Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: Collingwood op september 21, 2016, 11:33:48
De terugkeer van Van den Belt lijkt me een uitermate positief teken voor wat betreft het nieuwe stadion.

Wat ik begrepen heb is dat er alleen nog wat gesteggel is over het aantal beschikbare m2 voor een exploitant (wtc?) wat zorgt voor deze vertraging. BC schijnt rond te zijn en de politiek staat er ook min of meer achter.
Area 58

El Ma-kri-niii

Citaat van: Yellow Army op september 21, 2016, 11:46:57
Wat ik begrepen heb is dat er alleen nog wat gesteggel is over het aantal beschikbare m2 voor een exploitant (wtc?) wat zorgt voor deze vertraging. BC schijnt rond te zijn en de politiek staat er ook min of meer achter.
De politiek staat er 'min of meer' achter. Zo positief is men nog nooit geweest over het stadion. :proost

DayDreamer

Die BC is wel rond, nu is de vraag hoeveel tegenwind gaan we krijgen van bewoners en bedrijven.

Yellow Army

Citaat van: El Ma-kri-niii op september 21, 2016, 11:51:04
De politiek staat er 'min of meer' achter. Zo positief is men nog nooit geweest over het stadion. :proost

Er zijn natuurlijk altijd voor- en tegenstanders, maar het aantal voorstanders is volgens mij nooit zo groot geweest. Al met al ziet het er allemaal gunstig uit.
Area 58

Len Cantello

Citaat van: DayDreamer op september 21, 2016, 12:11:49
Die BC is wel rond, nu is de vraag hoeveel tegenwind gaan we krijgen van bewoners en bedrijven.
Zure buurtbewoners, afgunstige bedrijven, dwazen die niets met de geel/blauwe trots hebben en-of ander gepeupel  zijn idd een groot risico in de voortgang.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op september 22, 2016, 15:28:27
Zure buurtbewoners, afgunstige bedrijven, dwazen die niets met de geel/blauwe trots hebben en-of ander gepeupel  zijn idd een groot risico in de voortgang.
De gebruikelijke querulanten, die zelf geen enkel direct belang hebben bij de verhuizing niet vergeten!

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op september 22, 2016, 21:59:37
De gebruikelijke querulanten, die zelf geen enkel direct belang hebben bij de verhuizing niet vergeten!
Als iemand bezwaar aantekent tegen bv een bouwplan, moet de bezwaarmaker wel belanghebbende zijn.  Is hij of zij dat niet, dan kan het bezwaar als ongegrond worden verklaard.
Met andere woorden, iemand die niet in de directe omgeving woont van een bouwplan kan als niet belanghebbende worden aangemerkt. Het is dus maar afwachten hoe het College hier mee om wil gaan.

Galdiano

Gister met een ondernemer uit de binnenstad gesproken, en die lachen zich rot over de lijst met beperkingen qua voorzieningen. Die staan eerste rij om Gemeente en Cambuur op de vingers te tikken!  :R
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Vlampiep

Citaat van: Galdiano op september 23, 2016, 08:10:54
Gister met een ondernemer uit de binnenstad gesproken, en die lachen zich rot over de lijst met beperkingen qua voorzieningen. Die staan eerste rij om Gemeente en Cambuur op de vingers te tikken!  :R
Een ondernemer, is zoals het woord al zegt een zelfstandige die met innovatie zijn bedrijf draaiende moet zien te houden.
Het kan niet zo zijn dat de overheid vestiging van andere ondernemers in de zelfde branche gaat verbieden.
Als er onvoldoende omzet wordt gemaakt of de angst hiervoor, moet de ondernemer zorgen dat hij zich onderscheidt van de ander. Zo niet, is ophouden met ondernemen mijn advies.
Maar hier heeft Deinum volgens mij een kwalijke rol gespeeld door de gevestigde ondernemers toezeggingen te doen met betrekking tot de bouw van een nieuwe stadion.

Len Cantello

Citaat van: Galdiano op september 23, 2016, 08:10:54
Gister met een ondernemer uit de binnenstad gesproken, en die lachen zich rot over de lijst met beperkingen qua voorzieningen. Die staan eerste rij om Gemeente en Cambuur op de vingers te tikken!  :R
Stelletje klootzakken. In plaats dat ze een nieuw stadion omarmen en de daar te grijpen kansen benutten, gaan ze in de hoek staan janken. Ik kots van zo'n bekrompen kutmentaliteit. Bah.

Ik hoop dat heel winkelend LWD voortaan die protesterende hiulie huilie kruideniers in de binnenstad links laat liggen.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Noordcambuur

Citaat van: Len Cantello op september 23, 2016, 10:59:04
Stelletje klootzakken. In plaats dat ze een nieuw stadion omarmen en de daar te grijpen kansen benutten, gaan ze in de hoek staan janken. Ik kots van zo'n bekrompen kutmentaliteit. Bah.

Ik hoop dat heel winkelend LWD voortaan die protesterende hiulie huilie kruideniers in de binnenstad links laat liggen.
ja wat een stumper je moet beter zijn dan de concurentie

moodygrunn

Citaat van: Galdiano op september 23, 2016, 08:10:54
Gister met een ondernemer uit de binnenstad gesproken, en die lachen zich rot over de lijst met beperkingen qua voorzieningen. Die staan eerste rij om Gemeente en Cambuur op de vingers te tikken!  :R

Algemeen belang gaat nog altijd voor individueel belang. Wat is er, vanuit algemeen belang, op tegen om het nieuwe Cambuurstadion te bouwen achter het FEC/Casino?
In Henk en Sandor we trust

hobbes

Citaat van: Vlampiep op september 23, 2016, 08:22:19
Een ondernemer, is zoals het woord al zegt een zelfstandige die met innovatie zijn bedrijf draaiende moet zien te houden.
Het kan niet zo zijn dat de overheid vestiging van andere ondernemers in de zelfde branche gaat verbieden.
Als er onvoldoende omzet wordt gemaakt of de angst hiervoor, moet de ondernemer zorgen dat hij zich onderscheidt van de ander. Zo niet, is ophouden met ondernemen mijn advies.
Maar hier heeft Deinum volgens mij een kwalijke rol gespeeld door de gevestigde ondernemers toezeggingen te doen met betrekking tot de bouw van een nieuwe stadion.

Altijd makkelijk oordelen als het niet om je eigen beurs gaat.

Len Cantello

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 12:17:24
Altijd makkelijk oordelen als het niet om je eigen beurs gaat.
Is er een onafhankelijk onderzoek voorhanden met daarin onomstotelijk bewijs waaruit blijkt dat de komst van een nieuw stadion de binnenstedelijke middenstand schaad?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Vlampiep

Citaat van: hobbes op september 23, 2016, 12:17:24
Altijd makkelijk oordelen als het niet om je eigen beurs gaat.
Ik oordeel niet, maar een zelfstandig ondernemer moet zo als het woord al zegt zelfstandig ondernemen en niet de overheid voor zijn karretje spannen om concurrerende ondernemers buiten een bepaald gebied te houden.
Op alle ander gebied willen de betreffende ondernemers absoluut geen overheid bemoeienis.