Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Pielkebuus op april 07, 2015, 11:36:17
Ik ben bang dat we over een aantal weken een voorwaarden/eisenpakket gaan krijgen van de gemeente, en dit zal niet allemaal voordelig zijn voor ons.

Ongetwijfeld, maar dan kan je wel weer een stap verder!

zeewolde

Citaat van: Lore op april 07, 2015, 19:02:38
Ongetwijfeld, maar dan kan je wel weer een stap verder!
die dan ook weer ca 6 maanden duurt.
2018 zal vast niet meer haalbaar zijn voordat stadion klaar is.

Treb

Cambuur is gewoon een last voor de gemeente.. Rekken rekken rekken en maar hopen dat Cambuur snel weer degradeert, dan zijn ze er af en kunnen ze al hun aandacht weer storten op een totaal onzinnig en door de belastingbetaler gefinancierd bullshit project CH2018.

Dokkumer

Citaat van: Galdiano op april 04, 2015, 19:11:29
Is tegenwoordig wel te herstellen.
Echter is het een tijdrovende klus als het om grote stukken gaat.
Afbreken en opnieuw opbouwen is sneller en goedkoper.
Herstellen is (ook al zou volgens mijn hypothese  het sneller kunnen zijn) voor mij geen optie. En ondanks dat de stoeltjes op Oost prima zitten is gewoon na dik 30 jaar een einde gekomen aan Oost en Zuid. Ten eerste omdat de capaciteit en faciliteiten niet meer voldoen aan de hedendaagse eisen/wensen. Ten tweede onze gasten kunnen niet fatsoenlijk ontvangen worden, ik schaam me kapot voor die apenkooi waar we awaysupport ontvangen.

Ik ben trouwens voorstander van complete nieuwbouw, we zitten nu al sinds begin jaren '80 in een half afgebouwd stadion. Hoog tijd dat het eens definitief een fatsoenlijk en sfeervol stadion wordt in plaats van een samenraapsel van tribunes.

dizzhead

Citaat van: Treb op april 07, 2015, 19:14:51
Cambuur is gewoon een last voor de gemeente.. Rekken rekken rekken en maar hopen dat Cambuur snel weer degradeert, dan zijn ze er af en kunnen ze al hun aandacht weer storten op een totaal onzinnig en door de belastingbetaler gefinancierd bullshit project CH2018.

Juist dat laatste brengt t misschien wel in een stroomversnelling. Overigens is iets wat je niet aanspreekt niet gelijk bullshit. Anders zijn er misschien ook een boel mensen die n stadion bullshit vinden

poelie-lwd

Citaat van: Dokkumer op april 07, 2015, 20:29:36
Herstellen is (ook al zou volgens mijn hypothese  het sneller kunnen zijn) voor mij geen optie. En ondanks dat de stoeltjes op Oost prima zitten is gewoon na dik 30 jaar een einde gekomen aan Oost en Zuid. Ten eerste omdat de capaciteit en faciliteiten niet meer voldoen aan de hedendaagse eisen/wensen. Ten tweede onze gasten kunnen niet fatsoenlijk ontvangen worden, ik schaam me kapot voor die apenkooi waar we awaysupport ontvangen.

Ik ben trouwens voorstander van complete nieuwbouw, we zitten nu al sinds begin jaren '80 in een half afgebouwd stadion. Hoog tijd dat het eens definitief een fatsoenlijk en sfeervol stadion wordt in plaats van een samenraapsel van tribunes.

Tja, ik denk dat veel supporters niet eens weten dat het stadion nooit is afgemaakt. Toen ik dat hoorde van reisburo kon ik eindelijk plaatsen waarom ik verdomme geen frikandel bij mijn koffie kon krijgen bij een kiosk  :_schater
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Citaat van: poelie-lwd op april 08, 2015, 06:01:10
Tja, ik denk dat veel supporters niet eens weten dat het stadion nooit is afgemaakt. Toen ik dat hoorde van reisburo kon ik eindelijk plaatsen waarom ik verdomme geen frikandel bij mijn koffie kon krijgen bij een kiosk  :_schater
Gelukkig kun je nog altijd wel een gevulde koek bij je bier krijgen :D

moodygrunn

Citaat van: poelie-lwd op april 08, 2015, 06:01:10
Tja, ik denk dat veel supporters niet eens weten dat het stadion nooit is afgemaakt. Toen ik dat hoorde van reisburo kon ik eindelijk plaatsen waarom ik verdomme geen frikandel bij mijn koffie kon krijgen bij een kiosk  :_schater

en die reden is?
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer


poelie-lwd

Citaat van: Dokkumer op april 08, 2015, 22:26:24
De frituurpannen zijn nooit geplaatst

+ de afvoerkanalen  :_schater
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Citaat van: poelie-lwd op april 09, 2015, 05:56:09
+ de afvoerkanalen  :_schater
Dát was het... De frituurpannen konden niet geplaatst worden omdat de afvoerkanalen wegbezuinigd waren ;)

speculeter

We zijn inmiddels een paar weken verder....
Graag nieuws.....
Seizoen is al weer bijna afgelopen.

Pielkebuus

In juni 2009 heeft SC Cambuur plannen gepresenteerd aan de gemeente Leeuwarden voor de bouw van een nieuw stadion achter de WTC Expo (= de voormalige Frieslandhallen). Dit stadion zal in eerste instantie een capaciteit krijgen voor 12.000 toeschouwers, maar waar ook is voorzien in een eerste uitbreiding (ook tijdens de bouw als SC Cambuur tussentijds zou promoveren, wat uiteindelijk ook gebeurde) naar een capaciteit van 16.000 toeschouwers. Het was de bedoeling dat het nieuwe stadion in gebruik werd genomen in de loop van 2013, maar de bouw is nog niet gestart.

Op 2 november 2013 maakt Cambuur de hernieuwde plannen voor een nieuw stadion bekend. Het moet ongeveer €25 miljoen gaan kosten en in 2016 operationeel zijn. Het stadion, dat bij voorkeur achter het WTC-complex gebouwd moet worden, moet een capaciteit krijgen van 15.000 toeschouwers. ,,Het plan heeft twee pijlers: duurzaamheid met betrekking tot het energievraagstuk en ontwikkeling van commerciële ruimtes, zegt Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur.,,Dit is geen luchtkasteel, maar goed doordacht.

Op 14 maart 2014 tekenen wethouder en loco-burgemeester Henk Deinum van de gemeente Leeuwarden en voorzitter Ype Smid van Cambuur een intentieovereenkomst. ,,Dit is een bevestiging van de wens van Cambuur om tot verdere stadionontwikkeling te komen, zei Ype Smid. ,,Het businessplan dat wij vorig jaar ingediend hebben wordt nu verder getoetst. Het streven van Cambuur is dat er in 2017 een nieuw stadion gerealiseerd is.

*bron Wikipedia

En in 2020 discussiëren ze nog over het één en ander..  :wall :wall

PePe

Citaat van: Pielkebuus op april 15, 2015, 23:47:37
In juni 2009 heeft SC Cambuur plannen gepresenteerd aan de gemeente Leeuwarden voor de bouw van een nieuw stadion achter de WTC Expo (= de voormalige Frieslandhallen). Dit stadion zal in eerste instantie een capaciteit krijgen voor 12.000 toeschouwers, maar waar ook is voorzien in een eerste uitbreiding (ook tijdens de bouw als SC Cambuur tussentijds zou promoveren, wat uiteindelijk ook gebeurde) naar een capaciteit van 16.000 toeschouwers. Het was de bedoeling dat het nieuwe stadion in gebruik werd genomen in de loop van 2013, maar de bouw is nog niet gestart.

Op 2 november 2013 maakt Cambuur de hernieuwde plannen voor een nieuw stadion bekend. Het moet ongeveer €25 miljoen gaan kosten en in 2016 operationeel zijn. Het stadion, dat bij voorkeur achter het WTC-complex gebouwd moet worden, moet een capaciteit krijgen van 15.000 toeschouwers. ,,Het plan heeft twee pijlers: duurzaamheid met betrekking tot het energievraagstuk en ontwikkeling van commerciële ruimtes, zegt Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur.,,Dit is geen luchtkasteel, maar goed doordacht.

Op 14 maart 2014 tekenen wethouder en loco-burgemeester Henk Deinum van de gemeente Leeuwarden en voorzitter Ype Smid van Cambuur een intentieovereenkomst. ,,Dit is een bevestiging van de wens van Cambuur om tot verdere stadionontwikkeling te komen, zei Ype Smid. ,,Het businessplan dat wij vorig jaar ingediend hebben wordt nu verder getoetst. Het streven van Cambuur is dat er in 2017 een nieuw stadion gerealiseerd is.

*bron Wikipedia

En in 2020 discussiëren ze nog over het één en ander..  :wall :wall

Wachten duurt altijd lang (ze mogen van mij en vele anderen nu wel eens opschieten)

Treb

Cambuur is vooral een last voor de gemeente. Er wordt gerekt en gerekt, net zolang dat Cambuur weer degradeert. Dan is een nieuw stadion immers niet meer aan de orde en zijn ze van het probleem Cambuur af. Vervolgens wel zeggen dat ze heel welwillend waren.

Politici.. brrr hele enge mensen.