Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

#4830
Citaat van: mindra op april 21, 2016, 21:54:46
Volgende week wordt er als het goed is groot nieuws omtrent stadion bekend gemaakt...

Toevallig aanstaande Dinsdag 26-04-2016 door de gemeente ??  :) :) of een paar dagen later? ^^

Of Zomaar een gerucht ??

O en zijn de voorlopige plannen een Engels stadion/Open hoeken/Incl één volledige sta tribune/Tribunes tot op het veld/ O and real Grasssss  :insane

Laten we het maar hopen^^  |:)

PePe

Was degraderen een eis van de gemeente?
Ik ga het niet geloven, dat er straks nieuws over het stadion komt.

Montana

Citaat van: yellow@ndblue op april 22, 2016, 15:26:07
Toevallig aanstaande Dinsdag 26-04-2016 door de gemeente ??  :) :) of een paar dagen later? ^^

Of Zomaar een gerucht ??

O en zijn de voorlopige plannen een Engels stadion/Open hoeken/Incl één volledige sta tribune/Tribunes tot op het veld/ O and real Grasssss  :insane

Laten we het maar hopen^^  |:)

Haha! ;)

Collingwood

Cambuur is er uit, nu de gemeente nog

De plannen voor een nieuw Cambuurstadion in Leeuwarden zijn nagenoeg rond. Burgemeester en wethouders buigen zich er op korte termijn over.

Het stadion moet komen in het gebied rond het WTC-tentoonstellingscomplex en de nieuwe ijshal, aan de westkant van Leeuwarden. De plannen voorzien ook in de vestiging van uiteenlopende commerciële activiteiten. De investering bedraagt circa 50 miljoen euro, waarvan bijna de helft voor het stadion.

De drie betrokken partijen - voetbalorganisatie SC Cambuur, projectontwikkelaar Wyckerveste uit Kerkrade en het gemeentebestuur - doen geen mededelingen. ,,De met Cambuur afgesproken radiostilte is nog niet opgeheven'', laat wethouder Henk Deinum (ruimtelijke ordening, PvdA) weten.

Voorwaarden

Belangrijke onderdelen zijn de komst van bioscoopketen JT (qua omvang de tweede van Nederland) en een supermarkt. De gemeente heeft aan hun komst voorwaarden gesteld.

De bioscoop mag niet ten koste gaan van de aantrekkingskracht van de binnenstad. De supermarkt is alleen toegestaan indien er elders in de stad eentje sluit. Burgemeester en wethouders moeten beoordelen of aan deze voorwaarden wordt voldaan.

SC Cambuur had de plannen eind vorig jaar al willen presenteren. De club vroeg en kreeg echter uitstel tot eind maart. Dit uitstel had onder andere te maken met noodzakelijke grondaankopen.

De gemeente bezit veel grond in het WTC-gebied en is in principe bereid mee te werken. Maar hiernaast zijn kleinere en grotere stukken grond in handen van particulieren, met wie onderhandeld moest worden. Het is gebruikelijk dat b. en w. bij omvangrijke plannen die verstrekkende gevolgen hebben, vaker dan één keer beraadslagen voordat zij een besluit nemen. Naar verwachting presenteren partijen volgende maand hun plannen aan de buitenwereld. Hierna volgt nog een lange weg voordat er een paal kan worden geslagen.

De gemeente moet het bestemmingsplan aanpassen om het voetbalstadion en de nieuwe commerciële activiteiten mogelijk te maken. Hierbij valt tegenstand te verwachten uit de woonomgeving (Vosseparkwijk, Westeinde) en van binnenstadondernemers. De afgelopen maanden hebben de eerste kritische geluiden al geklonken.

Gemeenteraad besluit

De gemeente heeft bij het begin van de planvorming geëist dat de commerciële activiteiten geen concurrentie vormen voor de binnenstad en het winkelplein De Centrale, aan de oostkant van Leeuwarden. Hiernaast is een solide financiële basis (harde toezeggingen voor de langjarige vestiging van ondernemingen, red.) voor de gemeente van groot belang. Het WTC-gebied ondergaat een gedaanteverwisseling, waar de gemeente ook zelf veel geld in steekt.

De gemeente wil daarom niet het risico lopen dat na enige jaren leegstand en verpaupering ontstaat. Het is uiteindelijk de gemeenteraad die besluit of de plannen kunnen doorgaan.

De - waarschijnlijke - degradatie van Cambuur naar de Jupiler League is niet van invloed op de plannen. In de eerste divisie betaalt de club een lagere huur dan in de eredivisie. Vorig jaar is dit al gezegd en clubbestuurders Ard de Graaf en Ype Smid hebben dat recentelijk herhaald in het weekblad Voetbal International.

Bron: http://www.lc.nl/friesland/Cambuur-is-er-uit-nu-de-gemeente-nog-21298833.html?utm_content=buffer99e96&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo


Lore

Dus feitelijk niets gewijzigd aan de plannen. Hoop echt dat ze dit Door de raad krijgen. Wordt spannend. Supermarkt is trouwens Jumbo

NRG

Citaat van: Lore op april 22, 2016, 23:46:03
Dus feitelijk niets gewijzigd aan de plannen. Hoop echt dat ze dit Door de raad krijgen. Wordt spannend. Supermarkt is trouwens Jumbo

Als Cambuur met goed doorgerekende en goed onderbouwde plannen komt, die aan de gestelde voorwaarden voldoen, dan moet de raad wel akkoord gaan lijkt me. Gaat de raad niet accoord, dan draaien ze Cambuur hoogst persoonlijk de nek om. Willen ze dat op hun geweten hebben?

AL

Als ik dit zo lees komt het stadion er niet.
Teveel haken en ogen. De raad gaat hier niet mee akkoord.
Ik had gehoopt dat alles rond was, maar nu blijkt dat dus bij lange n a niet het geval te zijn.

Lore

Citaat van: NRG op april 23, 2016, 07:18:25
Als Cambuur met goed doorgerekende en goed onderbouwde plannen komt, die aan de gestelde voorwaarden voldoen, dan moet de raad wel akkoord gaan lijkt me. Gaat de raad niet accoord, dan draaien ze Cambuur hoogst persoonlijk de nek om. Willen ze dat op hun geweten hebben?

Waarschijnlijk niet. De sleutel ligt erin of de raad overtuigd is dat er geen concurrentie is voor de binnenstad. En laar de gemeente nu net daar toestemming hebben gegeven voor een andere nieuwe bioscoop

speculeter

Veel haken en ogen helaas.Natuurlijk gaat de buurt dwarsliggen.
Dus houd mijn hart vast.

Geelblauwstiens

Ik lees de krant maar wat is het nieuws ?????

papier

Citaat van: Geelblauwstiens op april 23, 2016, 07:43:35
Ik lees de krant maar wat is het nieuws ?????

Dat de gewenste gronden niet meer in het bezit zijn van particulieren. Mocht het dus zover komen dat het bestemmingsplan rond komt en er invulling is voor de grote te huren plekken. Kan iemand die 4 vierkante meters bij de middenstip bezit geen achterlijke prijze vragen.

Verder niets opgeschoten. Ben benieuwd of de timing te maken heeft met het wanpresteren vn een vd vegt.

speculeter

Eigenlijk is er weinig nieuws.
vraag me dus eigenlijk af waarom de krant besluit om op dit tijdstip dit stuk te publiceren.

Geelblauwstiens

Citaat van: speculeter op april 23, 2016, 07:52:24
Eigenlijk is er weinig nieuws.
vraag me dus eigenlijk af waarom de krant besluit om op dit tijdstip dit stuk te publiceren.

En zo machtig groot op de voorpagina.
Dan denk je eigenlijk dat ze meer weten. Zal komende week uit komen waarschijnlijk.
Anders ben je ook een flutkrant

papier

Citaat van: speculeter op april 23, 2016, 07:52:24
Eigenlijk is er weinig nieuws.
vraag me dus eigenlijk af waarom de krant besluit om op dit tijdstip dit stuk te publiceren.

Omdat ze de kennis hebben, lijkt mij dat het nieuws (over gronden) vanuit Cambuur is gecommuniceerd.