Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: mario op mei 18, 2013, 00:38:49
?? Ik hoop dat dit een geintje is....

wel een erg slechte dan en 1 april is al geweest
Area 58

Yellow Army

#286
Citaat van: V.A.B. op mei 17, 2013, 23:58:53
Cambuur gaat weer op kunstgras spelen
Gepubliceerd op 17 mei 2013, 23:51

LEEUWARDEN - Cambuur gaat in de eredivisie spelen op kunstgras.

De Leeuwarder club legde tien jaar geleden ook een kunstgrasveld aan in eigen stadion, maar besloot dat vijf seizoenen weer te verwijderen (foto). Spelers klaagden over de kwaliteit van het veld.

,,Ik was tegen kunstgras, maar ik ben nu om'', zegt Cambuur-voorzitter Ype Smid.

De kwaliteit van kunstgras is de laatste jaren sterk verbeterd, weet de clubleiding van Cambuur, dat het geld voor de aanleg van het veld (rond de €375.000) anders kwijt was geweest aan de verplichte aanleg van veldverwarming.

Bericht is weer verwijderd van LC?!?!?!

vd Belt in FD van 15 mei:

Van den Belt: ,,Kunstgras gaat niet meer terugkomen in Leeuwarden. Dat is één van de principes van onze voorzitter Ype Smid. Dus moeten we investeren in een peperdure veldverwarminginstallatie. Zo iets kan zomaar een half miljoen kosten en dat doet veel pijn. Ik weet namelijk hoe zuur verdiend iedere euro bij Cambuur is. Het voelt bovendien als water naar de zee dragen. We pompen dat geld voor die veldverwarming letterlijk in een bodemloze put omdat we binnen een paar jaar in een ander stadion hopen te voetballen.
Area 58

Daddy T.

Citaat van: Yellow Army op mei 18, 2013, 00:45:04
Bericht is overigens weer verwijderd van LC?!?!?!
LC heeft het bericht idd niet meer op de website staan, raar. Waarschijnlijk teruggefloten door Ype omdat het nog niet 100% zeker is terwijl LC dit wel suggereerde...
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

denistel

ast kunst gras hest must toch oek nog veldverwarming hebben want een pak sneeuw blieft op kunstgras oek leggen.

bin geen voorstander van kunstgras maar het kunstgras wat we eerder hadden was bagger bij wat voor matjes
ze nu kunnen legge.

Kunstgras

Citaat van: denistel op mei 18, 2013, 01:12:07
ast kunst gras hest must toch oek nog veldverwarming hebben want een pak sneeuw blieft op kunstgras oek leggen.

Dit is niet het geval. Uit het Handboek Competitiezaken Betaald Voetbal van de KNVB:

"In titel 7, artikel 33 lid 2 van het reglement wedstrijden betaald voetbal staat dat een club uitkomende
in de Eredivisie op basis van het reglement wedstrijden betaald voetbal, moet beschikken over
veldverwarming, met uitzondering van licentiehouders die over een goedgekeurd kunstgrasveld
beschikken conform de daaraan door de KNVB gestelde vereisten."


Voetbal hoort op gras gespeeld te worden. Niet op plastic.

Tegen het moderne voetbal!

denistel

ok dat wist ik niet.het hele verhaal staat wel in de lc nu.

ik bin oek voor echt gras maar ja kijkend naar kosten en alles en het scheelt je 7 a 8 ton
in een seizoen dan moet je ook voor uit kijken.en we kunnen wel zeggen dat geld bepalend
is dan maar in feite is dat ook zo.of je daar blij mee moet zijn is weer wat anders.

clubs als Heracles of zwolle hebben zich mede dank zij kustgras op gewerkt tot volwaardige
ere div clubs.

tevens ben je dan af van het gekloot watw e afgelopen winter te vaak hebben gehad over wel
of niet door gaan en een wedstrijd een half uur van te voren aflassen wat je ook weer een 50.000 euro koste.

Bernardo

RT @YpeSmid Zoals het nu lijkt is, uit economische overwegingen, kunstgras een serieuze optie. Ben er zelf geen liefhebber van

De Raaf

OPNOKKEN MET DAT KUNSTGRAS!!!!
Je moet gras ruiken en geen rubber.
Werkelijk waar grote afknapper  :R :R :R

Bernardo

RT @YpeSmid Als het verschil in aanschaf en exploitatie te groot is tussen kunstgras en veldverwarming heeft Cambuur niet de luxe anders te beslissen

denistel

Citaat van: De Raaf op mei 18, 2013, 08:14:16
OPNOKKEN MET DAT KUNSTGRAS!!!!
Je moet gras ruiken en geen rubber.
Werkelijk waar grote afknapper  :R :R :R

hest geliek jongen maar financieel mutte we nog steeds op onze tellen passen he.

Sonnema

Geeft nogmaals maar weer aan dat de gemeente nu eens een beslissing moet gaan nemen. Ben ook geen voorstander van kunstgras maar als het voor Cambuur Financieel beter is snap ik de keuze. De heren houden alle opties nog open.

Destroyer

Ik haat kunst gras. Alleen het scheelt wel erg veel geld voor een paar jaar dit stadion. Ze moeten Zoiezo beloven in het nieuwe stadion echt gras te plaatsen.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

denistel

daar geloof ik in,,maar idd voor die 3 jaar dat je hier nog speelt en dan per seizoen 5 ton of zo weg gooien daar kun je een paar
leuke spelers voor halen.

vialli

Het zal financieel wel niet anders kunnen maar dat kunstgras is wel een domper
op de feestvreugde :R

denistel

zeker maar als je kijkt naar olle en Heracles die speelden leuk voetbal en pakten daardoor veel punten.
huidige kunstgras is niet te vergelijken met die oude beton mat die we hadden hoor al blijft echt gras beter.