Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Agy

#5880
Je hebt wel gelijk hoor maar het voortraject m.b.t. het nieuwe Feyenoord stadion duurt zo mogelijk al langer dan die van ons stadion. En ook daar is naar dezelfde facetten gekeken, namelijk naar: Verbouw, Nieuwbouw bestaande locatie & Nieuwbouw nieuwe locatie. En uiteindelijk lijken ze ook daar, net als hier, voor de nieuwe locatie te gaan. Ik bedoel te zeggen.. idd veel vergelijkingen maar ook zeker in tijdspanne qua besluitvorming.

Lore

Ik vind de verhalen maar ten dele te vergelijken. Je vergelijkt de supportersscharen in relatie tot de kosten die gemaakt worden. Maar dat is minder relevant dan de te verwachten inkomsten die de club kan genereren.

Stel Feyenoord kan 65.000 supporters binnen halen en Cambuur 15.000 dan zou het stadion , volgens jouw redenatie, 5x meer mogen kosten. Maar als je uitgaat dat Feyenoord de begroting naar 100 miljoen denkt te kunnen trekken dan is de verhouding heel anders. Volgens mij zou je met de hoogte van de hypotheek uit moeten gaan van de huur/hypotheek die je kunt betalen en niet van het aantal te verwachten supporters.

Ik ken de details van Feyenoord niet, maar de gemeente Rotterdam kan natuurlijk andere afwegingen maken. Volgens mij zou het nieuwe feyenoordstadion ook erg inzetten op breedtesport en gebiedsontwikkeling. De budgetten in Rotterdam om dat te ondersteunen zouden én uit andere potjes kunnen komen én van een andere grootte kunnen zijn dan in Leeuwarden.

Ik denk dat je gedachtegang logisch is, maar dat er veel meer aspecten bij komen kijken.

piene hassus

Wat ik er van begrijp is dat de gemeente van Rotterdam bereid is om 135 milj te investeren in een nieuw stadion en dat de gemeente Leeuwarden daar niet toe bereid lijkt ( mag niet van de EU)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: piene hassus op mei 03, 2017, 17:35:04
Wat ik er van begrijp is dat de gemeente van Rotterdam bereid is om 135 milj te investeren in een nieuw stadion en dat de gemeente Leeuwarden daar niet toe bereid lijkt ( mag niet van de EU)

Volgens mij willen ze investeren in een heel (sport)project in de gehele buurt, niet zo zeer in het stadion
Henk, held, bedankt

piene hassus

In omgevingsontwikkeling, dat kan in Lw toch ook en neem je een bedrag voor een nieuw stadion mee op

Huzumer

Financiële steun mag door overheid tot een bepaald bedrag, mits daar voldoende (maatschappelijke) prestatie tegenover staat. Dit zou voor de gemeente Leeuwarden best 'ns een aantrekkelijke optie kunnen zijn, want dan heeft zij de risico's voor de toekomst ook in 1x afgekocht: geen eigendom en geen meerjarige garantstelling.

piene hassus

De gemeenteraad van Rotterdam is bereid een kwart van het begrote bedrag van 456 milj te bepraten. Als Rotterdam een weg hiertoe vindt dan geldt dat voor de gemeente Leeuwarden ook toch?

Lore

Citaat van: piene hassus op mei 04, 2017, 10:41:48
De gemeenteraad van Rotterdam is bereid een kwart van het begrote bedrag van 456 milj te bepraten. Als Rotterdam een weg hiertoe vindt dan geldt dat voor de gemeente Leeuwarden ook toch?

Volgens  mij draagt Rotterdam niet bij aan het stadion, maar aan de omliggende infrastructuur.

okkele

ik zie het nut niet van zo`n sprookjes-topic.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Cor

Citaat van: okkele op mei 04, 2017, 12:57:25
ik zie het nut niet van zo`n sprookjes-topic.

Dan zou je het ook niet moeten lezen  :y :koffie

Yellow Army

Citaat van: okkele op mei 04, 2017, 12:57:25
ik zie het nut niet van zo`n sprookjes-topic.

Een sprookje heeft toch altijd een happy end?
Area 58

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Yellow Army op mei 04, 2017, 14:05:28
Een sprookje heeft toch altijd een happy end?

Nee dat is een massage...
Henk, held, bedankt

Zuid1991

Vandaag in de vakantie bij het stadion van Sittard geweest.
Zowel de buitenkant maar ook van de binnenkant bekeken.
Wat een troosteloze bende op een industrie terrein.
Straalt voor geen meter uit dat je je bij een voetbal stadion  bevindt.
ik hoop dat als we een nieuw stadion krijgen: het zowel van binnen maar ook van buiten op een voetbal stadion  gaat lijken.
Je kunt daar zelf als club veel aan doen;
Mooi toegangshek, kleuren etc

piene hassus

@ Lore: je zou uit het artikel in de Volkskrant kunnen opmaken dat de gemeente Rotterdam 135 milj wil investeren in een nieuw Feyenoordstadion, de rest van het bedrag in gebiedsontwikkeling.

Lore

Citaat van: piene hassus op mei 04, 2017, 18:15:25
@ Lore: je zou uit het artikel in de Volkskrant kunnen opmaken dat de gemeente Rotterdam 135 milj wil investeren in een nieuw Feyenoordstadion, de rest van het bedrag in gebiedsontwikkeling.

Echt? Dan zou ik er naast zitten. Maar dat zat de deur open voor staatssteun!