Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

Citaat van: Dokkumer op april 25, 2016, 11:19:06
Laat ik nou eens voor het eerst concluderen dat de Jong eens NIET negatief over Cambuur is, maar over het handelen van de gemeente. Dus om hem op de door jou genoemde argumenten bij voorbaat af te serveren? Nee!

Ex journalist: Ja en wat voor argument is dit?
Negatief: Dat zeker
Afgeserveerd als AD: Prima, maar niet terug te zien in deze column/dit artikel. Dus ondanks rancune hieromtrent zie ik dat niet terug
Geliefd bij supporters: Tja als dat een maatstaf is voor geloofwaardigheid kunnen we beter alleen maar dingen schrijven die de supporters vinden. Dus ook dat is niet een argument om iemand op af te serveren.

Per saldo blijft in mijn optiek het argument  Altijd negatief over Cambuur staan. Alleen wordt dat niet onderbouwd door het geschrevene.

Ik ben inderdaad niet geheel objectief over deze man.... Snap d toegevoegde waarde van het artikel ook niet.

Dokkumer

Citaat van: John Hiatt op april 25, 2016, 12:06:57
Ik ben inderdaad niet geheel objectief over deze man.... Snap d toegevoegde waarde van het artikel ook niet.
Ben ik eerlijk gezegd ook niet.. Heb heel lang met het idee rondgelopen dat "als ik hem voor mijn scootmobiel kreeg...". Toegevoegde waarde heeft het verder niet heel veel, net zo min als het voorpagina artikel van de Schreeuwarder zaterdag. Toch vind ik de insteek wel weer interessant. Het wordt eens andersom bekeken, waar de meeste artikelen vanuit het clubaspect worden geschreven.
Maarja de krant moet vol natuurlijk, of het nu nieuwswaarde heeft of niet..

Len Cantello

Het geblaat van Rob de Jong en de LC is oude wijn in nieuwe zakken. Grootste risico in het wel en of niet doorgaan van de stadionplannen is en blijft de wil van de Gemeente (politiek en ambtenarenkliek) om alles tot een positief eind te brengen. Zolang zij hun oren laten hangen naar een paar protesten van bekrompen geesten uit de omliggende wijk en de lobby van de binnenstedelijke kruideniers, komt er geen nieuw stadion. Hoogste tijd dat ons aller Ferdje eens vierkant achter SC Cambuur gaat staan. 
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op april 25, 2016, 12:46:38
Het geblaat van Rob de Jong en de LC is oude wijn in nieuwe zakken. Grootste risico in het wel en of niet doorgaan van de stadionplannen is en blijft de wil van de Gemeente (politiek en ambtenarenkliek) om alles tot een positief eind te brengen. Zolang zij hun oren laten hangen naar een paar protesten van bekrompen geesten uit de omliggende wijk en de lobby van de binnenstedelijke kruideniers, komt er geen nieuw stadion. Hoogste tijd dat ons aller Ferdje eens vierkant achter SC Cambuur gaat staan.
Fluister Ferdje dan even in het oor dat hij een lintje mag knippen en voor veel camera's mag verschijnen. Daar schijnen burgemeesters wel gevoelig voor te zijn..

Len Cantello

Citaat van: Dokkumer op april 25, 2016, 12:49:53
Fluister Ferdje dan even in het oor dat hij een lintje mag knippen en voor veel camera's mag verschijnen. Daar schijnen burgemeesters wel gevoelig voor te zijn..
:proost
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

vialli

#4880
Cambuur heeft het laten zitten

TE GAST

Op de dag dat zeker is dat Cambuur degradeert, staat op de voorpagina van de LC (23 april) veelzeggend: Cambuur is er uit, nu de gemeente nog. Wat een gotspe.

Het komt er op neer dat de gemeente de risico's op haar schouders moet nemen. Terwijl de voetbalclub het erbij heeft laten zitten. Technisch en bestuurlijk.

Reddeloos, redeloos en radeloos. Met spelers die niet goed genoeg waren en die waar dat wel het geval was, voor te weinig geld zijn verkocht. Een goed werkend trainersduo werd midden in het seizoen uit elkaar gehaald. Kortom op alle gebieden falend.

En laten we erkennen dat Friesland te klein is om twee eredivisieclubs in stand te houden.

Heerenveen heeft een geweldige prestatie geleverd door van een marginale dorpsclub onder aan de eerste divisie te transformeren tot een volwaardige eredivisieclub. Dat had te maken met bestuurlijke kracht en sponsoren. Maar ook door handig in te spelen op het Friese sentiment: pompeblêden en het Fries volkslied. Met een goed scoutingbeleid. Laten we wel wezen, daar ligt ook het hart van de meerderheid van de Friese bevolking.

Cambuur is een volksclub van Leeuwarden. Het heeft mij pijn gedaan de wanprestatie van de club steeds maar weer te moeten aanzien. Technisch en mentaal slecht, onsamenhangend en dus verliezend. Deze feiten veranderen niet door op een andere plaats een groter stadion neer te zetten. En waarom ook, het ligt er prachtig op de huidige locatie.

De gemeente lijkt zich evenwel voor het karretje van de club en de projectontwikkelaars te laten spannen. Ze doet dat onder flauwekulvoorwaarden.

Natuurlijk gaat het stichten van bioscopen en de ontwikkeling van commerciële activiteiten op die plaats ten koste van de binnenstad.

Waar de leegstand nu al aanzienlijk is. Dat geldt ook voor De Centrale.

Ook de omwonenden zullen er niet blij mee zijn. Het is heel wat anders dan bij de nieuwe zeer geslaagde ijshal. Die geeft geen overlast.

En waar ik voor de toekomst zeker van ben, is dat de gemeente op een of andere manier zal moeten bijspringen voor de financiële tekorten en door het doen van concessies. Zo gaat het altijd. De gemeenschap kan het geld wel anders gebruiken, bijvoorbeeld voor de zorg.

Ik wens Cambuur een goede toekomst toe in de eerste divisie.

Maak daar eerst maar iets van.

KEES GEERTS Goutum



LC VANDAAG!!!

JA HOOR, DAAR KOMEN DE NEGATIEVELINGEN




El Ma-kri-niii

GAAP  :O

Deze man praat werkelijk in alle opzichten onzin.

666

Je kan wel proeven waar zijn hart ligt... Maar dat het sentiment Cambuur zo gevoelig ligt bij deze man is wel gek. Niet de feiten opnoemen van zijn eigen, door gemeente en provincie, gesubsidieerde boerenbedrijf maar nu al in zijn glazen bol kijken wat er eventueel zou kunnen gebeuren met een eventueel nieuw stadion van de concurrent.

Nou ja, deze man zal wel een eenzaam leven hebben en dan heb ik ook wel weer met hem te doen. Al je energie in Cambuur stoppen voor een beetje aandacht, bij deze dan.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Oetseuuh

Citaat van: vialli op april 26, 2016, 07:56:24
Cambuur heeft het laten zitten

TE GAST

Op de dag dat zeker is dat Cambuur degradeert, staat op de voorpagina van de LC (23 april) veelzeggend: Cambuur is er uit, nu de gemeente nog. Wat een gotspe.

Het komt er op neer dat de gemeente de risico's op haar schouders moet nemen. Terwijl de voetbalclub het erbij heeft laten zitten. Technisch en bestuurlijk.

Reddeloos, redeloos en radeloos. Met spelers die niet goed genoeg waren en die waar dat wel het geval was, voor te weinig geld zijn verkocht. Een goed werkend trainersduo werd midden in het seizoen uit elkaar gehaald. Kortom op alle gebieden falend.

En laten we erkennen dat Friesland te klein is om twee eredivisieclubs in stand te houden.

Heerenveen heeft een geweldige prestatie geleverd door van een marginale dorpsclub onder aan de eerste divisie te transformeren tot een volwaardige eredivisieclub. Dat had te maken met bestuurlijke kracht en sponsoren. Maar ook door handig in te spelen op het Friese sentiment: pompeblêden en het Fries volkslied. Met een goed scoutingbeleid. Laten we wel wezen, daar ligt ook het hart van de meerderheid van de Friese bevolking.

Cambuur is een volksclub van Leeuwarden. Het heeft mij pijn gedaan de wanprestatie van de club steeds maar weer te moeten aanzien. Technisch en mentaal slecht, onsamenhangend en dus verliezend. Deze feiten veranderen niet door op een andere plaats een groter stadion neer te zetten. En waarom ook, het ligt er prachtig op de huidige locatie.

De gemeente lijkt zich evenwel voor het karretje van de club en de projectontwikkelaars te laten spannen. Ze doet dat onder flauwekulvoorwaarden.

Natuurlijk gaat het stichten van bioscopen en de ontwikkeling van commerciële activiteiten op die plaats ten koste van de binnenstad.

Waar de leegstand nu al aanzienlijk is. Dat geldt ook voor De Centrale.

Ook de omwonenden zullen er niet blij mee zijn. Het is heel wat anders dan bij de nieuwe zeer geslaagde ijshal. Die geeft geen overlast.

En waar ik voor de toekomst zeker van ben, is dat de gemeente op een of andere manier zal moeten bijspringen voor de financiële tekorten en door het doen van concessies. Zo gaat het altijd. De gemeenschap kan het geld wel anders gebruiken, bijvoorbeeld voor de zorg.

Ik wens Cambuur een goede toekomst toe in de eerste divisie.

Maak daar eerst maar iets van.

KEES GEERTS Goutum



LC VANDAAG!!!

JA HOOR, DAAR KOMEN DE NEGATIEVELINGEN


Lore

Dit verhaal is te zwak om feitelijk op te reageren. Als het al iets met de omwonende te maken heeft kan je dat argument ook makkelijk om draaien. Het stadion staat al tientallen jaren in dezelfde wijk, die dus blijkbaar nu de overlast ervaart. Daar staat het ook ingebouwd in de wijk, waardoor de overlast nu erger zou zijn. Is het dan niet fair om dit wijk nu eens wat te ontlasten?

Daarnaast trekt hij een vergelijking met DKV? Die hebben inderdaad een marketingconcept neergezet dat aanslaan bij een deel van de omgeving, maar er zijn voldoende eredivisieclubs met 12 - 15.000 toeschouwers. Cambuur heeft de afgelopen 3 jaar altijd voor een vol stadion gespeeld. In een oud en verrot stadion. De stap naar 12. - 15.000 toeschouwers lijkt dus juist heel erg reëel.

Daarnaast trekt hij een parallel tussen de slechte prestaties en het nieuwe stadion. De juiste parallel zou zijn tussen de slechte prestaties en de begroting. En juist hiervoor is een nieuw stadion nodig.

dizzhead

Ik wens Kees Geerts al het goede in Goutum.

Maak daar eerst maar iets van.

Geelblauwstiens

Angsthaas met dkv hart probeert te redden wat er nog te redden valt!!!

hobbes

Citaat van: 666 op april 26, 2016, 08:36:03
Je kan wel proeven waar zijn hart ligt... Maar dat het sentiment Cambuur zo gevoelig ligt bij deze man is wel gek. Niet de feiten opnoemen van zijn eigen, door gemeente en provincie, gesubsidieerde boerenbedrijf maar nu al in zijn glazen bol kijken wat er eventueel zou kunnen gebeuren met een eventueel nieuw stadion van de concurrent.

Nou ja, deze man zal wel een eenzaam leven hebben en dan heb ik ook wel weer met hem te doen. Al je energie in Cambuur stoppen voor een beetje aandacht, bij deze dan.

Plus dat hij vergeet te zeggen dat het daar bestuurlijk ook een dikke puinhoop is en dat ze leven bij de gratie van transferopbrengsten. En dat de DKV aanhangers zelf in andere plaatsen voor overlast zorgen. Maar dit alles wordt altijd met de mantel der liefde bedekt.

El Ma-kri-niii

Hoe is het mogelijk dat zo'n zwak betoog in de krant geplaatst wordt? Is er hier niet iemand met schrijftalent die een ingezonden stuk kan schrijven waarom het stadion wél moet komen, en tegelijk dit verhaal onderuit kan halen?

vialli

Als er 1 club in Nederland is waar het voetbal leeft dan is het Cambuur en zou allang in een nieuw stadion moeten zitten van minimaal 15000 plaatsen.
Maar ze proberen onze club klein te houden om dat SFEERLOZE DKV stadion vol te houden.
Dat is jaren geleden ook gelukt met die kunstijsbaan en zie nu wat voor een succes die ELFSTEDENHAL is. DAT GAAT MET DAT NIEUWE CAMBUURSTADION DEZELFDE KANT OP.