Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Citaat van: Galdiano op juni 15, 2017, 20:50:57
Ik ben heel benieuwd! Zou me niets verbazen als het bestuur en ontwikkelaar toch niet genoeg naar comissie heeft geluisterd.  :|

Maar laat me graag positief verrassen, maar vrees met grote vreze.  :|

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij meer weet, welk onderdeel is niet goed naar geluisterd?
In Henk en Sandor we trust

moodygrunn

Citaat van: janou op juni 15, 2017, 23:41:47
los van dat nieuw stadion noodzakelijk is voor de toekomst (en ik hier ook achter sta) ga ik het huidige stadion heel erg missen, het is allemaal wat krakkemikkig, maar daardoor ook des Cambuurs, maar ook het lopen door de wijken. na een rit van 3 uur met het OV naar Leeuwarden en dan met die horde mensen naar het stadion lopen. dat zal ik toch levenslang missen.

Je kan zo een wandeling maken over de immer gezellige tesselschadestraat   :insane
In Henk en Sandor we trust

okkele

Citaat van: moodygrunn op juni 15, 2017, 23:59:43
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij meer weet, welk onderdeel is niet goed naar geluisterd?
ik neem aan dat hij het gras bedoelt of eventueel staanplaatsen.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Lore

Citaat van: janou op juni 15, 2017, 23:41:47
los van dat nieuw stadion noodzakelijk is voor de toekomst (en ik hier ook achter sta) ga ik het huidige stadion heel erg missen, het is allemaal wat krakkemikkig, maar daardoor ook des Cambuurs, maar ook het lopen door de wijken. na een rit van 3 uur met het OV naar Leeuwarden en dan met die horde mensen naar het stadion lopen. dat zal ik toch levenslang missen.

Ik ben een enorm voorstander van een nieuw stadion, maar natuurlijk zal ik dit stadion ook echt missen. Maar het voelt ook wel wat onwerkelijk. Een modern stadion bij mijn club? Straks ontwikkelt de organisatie zich zelf ook verder en gaat het bestellen van een uitkaart ook in één keer goed of hoef ik niet meer lang te wachten voor een biertje en winnen wij wel in een keer belangrijke wedstrijden in de playoffs...

Ik kan mij er echt helemaal niets bij vooestellen.

Gasgeve

Citaat van: Lore op juni 16, 2017, 11:36:15
Ik ben een enorm voorstander van een nieuw stadion, maar natuurlijk zal ik dit stadion ook echt missen. Maar het voelt ook wel wat onwerkelijk. Een modern stadion bij mijn club? Straks ontwikkelt de organisatie zich zelf ook verder en gaat het bestellen van een uitkaart ook in één keer goed of hoef ik niet meer lang te wachten voor een biertje en winnen wij wel in een keer belangrijke wedstrijden in de playoffs...

Ik kan mij er echt helemaal niets bij vooestellen.
_O_ _O_  |:) |:)

Cor

Citaat van: Lore op juni 16, 2017, 11:36:15
Ik ben een enorm voorstander van een nieuw stadion, maar natuurlijk zal ik dit stadion ook echt missen. Maar het voelt ook wel wat onwerkelijk. Een modern stadion bij mijn club? Straks ontwikkelt de organisatie zich zelf ook verder en gaat het bestellen van een uitkaart ook in één keer goed of hoef ik niet meer lang te wachten voor een biertje en winnen wij wel in een keer belangrijke wedstrijden in de playoffs...

Ik kan mij er echt helemaal niets bij vooestellen.

Of structureel linker rijtje eredivisie. Zou zwaar kut zijn.

Lore

Citaat van: Cor op juni 16, 2017, 12:23:52
Of structureel linker rijtje eredivisie. Zou zwaar kut zijn.
:_schater :_schater :_schater Kan mij er echt niets bij voorstellen!

speculeter

Citaat van: moodygrunn op juni 16, 2017, 00:01:01
Je kan zo een wandeling maken over de immer gezellige tesselschadestraat   :insane
misschien moet je Sipke nog even ruilen voor marinus

Viper

Onderzoek: Cambuur scoort meer publiek en punten met nieuw stadion

Het nieuwe stadion moet SC Cambuur de kans bieden uit te groeien tot een eredivisiewaardige voetbalclub. Maar waarom zou een verruimde capaciteit hier aan bijdragen?

De Belgische economiestudent Lennert Machtelinckx deed onderzoek bij 24 andere clubs, verdeeld over 10 landen, die een nieuw stadion kregen. Hij concludeerde: flink meer toeschouwers en iets betere sportieve prestaties.

Zitplaatsen

De toename van het aantal stoeltjes -in het nieuwe Cambuurstadion komen vijfduizend extra zitplaatsen- is volgens Machtelinckx niet de belangrijkste reden tot nieuwbouw. Nee, de mogelijkheid om extra ontvangstruimtes voor sponsoren te creëren voerden de boventoon bij de door hem onderzochte clubs.

Sponsorinkomsten

Extra sponsorinkomsten moeten zorgen voor extra kwaliteit op het veld en daardoor automatisch betere resultaten, al verschaft het onderzoek hier niet direct helderheid over.

Machtelinckx zag de resultaten van clubs in hun nieuwe stadions iets verbeteren. Kanttekening: het effect treedt doorgaans pas na enkele jaren in en is gemiddeld 6 procent.

Het nieuwe Cambuurstadion krijgt naar wens van de supporters een 'Engelse sfeer': vier losse tribunes, open hoeken en toeschouwers die dicht op het veld zitten.

Waarschijnlijk presenteert Cambuur de plannen begin volgende week officieel.

Bron: http://www.lc.nl/friesland/Onderzoek-Cambuur-scoort-meer-publiek-en-punten-met-nieuw-stadion-22293011.html

Lore

Hmm, die bezoekers kunnen wel wat zeggen, punten en plaats op de ranglijst eigenlijk veel minder.

Ajax kan nou eenmaal minder punten winnen, omdat ze al erg veel winnen. Hetzelfde geldt voor de plaats op de ranglijst. Een vergelijking met Heracles, Zwolle en ADO zou voor ons interessanter kunnen zijn.

Dokkumer

De door mij al eerder aangehaalde clubs Sparta en Roda speelden in de oude bouwvallen nog wel eens Europees voetbal, Roda zelfs vrij regelmatig. Na verbouwing/verhuizing zijn de prestaties alleen maar minder geworden.

Dokkumer

Ik snap alleen het nut van het onderzoek niet, wij als ervaringsdeskundigen roepen dit al jaren...

Bankzitter

#6087
Een reden dat sportieve successen na een investering tegen kunnen vallen, is dat de concurrentie ook niet stilzit. Sommige clubs zitten ook
nog steeds diep in de schulden, maar betalen wel hoge salarissen en transfersommen. Dat houdt een keer op, wij zijn straks een van de weinige gezonde, zelfstandige clubs.

Bij Roda is ook gewoon sprake van jarenlang wanbeleid, heeft volgens mij weinig met het stadion te maken

el haj

Voor de geïnteresseerden, Machtelinckx's scriptie is hier (en directe link) te vinden en op 't eerste gezicht best interessant.

Cor

Citaat van: Dokkumer op juni 16, 2017, 22:36:12
De door mij al eerder aangehaalde clubs Sparta en Roda speelden in de oude bouwvallen nog wel eens Europees voetbal, Roda zelfs vrij regelmatig.

Toen kostte drop nog een cent