Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: jimny op maart 02, 2017, 11:42:09
Nu staat me bij dat de VZ steeds heeft geroepen het bussinessplan is rond dus die liegt ook gewoon, het blijft dus een luchtkasteel waar we het over hebben.
Hoop niet dat de gemeente een lening verstrekt aan Cambuur want aflossen gaat nooit lukken en wie draaien er dan voor op juist de ingezetenen van Leeuwarden.

Ik zou zeggen; lees het artikel in de LC nog maar eens goed, met de nadruk op goed. Ik merk dat je wat moeite hebt met begrijpend lezen, maar als je vragen hebt dan kom je maar.
Area 58

weestwel

Citaat van: vialli op maart 02, 2017, 15:01:48
Ik zou wel willen dat de gemeente ook  altijd zo kritisch was met andere dure projecten b.v
de culturele hoofdstad, het Europaplein, de neushoorn, harmonie enz. enz..

Bij deze projecten komt er ook geld vanuit de EU in de vorm van subsidie. Of denk je dat ze in Brussel ook subsidie gaan geven voor een nieuw Cambuurstadion.

Collingwood

Citaat van: weestwel op maart 02, 2017, 15:28:29
Bij deze projecten komt er ook geld vanuit de EU in de vorm van subsidie. Of denk je dat ze in Brussel ook subsidie gaan geven voor een nieuw Cambuurstadion.

Dus die projecten kosten de gemeente helemaal geen geld?

Overigens hoeft het stadion de gemeente dus helemaal geen geld te kosten, afhankelijk van welke optie ze kiezen. Staat dacht ik vrij duidelijk aangegeven in het artikel, en werd gisteren ook door Van den Belt gezegd bij OF.
Kalmte alleen kan u redden.

vialli

Citaat van: weestwel op maart 02, 2017, 15:28:29
Bij deze projecten komt er ook geld vanuit de EU in de vorm van subsidie. Of denk je dat ze in Brussel ook subsidie gaan geven voor een nieuw Cambuurstadion.

Het is wel eigenaardig dat in ALLE andere gemeenten altijd wel steun te krijgen is.

weestwel

Citaat van: Collingwood op maart 02, 2017, 15:33:43
Dus die projecten kosten de gemeente helemaal geen geld?

Overigens hoeft het stadion de gemeente dus helemaal geen geld te kosten, afhankelijk van welke optie ze kiezen. Staat dacht ik vrij duidelijk aangegeven in het artikel, en werd gisteren ook door Van den Belt gezegd bij OF.

Die projecten kosten de gemeente uiteraard ook geld. Vaak wordt daar met een ander maatschappelijk oog naar gekeken.
Het hoeft de gemeente idd geen geld te gaan kosten. Alleen weten ze bij de gemeente natuurlijk ook wel dat het risico's kan gaan opleveren. Ik kan mij nog herinneren dat ons clubke bijna een keer failliet was gegaan, dat zal de gemeenteraad ook nog wel in het achterhoofd hebben zitten. Het gaat financieel gezien nu weer goed met de club. Maar wie zegt dat dat zo blijft, die garantie kan niemand mij zwart op wit geven. Al met al hoop ik natuurlijk ook dat er zo snel mogelijk iets nieuws komt.

Agy

Je hebt gelijk maar die 10 miljoen worden natuurlijk niet rechtstreeks aan de club geleend maar aan de Stadion BV. Deze BV zal de aflossing voor deze lening betalen vanuit de inkomsten die door onderverhuur en activiteiten in het stadion worden gegenereerd. Nu is een stadion zonder voetbalclub natuurlijk niet veel waard maar het is ook wat kort door de bocht dat de inkomsten alleen door Cambuur opgebracht worden. De te betalen huur zal daar slechts een klein deel van gaan uitmaken.

denistel

ik zou eens met fc groningen om tafel gaan of dat is misschien al gedaan want
die hebben er van allerlei partijen bij betokken die zich daarmee verbinden aan
de club en je daardoor een heel groot draagvlak krijgt,het gaat dan om bijv
projecten voor kinderen die het moeilijk hebben maar ook hebben ze met
essent iets geregeld met de energie kosten enz enz enz denk dat daar heel
veel is te winnen.contacten met scholen is ook belangrijk daar zitten je
toekomstige supporters.

jimny

Citaat van: denistel op maart 02, 2017, 17:54:28
ik zou eens met fc groningen om tafel gaan of dat is misschien al gedaan want
die hebben er van allerlei partijen bij betokken die zich daarmee verbinden aan
de club en je daardoor een heel groot draagvlak krijgt,het gaat dan om bijv
projecten voor kinderen die het moeilijk hebben maar ook hebben ze met
essent iets geregeld met de energie kosten enz enz enz denk dat daar heel
veel is te winnen.contacten met scholen is ook belangrijk daar zitten je
toekomstige supporters.

Dit soort activiteiten heeft Cambuur destijds ook gedaan toen ze indertijd de lening van de gemeente kregen bij het bijna faillisement dat was namelijk verplicht omdat men anders de lening niet kreeg

Bolle

Presentatie wellicht wel. Besluit niet eerder dan mei wat ik heb begrepen...

John Hiatt

Citaat van: jimny op maart 02, 2017, 14:18:00
Ik verlaag me nooit tot schelden dus reageer ik hier maar niet op, zou zeggen lees het artikel in de LC van vandaag maar eens goed door met de nadruk op goed.
En tja het valt allemaal wat rouw op je dak want de gemeente Leeuwarden is jarenlang de schuldige geweest dat het allemaal zo lang duurde en naar nu blijkt volkomen terecht, we hebben het over gemeensschapsgeld en niet over de postcodeloterijshow

Jij vergeet 1 ding. Cambuur wilde samen met de investeerders en stadion bouwen. Het enige wat de gemeente daarvoor hoefde te doen was het bestemmingsplan wijzigen. Maar de gemeente heeft zelf steeds zaken erbij gehaald, waardoor het hele project behoorlijk is uitgebreid. Denk aan de deal met WTC, dat komt echt door de gemeente. Door dit soort dingen valt het project nu duurder uit. Ik vind het logisch dat er van de kant van de gemeente dan ook een financiƫle handreiking komt, hopelijk in de vorm van een garantstelling.

Oosttribune

Eind maart definitieve besluitvorming bevestigd via meerdere kanalen. Nu het in de raad is is het 'plotseling' het college dat openlijk Cambuur steunt. Gister was Crone in Alkmaar, deze week was het Deinum die Cambuur een pluim geeft voor het financiƫle beleid en op social media laten ze dat maar graag blijken. Het college steekt de nek uit en er is geen weg terug. Kwestie van weken.

Vlampiep

Wat mij betreft mag het nieuwe stadion een kopie van het Afas stadion zijn.
Mooi en toch ook wel een lekker knus stadion wat de sfeer echt ten goede kan komen.

Lore

Citaat van: Vlampiep op maart 03, 2017, 16:04:51
Wat mij betreft mag het nieuwe stadion een kopie van het Afas stadion zijn.
Mooi en toch ook wel een lekker knus stadion wat de sfeer echt ten goede kan komen.

Vind het ook wel een mooi stadion, maar ik vind het ook fantastisch als je boven een loopring hebt waar je wat kan drinken, zoals bij Groningen en Heracles!

Treb

Inderdaad een schitterend stadion. Het mooiste zou zijn om de tribunes tot aan het veld te laten doorlopen. Maar echt een mooi stadion.

ChantiSCC

Citaat van: Vlampiep op maart 03, 2017, 16:04:51
Wat mij betreft mag het nieuwe stadion een kopie van het Afas stadion zijn.
Mooi en toch ook wel een lekker knus stadion wat de sfeer echt ten goede kan komen.

Mooi stadion inderdaad, alleen weten de AZ supporters duidelijk niet wat sfeer is, wat een dooie bende daar joh! Nog erger dan ik had verwacht en ja, misschien nog wel erger dan DKV!