Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Oosttribune

Als de gemeenteraad volgende week woensdag nog bij Cambuur op bezoek gaat zal er aanstaande maandag 6 maart geen besluit vallen in de raad. Onderwerp staat ook niet op de agenda. Maandag 13 maart is er weer raad zonder besluitvorming en Maandag 20 maart met besluitvorming.

Maandag 20 Maart zal dan wel het moment zijn verwacht ik.

Vakje 9

Citaat van: Collingwood op februari 28, 2017, 00:10:55
Het volledige bericht van de LC:

Gemeenteraad Leeuwarden vergadert achter gesloten deuren over stadion Cambuur

De Leeuwarder gemeenteraad heeft maandagavond achter gesloten deuren vergaderd over de plannen voor een nieuw Cambuurstadion.

Volgende week woensdag gaan de politici op bezoek in het bestaande stadion, op uitnodiging van de club. Een openbare presentatie van de plannen lijkt hiermee naderbij te komen.

Initiatiefnemers waren de afgelopen maand druk met grondtransacties en afspraken over het WTC-complex en de gebouwen en terreinen hier omheen. De veelheid aan betrokken partijen maakt de planvorming complex.

http://www.lc.nl/friesland/Gemeenteraad-Leeuwarden-vergadert-achter-gesloten-deuren-over-stadion-Cambuur-22031614.html

Uit goed ingelichte bron vernomen dat hier ook een vertegenwoordiger van de Jumbo bij aanwezig is geweest. Lijkt mij positief dat die inmiddels ook mee genomen worden in de gesprekken.

Lore

Citaat van: Vakje 9 op februari 28, 2017, 10:34:26
Uit goed ingelichte bron vernomen dat hier ook een vertegenwoordiger van de Jumbo bij aanwezig is geweest. Lijkt mij positief dat die inmiddels ook mee genomen worden in de gesprekken.

Jumbo is de naam die mij in november 2014 al is doorgegeven. Dus zou goed kunnen kloppen!

speculeter

Er zat een mol bij de gemeente raadsvergadering.
Staat heel verslag in fries dagblad.
3 opties bij nieuw stadion.
Gemeente moet in ieder geval geld bijleggen.

Bernardo

Miljoenen van gemeente nodig voor nieuw stadion Cambuur bij WTC. Zonder die steun kan het stadion niet gebouwd. Vandaag in #FrieschDagblad

Iemand die het stuk kan plaatsen hier?

Bernardo

http://www.cambuurfront.nl/nieuws/18324/-nieuw-cambuurstadion-alleen-mogelijk-bij-miljoenenbedrag-gemeente-.html

Meende dat Cambuur altijd zei, dat ze weinig tot geen geld nodig hadden van de gemeente. Alleen voor de infrastructuur en dergelijke. Dus dan zou het optie 3 zijn?

michello

Optie 1 hoeft de gemeente ook niet ( in eerste instantie en wij de zaakjes goed voor elkaar hebben)  geld in te leggen toch? Cambuur sluit een lening af en de gemeente staat garant in geval van nood. ( Als Cambuur het zelf door wat voor reden dan ook, niet kan aflossen)

Optie 3 is maar een schijntje, als je ziet wat voor impuls dat hele gebied gaat krijgen.

Optie 1 lijkt mij op de langer termijn het best, dat stadion huren moet je niet willen, daar weten ze DKV alles van.

speculeter

In ieder geval dus geen optie twee inderdaad.
Zie het verhaal van Dkv

Lore

Pfff, geen idee hoe dit uitpakt. Kan mij niet voorstellen dat deze informatie helemaal nieuwe was voor de Gemeente

Huzumer

Optie 1 lijkt mij de meest logische: de gemeente hoeft slechts garant te staan voor een maatschappelijke lening (met een aantrekkelijke rente) van EUR 10 miljoen. De kapitaallasten (rente + aflossingen) zijn naar verluid meer dan redelijk en met de gezonde exploitatie en organisatie van SC Cambuur zijn de risico's voor de gemeente(raad) aanvaardbaar, dunkt mij. Ook is in deze situatie zeker geen sprake van zgn. staatssteun.

Ook optie 2 lijkt mij op voorhand haalbaar voor de gemeente, maar druist in tegen eigen beleidslijn: alleen vastgoed in eigen beheer dat past bij haar kerntaken. Nou zou je een stadion hier - net als een theater en een ijsstadion - met een beetje goede wil onder kunnen scharen, maar waarom moeilijk doen als optie 1 er is.

Optie 3 lees ik als een extra eenmalige bijdrage in het stadion - naast de infrastructuur in de nabije omgeving - en dat lijkt mij de minst aanvaardbare oplossing voor de gemeente. Direct geld steken in een club is/riekt bovendien naar staatssteun. Kennelijk is het met een extra bijdrage van EUR 4 miljoen in een stadion wel mogelijk de resterende EUR 6 miljoen extern te financieren voor SC Cambuur.

Een stadion van EUR 28 miljoen waarvoor EUR 14 miljoen klaarblijkelijk al is afgefinancierd door externe partijen en slechts een lening van EUR 10 benodigd is om de boel rond te krijgen, lijkt mij een once in a lifetime opportunity. Kortom, beste Raad, do your thing!!!

John Hiatt

Het is maar de vraag of alle bedragen kloppen. En het is schandalig dat de Leeuwarder raad zo lek als een mandje is.

Agy

Citaat van: John Hiatt op maart 01, 2017, 13:49:35
Het is maar de vraag of alle bedragen kloppen. En het is schandalig dat de Leeuwarder raad zo lek als een mandje is.

Idd triest.

Maar goed na 21 en 28 maart weten we dus meer.

AL

Kappen met die onzin.
Stadion kom er gewoon niet.


Collingwood

Gerald van den Belt vandaag bij OF gezien. Volgens hem hoeft er helemaal geen geld van de gemeente in het stadion gestoken te worden, ziet het er nog steeds goed uit, en verwacht hij snel nieuws.
Kalmte alleen kan u redden.

Agy

#5579
Citaat van: Collingwood op maart 01, 2017, 22:42:07
Gerald van den Belt vandaag bij OF gezien. Volgens hem hoeft er helemaal geen geld van de gemeente in het stadion gestoken te worden, ziet het er nog steeds goed uit, en verwacht hij snel nieuws.

Als de gemeente garant staat voor de lening van 10 miljoen steken ze er in principe ook geen geld in he.
Maar dan zit Cambuur er zelf wel voor 10 miljoen in, weet niet of dat nu zo wenselijk is.