Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Oosttribune

Citaat van: Len Cantello op september 23, 2016, 10:59:04
Stelletje klootzakken. In plaats dat ze een nieuw stadion omarmen en de daar te grijpen kansen benutten, gaan ze in de hoek staan janken. Ik kots van zo'n bekrompen kutmentaliteit. Bah.

Ik hoop dat heel winkelend LWD voortaan die protesterende hiulie huilie kruideniers in de binnenstad links laat liggen.

betere omschrijving is er niet!!!

Bij de volgende verkiezingen, en die komen er al aan in verband met herindeling Leeuwarderadeel, die vreselijke bekrompen PvdA ook boycotten graag die janken net zo hard als de winkeliers.

Vlampiep

Citaat van: Oosttribune op september 23, 2016, 12:40:52
betere omschrijving is er niet!!!

Bij de volgende verkiezingen, en die komen er al aan in verband met herindeling Leeuwarderadeel, die vreselijke bekrompen PvdA ook boycotten graag die janken net zo hard als de winkeliers.
Deinum is hierin de oorzaak met zijn toezeggingen aan de grote winkeliers in de binnenstad en de Centrale.
De kleinere ondernemers in de stad  zullen wat hem betreft " zijn reet roesten", want daar bemoeit hij zich niet mee en zijn niet belangrijk voor zijn ego, want dat heeft hij, zo hoog als de Oldehove.
En het College zal hier niet niet op terug komen zolang Deinum deel uit maakt van dit College.

hobbes

Citaat van: Len Cantello op september 23, 2016, 12:34:51
Is er een onafhankelijk onderzoek voorhanden met daarin onomstotelijk bewijs waaruit blijkt dat de komst van een nieuw stadion de binnenstedelijke middenstand schaad?

Denk het niet, alleen redeneert iedereen uit eigen belang. Wij forum gangers willen zo snel mogelijk een nieuw stadion. Ondernemers denken echter aan hun eigen inkomen en zullen daar van uit redeneren. Dat kunnen wij kinderachtig vinden, maar het gaat wel om iemands inkomen. Daar zal iedereen hier voor vechten. Ik denk dat er weinige hier zijn die hun baan op willen geven als daardoor er sneller een nieuw stadion komt.

Yellow Army

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 13:05:10
Denk het niet, alleen redeneert iedereen uit eigen belang. Wij forum gangers willen zo snel mogelijk een nieuw stadion. Ondernemers denken echter aan hun eigen inkomen en zullen daar van uit redeneren. Dat kunnen wij kinderachtig vinden, maar het gaat wel om iemands inkomen. Daar zal iedereen hier voor vechten. Ik denk dat er weinige hier zijn die hun baan op willen geven als daardoor er sneller een nieuw stadion komt.

Je baan opzeggen is nogal een stapje verder. Het valt mij op dat die ondernemers alles als een bedreiging ziet ipv te denken in kansen alls een ware ondernemer.
Area 58

speculeter

Man man je bent pas een goede ondernemer als je in kansen gelooft.
Stel zeuren man.

hobbes

Citaat van: Yellow Army op september 23, 2016, 13:11:53
Je baan opzeggen is nogal een stapje verder. Het valt mij op dat die ondernemers alles als een bedreiging ziet ipv te denken in kansen alls een ware ondernemer.

Het gaat beide om je inkomen.

Vlampiep

Citaat van: Yellow Army op september 23, 2016, 13:11:53
Je baan opzeggen is nogal een stapje verder. Het valt mij op dat die ondernemers alles als een bedreiging ziet ipv te denken in kansen alls een ware ondernemer.
Zo goed als ik mij kan herinneren heeft er nooit een College een verordening op laten maken waarin is vastgelegd hoeveel winkels en branchering er gevestigd mogen worden in een bepaald gebied. Er is volgens mij ook nooit een onderzoek geweest naar eventuele schade bij het vestigen van bedrijven in een nieuw stadion.
Een ondernemer moet ondernemen, zoals het woord al zegt en anticiperen op veranderingen, hier kan de overheid buiten blijven.
Dus al dit onderhoud leunt op toezeggingen vanuit de gemeentelijke politiek.


Vlampiep

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 13:22:45
Het gaat beide om je inkomen.
Denk je nu echt dat een bedrijf zich gaat vestigen in het nieuwe stadion, als hij weet dat er in de stad een stevige concurrent is gevestigd? Een goede ondernemer zal dit risico dan ook nooit nemen.
Er zijn in jet verleden te veel smerige spelletjes gepeeld tussen de politiek en bedrijven die de politiek gevestigd wilden zien.
Voorbeeld is Sting, waarvoor de gemeente 5 jaar lang de huur heeft betaald, of de Avero toren waarin de gemeente miljoenen voor een nieuwe radar installatie heeft betaald aan defensie omdat de toren een blinde vlek gaf op het radar.
Het gaat in deze echt niet om inkomens en inwoners maar om politieke ego's die ten koste van alles hoog moeten worden gehouden.


hobbes

Citaat van: Vlampiep op september 23, 2016, 13:45:30
Denk je nu echt dat een bedrijf zich gaat vestigen in het nieuwe stadion, als hij weet dat er in de stad een stevige concurrent is gevestigd? Een goede ondernemer zal dit risico dan ook nooit nemen.
Er zijn in jet verleden te veel smerige spelletjes gepeeld tussen de politiek en bedrijven die de politiek gevestigd wilden zien.
Voorbeeld is Sting, waarvoor de gemeente 5 jaar lang de huur heeft betaald, of de Avero toren waarin de gemeente miljoenen voor een nieuwe radar installatie heeft betaald aan defensie omdat de toren een blinde vlek gaf op het radar.
Het gaat in deze echt niet om inkomens en inwoners maar om politieke ego's die ten koste van alles hoog moeten worden gehouden.

En waar kunnen we terug vinden dat de gemeente huur voor de Sting heeft betaald? En als er geen bedrijven zich gaan vestigen als er een stevige concurrent voor is, dan zal er ook weinig bewaar vanuit de binnenstad komen.

Vlampiep

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 14:01:20
En waar kunnen we terug vinden dat de gemeente huur voor de Sting heeft betaald? En als er geen bedrijven zich gaan vestigen als er een stevige concurrent voor is, dan zal er ook weinig bewaar vanuit de binnenstad komen.
De huur betaling zul je niet in de raadstukken terug kunnen vinden. Dergelijke fratsen worden verwerkt in andere posten van het nieuwe plein en gebouwen en uiteraard niet expliciet genoemd als compensatie voor huur.
Het bezwaar van de winkeliers uit de binnenstad en Centrale komt ook niet voort uit angst voor concurrentie in hun branche, maar uit de routing van het winkelend publiek die dan misschien niet meer naar de Centrale of binnenstad zullen komen.




hobbes

Citaat van: Vlampiep op september 23, 2016, 14:19:47
De huur betaling zul je niet in de raadstukken terug kunnen vinden. Dergelijke fratsen worden verwerkt in andere posten van het nieuwe plein en gebouwen en uiteraard niet expliciet genoemd als compensatie voor huur.
Het bezwaar van de winkeliers uit de binnenstad en Centrale komt ook niet voort uit angst voor concurrentie in hun branche, maar uit de routing van het winkelend publiek die dan misschien niet meer naar de Centrale of binnenstad zullen komen.

We gaan het afwachten, er is helaas nog steeds niks waar bezwaar tegen gemaakt kan worden. Ik hoop dat ze daar eens mee opschieten.

John Hiatt

Gejank om niks hier. De gemeente heeft een lijst opgesteld met activiteiten die mogen bij het nieuwe stadion. Dit is goedgekeurd door de raad. Concurrentie met de binnenstad is er niet, behalve misschien bij een bioscoop. Als mijn info een beetje klopt, komen er geen concurrerende zaken bij het nieuwe stadion. Het college van B en w is nu aan zet. Die moeten heel rap een beslissing nemen en daarna de raad. Ik zit minder over de raad in dan over het college. De twee CDA wethouders zijn nooit enthousiast geweest en onze burgemeester is ook geen fan.....

Lore

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 12:17:24
Altijd makkelijk oordelen als het niet om je eigen beurs gaat.

Echt ik ben een ondernemer en ik ben het er eigenlijk wel mee eens! De overheid moet zich niet bemoeien met ondernemerschap. Als een andere ondernemer een beter idee of business case heeft is het aan het publiek om te bepalen waar het heen gaat. Geen voordeeltjes dus voor een nieuw stadion, maar ook zeker geen tegenwerkingen ten gunste van andere ondernemers.

Bascambuur

Citaat van: John Hiatt op september 23, 2016, 15:36:54
Gejank om niks hier. De gemeente heeft een lijst opgesteld met activiteiten die mogen bij het nieuwe stadion. Dit is goedgekeurd door de raad. Concurrentie met de binnenstad is er niet, behalve misschien bij een bioscoop. Als mijn info een beetje klopt, komen er geen concurrerende zaken bij het nieuwe stadion. Het college van B en w is nu aan zet. Die moeten heel rap een beslissing nemen en daarna de raad. Ik zit minder over de raad in dan over het college. De twee CDA wethouders zijn nooit enthousiast geweest en onze burgemeester is ook geen fan.....
De burgemeester geen fan? Huh? Dat is toch een echte Leeuwarder met een Cambuurhart? Vreemd.

Oosttribune

Citaat van: John Hiatt op september 23, 2016, 15:36:54
Gejank om niks hier. De gemeente heeft een lijst opgesteld met activiteiten die mogen bij het nieuwe stadion. Dit is goedgekeurd door de raad. Concurrentie met de binnenstad is er niet, behalve misschien bij een bioscoop. Als mijn info een beetje klopt, komen er geen concurrerende zaken bij het nieuwe stadion. Het college van B en w is nu aan zet. Die moeten heel rap een beslissing nemen en daarna de raad. Ik zit minder over de raad in dan over het college. De twee CDA wethouders zijn nooit enthousiast geweest en onze burgemeester is ook geen fan.....

De ene CDA wethouder gaat volgend jaar naar Den Haag, staat hoog op de lijst voor het CDA. Die zal ongetwijfeld graag wat extra stemmen willen... Niets is zo veranderlijk als de politiek en een plotse stem voor een nieuw stadion is altijd handig