Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vedetski

Citaat van: losang09 op januari 13, 2016, 10:15:37
Waarom uitzondering. Ze hebben twee tribunes afgebroken en herbouwd.  Dat kan hier technisch ook met zuid en oost.
De grond is naar mijn mening het probleem dat dat gehuurd wordt en bij GAE denk ik hun eigendom is.

Het was sarcastisch haha.

Tuurlijk is het geen uitzondering, het gebeurt overal.
:koffie

moodygrunn

Citaat van: losang09 op januari 13, 2016, 10:15:37
Waarom uitzondering. Ze hebben twee tribunes afgebroken en herbouwd.  Dat kan hier technisch ook met zuid en oost.
De grond is naar mijn mening het probleem dat dat gehuurd wordt en bij GAE denk ik hun eigendom is.

Klopt, wij hebben destijds de hele zooi verkocht aan Leyten voor een miljoen of 7? En als Leyten de velden van VV Leeuwarden erbij zou mogen bebouwen van de gemeente nog eens 2 miljoen naar Cambuur. (al snap ik die constructie nog niet helemaal).

Enige optie is dan om de hele zooi eerst terug te kopen van Leyten, om het vervolgens zelf te gaan verbouwen zoals bij Go Ahead, mooi tribune voor tribune afbreken en opbouwen. 
In Henk en Sandor we trust

CambuurPortaal

Citaat van: moodygrunn op januari 13, 2016, 10:38:00
Klopt, wij hebben destijds de hele zooi verkocht aan Leyten voor een miljoen of 7? En als Leyten de velden van VV Leeuwarden erbij zou mogen bebouwen van de gemeente nog eens 2 miljoen naar Cambuur. (al snap ik die constructie nog niet helemaal).

Enige optie is dan om de hele zooi eerst terug te kopen van Leyten, om het vervolgens zelf te gaan verbouwen zoals bij Go Ahead, mooi tribune voor tribune afbreken en opbouwen.

Dit moet dan wel in periodes van seizoenen
CambuurPortaal
Opgericht 2016 voor alle nieuwtjes en weetjes!

Vedetski

Citaat van: CambuurPortaal op januari 13, 2016, 10:40:52
Dit moet dan wel in periodes van seizoenen

Stadion van Heracles is in 1 jaar bijna tweemaal zo groot gemaakt...
:koffie

Unify

Citaat van: moodygrunn op januari 13, 2016, 10:38:00
Klopt, wij hebben destijds de hele zooi verkocht aan Leyten voor een miljoen of 7? En als Leyten de velden van VV Leeuwarden erbij zou mogen bebouwen van de gemeente nog eens 2 miljoen naar Cambuur. (al snap ik die constructie nog niet helemaal).

Enige optie is dan om de hele zooi eerst terug te kopen van Leyten, om het vervolgens zelf te gaan verbouwen zoals bij Go Ahead, mooi tribune voor tribune afbreken en opbouwen.

En waar moet Cambuur dat geld dan vandaan halen?

moodygrunn

Citaat van: Unify op januari 13, 2016, 10:57:42
En waar moet Cambuur dat geld dan vandaan halen?

Daar had ik het nog niet eens over gehad toch? Meer het principe dat je niet een dakkapel gaat bouwen op je huurhuis.
In Henk en Sandor we trust

PePe

Het Duitse Familia hier heen halen, hier kan de hele stad van mee profiteren.
Ondernemers zien het als een concurrent, helaas zien ze dat verkeerd!

vialli

'Zonder nieuw stadion wordt het gitzwart voor Cambuur'
De directie en de raad van commissarissen van SC Cambuur hebben vorige week een eerste stap gezet voor een nieuw vijfjarenplan. Het vorige plan is op twee punten na geslaagd: 'We hebben het negatieve eigen vermogen niet helemaal kunnen wegpoetsen, dat was dan ook een flinke uitdaging', zegt algemeen directeur Ard de Graaf. 'En er staat nog geen nieuw stadion.'
'Bij het opstellen van het nieuwe vijfjarenplan gaan we ervan uit dat er wél een nieuw stadion komt', vervolgt De Graaf. 'Daarmee moeten we financieel een goede slag kunnen slaan. Komt het er niet, dan wordt het een gitzwart plannetje voor Cambuur.'

De Leeuwarders zijn al jaren bezig met een nieuw onderkomen. De Graaf hoopt binnen enkele maanden op witte rook voor de bouw bij het WTC EXPO. 'Het is nu of nooit. We hadden het eigenlijk al voor de Kerst willen afronden, maar er zijn veel partijen bij betrokken. Het gaat dan ook om gebiedsontwikkeling van vijftig, zestig miljoen euro. De gemeente heeft ons vorig jaar zomer de opdracht gegeven commerciële partners te vinden, dat ziet er goed uit. We zijn nog nooit zo dichtbij geweest.'

Het proces rondom het nieuwe stadion wordt enkel versneld als Cambuur zich handhaaft in de Eredivisie. Momenteel bevindt de ploeg zich op de zestiende plaats en dus werd er ingegrepen. Vooral defensief was het probleem groot. Cambuur heeft met 43 tegentreffers de meest gepasseerde verdediging op het hoogste niveau en ging op trainingskamp met flinke cijfers (4-2) onderuit tegen Sparta Rotterdam. Vandaar dat de Friese club uitkwam bij Darryl Lachman (26) en Tom Hiariej (27). Beiden worden tot het einde van het seizoen gehuurd. Lachman, in Nederland vooral bekend van PEC Zwolle en FC Twente, komt over van Sheffield Wednesday. Hiariej staat nog onder contract bij FC Groningen en kan zowel achterin als op het middenveld uit de voeten.

VI deze week/ Daar gaan we weer, PROCES RONDOM HET NIEUWE STADION WORDT ENKEL VERSNELD ALS CAMBUUR ZICH HANDHAAFT IN DE EREDIVISIE dus spannen ze het paard weer achter de wagen.

El Ma-kri-niii

Volgens mij lees je het verkeerd. Het proces wordt juist versneld als we Eredivisie spelen. In de Jupiler League zal het langer duren, het is niet zo dat het dan helemaal niet doorgaat.

vialli

Citaat van: El Ma-kri-niii op januari 14, 2016, 23:22:58
Volgens mij lees je het verkeerd. Het proces wordt juist versneld als we Eredivisie spelen. In de Jupiler League zal het langer duren, het is niet zo dat het dan helemaal niet doorgaat.

Hou d'r maar rekening mee dat het nog een moeizaam proces wordt.

El Ma-kri-niii

Citaat van: vialli op januari 14, 2016, 23:49:28
Hou d'r maar rekening mee dat het nog een moeizaam proces wordt.
Doe ik ook, dat is het namelijk al. Is normaal voor een project van deze grootte.

hobbes

Uit het Friesch Dagblad van vandaag. Als dat werkelijk de reden is waarom de Tsunami niet meer gedraaid wordt dan moeten Cambuur en de Gemeente toch zo snel mogelijk aan het nieuwe stadion gaan beginnen.

"Cambuurstadion, arena van dood en verderf

Door Gerard Bos

Op de redactie staat een glazen bol. Soms moet je daar eens in kijken. En dan zie je veel. Zoals een toekomstig nieuwsbericht, om precies te zijn van vrijdag 12 oktober 2018:
'In Leeuwarden zijn vanavond tweeduizend doden en enkele honderden gewonden gevallen nadat een tribune van het plaatselijke voetbalstadion instortte.
Dat gebeurde in de 35e minuut van de wedstrijd tussen SC Cambuur en FC Oss. Het duel tussen de nummers laatst en voorlaatst van de eerste divisie werd meteen stilgelegd. Oss leidde op dat moment al met 0-6.
Cambuur, dat in tien wedstrijden in het seizoen 2018-2019 nog geen enkel punt behaalde en al 56 tegentreffers incasseerde, heeft in een eerste reactie laten weten dat de oorzaak van het drama te wijten is aan het al jaren in krakkemikkige staat verkerende stadion van de club aan het Cambuurplein.
Diederik Samsom, in 2017 na de Tweede Kamerverkiezingen opgestapt als partijleider van de PvdA, liet als nieuwe burgemeester van Leeuwarden weten diep geschokt te zijn. Hij heeft zijn medeleven betuigd aan de nabestaanden van de slachtoffers van de Friese stadionramp. Volgens hem is betonrot de reden voor het instorten van de hele Noordtribune.
Het is al de derde keer dat er doden vallen in het Cambuurstadion. In 2016 bezweken 38 jeugdige supporters aan de verwondingen die ze opliepen toen ze bekneld raakten onder een omgevallen muur van de Zuidtribune. En in 2017 kwamen alle zes meegereisde fans van Almere City om het leven toen een deel van het dak van het bezoekersvak instortte.
De levensgevaarlijke situaties zijn volgens betrokkenen een direct gevolg van de besluitvorming in het voorjaar van 2015. Toen werd op het laatste moment door politiek en projectontwikkelaars een streep gezet door de geplande bouw van een nieuw stadion bij het WTC, op wat anno 2018 een verwaarloosd stuk grond is nabij de 11Stedenhal.
Tot zover onze glazen bol.
Oeverloos gezwam? Nee. Want levensgevaarlijke taferelen worden realiteit als er géén nieuw stadion komt (oké, misschien met minder forse cijfers qua menselijk en sportief leed). Bij Cambuur hebben ze er nu, begin 2015, nog alle vertrouwen in. Maar het duurt en duurt en duurt.
Ondertussen rijst de vraag waarom het onder supporters bekende 'Tsunami' niet meer wordt gedraaid in het stadion. Het antwoord, dat velen niet kennen, luidt: op de Noordtribune is nú al betonrot. En dus mag het nummer uit veiligheidsoverwegingen - want: springend publiek - volgens een insider niet meer gedraaid worden. Pijnlijk.
Tip aan de gemeente - die heeft straks immers het laatste woord - is dus: schiet eens op met dat stadion. Want als dat er niet snel of zelfs helemáál niet komt, volgt ooit een dag waarop dat fictieve nieuwsbericht van 12 oktober 2018 zomaar eens waar kan zijn.
En dát wil vast niemand op z'n geweten hebben, toch?"

vialli

Evert ten Napel begon zijn commentaar zaterdag met: HET STOKOUDE CAMBUURSTADION IN LEEUWARDEN m.a.w ze zien Cambuur en LEEUWARDEN niet voor vol aan.

papier

Dat zal wel de echte reden zijn inderdaad, laten we noord dus maar sluiten bij de eerstvolgende thuiswedstrijd want deze insider zal ook wel weten dat er word gesprongen op 'en wie niet springt die is een boer'. Net zulke grote onzin als een complot van de knvb tegen Cambuur. Hou toch op met die onzin.

Dokkumer

Citaat van: vialli op januari 18, 2016, 09:58:35
Evert ten Napel begon zijn commentaar zaterdag met: HET STOKOUDE CAMBUURSTADION IN LEEUWARDEN m.a.w ze zien Cambuur en LEEUWARDEN niet voor vol aan.
Dan is hij niet goed op de hoogte... Oudste tribune is van 1979-1980 en de nieuwste van 1995. Zegt ten Navel dat ook als hij in de Kuip zit? Die is van 1937 ;)