Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Citaat van: John Hiatt op december 04, 2016, 23:23:10
De businesscase is niet gewijzigd, zijn een paar details bijgesteld! Gemeente zoekt iets om te vertragen.

Ut is vechten tegen de bierkaai :_spank

Agy

Citaat van: John Hiatt op december 04, 2016, 23:23:10
De businesscase is niet gewijzigd, zijn een paar details bijgesteld! Gemeente zoekt iets om te vertragen.

Wat vertragen ze dan..??

John Hiatt

Citaat van: Agy op december 05, 2016, 09:24:01
Wat vertragen ze dan..??

Het hele proces. Ik heb dat hier diverse keren aangegeven. Waarom moet Cambuur het probleem van de gemeente met het WTC opknappen? Waarom kan Friese Poort zo snel bouwen bij de Schieringerweg? Waarom moest Cambuur de namen van toekomstige huurders aan de gemeente bekendmaken? Waarom moesten de potentiƫle huurders voorlopige contracten tekenen van de gemeente?

Vlampiep

Citaat van: John Hiatt op december 05, 2016, 10:16:33
Het hele proces. Ik heb dat hier diverse keren aangegeven. Waarom moet Cambuur het probleem van de gemeente met het WTC opknappen? Waarom kan Friese Poort zo snel bouwen bij de Schieringerweg? Waarom moest Cambuur de namen van toekomstige huurders aan de gemeente bekendmaken? Waarom moesten de potentiƫle huurders voorlopige contracten tekenen van de gemeente?
CH 2018 en de aardwarmte centrale heeft hun volle aandacht en daar past het nieuwe stadion momenteel niet in.
Het enige wat er gedaan kan worden en waar we invloed op kunnen hebben is laten weten dat we in ieder geval bij de nieuwe gemeente raad verkiezingen niet op de partijen zullen stemmen die het proces nu frustreren.

Agy

Citaat van: John Hiatt op december 05, 2016, 10:16:33
Waarom moet Cambuur het probleem van de gemeente met het WTC opknappen?

Maar de gemeente is hier toch ook geen partij in..?? Dit is iets tussen de projectontwikkelaar en het WTC toch..??

John Hiatt

Citaat van: Agy op december 05, 2016, 11:43:55
Maar de gemeente is hier toch ook geen partij in..?? Dit is iets tussen de projectontwikkelaar en het WTC toch..??

Helaas... De gemeente is wel partij. Zit voor miljoenen in het WTC. En probeert via Cambuur voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Overigens, het is toch te gek dat je voor d bouw van een stadion, eerst andere problemen moet oplossen, waar Cambuur noch de investeerders part noch deel aan hebben.

Vlampiep

Citaat van: John Hiatt op december 05, 2016, 18:37:50
Helaas... De gemeente is wel partij. Zit voor miljoenen in het WTC. En probeert via Cambuur voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Overigens, het is toch te gek dat je voor d bouw van een stadion, eerst andere problemen moet oplossen, waar Cambuur noch de investeerders part noch deel aan hebben.
Het college en de raad blijven "lijkenpikkers".

SCC-J

Citaat van: Vlampiep op december 05, 2016, 19:18:39
Het college en de raad blijven "lijkenpikkers".
Gast je hebt nergens verstand van, je voegt niets toe en je komt alleen maar met dit soort oneliners.

moodygrunn

Citaat van: John Hiatt op december 05, 2016, 18:37:50
Helaas... De gemeente is wel partij. Zit voor miljoenen in het WTC. En probeert via Cambuur voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Overigens, het is toch te gek dat je voor d bouw van een stadion, eerst andere problemen moet oplossen, waar Cambuur noch de investeerders part noch deel aan hebben.

Van wat ik heb begrijp uit de brieven op LC.nl is het zo dat de gemeente nog geld krijgt van het WTC. Datzelfde WTC is een onderdeel van de gebiedsontwikkeling omdat er m2 van de hallen beschikbaar gesteld zullen worden. Het WTC is op dit moment echter in onderhandeling met een van de uitbaters (Harry Westers). Ik denk dat de gemeente hoopt dat hij de handel overneemt en direct de schuld aan de gemeente afbetaalt in plaats van dat de gemeente de schuld kwijtscheldt (of op een andere manier de dupe is). 

Bronnen:
http://www.lc.nl/friesland/Cambuurplannen-klem-door-WTC-kwestie-21824207.html
http://www.lc.nl/friesland/Gemeente-Leeuwarden-wil-geen-eigenaar-WTC-zijn-21706718.html
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op december 05, 2016, 19:32:54
Van wat ik heb begrijp uit de brieven op LC.nl is het zo dat de gemeente nog geld krijgt van het WTC. Datzelfde WTC is een onderdeel van de gebiedsontwikkeling omdat er m2 van de hallen beschikbaar gesteld zullen worden. Het WTC is op dit moment echter in onderhandeling met een van de uitbaters (Harry Westers). Ik denk dat de gemeente hoopt dat hij de handel overneemt en direct de schuld aan de gemeente afbetaalt in plaats van dat de gemeente de schuld kwijtscheldt (of op een andere manier de dupe is). 

Bronnen:
http://www.lc.nl/friesland/Cambuurplannen-klem-door-WTC-kwestie-21824207.html
http://www.lc.nl/friesland/Gemeente-Leeuwarden-wil-geen-eigenaar-WTC-zijn-21706718.html

Zo lees ik het ook! Het lijkt er dus op dat de gemeente het gemeenschapsgeld beschermd. De wijziging, waarbij m2 van WTC onderdeel worden van het te beoordelen plan, lijkt mij dan ook wel een relevante wijziging.

Vlampiep

Citaat van: SCC-J op december 05, 2016, 19:26:07
Gast je hebt nergens verstand van, je voegt niets toe en je komt alleen maar met dit soort oneliners.
Trap ik soms op lange tenen?

hobbes


moodygrunn

Citaat van: Vlampiep op december 05, 2016, 19:18:39
Het college en de raad blijven "lijkenpikkers".

Hoe bedoel je dit precies? Als ze namelijk niet het gemeenschapsgeld opeisen bij een verkoop van het WTC hebben ze net zo goed de poppen aan het dansen.
In Henk en Sandor we trust

Vlampiep

Citaat van: moodygrunn op december 05, 2016, 20:27:44
Hoe bedoel je dit precies? Als ze namelijk niet het gemeenschapsgeld opeisen bij een verkoop van het WTC hebben ze net zo goed de poppen aan het dansen.
Het is uiteraard hun plicht gemeenschapsgelden te bewaken en zorgen dat dit niet wordt verkwanseld.
Maar in deze verplichting tonen ze zich wel wat selectief.
Er is bijvoorbeeld veel gemeenschapsgeld verdwenen in CH 2018 waar vele inwoners niet om hebben gevraagd.

Bascambuur

Politici die op geld letten, dat zou de eerste keer zijn.