Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Maar even lekker normaal doen met elkaar.
We hebben hier maar een grote liefde en dat is ons clupke.
En anders die documentaire van Ricksen maar even terugkijken van gisteravond. Sta je heel snel met beide benen op de grond en denk je heel snel.....Waar maak ik me nu zo druk over.

Agy

#5836
Citaat van: Vlampiep op april 25, 2017, 09:59:28
Gewone discussie is volgens mij niet mogelijk want personen met een andere mening worden afgeserveerd of beschimpt
Jammer dat een aantal op dit forum niet begrijpen dat bij een Volksclub ook sentimenten behoren, waren deze er niet kun je ook nooit pretenderen volksclub te zijn.

Jij bent degene die mensen met een andere mening afserveert en/of beschimpt inplaats van inhoudelijk de discussie aan te gaan. Dit doe je als het gaat om voetbal tactische zaken en nu doe je het in dit stadion topic. Moet je natuurlijk allemaal zelf weten maar wie de bal kaatst....


Vlampiep

Citaat van: Agy op april 25, 2017, 10:24:41
Jij bent degene die mensen met een andere mening afserveert en/of beschimpt inplaats van inhoudelijk de discussie aan te gaan. Dit doe je als het gaat om voetbal tactische zaken en nu doe je het in dit stadion topic. Moet je natuurlijk allemaal zelf weten maar wie de bal kaatst....
Soms is het verstandig om er niet verder op in te gaan, want je kunt van een blinde ook niet verlangen dat hij iets moet zien.

Vlampiep

Citaat van: speculeter op april 25, 2017, 10:22:10
Maar even lekker normaal doen met elkaar.
We hebben hier maar een grote liefde en dat is ons clupke.
En anders die documentaire van Ricksen maar even terugkijken van gisteravond. Sta je heel snel met beide benen op de grond en denk je heel snel.....Waar maak ik me nu zo druk over.
Heb ik gezien en echt je hebt helemaal gelijk, dat zet je gelijk weer met de poaten in de klei.
Diep respect voor Ricksen en zijn gezin.

Agy

#5839
Citaat van: Vlampiep op april 25, 2017, 12:00:04
Soms is het verstandig om er niet verder op in te gaan, want je kunt van een blinde ook niet verlangen dat hij iets moet zien.

En ook indeze..... geen beargumentering.... alleen one-liners...  :O

EDIT: Volgens mij leg ik (en anderen) jou in Jip & Janneke taal vaak genoeg tactische beslommering uit. Je reactie is dan ook vaak meer dan onnozel te noemen. Moeten wij daar daarom dan maar mee stoppen..?? In dat licht is de uitleg van Huzumer meer dan correct onderbouwt, dus je opmerking van de blinde slaat als een tang op een...... en dan heb jij het over respect..  :zucht

Ach laat ook maar, verspilde moeite met jou.

DayDreamer

Citaat van: Huzumer op april 24, 2017, 20:11:31
En de sfeer? Die wordt uiteindelijk bepaald door de wisselwerking tussen de spelers op het veld (fraai resultaatvoetbal) en de supporters. Ik snap werkelijk de nostalgie over ons (ver)oude(erde) stadion niet: het ziet er niet uit, staat er niet eens zo heel lang, toiletten, drink- en eetvoorzieningen zijn maar zo zo, parkeren kun je er nauwelijks, de zgn. sfeervolle wijk gaat tegen de vlakte, et cetera, et cetera ...

Is dit juist niet wat de club uniek maakt, ja het stadion is foeilelijk, ja voorzieningen zijn kut. Ik zit op West, een bak koffie of wat te vreten halen in de pauze is niet te doen, pissen doe ik op zuid omdat daar meer pispotten zijn en veel sneller doorloopt. Het stadion is niet iets wat ik ga missen, wel de plek waar het staat. Ik kom vanuit het westen van de stad op fietske, er is niks mooier dat het laatste stukje fietsen over Cambuursterpad, volk wat overal wegkomt, straatjes, steegjes etc. Dan de lampen die boven al die volkshuisjes al vanaf ver te zien zijn. Je fiets neerzetten op een stuk gras wat winters meer op een modderpoel lijkt, of als ik eens met auto kom die ik honderden meters verderop moet parkeren. Uiteindelijk begint mijn avondje Cambuur zo, en ik vind het ontzettend jammer dat ik dat straks moet gaan missen, terwijl een nieuw stadion voor mij om de hoek is.

Galdiano

Staat het stadion er al?

Of is het een luchtkasteel?  :devil
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Citaat van: DayDreamer op april 25, 2017, 12:37:44
Is dit juist niet wat de club uniek maakt, ja het stadion is foeilelijk, ja voorzieningen zijn kut. Ik zit op West, een bak koffie of wat te vreten halen in de pauze is niet te doen, pissen doe ik op zuid omdat daar meer pispotten zijn en veel sneller doorloopt. Het stadion is niet iets wat ik ga missen, wel de plek waar het staat. Ik kom vanuit het westen van de stad op fietske, er is niks mooier dat het laatste stukje fietsen over Cambuursterpad, volk wat overal wegkomt, straatjes, steegjes etc. Dan de lampen die boven al die volkshuisjes al vanaf ver te zien zijn. Je fiets neerzetten op een stuk gras wat winters meer op een modderpoel lijkt, of als ik eens met auto kom die ik honderden meters verderop moet parkeren. Uiteindelijk begint mijn avondje Cambuur zo, en ik vind het ontzettend jammer dat ik dat straks moet gaan missen, terwijl een nieuw stadion voor mij om de hoek is.

Mooi verwoord... ik heb zelf 10 jaar bij het stadion gewoond en nu in de Zuidlanden. En idd het laatste stuk fietsen is het mooiste, gelijk die sfeer ademend.

speculeter

Mooi inderdaad.
Woon zelf nu wat verder weg en moet klein uurtje met de auto.
Maar als Leeuwarden dan in zicht komt met de lichtmasten al aan in de verte.
Ondertussen die graftombe gepasseerd en even het sjaaltje omhoog.
Eenmaal in Leeuwarden zie je steeds meer voetgangers en fietsers met sjaals gaan.
Dan inderdaad maar weer hopen dat je je auto kwijt kunt in een van de nauwe straatjes.
En eenmaal uit de auto het geluid uit het stadion wat je tegemoetkomt.
In een woord....heerlijk!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: speculeter op april 25, 2017, 12:52:51
Ondertussen die graftombe gepasseerd en even het sjaaltje omhoog.
Eenmaal in Leeuwarden zie je steeds meer voetgangers en fietsers met sjaals gaan.

Wij hebben  altijd ons middelvinger momentje.

Zet altijd de auto bij de emmakade om speciaal nog door de oude wijkjes te kunnen lopen. Prachtig.
Henk, held, bedankt

Vlampiep

Citaat van: Agy op april 25, 2017, 12:05:37
En ook indeze..... geen beargumentering.... alleen one-liners...  :O

EDIT: Volgens mij leg ik (en anderen) jou in Jip & Janneke taal vaak genoeg tactische beslommering uit. Je reactie is dan ook vaak meer dan onnozel te noemen. Moeten wij daar daarom dan maar mee stoppen..?? In dat licht is de uitleg van Huzumer meer dan correct onderbouwt, dus je opmerking van de blinde slaat als een tang op een...... en dan heb jij het over respect..  :zucht

Ach laat ook maar, verspilde moeite met jou.
Oké professor dan laten we het maar zo, maar die blinde had ook net zo goed op mij kunnen slaan.

Bankzitter

#5846
Iedereen is het er wel over eens dat de sfeer in en rond het stadion uniek is en ook bijna verdwenen in Nederland.
Als je een paar seizoenen geen wedstrijden zou bezoeken, zou er bij terugkeer buiten de 11 namen op het veld nauwelijks iets verandert zijn rond de wedstrijd.

Ik geloof ook dat het behouden van de echte Cambuursfeer in een nieuw stadion door zowel supporters als club ook wel als probleem wordt onderkent en dat is de belangrijkste stap naar een oplossing. Ja, het zal wennen zijn, maar we blijven Cambuur.

(En ondertussen de berichtgeving bij andere clubs:
- Overname Roda JC nog altijd onzeker
- Toekomst ADO Den Haag blijft onzeker
- PEC Zwolle vreest terugval van vier miljoen euro (bij evt degradatie)

Mooi als we kunnen groeien waar andere clubs stagneren.)

jimny

Citaat van: Bankzitter op april 25, 2017, 20:53:22

(En ondertussen de berichtgeving bij andere clubs:
- Overname Roda JC nog altijd onzeker
- Toekomst ADO Den Haag blijft onzeker
- PEC Zwolle vreest terugval van vier miljoen euro (bij evt degradatie)

Mooi als we kunnen groeien waar andere clubs stagneren.)

Is het toeval of niet dit zijn dus allemaal clubs met een nieuw stadion, willen wij dat ook dan lekker brullen om een nieuw stadion, hoop dat de gemeente dit ook gaat inzien en niet garant gaat staan voor een te dikke lening aan Cambuur.
Want voor we het weten zijn we een armlastige club die moeiteloos aanschuift bij de drie hierboven

Bankzitter

Indirect is er mischien een verband omdat beleidsmakers de inkomsten te hoog hebben ingeschat en de kosten tegenvallen. Maar ik denk dat bij Bijv Roda er structureel wanbeleid is. Je moet gewoon de goede spelers halen en geen onverantwoorde risico's nemen of dat nu met het huidige of een nieuw stadion is.

Yellow Army

Citaat van: jimny op april 28, 2017, 11:37:12
Is het toeval of niet dit zijn dus allemaal clubs met een nieuw stadion, willen wij dat ook dan lekker brullen om een nieuw stadion, hoop dat de gemeente dit ook gaat inzien en niet garant gaat staan voor een te dikke lening aan Cambuur.
Want voor we het weten zijn we een armlastige club die moeiteloos aanschuift bij de drie hierboven

Lekker suggestief. Zwolle staat er overigens onterecht tussen, elke club die degradeert verliest 25 tot 30 procent aan inkomsten. Clubs die met een nieuw of verbouwd stadion juist wel sportief een sprong hebben gemaakt:

Zwolle
Groningen
AZ
Dkv

Maar ook Twente en Ajax.

Kortom, het gaat er in mijn ogen om welk beleid er gevoerd wordt. Gewoon niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt.
Area 58