Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

scclwd

Citaat van: vialli op mei 07, 2016, 07:51:09
Het nieuwe stadion

HANS SNIJDER

commentaar

'Beslissing nieuw stadion bepaalt toekomst club.

Nu lef tonen'. Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur, was er zondag als de kippen bij om deze tweet/oproep aan de gemeente Leeuwarden te retweeten.

Zojuist gedegradeerd, maar wel een nieuw stadion willen.

Een klassieke vlucht naar voren?

Op het eerste gezicht heeft het daar de schijn van. De terugkeer naar wat heet de 'woestijn van het profvoetbal', de Jupiler League, is immers niet alleen te wijten aan pijnlijk tekortschietende voetballers op het veld.

Vriend en vijand zijn het er over eens dat ook de bestuurders van de club een dramatisch seizoen hebben gehad. Zíj waren verantwoordelijk voor het spelersbeleid en het door velen gehekelde slachtofferen van assistenttrainer Sandor van der Heide.

Bovendien zal degradatie simpelweg tot een verlies aan

Verloren seizoen niet maatgevend

inkomsten leiden. Van seizoenskaarten tot sponsorcontracten: Cambuur zal in alles een tandje terug moeten. Het vinden van (Friese) sponsoren die bereid zijn stevige bedragen mee te nemen, is een probleem. Ook 30 kilometer verderop, bij SC Heerenveen, weten ze daar alles van, zo blijkt vandaag in deze krant.

Toch is dit alles niet doorslaggevend voor de bouw van een nieuw stadion. Dit verloren seizoen mag niet als maatgevend worden gezien voor de toekomst van de club. Sterker, voetballers, trainers en directieleden zijn in het licht van de geschiedenis altijd passanten.

De club zelf is groter en dat geldt zeker voor Cambuur.

Bijna alle betaaldvoetbalclubs kijken met afgunst naar de passie en de trouw van de Cambuursupporters, in goede en slechte tijden. De promotie van drie jaar geleden heeft de stad opgetild in eigenwaarde. De stad en de club hebben samen een enorm potentieel; Cambuur werd eerder niets voor niets 'een slapende reus' genoemd.

Iedereen weet dat de huidige plek echt voorbij de houdbaarheidsdatum is. Het lekt er letterlijk en figuurlijk. Groei zit er daar niet meer in. Opgeteld bij de onveilige ligging is dit op korte termijn een doodlopende steeg. Daarom heeft Cambuur in het perspectief van de komende jaren een nieuw stadion nodig.

Terecht heeft de Leeuwarder politiek veel randvoorwaarden gesteld bij een nieuw stadion, vanwege de aarzelingen over de commerciële exploitatie. Maar ook deze bestuurders zijn passanten.

Voor het verwezenlijken van de culturele en onderwijsambities van deze stad kan een zinderende profclub veel betekenen.

Dan moet je ook sportief durven investeren in de toekomst.

Er ligt op de schouders van Smid c.s. een enorme verantwoordelijkheid om met een visie te komen die de harten van de gemeenteraad en de beoogd investeerder sneller doet kloppen.

commentaar@lc.nl



Lc 7 mei 2016

Die Ype Smid zie en hoor je niet als het slecht gaat met de club. Alleen als er succes is behaald of te behalen valt. Dat nieuwe stadion is zijn stokpaardje. Hij heeft alles en iedereen ervan kunnen overtuigen dat blijven en nieuwbouw of verbouw op de huidige plaats onmogelijk is. Het zou me niks verbazen als dat zogenaamde onderzoek om te kunnen blijven op de huidige plek niet eens eerlijk gegaan is. Geen bewijs maar onderbuikgevoel.

Cor

Citaat van: scclwd op mei 08, 2016, 14:38:38
Die Ype Smid zie en hoor je niet als het slecht gaat met de club. Alleen als er succes is behaald of te behalen valt. Dat nieuwe stadion is zijn stokpaardje. Hij heeft alles en iedereen ervan kunnen overtuigen dat blijven en nieuwbouw of verbouw op de huidige plaats onmogelijk is. Het zou me niks verbazen als dat zogenaamde onderzoek om te kunnen blijven op de huidige plek niet eens eerlijk gegaan is. Geen bewijs maar onderbuikgevoel.

En zo gaan de complottheorieën maar door. 

Lore

Citaat van: scclwd op mei 08, 2016, 14:38:38
Die Ype Smid zie en hoor je niet als het slecht gaat met de club. Alleen als er succes is behaald of te behalen valt. Dat nieuwe stadion is zijn stokpaardje. Hij heeft alles en iedereen ervan kunnen overtuigen dat blijven en nieuwbouw of verbouw op de huidige plaats onmogelijk is. Het zou me niks verbazen als dat zogenaamde onderzoek om te kunnen blijven op de huidige plek niet eens eerlijk gegaan is. Geen bewijs maar onderbuikgevoel.

Onderbuik gevoel zou je toch wel iets kunnen onderbouwen? Slopen en nieuw
Bouwen lijkt jouw goedkoper? Of kunnen wij nog iets met de huidige tribunes?

Anders heb je helemaal een loos verhaal!

Yellow Army

Citaat van: scclwd op mei 08, 2016, 14:38:38
Die Ype Smid zie en hoor je niet als het slecht gaat met de club. Alleen als er succes is behaald of te behalen valt. Dat nieuwe stadion is zijn stokpaardje. Hij heeft alles en iedereen ervan kunnen overtuigen dat blijven en nieuwbouw of verbouw op de huidige plaats onmogelijk is. Het zou me niks verbazen als dat zogenaamde onderzoek om te kunnen blijven op de huidige plek niet eens eerlijk gegaan is. Geen bewijs maar onderbuikgevoel.

Tuurlijk kan nieuwbouw of verbouw wel op de huidige locatie, maar wie gaat dat betalen??
Area 58

legeips

#4954
Ondertussen achter de schermen..

https://youtu.be/svY-pvGNQe0

papier

Citaat van: Yellow Army op mei 08, 2016, 18:39:18
Tuurlijk kan nieuwbouw of verbouw wel op de huidige locatie, maar wie gaat dat betalen??

De mexicanen

DayDreamer


Marc S

Citaat van: papier op mei 11, 2016, 18:34:24
De mexicanen

Alleen als er een muur om heen wordt gebouwd. Kunnen we die boeren buiten houden :_schater

Harry L.

Hadden ze nog wat te melden over het stadion? Of is dat niet ter sprake geweest?

John Hiatt

Citaat van: Harry L. op mei 13, 2016, 07:01:03
Hadden ze nog wat te melden over het stadion? Of is dat niet ter sprake geweest?

Volgens mij heeft Ype gezegd dat er voor de zomer duidelijkheid moet komen, maar dat het raar moet lopen wil het niet doorgaan!

richard

Citaat van: John Hiatt op mei 13, 2016, 08:52:37
Volgens mij heeft Ype gezegd dat er voor de zomer duidelijkheid moet komen, maar dat het raar moet lopen wil het niet doorgaan!

was jij er dan? :devil

John Hiatt


Dokkumer

Citaat van: richard op mei 13, 2016, 09:40:12
was jij er dan? :devil
Hiatt zat naast me op de bank #ESF te kijken :devil

D.H.Skolten

Dat stadion komt er toch nooit. In Leeuwarden durven ze toch nooit een beslissing te nemen. Tis nooit wat weest ent sal nooit wat wudde!

Cor

Citaat van: D.H.Skolten op mei 20, 2016, 01:08:08
Dat stadion komt er toch nooit. In Leeuwarden durven ze toch nooit een beslissing te nemen. Tis nooit wat weest ent sal nooit wat wudde!

Dou komst dr wel met sun positiefe instelling.