Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

De gelegenheid om onze wensen en ideeën kenbaar te maken! Iedereen is welkom!

Vlampiep

Citaat van: John Hiatt op maart 10, 2016, 10:19:13
De gelegenheid om onze wensen en ideeën kenbaar te maken! Iedereen is welkom!
Als ik maar voor 5% overtuigd zou zijn dat er tijdens deze sessies van etalage politiek iets gedaan zou worden met eventuele wensen! opmerkingen rond het nieuwe stadion,,zou ik er zijn.
Als de Raad en College niet in staat blijkt te zijn constructief met de plannen van een nieuw stadion om te kunnen gaan, lijkt het mij dan ook uitgesloten dat zij dit wel met de burger willen.
De pluche bekleders worden niet graag aangesproken op zaken die hun noet boeien.
Daarbij is het voor vragenstellers die een functie bekleden binnen de gemeentelijke organisatie goed te overwegen niet te lastige vragen te stellen of kritiek te uiten.
Dit kan hun positie binnen dit enge bedrijf schaden. Hiervan zijn in de loop der tijd meerdere voorbeelden bekend.
Dus bezint eer gij begint.

Len Cantello

Citaat van: John Hiatt op maart 10, 2016, 10:19:13
De gelegenheid om onze wensen en ideeën kenbaar te maken! Iedereen is welkom!

KvC en CC, kom d'r maar in!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

PePe

LC:

Omwonenden zien de mogelijke komst van het Cambuur voetbalstadion naar westelijk Leeuwarden vooral als een bedreiging.

Vier studenten van de NHL trekken deze conclusie in een enquête, die zij onder inwoners van de Vosseparkwijk (4000 inwoners) hebben gehouden. In de wijk zijn 550 vragenformulieren op willekeurige adressen verspreid. Digitaal kwamen er 159 reacties.

Van de respondenten ziet 53 procent vooral bedreigingen uitgaan van het stadion. Iets meer dan 30 procent verwacht meer kansen dan risico's, terwijl 15 procent neutraal is.

Tot de eventuele bedreigingen rekenen inwoners in het bijzonder vandalisme van stadionbezoekers (67 procent) en verkeersoverlast (72 procent). Jongeren (beneden de 25 jaar) zijn hier minder negatief over dan ouderen.

Cambuur wil eind maart duidelijkheid verschaffen over de financiële haalbaarheid van het stadionplan.  Hierna besluit de gemeente

Len Cantello

Citaat van: PePe op maart 10, 2016, 12:45:55
LC:

Omwonenden zien de mogelijke komst van het Cambuur voetbalstadion naar westelijk Leeuwarden vooral als een bedreiging.

Vier studenten van de NHL trekken deze conclusie in een enquête, die zij onder inwoners van de Vosseparkwijk (4000 inwoners) hebben gehouden. In de wijk zijn 550 vragenformulieren op willekeurige adressen verspreid. Digitaal kwamen er 159 reacties.

Van de respondenten ziet 53 procent vooral bedreigingen uitgaan van het stadion. Iets meer dan 30 procent verwacht meer kansen dan risico's, terwijl 15 procent neutraal is.

Tot de eventuele bedreigingen rekenen inwoners in het bijzonder vandalisme van stadionbezoekers (67 procent) en verkeersoverlast (72 procent). Jongeren (beneden de 25 jaar) zijn hier minder negatief over dan ouderen.

Cambuur wil eind maart duidelijkheid verschaffen over de financiële haalbaarheid van het stadionplan.  Hierna besluit de gemeente

Vandalisme komt al jaren niet meer voor rondom de wedstrijden en verkeersoverlast? Zal minimaal zijn als de infrastructuur iets zal worden aangepast, parkeerruimte is er in overvloed. Maar goed, dit onderzoekje zal z'n gang wel weer vinden richting Raad en College. Weer wat meer om handen om de zaak nog verder te traineren. Bekrompen zootje burgertrutten.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

John Hiatt

Citaat van: PePe op maart 10, 2016, 12:45:55
LC:

Omwonenden zien de mogelijke komst van het Cambuur voetbalstadion naar westelijk Leeuwarden vooral als een bedreiging.

Vier studenten van de NHL trekken deze conclusie in een enquête, die zij onder inwoners van de Vosseparkwijk (4000 inwoners) hebben gehouden. In de wijk zijn 550 vragenformulieren op willekeurige adressen verspreid. Digitaal kwamen er 159 reacties.

Van de respondenten ziet 53 procent vooral bedreigingen uitgaan van het stadion. Iets meer dan 30 procent verwacht meer kansen dan risico's, terwijl 15 procent neutraal is.

Tot de eventuele bedreigingen rekenen inwoners in het bijzonder vandalisme van stadionbezoekers (67 procent) en verkeersoverlast (72 procent). Jongeren (beneden de 25 jaar) zijn hier minder negatief over dan ouderen.

Cambuur wil eind maart duidelijkheid verschaffen over de financiële haalbaarheid van het stadionplan.  Hierna besluit de gemeente

Benieuwd naar de vraagstelling. En idd, zoals Len zegt, vandalisme komt bijna niet voor. Zouden ze deze enquete ook houden met betrekking tot azc?

speculeter

Kut krant.
Lekker negatief dit.
En voor de gemeente een mooie reden voor uitstel of afwijzen.
Heb al langer het gevoel dat het nieuwe stadion hem niet meer wordt.

kickandrush

Een fatsoenlijk onderzoek wordt niet door een paar hbo studentjes gedaan, maar door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Dat de LC de uitkomsten van dit onderzoek overneemt en als nieuws brengt zegt mij meer over waar de krant kwalitatief voor staat. Niets nieuws dus  :O

Ik heb tijdens mijn studie ook wel in groepjes gewerkt, van de 4 studenten is er sowieso 1 achterlijk (herken je die niet in je groepje dan ben je het zelf :proost), en de andere 3 kunnen wel boer zijn l0l plus dat wij zelf ook antwoordformulieren invulden omdat we anders niet genoeg respondenten hadden.

Dokkumer

Ach, ongeacht wie dit "onderzoek" heeft gedaan, de resultaten worden gebruikt door de partijen bij wie dit het beste in hun kraampje past. Ik zie nooit wat terug van enquetes die hier in de straat door scholieren/studenten worden gedaan...

Geelblauwstiens

Citaat van: speculeter op maart 10, 2016, 14:46:37
Kut krant.
Lekker negatief dit.
En voor de gemeente een mooie reden voor uitstel of afwijzen.
Heb al langer het gevoel dat het nieuwe stadion hem niet meer wordt.
Natuurlijk niet! Onderzoek is niet valide en niet representatief.

666

Goed onderzoek, 159 reacties. Misschien was dit te hoog gegrepen voor de studentjes, ik zou wel een onderzoek willen van 1 straat, of van een twee onder 1 kapper.

Alle gekheid op een stokje :X.

Wie is die eindredacteur van de LC, die gast is niet goed bij zijn plaat. Ik denk dat het volgende nieuwsitem door een basisschool wordt aangeleverd, er is vast wel een kleuter die een spreekbeurt heeft gehouden over de komst van een nieuwe glijbaan.

Wat een drama eindredacteur, die moet die gast die dit vodje heeft geschreven gelijk de laan uitsturen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Dokkumer

Mijn dochter van 4 schrijft al iets over het vervangen van de koprolstangen op het schoolplein. Zal er persoonlijk voor zorgen dat het een voorpagina artikel wordt  :_schater

moodygrunn

De LC zou er goed aan doen om de objectieve voordelen van een nieuw stadion ook even te benoemen, al was het alleen maar om de nuance aan te brengen en niet alleen in te spelen op onderbuikgevoelens.

Voor de liefhebber: http://eprints.lse.ac.uk/25512/1/Impact_of_sports_arenas_on_land_values_%28LSERO_version%29.pdf
In Henk en Sandor we trust

666

Citaat van: Dokkumer op maart 10, 2016, 17:53:33
Mijn dochter van 4 schrijft al iets over het vervangen van de koprolstangen op het schoolplein. Zal er persoonlijk voor zorgen dat het een voorpagina artikel wordt  :_schater

:devil
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Lore

Citaat van: Galdiano op maart 09, 2016, 21:54:31
Alle in en outs weet ik niet exact, maar de geluiden die ik hoor, zijn niet heel positief.
business plan krijgen ze heel moeilijk (of niet) rond.  ;(

Business plan is al rond, maar de voorwaarden moeten niet wijzigen!