Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Geelblauwstiens

Citaat van: vialli op oktober 11, 2016, 23:48:32
Dat stadion zal er echt niet komen, het gaat er nu alleen nog om wie ze de SWARTE PIET
zullen toespelen want ze zijn natuurlijk doodsbenauwd voor de reacties.
1 ding is zeker, als het niet doorgaat is het EINDE betaald voetbal in Leeuwarden :(

Stereotiep cambuursupporter.  _O_Wat binne we eigenlik toch uniek.

papier

Citaat van: PePe op oktober 11, 2016, 23:20:12
Leeuwarden KH 2018? dan kun je de voetbal cultuur van Leeuwarden niet negeren?

In 2018 kun je nog van fatsoenlijke voetbal cultuur genieten in Leeuwarden in een stadion aan het cambuurplein. Niet het wave wortel op de kop gebeuren in een multifunctioneel centrum.

Bankzitter

Het zou doodzonde zijn als het niet doorgaat. De club is financieel kerngezond en kan verder doorgroeien. Er zijn zat clubs met een grotere begroting maar die lopen allemaal wel financiële risico's . Utrecht en Roda JC hebben suikeroompjes, Vitesse krijgt zijn geld van Chelsea, ADO uit China, DKV zit met Sportstad debacle . NAC heeft het moeilijk na de degradatie, bij NEC is het bestuurlijk altijd een zooitje. En Twente staat nog een miljoentje of 80 in de min.

Bij de meeste clubs is de rek er al lang uit en wij kunnen nog doorgroeien. Belanghebbenden moeten eens beseffen dat het helemaal niet zo onrealistisch is om op termijn een stabiele middenmoter in de eredivisie te worden.

brambo3004

Citaat van: Bankzitter op oktober 12, 2016, 07:56:13
Het zou doodzonde zijn als het niet doorgaat. De club is financieel kerngezond en kan verder doorgroeien. Er zijn zat clubs met een grotere begroting maar die lopen allemaal wel financiële risico's . Utrecht en Roda JC hebben suikeroompjes, Vitesse krijgt zijn geld van Chelsea, ADO uit China, DKV zit met Sportstad debacle . NAC heeft het moeilijk na de degradatie, bij NEC is het bestuurlijk altijd een zooitje. En Twente staat nog een miljoentje of 80 in de min.

Bij de meeste clubs is de rek er al lang uit en wij kunnen nog doorgroeien. Belanghebbenden moeten eens beseffen dat het helemaal niet zo onrealistisch is om op termijn een stabiele middenmoter in de eredivisie te worden.

En alle clubs die jij noemt zitten in regio's met meer inwoners en meer bedrijvigheid en hebben dus een grotere afzetmarkt. Er zat vast wel iets van rek in Cambuur zitten, maar zelfs in het ultieme geval dat er snel een nieuw stadion komt en zowel supporters als sponsoren voelen zich thuis, is die rek maar beperkt. Toen de slag gemaakt moest worden 20/25 jaar geleden heeft de snelwegclub Heerenveen het wel gedaan en is Cambuur de knusse wijkclub gebleven. Als WTC de enige optie tot overleven is, dan moet het maar, maar met de pest in mijn lijf. Meer dan onderkant van Eredivisie zal het nooit worden. En dat is niet erg. Leeuwarden is de 25e gemeente in inwonertal. We leven in één van de magerste economische regio's van Nederland. En zelfs met een iets groter stadion zou de capaciteit ergens tussen de 15e en 20 plaats zitten.


speculeter

Vd belt is toch niet zo maar benoemd?
Verwacht binnenkort toch wel reële dingen te horen.

Geelblauwstiens

Citaat van: speculeter op oktober 12, 2016, 09:18:05
Vd belt is toch niet zo maar benoemd?
Verwacht binnenkort toch wel reële dingen te horen.
Trendbreuk op deze pagina:).  Heerlijk.

Oosttribune

Ik denk dat de gemeente nooit verwacht had dat Cambuur zou voldoen aan alle eisen van de gemeente. Dit blijkt nu wel zo te zijn met een goed onderbouwd en dicht getimmerd plan. Het is een kwestie van tijd dat de gemeente groen licht geeft... Uiteraard gaat de middenstand moord en brand roepen en gaan buurtbewoners zeggen dat ze hun huis nooit meer kunnen verkopen, hoort erbij!

Van der Belt komt echt niet terug voor een fiasco. Misschien is het wel een eis van Crone en college dat hij de leiding neemt aangezien ze vertrouwen in hem hebben.

Ik maak mij meer zorgen over ons voetbal dan over het stadion waar we al tig jaar over lullen

Bankzitter

Citaat van: brambo3004 op oktober 12, 2016, 08:16:00
Meer dan onderkant van Eredivisie zal het nooit worden. En dat is niet erg.

Zeker niet erg, dat is inderdaad waar we gemiddeld op uitkomen. Alleen mag aan de huidige plek op de ranglijst nooit een conclusie voor de lange termijn mogen worden gekoppeld. Bodem is top 6 Jupiler League en top is rond de 12e plaats van 2/3 seizoenen terug. En op termijn misschien net als Zwolle en Heracles af en toe pieken.

En ik verwacht zeker dat vd Belt ook weer met het beleid gaat bemoeien als de resultaten zo slecht blijven. Dan komt het sportief ook weer goed.


Yellow Army

Heracles is inmiddels ook een stabiele eredivisionist met een begroting van 10mln. Zoiets zou hier dus ook best kunnen.
Area 58

PePe

vd Belt schuwt het ingrijpen niet, als het noodzakelijk is.
Volgens mij ontbreekt dit bij Cambuur, op dit moment.

dizzhead

Citaat van: Bankzitter op oktober 12, 2016, 18:50:52
Zeker niet erg, dat is inderdaad waar we gemiddeld op uitkomen. Alleen mag aan de huidige plek op de ranglijst nooit een conclusie voor de lange termijn mogen worden gekoppeld. Bodem is top 6 Jupiler League en top is rond de 12e plaats van 2/3 seizoenen terug. En op termijn misschien net als Zwolle en Heracles af en toe pieken.

En ik verwacht zeker dat vd Belt ook weer met het beleid gaat bemoeien als de resultaten zo slecht blijven. Dan komt het sportief ook weer goed.



Als je af en toe wilt pieken, zul je je misschien ook moeten realiseren dat er af en toe ook dalen zullen zijn. En dat is dan niet  top zes jupiler.

okkele

maar ook zeker niet een scenario - rkc !
onbegrijpelijk dat dit wanbeleid al zo snel vergeten /vergeven is.
:(

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Vlampiep

Citaat van: okkele op oktober 13, 2016, 08:48:18
maar ook zeker niet een scenario - rkc !
onbegrijpelijk dat dit wanbeleid al zo snel vergeten /vergeven is.
:(
Citaat van: okkele op Vandaag om 08:48:18
maar ook zeker niet een scenario - rkc !
onbegrijpelijk dat dit wanbeleid al zo snel vergeten /vergeven is.

Nou mijn gevoel van verbondenheid met de club is in middels sterk af genomen.
Ik vind het onverteerbaar dat het huidige bestuur de club heeft laten afglijden naar een anonieme bvo.
Gelukkig heeft Ype wel besloten Vd Belt terug te halen en hoop op een snelle sanering binnen het bestuur.
Alleen dan lijkt het mij mogelijk dat de partijen die bij het nieuwe stadion betrokken zijn tot een unaniem besluit zullen komen.
Verder zullen de sportieve prestaties op het veld ook snel weer terug moeten komen, want anders is een nieuw stadion ook niet meer nodig en kunnen we wel terecht op een der amateurvelden.

PePe

Nou mijn gevoel van verbondenheid met de club is in middels sterk af genomen.
Ik vind het onverteerbaar dat het huidige bestuur de club heeft laten afglijden.


Je merkt het aan alles. (wanneer stopt dit nou)

Vlampiep

Citaat van: PePe op oktober 13, 2016, 22:10:29
Nou mijn gevoel van verbondenheid met de club is in middels sterk af genomen.
Ik vind het onverteerbaar dat het huidige bestuur de club heeft laten afglijden.


Je merkt het aan alles. (wanneer stopt dit nou)
Vanuit de basis moet er weer worden gewerkt aan herstel.
Dat kan volgens mij alleen door de TD en trainer op non actief te zetten.
Dit is echt noodzakelijk om de negatieve spiraal te doorbreken.
Het lijkt mij ook niet direct noodzakelijk een nieuwe trainer en TD aan te stellen.
Sipke heeft de papieren en samen met Jan Bruin en Arne Slot moeten ze in staat worden geacht om in ieder geval tot de winterstop de verantwoordelijkheid van Maas over te nemen.