Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Citaat van: Galdiano op februari 02, 2017, 09:40:47
Dit gaat puur over de techniek en ontwikkeling daarvan.
Als journalist hoef je niet overal het woord Cambuur in te verwerken.

Dat is er toch een belangrijk onderdeel van dat hele WTC project.

Yellow Army

Iemand trouwens enig idee welke opdracht het externe adviesbureau mee heeft gekregen tov het nieuwe stadion?
Area 58

roepieh

zoek argumenten om niet mee te werken

Agy

Gisteren even op de Vijverberg rond mogen kijken. Een stadion van een club met vergelijkbare bezoekersaantallen, begroting en potentie als Cambuur. Dan zie je pas wat voor armetierige businessruimtes (qua m2 en luxe) wij in het huidige stadion te bieden hebben.

PePe

Gemeente werkers waren vanmorgen bezig met snoeiwerk achter het FEC.
Zijn ze stiekem begonnen, om de locatie bouwrijp te maken?

piene hassus

't  is de tyd om te snoeien

yellow@ndblue

Citaat van: vialli op februari 01, 2017, 17:08:39
Volgens de geruchten is het overleg met de diverse partijen dat vandaag zou plaatsvinden weer verschoven naar VOLGENDE WEEK :(
De gemeente schijnt nu weer een extern buro te raadplegen.
Het is heel simpel, ZE WILLEN GEWOON NIET en hopen dat de investeerder de handdoek in de ring gooit, dan treffen ze geen blaam, want ze zijn te laf om toe te geven dat ze het niet willen.

Deze week dus en welke dag is dat ook bekent?

John Hiatt


Oosttribune

Citaat van: John Hiatt op februari 07, 2017, 20:28:02
Morgen.....

Waar zal de gemeente deze keer mee komen om maar te vertragen, helemaal klaar met die Leeuwarder politiek

Agy

Citaat van: Oosttribune op februari 08, 2017, 10:21:52
Waar zal de gemeente deze keer mee komen om maar te vertragen, helemaal klaar met die Leeuwarder politiek

Ik snap dat het frustrerend is maar dit soort onderzoeken dragen er alleen maar aan bij dat er straks zo weinig mogelijk gegronde bezwaren komen. Uiteindelijk scheelt je dat op de lange termijn gewoon veel tijd, gezeik en geld. Nog even geduld... we zijn er bijna.

John Hiatt

Citaat van: Agy op februari 08, 2017, 11:06:25
Ik snap dat het frustrerend is maar dit soort onderzoeken dragen er alleen maar aan bij dat er straks zo weinig mogelijk gegronde bezwaren komen. Uiteindelijk scheelt je dat op de lange termijn gewoon veel tijd, gezeik en geld. Nog even geduld... we zijn er bijna.

We zijn er idd bijna, maar het overleg van vandaag gaat helemaal nergens over. Eigenlijk is er al anderhalf jaar structureel niks veranderd aan de plannen, maar het de gemeente voor vertraging gezorgd.

Agy

Citaat van: John Hiatt op februari 08, 2017, 12:46:43
We zijn er idd bijna, maar het overleg van vandaag gaat helemaal nergens over. Eigenlijk is er al anderhalf jaar structureel niks veranderd aan de plannen, maar het de gemeente voor vertraging gezorgd.

Dat ben ik niet met je eens.. afgelopen anderhalf jaar 2 enorme grote struikelblokken overwonnen. En het gemeentelijke apparaat werkt idd traag maar zo zit dat nu eenmaal in elkaar, dat is landelijk en niet specifiek Liwwadders. Ben het wel met je eens dat de gemeente wel wat meer druk op het proces mag zetten maar het bewust vertragen daarvan zie ik niet. 

Lore

Citaat van: Agy op februari 08, 2017, 12:55:53
Dat ben ik niet met je eens.. afgelopen anderhalf jaar 2 enorme grote struikelblokken overwonnen. En het gemeentelijke apparaat werkt idd traag maar zo zit dat nu eenmaal in elkaar, dat is landelijk en niet specifiek Liwwadders. Ben het wel met je eens dat de gemeente wel wat meer druk op het proces mag zetten maar het bewust vertragen daarvan zie ik niet.

Maar wat is nou jouw prognose over wanneer er een keer een stemming komt in de raad?

Agy

Citaat van: Lore op februari 08, 2017, 13:12:02
Maar wat is nou jouw prognose over wanneer er een keer een stemming komt in de raad?

Dat kan ik je helaas ook niet vertellen maar geloof mij dat de gemeente echt niet een extra onderzoek laat doen om het proces nogmaals te laten vertragen en ook niet om iets te vinden om het onderuit te halen. Ze willen alleen wel als alles straks door de raad moet en het spel op de wagen gaat dat alles afgedicht is. Zodat een stemming ook gewoon positief uitvalt en zoals al eerder aangegeven om gegronde bezwaren verderop in het traject te minimaliseren. Denk wel dat het straks ineens allemaal in een stroomversnelling kan komen.

Vlampiep

Citaat van: Agy op februari 08, 2017, 13:17:26
Dat kan ik je helaas ook niet vertellen maar geloof mij dat de gemeente echt niet een extra onderzoek laat doen om het proces nogmaals te laten vertragen en ook niet om iets te vinden om het onderuit te halen. Ze willen alleen wel als alles straks door de raad moet en het spel op de wagen gaat dat alles afgedicht is. Zodat een stemming ook gewoon positief uitvalt en zoals al eerder aangegeven om gegronde bezwaren verderop in het traject te minimaliseren. Denk wel dat het straks ineens allemaal in een stroomversnelling kan komen.
Bestuurlijke zaken duren inderdaad soms oneindig lang, maar wat wel verweten kan worden is dat de communicatie vanuit de gemeente abominabel is.
Als het een prestige object zoals CH 2018 zou zijn hadden ze alle communicatie kanalen wijd open gezet.
Maar zoals je al opmerkte het is niet abnormaal dat deze processen soms lange tijd in beslag nemen.