Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

De gemeente heeft al stukken grond aangekocht zo te lezen  (om eventueel prijsopdrijving ) te voorkomen,dus je zou zeggen dat vanuit de gemeente de wil er ook is om cambuur bij het WTC gebied te vestigen.

Gemeente is toch continu betrokken gebleven bij de plannen van cambuur ? Zou een bioscoop niet mogen zou de gemeente cambuur toch direct een andere richting aangestuurd hebben zodat ze een ander ""Bedrijf"" voor die ruimte konden zoeken?

Laten we nog maar even afwachten zal snel nieuws komen nu verwacht ik.

PePe

Ik ben van mening dat detaillisten elkaar in een vestigingsplaats kunnen versterken. Is dit niet mogelijk in Leeuwarden dan gebeurt dit wel elders. (Uitgezonderd Supermarkten en Bioscopen) Verder verandert de gehele wereld door het internet, je kunt als detaillist wel iets willen, maar de consument kiest tegenwoordig zelf waar hij zijn aankopen doet, dit bepaald een vestigingsplaats allang niet meer. Bij een ouderwets vestigingsbeleid, heeft niemand baat.

Montana

De LC loopt trouwens wat achter vwb stadionontwikkelingen. Ze hebben geen goede bron(nen) meer klaarblijkerlijk

jimny

Citaat van: Montana op april 24, 2016, 16:12:03
De LC loopt trouwens wat achter vwb stadionontwikkelingen. Ze hebben geen goede bron(nen) meer klaarblijkerlijk

Ze zijn namelijk wel gepusht door Cambuur om dit artikel op de voorpagina te plaatsen

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Montana op april 24, 2016, 16:12:03
De LC loopt trouwens wat achter vwb stadionontwikkelingen. Ze hebben geen goede bron(nen) meer klaarblijkerlijk

En jij gaat ons wel vertellen wat zij niet weten?
Henk, held, bedankt

zeewolde

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 24, 2016, 18:01:44
En jij gaat ons wel vertellen wat zij niet weten?
nee,montana plaatst altijd oneliners zonder inhoud om te laten weten dat hij meer info heeft.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: zeewolde op april 24, 2016, 21:44:04
nee,montana plaatst altijd oneliners zonder inhoud om te laten weten dat hij meer info heeft.

Ok, mooi dat ik nu weet wat zijn taak precies is  :y
Henk, held, bedankt

Montana

Citaat van: zeewolde op april 24, 2016, 21:44:04
nee,montana plaatst altijd oneliners zonder inhoud om te laten weten dat hij meer info heeft.

O nee hoor, wat de LC schrijft klopt wel alleen is dit al een aantal maanden Bekend.

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 24, 2016, 18:01:44
En jij gaat ons wel vertellen wat zij niet weten?
Ik heb een lichtbruin vermoeden dat hij niet meer mág vertellen en dat hij hiermee wil aangeven dat er toch meer vooruitgang in zit dan dat de Schreeuwarder meldt.

En nee, ik weet helemaal niks.

poelie-lwd

Citaat van: zeewolde op april 24, 2016, 21:44:04
nee,montana plaatst altijd oneliners zonder inhoud om te laten weten dat hij meer info heeft.

Dat heeft hij ja. Denk dat hij wil aangeven dat men al een stukkie verder is dan het stuk in de LC doet vermoeden. Mooi toch?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

vialli

Cambuurs hoop geen gelopen koers

ROB DE JONG Goutum

TE GAST

Cambuur is er uit, nu de gemeente nog. De LC (23 april) opende er zelfs mee.

Hoe vaak heb ik deze constatering over een nieuw stadion niet gehoord? Het begon allemaal tijdens de nieuwjaarsreceptie in 2001, toen voorzitter Wim Sleijfer het eerste (lucht)ballonnetje opgooide. Wilde SC Cambuur een bestaansrecht hebben, dan was een nieuw stadion bittere noodzaak.

Nu bijna 25 jaar terug, wreven de supporter zich in de klamme handen, want ook toen stond de club op degraderen. Na een tweejarig avontuur kwam er een abrupt einde en was de eerste divisie andermaal hun voorland.

Weer ongeveer tien jaar later hetzelfde laken en pak; degradatie na twee seizoenen eredivisie.

Sleijfers luide noodkreet volgde.

Nu de geschiedenis zich na drie seizoenen in de hoogste divisie herhaalt, niemand gelooft nog in een overwinning op PSV, staat de club op het zoveelste kruispunt van wegen in haar bestaan. Cambuur blijft hopen ooit in een nieuw onderkomen te voetballen.

Gezien de statistieken zal het waarschijnlijk weer tien jaar duren alvorens de eredivisie wordt bereikt. Al hoop ik dat de terugkeer gezien mijn leeftijd zich wat sneller zal afspelen. Als ik het artikel van redacteur Ger Bosklopper goed lees, dan heeft de gemeente Leeuwarden nogal wat mitsen en maren. De verslaggever meent dat het nog jaren kan duren voordat de eerste paal is geslagen. Het is dus na vijftien jaar nog steeds geen gelopen koers.

Drie seizoenen lang was het Cambuurstadion uitverkocht. De supporters bewezen daarmee hun club een uitermate warm hart toe te dragen. Ze geloven heilig in de plannen van Ype Smid c.s., maar ik zie in de chicanes van de gemeente een vertragingstactiek: 'Rustig aan met dat stadion, er zijn zoveel haken en ogen''. Zo ongeveer. Komt van uitstel, afstel? Voortvarend wordt er in ieder geval niet gehandeld aan het Hofplein.

Als je als gemeente toestemming geeft de ruimte tussen Harmonie en Gerechtshof vol te bouwen met een nieuwe bioscoop, dan vraag ik me af welke filmzaal in het stadion zal worden gebouwd en hoe renderend zo'n investering is. Zelfs een supermarkt roept vraagtekens op, want die is concurrerend met de binnenstad. Durven nieuwe investeerders überhaupt nog aan een dergelijk avontuur te beginnen. Of wordt er onder een hoedje gespeeld met de projectontwikkelaar, gezien de radiostilte?

Nee, de hoop op een rooskleurige toekomst is voordat het nieuwe seizoen begint al deels de bodem ingeslagen. Wat rest is de hoop op nieuwe, goede spelers en op veel mooie overwinningen in de Jupiler League, met hopelijk een periodetitel. Ik wens de supporters een hoopvol seizoen toe. En Ype Smid een dikke huid.






John Hiatt

Rob de Jong, die nemen we serieus.... Ex-journalist van het Friesch Dagblad, altijd negatief over Cambuur, ooit afgeserveerd voor de functie van Algemeen Directeur bij Cambuur..... Zeer geliefd bij supporters......

Oosttribune

Vreemd artikel in de LC met alleen maar oud nieuws. De supermarkt de bioscoop het is al maanden bekend. Het bedrag van 50 miljoen is uit de lucht gegrepen. In hetzelfde artikel staat ook dat investeerder, gemeente en Cambuur niets zeggen! Voor het eerst is het echt stil en een goede journalist weet dat er iets gaande is... Het enige dat naar buiten komt is dat er snel nieuws komt

Dokkumer

Citaat van: John Hiatt op april 25, 2016, 08:17:46
Rob de Jong, die nemen we serieus.... Ex-journalist van het Friesch Dagblad, altijd negatief over Cambuur, ooit afgeserveerd voor de functie van Algemeen Directeur bij Cambuur..... Zeer geliefd bij supporters......
Laat ik nou eens voor het eerst concluderen dat de Jong eens NIET negatief over Cambuur is, maar over het handelen van de gemeente. Dus om hem op de door jou genoemde argumenten bij voorbaat af te serveren? Nee!

Ex journalist: Ja en wat voor argument is dit?
Negatief: Dat zeker
Afgeserveerd als AD: Prima, maar niet terug te zien in deze column/dit artikel. Dus ondanks rancune hieromtrent zie ik dat niet terug
Geliefd bij supporters: Tja als dat een maatstaf is voor geloofwaardigheid kunnen we beter alleen maar dingen schrijven die de supporters vinden. Dus ook dat is niet een argument om iemand op af te serveren.

Per saldo blijft in mijn optiek het argument  Altijd negatief over Cambuur staan. Alleen wordt dat niet onderbouwd door het geschrevene.

El Ma-kri-niii

De gemeente hoeft zich toch niet buigen over de kwestie of een bioscoop bij het stadion rendabel is? Volgens de ontwikkelbrief mocht er een bioscoop komen, dan kunnen ze nu moeilijk terugkrabbelen. Dat hadden ze dan moeten bedenken toen ze hun fiat aan de nieuwe Pathé gaven. En een supermarkt die concurrerend met de binnenstad is? Dat lijkt me niet.