Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Citaat van: Johan058... op mei 19, 2015, 21:46:14
beetje respect is wel op zijn plaats niet? of ben jij hier de achterban?

Begrijp je de strekking van mijn post wel?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 19, 2015, 22:09:18
Die dragen mijn vrouw, vriendin en maîtresse :D

Leen je die zomaar uit dan, en jij dan? :D
IN HENK WE TRUST!!!

poelie-lwd

Citaat van: Grijskijkert op mei 19, 2015, 22:10:35
Leen je die zomaar uit dan, en jij dan? :D

Stiekum een trainingspakkie van hiroshima san frecce  :zweep
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Grijskijkert

Citaat van: poelie-lwd op mei 19, 2015, 22:12:58
Stiekum een trainingspakkie van hiroshima san frecce  :zweep
:_schater
IN HENK WE TRUST!!!

Johan058...

Citaat van: Grijskijkert op mei 19, 2015, 22:03:12
NAC is wel een goed voorbeeld, kreeg een nieuw stadion en de sfeer bleef ook goed en het bleef een volksclub...
ik hoop dan ook van harte dat het diekant ook opgaat. En dat het ook als een voetbal stadion eruit gaat zien. En niet die gekte krijgt Wat ze in zwolle/denhaag en iig de buitenkant van groningen gebouwd hebben  :P  ik wil net als iedereen dat cambuur nu vooruit gaat inplaats van achteruit. Wat zal ik het uitzicht missen zeg over een jaar of 3

Grijskijkert

Citaat van: Johan058... op mei 19, 2015, 22:17:34
ik hoop dan ook van harte dat het diekant ook opgaat. En dat het ook als een voetbal stadion eruit gaat zien. En niet die gekte krijgt Wat ze in zwolle/denhaag en iig de buitenkant van groningen gebouwd hebben  :P  ik wil net als iedereen dat cambuur nu vooruit gaat inplaats van achteruit. Wat zal ik het uitzicht missen zeg over een jaar of 3
Gewoon verhuizen,of een caravan bij het nieuwe stadion neerzetten...dan heb jij je uitzicht terug..
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: poelie-lwd op mei 19, 2015, 22:12:58
Stiekum een trainingspakkie van hiroshima san frecce  :zweep
Helaas waarde poelie. Ik support mijn locals én roots. Ik draag regelmatig mijn trainingspak van Chabab Rif Al Hoceima.

Dokkumer

Citaat van: Grijskijkert op mei 19, 2015, 22:20:18
Gewoon verhuizen,of een caravan bij het nieuwe stadion neerzetten...dan heb jij je uitzicht terug..
Caravan? De gemiddelde Cambuursupporter zuipt zijn Schultenbrau toch in zijn kartonnen doos?

Johan058...

Citaat van: Grijskijkert op mei 19, 2015, 22:20:18
Gewoon verhuizen,of een caravan bij het nieuwe stadion neerzetten...dan heb jij je uitzicht terug..
nee Dankje  :_schater

Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 19, 2015, 22:21:13
Caravan? De gemiddelde Cambuursupporter zuipt zijn Schultenbrau toch in zijn kartonnen doos?
Gat in de markt!! Dozen verkoop winkel beginnen in het nieuwe stadion..
IN HENK WE TRUST!!!

Dokkumer

Citaat van: Grijskijkert op mei 19, 2015, 22:25:05
Gat in de markt!! Dozen verkoop winkel beginnen in het nieuwe stadion..
Pas maar op, straks heb je dozenmelkers

el haj

Nog even wat artikeltjes:

Nog drie jaar wachten en dromen voor supporters Cambuur

De roep om een nieuw stadion is er al jaren, de komst is sinds gisteren een stap dichterbij. Als het goed gaat - en er is reden om dat te geloven - speelt Cambuur in 2018 ergens nabij het WTC. De fans moeten nog drie jaar wachten. En dromen.

Door Gerard Bos

Gistermiddag kwam dan de bevestiging dat het nieuwe stadion zal verrijzen nabij het WTC Expo. Of zou er, zoals de sceptici vrezen, nog een kink in de kabel komen? Bij de club menen ze van niet. ,,Dit is een belangrijke stap. En we zijn ervan overtuigd dat we het voor elkaar krijgen", aldus voorzitter Ype Smid.
Met bouwer Dijkstra-Draisma, projectontwikkelaar Hessel Meijer van het Limburgse Wyckerveste en de Leeuwarder wethouder Henk Deinum (Ruimtelijke Ordening) presenteerde Smid gisteren de plannen. De betrokkenen denken de zogeheten business case aan het einde van dit jaar rond te hebben, dus ook de complete financiering en wat al niet meer.

De supporters rest, naast wachten, voorlopig het fantaseren over het nieuwe stadion. Schetsen van het totale boulevardgebied - kosten: 45 miljoen euro, waarvan 22 miljoen voor het stadion - zijn er namelijk nog niet. Toch kunnen de contouren nu al stiekem gevisualiseerd worden.
Een stadion met vrijetijdsondernemingen erbij, een winkel hier of daar en wie weet een casino of wokpaleis. Een gebied dus waar je je als supporter of bezoeker op allerlei verschillende manieren kan vermaken. ,,Het gebied leent zich er prima voor", vindt Meijer, die een soortgelijke boulevard ontwikkelde voor het gebied waar het Parkstad Limburgstadion van Roda JC toe behoort. ,,Ik heb het de andere partijen vorig jaar getoond in Kerkrade. Iets dergelijks kan hier ook, met lokale ondernemers die zich willen onderscheiden."

Mooie plannen en gretige partners; dat biedt vertrouwen. ,,Ik geloof er in", zegt bijvoorbeeld Biense Dijkstra, van de bouwgroep die ook Cambuurs hoofdsponsor is en die het onderkomen zal bouwen. ,,We willen een duurzaam stadion maken, het meest duurzame van het land. Hoe? Ach, er is zoveel moois te bedenken." En de grootte? Smid: ,,Het zal een stadion worden voor veertien- á vijftienduizend toeschouwers."

Kopie

Een kopie van een bestaande arena wordt het niet, want elk gebied heeft zijn eigenaardigheden Maar is al het stadion van ADO Den Haag genoemd als voorbeeld van hoe het zou kunnen zijn. Een stadion met twee ringen is niet gewenst, zo bleek na de presentatie. Een betonnen muur zoals die in het Zwolle-stadion, evenmin. En de Euroborg? Wel mooi van binnen, maar niet van buiten.
Nog drie jaar wachten op het stadion. Genoeg tijd om na te denken. En te dromen. Zelfs voor de sceptici.

Bron: FD

el haj

Cambuurstadion speerpunt WTC-boulevard

Leeuwarden - Het nieuw te bouwen stadion van SC Cambuur wordt het middelpunt van een grote vrijetijds- en winkelboulevard die in 2018 in het WTC-gebied moet verrijzen. Dat is het plan dat de betaaldvoetbalclub, bouwgroep Dijkstra-Draisma en de Limburgse projectontwikkelaar Hein Meijer voor ogen hebben. Cambuur en de partners moeten nu de financiën voor de zogeheten business case op orde krijgen voordat de gemeente Leeuwarden eventueel akkoord gaat. De kosten van het stadion worden op 22 miljoen euro geraamd, die van het totale complex op 45 miljoen euro. Dat moet worden betaald uit commerciële inkomsten.

Door Gerard Bos

Gisterochtend meldde deze krant al dat definitief wordt ingezet op het WTC-gebied, waar op dit moment ook de nieuwe Leeuwarder ijshal wordt gebouwd. Dat is aan de westkant van de stad. Wethouder Henk Deinum (Ruimtelijke Ordening) ziet naar eigen zeggen de noodzaak van een nieuw stadion. ,,De huidige locatie is mooi vanwege het sentiment; een volksclub in een woonwijk. Maar dat stadion kent een houdbaarheidsdatum. Ook zijn er op de huidige locatie voor commerciële voorzieningen niet veel geschikte investeerders te vinden. Het is nu aan Cambuur om een sluitende business case te presenteren voor het WTC-gebied. Wij zullen daar als politiek aan meewerken waar dat kan. Maar wij gaan het stadion niet betalen, dat is staatssteun."

Boulevard

Volgens projectontwikkelaar Meijer is dat ook niet nodig. De Limburger, eerder verantwoordelijk voor soortgelijke projecten rond nieuwe stadions van Roda JC en PEC Zwolle, heeft vertrouwen in het slagen van het WTC-plan. ,,Die locatie is erg geschikt voor een stadion met daarbij een grote leisure-boulevard (vrijetijdsvoorzieningen, GB). Belangrijk is dat we lokale ondernemers de kans geven om zich daar te vestigen."

De totale kosten zijn niet buitenproportioneel. Ter vergelijking: het nieuwe stadion van ADO Den Haag kostte 33,5 miljoen euro, dat van Zwolle 24 miljoen (werd uiteindelijk 35 inclusief hotel en casino) en de gezondheidsboulevard plus Abe Lenstrastadion in Heerenveen was 65 miljoen euro (inclusief 11 miljoen provinciale subsidie). Voor Leeuwarder begrippen vallen de kosten ook mee. Die zijn vergelijkbaar met die van de nieuwe ijshal (ook 22 miljoen) en zijn veel lager dan wat bijvoorbeeld het nieuwe provinciehuis (79 miljoen) heeft gekost.

Het college van b en w heeft in een brief aan Cambuur een overzicht opgesteld van wat wel en niet mag qua functies in het WTC-gebied. Zo mag het geen…..
De rest van dit verhaal lees je in het Friesch Dagblad van vandaag of online via de webeditie (www.deibled.nl)

Bron:FD

el haj

Groen licht voor nieuw Cambuurstadion

SC Cambuur heeft van de gemeente Leeuwarden toestemming gekregen om in het westen van de stad een nieuw stadion te bouwen. De kosten van het stadion, dat plaats gaat bieden aan ongeveer 15.000 fans, moet in 2018 in gebruik worden genomen en de kosten worden geraamd op 45 miljoen euro.
Verbouwing van de baan

Een verbouwing van het huidige uit 1936 stammende onderkomen, dat plaats biedt aan 10.250 supporters en in het oosten van Leeuwarden ligt, is nu van de baan. Een deel van de supporters gaf de voorkeur aan die optie, zodat de locatie hetzelfde zou blijven.
'Cambuur wil stabiele eredivisieclub worden met nieuw stadion'

Het huidige stadion is verouderd en zit bij iedere thuiswedstrijd afgeladen vol. Om door te kunnen groeien naar een stabiele eredivisieclub is een nieuw stadion noodzakelijk volgens de club. Voor Cambuur was het essentieel dat de gemeente zich ook achter de plannen zou scharen.

Het stadion van Roda JC dient als voorbeeld. Niet wat betreft architectuur, maar qua invulling van de stadion-omgeving.

bron:NOS

Klik ook even op de link hierboven als je interesse hebt in een langs de lijn-fragment met Geert van Tûnen. :P

Grijskijkert

Citaat van: el haj op mei 19, 2015, 23:49:50
Cambuurstadion speerpunt WTC-boulevard

Leeuwarden - Het nieuw te bouwen stadion van SC Cambuur wordt het middelpunt van een grote vrijetijds- en winkelboulevard die in 2018 in het WTC-gebied moet verrijzen. Dat is het plan dat de betaaldvoetbalclub, bouwgroep Dijkstra-Draisma en de Limburgse projectontwikkelaar Hein Meijer voor ogen hebben. Cambuur en de partners moeten nu de financiën voor de zogeheten business case op orde krijgen voordat de gemeente Leeuwarden eventueel akkoord gaat. De kosten van het stadion worden op 22 miljoen euro geraamd, die van het totale complex op 45 miljoen euro. Dat moet worden betaald uit commerciële inkomsten.

Door Gerard Bos

Gisterochtend meldde deze krant al dat definitief wordt ingezet op het WTC-gebied, waar op dit moment ook de nieuwe Leeuwarder ijshal wordt gebouwd. Dat is aan de westkant van de stad. Wethouder Henk Deinum (Ruimtelijke Ordening) ziet naar eigen zeggen de noodzaak van een nieuw stadion. ,,De huidige locatie is mooi vanwege het sentiment; een volksclub in een woonwijk. Maar dat stadion kent een houdbaarheidsdatum. Ook zijn er op de huidige locatie voor commerciële voorzieningen niet veel geschikte investeerders te vinden. Het is nu aan Cambuur om een sluitende business case te presenteren voor het WTC-gebied. Wij zullen daar als politiek aan meewerken waar dat kan. Maar wij gaan het stadion niet betalen, dat is staatssteun."

Boulevard

Volgens projectontwikkelaar Meijer is dat ook niet nodig. De Limburger, eerder verantwoordelijk voor soortgelijke projecten rond nieuwe stadions van Roda JC en PEC Zwolle, heeft vertrouwen in het slagen van het WTC-plan. ,,Die locatie is erg geschikt voor een stadion met daarbij een grote leisure-boulevard (vrijetijdsvoorzieningen, GB). Belangrijk is dat we lokale ondernemers de kans geven om zich daar te vestigen."

De totale kosten zijn niet buitenproportioneel. Ter vergelijking: het nieuwe stadion van ADO Den Haag kostte 33,5 miljoen euro, dat van Zwolle 24 miljoen (werd uiteindelijk 35 inclusief hotel en casino) en de gezondheidsboulevard plus Abe Lenstrastadion in Heerenveen was 65 miljoen euro (inclusief 11 miljoen provinciale subsidie). Voor Leeuwarder begrippen vallen de kosten ook mee. Die zijn vergelijkbaar met die van de nieuwe ijshal (ook 22 miljoen) en zijn veel lager dan wat bijvoorbeeld het nieuwe provinciehuis (79 miljoen) heeft gekost.

Het college van b en w heeft in een brief aan Cambuur een overzicht opgesteld van wat wel en niet mag qua functies in het WTC-gebied. Zo mag het geen…..
De rest van dit verhaal lees je in het Friesch Dagblad van vandaag of online via de webeditie (www.deibled.nl)

Bron:FD
Erg slordig, de man heet Hessel Meijer en geen Hein Meijer...
IN HENK WE TRUST!!!