Supporters enorm positief...

Kortom.... komt goed..  :proost

S(CC)upporter

http://www.tvgids.nl/peperdure-fonteinen-in-laatste-van-onze-centen/artikel/146846/

4,5 miljoen voor fonteinen..., dat had ook in een nieuw stadion geïnvesteerd kunnen worden!  :insane