Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

speculeter


Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22


Agy

Citaat van: Geelblauwstiens op januari 30, 2017, 19:10:24
Zou het ?

Kan zo maar... zitten er 52 in een jaar en hebben der al 4 gehad.. ;)

vialli

#5524
Volgens de geruchten is het overleg met de diverse partijen dat vandaag zou plaatsvinden weer verschoven naar VOLGENDE WEEK :(
De gemeente schijnt nu weer een extern buro te raadplegen.
Het is heel simpel, ZE WILLEN GEWOON NIET en hopen dat de investeerder de handdoek in de ring gooit, dan treffen ze geen blaam, want ze zijn te laf om toe te geven dat ze het niet willen.


Oosttribune

Als ik de twitterberichten van Ype lees dan gok ik dat er weer eens vertraging en gezeik is..pffff

John Hiatt

In de zomer van 2016 heeft de gemeente een bureau in de arm genomen om het proces te versnellen. Resultaat.... Alleen maar vertraging. En nu heeft de gemeente weer een ander bureau in de arm genomen. Het resultaat laat zich raden. Vertraging en uiteindelijk zullen de investeerders zich terugtrekken. En dan kan deze gemeente de handen in onschuld wassen. 22 november van dit jaar moeten we keihard afrekenen met dit anti Cambuur beleid. Hopelijk is het dan nog niet te laat voor het nieuwe stadion...

zeewolde

Citaat van: Oosttribune op februari 01, 2017, 17:48:35
Als ik de twitterberichten van Ype lees dan gok ik dat er weer eens vertraging en gezeik is..pffff
het lijkt dat de toon van Cambuur, eindelijk, verhard richting gemeente. Vrij duidelijke taal van Ype

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

DK

Citaat van: vialli op februari 01, 2017, 17:08:39
Volgens de geruchten is het overleg met de diverse partijen dat vandaag zou plaatsvinden weer verschoven naar VOLGENDE WEEK :(
De gemeente schijnt nu weer een extern buro te raadplegen.
Het is heel simpel, ZE WILLEN GEWOON NIET en hopen dat de investeerder de handdoek in de ring gooit, dan treffen ze geen blaam, want ze zijn te laf om toe te geven dat ze het niet willen.

van al dat geld wat besteed is aan externe burootjes hadden we hier al een prachtig stadion kunnen hebben...

DayDreamer

Als dit waar is, zou dat een dikke schande wezen.
Mocht je de finale halen van de beker, zal Crone wel vooraan staan  :R

vialli

BOSKLOPPER

LEEUWARDEN Leeuwarden ambieert een voortrekkersrol bij het gebruik van aardwarmte in huizen, bedrijven en instellingen. Drie bedrijven willen 137 miljoen euro investeren.

Om de toepassing van aardwarmte (geothermie) te stimuleren streeft Leeuwarden een samenwerkingsverband na met zuivelconcern FrieslandCampina, bouwbedrijf Dijkstra Draisma en de leverancier van stadsverwarming Ennatuurlijk.

FrieslandCampina wil bij het eigen bedrijf van 5 kilometer diepte heet water oppompen en gebruiken bij het productieproces. Hierna is levering in de omgeving denkbaar.

Dijkstra Draisma wil aan de slag in het WTC-gebied.

Geothermie is een milieuvriendelijk alternatief voor aardgas. Nederland wil, als onderdeel van internationale klimaatafspraken, in 2050 helemaal zijn afgestapt van aardgas voor het verwarmen van gebouwen.

Burgemeester en wethouders spreken van een lokale 'Green Deal'.

De drie ondernemingen hebben ieder een eigen plan. Dijkstra Draisma heeft een subsidietoezegging van het rijk die, afhankelijk van de levering, kan oplopen tot 72,7 miljoen euro. Dat bedrag wordt uitgesmeerd over vijftien jaar. Het begin van de levering is gedacht in 2019 en 2021.

,,Als Leeuwarden dit initiatief omarmt, kan het een leidende positie verwerven op het gebied van geothermie en een voorbeeld zijn voor andere gemeenten'', schrijft het college.

In en rond de stad zijn zeven plaatsen waar warm water kan worden opgepompt. In theorie kunnen 46.000 huishoudens (dat is de hele stad Leeuwarden) profiteren van het opgepompte warme water. Praktische bezwaren (afkoeling tijdens het warmtetransport, ombouw van het aardgasnet en apparatuur in de huizen) sluiten toepassing op deze schaal de eerstkomende jaren uit.

De warmte moet bij voorkeur worden geleverd aan woningen, bedrijven en instellingen op een paar kilometer van de bron, om te grote afkoeling te voorkomen. In Leeuwarden zal in de eerste plaats worden gekeken naar grote afnemers als ziekenhuis MCL en flatgebouwen van corporaties. ,,Het is een complexe operatie, een zoektocht. Niemand die precies weet hoe we dit vorm moeten geven'', zegt wethouder Isabelle Diks (PAL/GroenLinks).

,,Met de omschakeling zullen we vijftien tot twintig jaar bezig zijn.''

Diks tekent deze maand een landelijk convenant, de Green Deal Aardgasvrije Wijken. Partners zijn ministeries, 23 gemeenten, netbeheerders, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de provincies. pagina 2

Maar GEEN WOORD OVER HET CAMBUURSTADION, dat zegt genoeg!!!!

LC 2 februari 2017

Galdiano

Waarom zou in dit stuk Cambuur voor moeten komen?

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

vialli

Citaat van: Galdiano op februari 02, 2017, 09:32:14
Waarom zou in dit stuk Cambuur voor moeten komen?

WTC Dijkstra-Draaisma, Energie voor stadion (veldverwarming etc..)
En ze zijn bij de gemeente toch zo gek op groene energie, vandaar.

Galdiano

Dit gaat puur over de techniek en ontwikkeling daarvan.
Als journalist hoef je niet overal het woord Cambuur in te verwerken.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets