Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

jimny

Zwolle heeft geen euro meer te makken hebben de laatste jaren goed kunnen investeren maar een nieuw stadion is in het begin allemaal hosanna maar daarna drukt de stadion huur erg zwaar op de begroting en is het uit met de pret.


Lore

Citaat van: jimny op april 28, 2017, 11:37:12
Is het toeval of niet dit zijn dus allemaal clubs met een nieuw stadion, willen wij dat ook dan lekker brullen om een nieuw stadion, hoop dat de gemeente dit ook gaat inzien en niet garant gaat staan voor een te dikke lening aan Cambuur.
Want voor we het weten zijn we een armlastige club die moeiteloos aanschuift bij de drie hierboven

Je bedoelt clubs die meestal in de eredivisie spelen?

jimny

Citaat van: Lore op april 28, 2017, 15:11:57
Je bedoelt clubs die meestal in de eredivisie spelen?

Niet alleen die in de eredivisie spelen maar wel gespeeld hebben Fortuna Sittard, NAC, MVV,RKC en wat mij betreft zetten ze een nieuw stadion bij het WTC neer maar als je al moet beginnen om een dikke hypotheeklast op je te nemen en die men dus moet aflossen naast de hogere stadionhuur en de bussines case nog steeds niet rond is, vraag ik me oprecht af wie gaat dat betalen.
Dikke sponsors zijn in onze mooie stad niet voorhanden die 1 miljoen per jaar storten dat is tijdens de 3 jaar eredivisie wel gebleken.
Dus geen hoge inkomsten betekent dus spelen met 2e of 3e rangs voetballers en we hebben met zijn allen toch kunnen zien waar dat is geeindigt in de Eredivisie.

Lore

Citaat van: jimny op april 28, 2017, 15:44:42
Niet alleen die in de eredivisie spelen maar wel gespeeld hebben Fortuna Sittard, NAC, MVV,RKC en wat mij betreft zetten ze een nieuw stadion bij het WTC neer maar als je al moet beginnen om een dikke hypotheeklast op je te nemen en die men dus moet aflossen naast de hogere stadionhuur en de bussines case nog steeds niet rond is, vraag ik me oprecht af wie gaat dat betalen.
Dikke sponsors zijn in onze mooie stad niet voorhanden die 1 miljoen per jaar storten dat is tijdens de 3 jaar eredivisie wel gebleken.
Dus geen hoge inkomsten betekent dus spelen met 2e of 3e rangs voetballers en we hebben met zijn allen toch kunnen zien waar dat is geeindigt in de Eredivisie.

Sorry, maar ik kan je verhaal slecht volgen. In je eerdere post heb je het over clubs met nieuwe stadions die in de problemen komen en nu heb je het over NAC, RKC, MVV. Dus ik neem dan aan dat het niet gaat over die nieuwe stadions?

Daarna praat je over het aflossen van de hypotheek en de hogere huurlasten. Het is gelukkig slechts een van twee. Als wij huren betalen wij huur en als wij eigenaar worden hypotheek.

Natuurlijk zit er veel risico in een nieuw stadion, maar dat hoort bij ondernemen. En er zal toch iets moeten gebeuren, het huidige stadion heeft niet het eeuwige leven.

Galdiano

Citaat van: jimny op april 28, 2017, 14:45:34
Zwolle heeft geen euro meer te makken hebben de laatste jaren goed kunnen investeren maar een nieuw stadion is in het begin allemaal hosanna maar daarna drukt de stadion huur erg zwaar op de begroting en is het uit met de pret.

Duidelijk niet goed geïnformeerd!
Een eis van Cambuur is altijd geweest bij het ontwikkelen van het stadion, dat het stadion in zowel ere als jupiler te betalen moet zijn.
Zelfs als Cambuur jaren in jupiler league blijft, zou het dus prima te betalen moeten zijn.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

vialli

As ik al die negatieve verhalen so hoor over ut nw. Stadion kenne we de club mar beter opdoeke. Gaan we toch lekker met sien allen naar DKV en daar de te verwachten TEKORTEN
aanvullen GVD!!!!

jimny

Citaat van: Galdiano op april 28, 2017, 16:46:53
Duidelijk niet goed geïnformeerd!
Een eis van Cambuur is altijd geweest bij het ontwikkelen van het stadion, dat het stadion in zowel ere als jupiler te betalen moet zijn.
Zelfs als Cambuur jaren in jupiler league blijft, zou het dus prima te betalen moeten zijn.

Het nieuwe stadion zou volgens ene Smid niets kosten vanwege dat de bussines case kostendekkend zou zijn en helaas is dat nog steeds niet zo en voor 12 miljoen is en wordt Cambuur echt geen eigenaar omdat het stadion minsten tegen de 50 miljoen zit, dus aflossen van die 12 miljoen is al een vette aderlating.
Ik kan je inmiddels verzekeren dat het stadion de gemeente heel wat hoofdpijn bezorgd.
We wachten het met zijn allen af hoe de hazen uiteindelijk gaan lopen, bij het WTC zou het mooiste zijn.

sunderland

Mag zo langzamerhand ook wel eens duidelijk worden ! Al 2 jaar zal het iedere maand bekend worden .

Agy

#5858
Citaat van: jimny op april 28, 2017, 20:03:32
Ik kan je inmiddels verzekeren dat het stadion de gemeente heel wat hoofdpijn bezorgd.
We wachten het met zijn allen af hoe de hazen uiteindelijk gaan lopen, bij het WTC zou het mooiste zijn.

Dus je weet wel dat de gemeente er hoofdpijn van heeft maar niet dat het WTC plan voor 99,9% rond is?

Het is erg jammer, hoeveel onzin jij hier schrijft en als feitelijkheden brengt.  :|

Yellow Army

Citaat van: jimny op april 28, 2017, 20:03:32
Het nieuwe stadion zou volgens ene Smid niets kosten vanwege dat de bussines case kostendekkend zou zijn en helaas is dat nog steeds niet zo en voor 12 miljoen is en wordt Cambuur echt geen eigenaar omdat het stadion minsten tegen de 50 miljoen zit, dus aflossen van die 12 miljoen is al een vette aderlating.
Ik kan je inmiddels verzekeren dat het stadion de gemeente heel wat hoofdpijn bezorgd.
We wachten het met zijn allen af hoe de hazen uiteindelijk gaan lopen, bij het WTC zou het mooiste zijn.

Geen idee waar je die bedragen vandaan hebt, maar ik kan je zeggen dat hier geen drol van klopt.
Area 58

jimny

Citaat van: Yellow Army op april 29, 2017, 11:07:34
Geen idee waar je die bedragen vandaan hebt, maar ik kan je zeggen dat hier geen drol van klopt.

Ik heb de bedragen via de persberichten en andere belanghebbenden o.a. gemeenteraadsleden verkregen en het is aan jou om het tegendeel hier te plaatsen, want dat het allemaal zo lang duurt komt louter en alleen omdat de directie van Cambuur niet naar buiten komt met de waarheid.
En als je als secondant van Ype Smid optreed is je reactie begrijpelijk.

Yellow Army

Citaat van: jimny op april 29, 2017, 11:16:48
Ik heb de bedragen via de persberichten en andere belanghebbenden o.a. gemeenteraadsleden verkregen en het is aan jou om het tegendeel hier te plaatsen, want dat het allemaal zo lang duurt komt louter en alleen omdat de directie van Cambuur niet naar buiten komt met de waarheid.
En als je als secondant van Ype Smid optreed is je reactie begrijpelijk.

De clubleiding van SC Cambuur hoopt nog altijd op een nieuw stadion. Een nieuw onderkomen is echter alleen mogelijk als de gemeente Leeuwarden miljoenen in het project stopt, dat meldt het Friesch Dagblad.

Tijdens een besloten bijeenkomst voor de raadsleden werd dat afgelopen maandag duidelijk. Op 21 en 28 maart besluit het college van B en W over drie scenario's, maar in alle scenario's moet de gemeente bijspringen: van aankoop van het stadion tot het garant staan voor een deel van de financiering. Het nieuwe stadion moet bij het WTC komen en kost 28 miljoen euro.

In het eerste scenario staat de gemeente Leeuwarden garant voor een lening van tien miljoen euro tegen een aantrekkelijk laag rentetarief. Cambuur wordt dan zelf eigenaar van het stadion. Scenario nummer twee vraagt de grootste investering van de gemeente, nameljik een bedrag van dertien tot veertien miljoen euro. In dat geval koopt de gemeente het stadion voor iets minder dan de helft van de kostprijs en wordt SC Cambuur huurder. Bij het derde scenario draagt de gemeente Leeuwarden een bedrag van meer dan vier miljoen bij in de ontwikkelingskosten van het nieuwe stadion.

Alstu
Area 58

jimny

#5862
Deze cijfers heb ik ook maar volgens de ingewijden gaat het om scenario twee dus 14 miljoen en ik gaf aan 12 miljoen een beetje daar tussenin en dat is de lening en de garantstelling daar struikelt men bij de gemeente nogal over, maar de harmonie en neushoorn waren stukken duurder.
Het totale project komt op ongeveer 50 miljoen uit daarbij komt de infrastructuur van naar verluid 32 miljoen nog bij, dit laatste is ook voor de gemeente, snap je nu waarom men nogal terughoudend is bij de gemeenteraadsleden.
Ook zal Ype Smid naar buiten moeten treden hoe het met de bussines case is op dit moment want dat is nog steeds een struikelblok

Yellow Army

Citaat van: jimny op april 29, 2017, 12:48:21
Deze cijfers heb ik ook maar volgens de ingewijden gaat het om scenario twee dus 14 miljoen en ik gaf aan 12 miljoen een beetje daar tussenin en dat is de lening en de garantstelling daar struikelt men bij de gemeente nogal over, maar de harmonie en neushoorn waren stukken duurder.
Het totale project komt op ongeveer 50 miljoen uit daarbij komt de infrastructuur van naar verluid 32 miljoen nog bij, dit laatste is ook voor de gemeente, snap je nu waarom men nogal terughoudend is bij de gemeenteraadsleden.
Ook zal Ype Smid naar buiten moeten treden hoe het met de bussines case is op dit moment want dat is nog steeds een struikelblok

Nu zeg je het juist. 50mln is idd voor het gehele project en niet alleen het stadion.
Area 58

jimny

Citaat van: Yellow Army op april 29, 2017, 13:22:46
Nu zeg je het juist. 50mln is idd voor het gehele project en niet alleen het stadion.

Dan zijn we eruit, als alle partijen nu eens naar buiten treden dan is het voor iedereen een stuk duidelijker