Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

runner 1

Het is al heel lang duidelijk dat dat mooie nieuwe stadion er nooit zal komen .

Waarvan akte.

Dokkumer

Citaat van: twingo op februari 03, 2016, 18:47:35
Omdat er nog steeds geen financiƫle onderbouwing is en je denkt toch niet dat de gemeente het geld in een bodemloze put gooit.Zij scheppen de voorwaarden maar het moet wel verantwoord zijn.Wat de ijshal betreft die gaat ieder jaar winst maken dus dat levert wat op draait als tierelier word zelfs een concurrent van dkv.
Renaultje van me, waarom werd dan geruime tijd geleden al verkondigd dat de boel financieel nagenoeg rond was? Strooien nu alle partijen zand in de ogen en wordt het echt een utopia? Of speelt er wat anders?

Vlampiep


Wethouder Deinum heeft toezeggingen gedaan aan de ondernemers aan de Centrale.
Het is duidelijk dat zijn toezeggingen betrekking hebben op het tegenhouden van grote winkelketens in een nieuw te bouwen stadion.
Bestemmingsplannen worden steeds weer gewijzigd, zodat Deinum niet in de problemen komt en zijn dikke politieke reet niet brandt.
Dus vandaar dat de bouw van een nieuw stadion waarschijnlijk niet eerder zal plaats vinden nadat er weer een nieuw College is gevormd, want hier zal hij waarschijnlijk niet meer in terugkeren.


Viper

Citaat van: runner 1 op februari 03, 2016, 19:06:37
Het is al heel lang duidelijk dat dat mooie nieuwe stadion er nooit zal komen .

Waarvan akte.

Duidelijk is het allerminst. We worden aan het lijntje gehouden.

zeewolde

Citaat van: runner 1 op februari 03, 2016, 19:06:37
Het is al heel lang duidelijk dat dat mooie nieuwe stadion er nooit zal komen .

Waarvan akte.
kom met feiten of stop met onzin verkondigen.

El Ma-kri-niii

Citaat van: Vlampiep op februari 03, 2016, 20:04:37
Wethouder Deinum heeft toezeggingen gedaan aan de ondernemers aan de Centrale.
Het is duidelijk dat zijn toezeggingen betrekking hebben op het tegenhouden van grote winkelketens in een nieuw te bouwen stadion.
Bestemmingsplannen worden steeds weer gewijzigd, zodat Deinum niet in de problemen komt en zijn dikke politieke reet niet brandt.
Dus vandaar dat de bouw van een nieuw stadion waarschijnlijk niet eerder zal plaats vinden nadat er weer een nieuw College is gevormd, want hier zal hij waarschijnlijk niet meer in terugkeren.
Maar het was toch al duidelijk dat het niet toegestaan was om winkels in het stadion te huisvesten? Ik meende dat dat in die ontwikkelbrief stond.

NRG

Ik ben bang dat de ontwikkelaar van dit plan het financiĆ«le plaatje gewoon niet rondkrijgt. Dat is wel essentieel voor het doorgaan van een nieuw stadion. In hoeverre de gemeente tegenwerkt weet ik niet. Ken de ins en outs niet. Misschien is het wat dat betreft tijd voor meer transparantie richting achterban.  We worden nu wel heel lang aan het lijntje gehouden. Laat de gemeente dan zeggen, prima dat Cambuur een nieuw stadion ontwikkelt, maar we gaan er op geen enkele manier aan meewerken.  Dat schept in elk geval duidelijkheid.

Vlampiep

Citaat van: El Ma-kri-niii op februari 03, 2016, 21:49:40
Maar het was toch al duidelijk dat het niet toegestaan was om winkels in het stadion te huisvesten? Ik meende dat dat in die ontwikkelbrief stond.

Het is niet ongebruikelijk dat een bestemmingsplan wordt aangepast of gewijzigd, zie maar het Post sorteercentrum aan de Snekertrekweg. Dat is binnen enkele weken gerealiseerd.
Want denk je echt dat de Decathlon zonder harde toezegging zich had gevestigd bij de Centrale?
Kantoorruimten is geen optie, de stad is vergeven van leegstand, zodat een verantwoordelijke exploitatie van het stadion nog niet aan de orde is.
De gemeente zal water bij de wijn moeten doen om de plannen exploitabel te krijgen.





Lore

Citaat van: Vlampiep op februari 04, 2016, 11:35:16
Het is niet ongebruikelijk dat een bestemmingsplan wordt aangepast of gewijzigd, zie maar het Post sorteercentrum aan de Snekertrekweg. Dat is binnen enkele weken gerealiseerd.
Want denk je echt dat de Decathlon zonder harde toezegging zich had gevestigd bij de Centrale?
Kantoorruimten is geen optie, de stad is vergeven van leegstand, zodat een verantwoordelijke exploitatie van het stadion nog niet aan de orde is.
De gemeente zal water bij de wijn moeten doen om de plannen exploitabel te krijgen.

Waar haal jij vandaan dat het bestemmingsplan steeds wordt aangepast? Dat zou namelijk in de raad moeten gebeuren en die hebben (over het algemeen) openbare zittingen. Volgens mij moet er eerst een formeel verzoek binnen komen van de projectontwikkelaar om het bestemmingsplan bij het WTC aan te passen. Daarna komt het in de raad en als die instemt kan het bezwaarcircus gaan beginnen.

Het bestemmingsplan voor het postsorteercentrum is, volgens mij, ook nog helemaal niet gewijzigd. Er is een informatieavond voor bewoners en ondernemers geweest. Hierin heeft de gemeente aangegeven dat zij naar bezwaren willen luisteren en willen meenemen in de besluitvorming. De officiele bestemmingswijziging moet nog in de raad worden besproken.

Vlampiep

In het huidige bestemmingsplan staat volgens mij genoemd dat vestiging van middenstand niet is toegestaan bij het WTC.
Om het nieuw te bouwen stadion exploitabel te krijgen zal er een gedeelte van verhuurd moeten worden.
Kantoren is geen optie, dus zijn winkelketens wel een optie.
Maar dat past niet in het huidige bestemmingsplan.
Dus zijn de tot nu toe voorgelegde plannen voor de gemeente niet acceptabel omdat de exploitatie niet dekkend is.
De bioscoop die men voor ogen had in het nieuwe stadion heeft inmiddels ook een andere locatie gekozen, dus is er een patstelling ontstaan.
Dit is wat ik er van weet.

Harry L.

Rammen met die eerste paal, 2018 ga je volgens mij niet meer redden met dat stroperige gedoe. Hoe lang kunnen we die grond eigenlijk nog huren van Leyten? Als die op een gegeven moment de stekker er uit trekken dan hebben we helemaal niets en kunnen ze de boel opdoeken (wat zal de gemeente blij zijn). Ik krijg steeds meer het idee dat het een luchtkasteel is. Uitstellen, uitstellen en nog eens uitstellen :R

Lore

Citaat van: Vlampiep op februari 04, 2016, 12:17:18
In het huidige bestemmingsplan staat volgens mij genoemd dat vestiging van middenstand niet is toegestaan bij het WTC.
Om het nieuw te bouwen stadion exploitabel te krijgen zal er een gedeelte van verhuurd moeten worden.
Kantoren is geen optie, dus zijn winkelketens wel een optie.
Maar dat past niet in het huidige bestemmingsplan.
Dus zijn de tot nu toe voorgelegde plannen voor de gemeente niet acceptabel omdat de exploitatie niet dekkend is.
De bioscoop die men voor ogen had in het nieuwe stadion heeft inmiddels ook een andere locatie gekozen, dus is er een patstelling ontstaan.
Dit is wat ik er van weet.

Maar dit wist de projectontwikkelaar van te voren toch al? Je kan met de gemeente praten over versoepeling van de voorwaarden in het bestemmingsplan, maar daar kan je niet op voorhand vanuit gaan.

Natuurlijk is het een lastig project, als het dat niet was dan speelde elke club in de JL nu in een mooi stadion.

Vlampiep

Momenteel heeft Cambuur iedere thuiswedstrijd gemiddeld 9000 toeschouwers.
Dit afgezet op de exploitatiekosten van het stadion, maakt dat we het financieel goed doen.
Spelen in een nieuw stadion geeft een sterk verhoogd bedrag in exploitatie en het is maar de vraag of wij met een gemiddelde van 12000 toeschouwers een exploitatie dekkend krijgen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan verbouwing van het oude stadion uitgaande van 12000 plaatsen.
Het argument van de gemeente dat parkeren problemen geeft op de oude locatie is een drogreden.
Dit is goed te regelen bij de Centrale en  Kalverdijkje.
Het bestemmingsplan op de WTC locatie laat niet toe dat er een verantwoorde exploitatie kan worden verkregen.

Yellow Army

Citaat van: Vlampiep op februari 05, 2016, 12:46:03
Momenteel heeft Cambuur iedere thuiswedstrijd gemiddeld 9000 toeschouwers.
Dit afgezet op de exploitatiekosten van het stadion, maakt dat we het financieel goed doen.
Spelen in een nieuw stadion geeft een sterk verhoogd bedrag in exploitatie en het is maar de vraag of wij met een gemiddelde van 12000 toeschouwers een exploitatie dekkend krijgen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan verbouwing van het oude stadion uitgaande van 12000 plaatsen.
Het argument van de gemeente dat parkeren problemen geeft op de oude locatie is een drogreden.
Dit is goed te regelen bij de Centrale en  Kalverdijkje.
Het bestemmingsplan op de WTC locatie laat niet toe dat er een verantwoorde exploitatie kan worden verkregen.

Exploitatiekosten? Cambuur huurt toch gewoon het huidige en eventueel nieuw te bouwen stadion. Daarbij komt dat de kaartverkoop lang niet de grootste inkomstenbron is, dat zijn nog altijd de sponsoren en laat dat nou net datgene zijn  wat op de huidige locatie niet uitbreidbaar is.
Vwb verbouwing van de huidige locatie; wie gaat dat betalen? Cambuur heeft zelf geen rooie cent en de stadioneigenaar (Leyten?) gaat hier natuurlijk geen dubbeltje in investeren.
Area 58

Nightmarelwd

Gemeente moet 9 miljoen bijleggen op de huidige locatie. Dat doen ze niet.
MI-Sider for Life