Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: jimny op juni 30, 2017, 11:23:58
Kort samengevat het kan nog alle kanten uit

Formeel gezien wel, realistisch gezien niet
Area 58

Agy

Citaat van: Lore op juni 30, 2017, 15:03:13
Het stadion komt er en de beslissing komt of vlak voor de zomer of vlak erna!

De enige juiste constatering..  :proost


Citaat van: Yellow Army op juni 30, 2017, 16:20:54
Formeel gezien wel, realistisch gezien niet

Wat bist positief..  :thumbsup

Geelblauwstiens

Mooie gedachte deze ochtend in Lc
Inwoner dkv maakt, via ingezonden stuk, zich zorgen over gemeentelijke investeringen in stadion Leeuwarden.
Angst is een slechte raadgever

Noordcambuur

Citaat van: Geelblauwstiens op juli 01, 2017, 08:27:01
Mooie gedachte deze ochtend in Lc
Inwoner dkv maakt, via ingezonden stuk, zich zorgen over gemeentelijke investeringen in stadion Leeuwarden.
Angst is een slechte raadgever
ze beginnen zich nu al te knijpen die stink boere,

Treb

Citaat van: Geelblauwstiens op juli 01, 2017, 08:27:01
Mooie gedachte deze ochtend in Lc
Inwoner dkv maakt, via ingezonden stuk, zich zorgen over gemeentelijke investeringen in stadion Leeuwarden.
Angst is een slechte raadgever

Laten ze zich daar maar bezig houden met hoeveel belastinggeld er ieder jaar naar dat sportdorp gaat. Ook weer typisch dat de LC dit plaatst.

jimny

Citaat van: Treb op juli 01, 2017, 08:51:14
Laten ze zich daar maar bezig houden met hoeveel belastinggeld er ieder jaar naar dat sportdorp gaat. Ook weer typisch dat de LC dit plaatst.

De LC plaatst dit ingezonden stuk omdat er niets verkeerd in staat en de inzender zich aan de regels houd of moeten ze jou eerst vragen of het geoorloofd is

Treb

Citaat van: jimny op juli 02, 2017, 19:57:35
De LC plaatst dit ingezonden stuk omdat er niets verkeerd in staat en de inzender zich aan de regels houd of moeten ze jou eerst vragen of het geoorloofd is

Kijk eens. Veel plezier volgend seizoen.

https://ticketing.sc-heerenveen.nl/seizoenkaarten

Viper

Citaat van: jimny op juli 02, 2017, 19:57:35
De LC plaatst dit ingezonden stuk omdat er niets verkeerd in staat en de inzender zich aan de regels houd of moeten ze jou eerst vragen of het geoorloofd is

Als inzender kun je natuurlijk best ver gaan, zonder de regels te overtreden. De vraag is hoe de redactie van de LC met deze stukken omgaat. Voor hetzelfde geld liggen er nog 10 positieve inzendingen, maar kiezen ze bewust voor een negatief stuk. Je kunt hier als redactie achter de schermen heel partijdig in zijn.

jimny

Citaat van: Treb op juli 02, 2017, 20:00:20
Kijk eens. Veel plezier volgend seizoen.

https://ticketing.sc-heerenveen.nl/seizoenkaarten

Je denkt toch niet echt dat ik als Leeuwarder ooit een poot in dat stadion ga zetten, al met al trek je dus een verkeerde conclusie

Bernardo

Leeuwarder ondernemers positief over nieuw Cambuurstadion
03 jul 2017 - 15:35 Frysk

De Leeuwarder ondernemers zijn overwegend blij met de plannen voor een nieuw Cambuurstadion in het WTC-gebied. Die conclusie is te trekken na een bijeenkomst die de gemeente Leeuwarden maandag hield met ondernemers uit de stad. Na een toelichting van de ontwikkelaars, de gemeente en SC Cambuur zelf, gingen de meeste vragen over het parkeren. Ook over de verbinding van het WTC-gebied met de binnenstad waren zorgen, maar van principiƫle bezwaren, of robuust verzet tegen de verplaatsing van het stadion is geen sprake.

Mariƫlle Diepenmaat, die aan de Voorstreek een sportzaak runt, maakt wel bezwaar tegen de mogelijkheid dat in het WTC-gebied een winkel met sportartikelen mag komen. Volgens haar gaat dat ten koste van de binnenstad, die het al zo moeilijk heeft in de strijd tegen leegstand. De gemeenteraad zal mogelijk nog voor de zomer over de stadionplannen een besluit nemen.

OF.

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Yellow Army

Jammer Diepenmaat, wel of geen sportzaak bij het WTC is een gepasseerd station. De gemeente is dus met de middenstand overeen gekomen dat deze er wel mag komen. Daarnaast is Perry sport al vertrokken dus mag deze huilbaby al helemaal niet klagen.
Area 58

Geelblauwstiens

Citaat van: Yellow Army op juli 03, 2017, 20:25:37
Jammer Diepenmaat, wel of geen sportzaak bij het WTC is een gepasseerd station. De gemeente is dus met de middenstand overeen gekomen dat deze er wel mag komen. Daarnaast is Perry sport al vertrokken dus mag deze huilbaby al helemaal niet klagen.

Ondernemen is een werkwoord

Bankzitter

Citaat van: Geelblauwstiens op juli 03, 2017, 21:50:39
Ondernemen is een werkwoord

Juist!

Misschien kan ze een videotheek beginnen... . Kom op, als ondernemer moet je toch aanvoelen of je business toekomst heeft en daar tijdig op inspelen.
"Voor 22:00 besteld , morgen in huis", daar heeft ze meer last van dan van een sportzaak bij het WTC .

Maar goed, deze horde lijkt ook wel weer genomen te kunnen worden, door naar de finishlijn.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op juli 03, 2017, 21:55:05
Juist!

Misschien kan ze een videotheek beginnen... . Kom op, als ondernemer moet je toch aanvoelen of je business toekomst heeft en daar tijdig op inspelen.
"Voor 22:00 besteld , morgen in huis", daar heeft ze meer last van dan van een sportzaak bij het WTC .

Maar goed, deze horde lijkt ook wel weer genomen te kunnen worden, door naar de finishlijn.
Ja, Diepenmaat is ook door de tijd ingehaald.
Maar ik kan ook haar bezwaren wel plaatsen.
Haar vader was un het verleden de grote drijfveer achter de toenmalige winkeliers vereniging.
Hij heeft veel gedaan voor de middenstand.
Met de komst van de grote ketens is er in met name het gemeentelijk beleid rondom de vestiging hiervan oneerlijke concurrentie ontstaan.
Voorbeelden hiervan zijn onderandere Sting en Decatlon die jaren vrijgesteld zijn van gemeentelijke belastingen of huur.
Het is niet tegen te houden, maar ik kan daarmee wel begrip op brengen omdat de middenstand in binnenstad het steeds meer voor de kiezen krijgt.