Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

#6060
Citaat van: moodygrunn op juni 15, 2017, 10:25:59
Volgens mij maalt een groot deel van de gewone supporter er niet echt om, maar is het vooral een gebrek aan skyboxen etc. in het huidige stadion. 1 skybox verhuren levert nogal wat meer op dan de inkomsten van de 'gewone man'
Commerciƫle ruimten zijn absoluut prioriteit nummer 1 voor de groei, daar wil ik niet eens over in discussie gaan.
Het ging me meer om de discussie of het stadion niet te groot is voor ons, ik ben wel van mening dat supportersaantallen gaan toenemen in een comfortabeler stadion, dat zie je in elk nieuw gebouwd stadion met misschien Sparta (verbouwd) als mooiste voorbeeld. Van 4500-5500 gemiddeld naar dik 10.000 afgelopen seizoen.

https://www.transfermarkt.nl/sparta-rotterdam/besucherzahlenentwicklung/verein/468/sort/anzahl_ausverkauft.desc Met het gegeven dat het Kasteel in 1999 verbouwd is. De cijfers van 2002-2003 en het seizoen erna kloppen trouwens niet.

Edit: Roda is ook een mooi voorbeeld, van 7600 (99-00) direct naar 13000 (00-01)

Daddy T.

Citaat van: Huzumer op juni 14, 2017, 22:50:41
15.000 is (eerst) meer dan genoeg. Hoeken kun je altijd nog vullen. Met 15.000 heb je alleen tegen DKV en topclubs een vol stadion, let maar op!

Daarom liever max 12.500 met uitbreiding naar 15-16.000 als mogelijkheid.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Huzumer

Latere uitbreiding kost extra geld. Ik vind 15.000 prima.

dennisw8

Ik denk dat de meeste na een half seizoen in het nieuwe stadion heimwee hebben naar ons oude stadion. ik ben bang dat Cambuur niet Cambuur meer is in het nieuwe stadion, maar hopelijk heb ik het mis!

hobbes

Citaat van: dennisw8 op juni 15, 2017, 17:40:05
Ik denk dat de meeste na een half seizoen in het nieuwe stadion heimwee hebben naar ons oude stadion. ik ben bang dat Cambuur niet Cambuur meer is in het nieuwe stadion, maar hopelijk heb ik het mis!

Het huidige stadion zal dan toch onherkenbaar aangepast worden. Het is dan een kwestie van wennen aan de nieuwe locatie

Noordcambuur

Citaat van: dennisw8 op juni 15, 2017, 17:40:05
Ik denk dat de meeste na een half seizoen in het nieuwe stadion heimwee hebben naar ons oude stadion. ik ben bang dat Cambuur niet Cambuur meer is in het nieuwe stadion, maar hopelijk heb ik het mis!
nou jonge dan blijf je daar waar je nu zit.
Kijk nou eens om je heen pisbakken,fanshop,hertje,bier en koffiehoek het is een drama er moeten veel meer van deze tenten komen.

Bankzitter

Nieuwe concertzalen zijn ook mooi, geweldige accoustiek, prima bereikbaarheid, airco ect. .  Maar ben ook blij dat tijd van kleine, rokerige , zweterige zaaltjes heb mogen beleven.
Het zal anders zijn, waarschijnlijk veel beter en veel mooie herinneringen aan dit stadion.

dennisw8

Citaat van: Noordcambuur op juni 15, 2017, 18:55:23
nou jonge dan blijf je daar waar je nu zit.
Kijk nou eens om je heen pisbakken,fanshop,hertje,bier en koffiehoek het is een drama er moeten veel meer van deze tenten komen.

Dat weet mien achterkant oek nog wel. Had daarom gehoopt op complete renovatie maar dat zit er niet in. hoop alleen niet dat we met het nieuwe stadion op een ADO gaan lijken. daar is inmiddels het ''volkse'' ook aardig vanaf.

Treb

Die hebben dan ook een dertien in een dozijn stadion gekregen.

Hopelijk krijgen wij iets unieks. Althans in Nederland.

Dokkumer

Qua geruchtenbeelden die ik heb mogen zien vind ik het een stadion wat zeker niet in de categorie "betonbak" hoort. Een heel groot pluspunt in ieder geval.
Natuurlijk zullen we allemaal het loopje door de woonwijk gaan missen, ik ben me er ook van bewust dat het stadion hier niet langer kon blijven omdat je hier amper kunt groeien, de veiligheid qua afvoer niet ideaal zal worden en ga zo maar door.

Galdiano

Ik ben heel benieuwd! Zou me niets verbazen als het bestuur en ontwikkelaar toch niet genoeg naar comissie heeft geluisterd.  :|

Maar laat me graag positief verrassen, maar vrees met grote vreze.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Citaat van: Galdiano op juni 15, 2017, 20:50:57
Ik ben heel benieuwd! Zou me niets verbazen als het bestuur en ontwikkelaar toch niet genoeg naar comissie heeft geluisterd.  :|

Maar laat me graag positief verrassen, maar vrees met grote vreze.  :|
positief blijven kerel iedereen heeft een andere smaak.

sunderland

Citaat van: Galdiano op juni 15, 2017, 20:50:57
Ik ben heel benieuwd! Zou me niets verbazen als het bestuur en ontwikkelaar toch niet genoeg naar comissie heeft geluisterd.  :|

Maar laat me graag positief verrassen, maar vrees met grote vreze.  :|
dan weet jij dus meer.

vialli

#6073
Late we nou eerst maar us even wachte op de presentaasje voor sofer die er komt
volgende week dinsdag/woensdag volgens de geruchten.
We mutte oek niet te vroeg juiche want we binne al vaker op e koffie komen.

janou

los van dat nieuw stadion noodzakelijk is voor de toekomst (en ik hier ook achter sta) ga ik het huidige stadion heel erg missen, het is allemaal wat krakkemikkig, maar daardoor ook des Cambuurs, maar ook het lopen door de wijken. na een rit van 3 uur met het OV naar Leeuwarden en dan met die horde mensen naar het stadion lopen. dat zal ik toch levenslang missen.