Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Cor op juni 17, 2017, 08:32:33
Toen kostte drop nog een cent
In de tijd van Sparta wel, in Roda's Europese avonturen een dubbeltje :D

Dokkumer

Citaat van: Bankzitter op juni 16, 2017, 23:13:16
Een reden dat sportieve successen na een investering tegen kunnen vallen, is dat de concurrentie ook niet stilzit. Sommige clubs zitten ook
nog steeds diep in de schulden, maar betalen wel hoge salarissen en transfersommen. Dat houdt een keer op, wij zijn straks een van de weinige gezonde, zelfstandige clubs.

Bij Roda is ook gewoon sprake van jarenlang wanbeleid, heeft volgens mij weinig met het stadion te maken
Eens hoor.. Ik heb bij Roda het idee ook dat door het nieuwe stadion ook de gedachte is ontstaan dat de bomen tot in de hemel konden groeien en daardoor de tekorten zijn ontstaan.

Ik ben eigenlijk best wel blij dat het bij ons ook wel wat langer heeft geduurd, er is volgens mij namelijk een veel gezondere financiële basis gelegd dan bij Roda.

Bankzitter

#6092
Je ziet bij veel clubs dat een korte periode van succes als de norm wordt genomen terwijl dat niet echt realistisch is. Vaak kwam dat succes na jaren verstandig beleid (en ten koste van clubs die juist even de weg helemaal kwijt zijn). Clubs willen dat evenaren door even wat snelle investeringen, vaak met extern geld, in de hoop dat de investering zich terug verdiend. Een paar miskopen of pech met blessures en je blijft met de schulden zitten. Bij ADO is het plan nog dieper in de schulden te gaan zitten en voor 1 miljoen spelers te halen, N.A.C. verkwanseld de eigen jeugdopleiding voor wat Man City spelers, bij Roda is het kwartje nog steeds niet gevallen dat het met die Rus niks meer gaat worden en ga zo maar door. Twente is langs de rand van de afgrond gegaan, het zou me niet verbazen als het een keer goed misgaat bij een andere club.

Bij ons is die fout ook gemaakt in het verleden, te snel willen promoveren en dik in de problemen komen. Gelukkig lijken we ervan geleerd te hebben. Je merkt nu al dat we betere deals op de transfermarkt kunnen maken, gewoon onderhandelen rond de marktwaarde zonder clausules. Het kost wat meer geduld voor we echt kunnen aanhaken in de eredivisie, maar van de afgelopen 5 seizoenen waren er 4 sportief ook prima gezien onze begroting. We liggen op koers.

Collingwood

Wat dit betreft is Heracles een voorbeeldclub.
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

#6094
Excelsior valt ook positief op, lage toeschouwers aantallen maar wel steeds een sluitende begroting, eredivisiewaardig elftal en zo zijn er nog een paar.

Eigenlijk moet wij die voorbeeldclub worden, het ouderwetse volkse en eigenwijze behouden op en buiten het veld, qua financiën kerngezond.

Het rare is dat de KNVB bij discussies over competitie opzet liever luistert naar clubs die zelf zwak beleid hebben (dikke begrotingstekorten ed.) en uiteraard naar de de topclubs."Nette"clubs als Willem II , Cambuur, Excelsior ect. die hun zaakjes prima voor elkaar hebben en ook hele gezonde ideeën hebben over bijvoorbeeld promotie/degradatie worden minder serieus genomen.
Terwijl daar blijkbaar de bestuurders met visie zitten.

Scc4-ever

Citaat van: Bankzitter op juni 17, 2017, 12:55:08
Excelsior valt ook positief op, lage toeschouwers aantallen maar wel steeds een sluitende begroting eredivisiewaardig elftal en zo zijn er nog een paar.
Eigenlijk moet wij die voorbeeldclub worden, het ouderwetse volkse en eigenwijze behouden op en buiten het veld, qua financiën kerngezond.


Het rare is dat de KNVB bij discussies over competitie opzet liever luistert naar clubs die zelf zwak beleid hebben (dikke begrotingstekorten ed.) en uiteraard naar de de topclubs."Nette"clubs als Willem II , Cambuur, Excelsior ect. die hun zaakjes prima voor elkaar hebben en ook hele gezonde ideeën hebben over bijvoorbeeld promotie/degradatie worden minder serieus genomen.
Terwijl daar blijkbaar de bestuurders met visie zitten.
dat zal helaas nooit veranderen ben ik bang.

Collingwood

Morgen van 13.00 tot 14.00 de presentatie, meldt Henk Albers!  :proost
Kalmte alleen kan u redden.

El Ma-kri-niii

Ben benieuwd hoe het stadion gaat heten. Aangezien het toch niet een stadion met historie is, zou ik het niet erg vinden als de naam gesponsord wordt. Wel zou ik het mooi vinden als de tribunes vernoemd worden naar clubiconen.


Holwerd voor Cambuur

Toch niet dát lelijke ding? ;(

Die van die andere foto moet t worden!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021


veteraan

De naam van het stadion is uitgelekt : UT WOANSKIP !

hobbes

Citaat van: veteraan op juni 19, 2017, 17:03:19
De naam van het stadion is uitgelekt : UT WOANSKIP !

Is iig origineel

Viper

Het is ook uitgelekt dat de uitgelekte naam is veranderd in: Cambuurstadion

veteraan