Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 14, 2015, 12:19:45
In welke vorm hebben ze dat gekregen

Een gift, volgens mij omdat ze in 2000 Champions league hadden gehaald.

John Hiatt

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 14, 2015, 12:19:45
In welke vorm hebben ze dat gekregen

Meeste geld was voor de ontwikkeling van de gronden. Eigenlijk dus voor de bouw van het stadion. En nog wat geld voor dat hele gedoe rond Sportdorp dkv.

moodygrunn

Citaat van: John Hiatt op maart 14, 2015, 12:26:17
Meeste geld was voor de ontwikkeling van de gronden. Eigenlijk dus voor de bouw van het stadion. En nog wat geld voor dat hele gedoe rond Sportdorp dkv.

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=8987

Vraagtekens bij geld overheid voor sportstad
Heerenveen – De statenfractie van GrienLinks vraagt zich af of de overheidssteun aan ambitieuze project Sportstad Heerenveen wel terecht is. Volgens de fractie in Provinciale Staten verbiedt Brussel overheidssteun aan sportclubs.
Sportstad Heerenveen drijft onder andere op vele miljoenen euro's subsidie van de overheid. Er komt geld van de provincie, het Rijk en Europa. De fractie wil dat Gedeputeerde Staten een onderzoek doet. Fractievoorzitter W. Verf van GrienLinks maakt zijn zorgen hierover bekend in een brief aan het college van GS. Hij wil weten of GS zijn zorgen deelt.

Voetbal
Vorige week liet minister Remkes weten dat subsidies aan voetbalclubs door de Europese Unie worden beschouwd als normale bedrijfssubsidies. Dergelijke subsidies worden altijd gecontroleerd door Brusselse ambtenaren. Vastgesteld moet worden of er niet sprake is van concurrentiebenadeling van anderen en of de steun wettelijk is toegestaan. De uitspraak kan betekenen dat Nederlandse voetbalclubs delen van subsidie moeten terugbetalen.
De provincie besloot afgelopen september definitief 19 miljoen euro te investeren in Sportstad Heerenveen BV. In die BV werken de gemeente, zorgverzekeraar De Friesland en SC Heerenveen samen. Het is de bedoeling dat tussen het centrum van Heerenveen en de rijksweg A32 (Zwolle-Leeuwarden) een multifunctioneel complex wordt gebouwd. Sport, gezondheid, onderwijs en recreatie krijgen in het complex een plekje, is de bedoeling. Verf meent dat de provinciale steun aan Sportstad kan worden geïnterpreteerd als overheidssteun aan een sportclub. Een onderzoek moet aantonen of de subsidie 'Brusselproof' is.
De gemeente Heerenveen zegt zich geen zorgen te maken over de toekomst van Sportstad naar aanleiding van de uitspraken van Remkes. Volgens woordvoerder H. ter Meulen komen de overheidssubsidies niet direct ten gunste van bedrijven. ,,In de BV zijn namelijk niet alleen bedrijven vertegenwoordigd, maar ook de overheid. Brussel steekt nu een vinger op over het rechtstreeks subsidiëren van voetbalclubs. Daarvan is bij het project Sportstad geen sprake", aldus Ter Meulen.
Heerenveen verricht momenteel zelf nog een onderzoek naar het 'Brusselproof' zijn van de financiering van Sportstad. De resultaten van dit onderzoek worden eind december verwacht.
Net als GrienLInks heeft ook de VVD-statenfractie zich altijd al afgevraagd of provinciale subsidie aan het Sportstadplan wel terecht is. Ook VVD-gedeputeerde Van Klaveren voelde er niet voor dat heel Fryslân voor de Heerenveense ambities zou opdraaien; met name de indirecte subsidiëring aan SC Heerenveen zal de liberalen dwars omdat de sportclub volgens hen een goedlopend bedrijf is.
In Henk en Sandor we trust

Len Cantello

Citaat van: Viper op maart 14, 2015, 10:18:18
Welke partij geniet de voorkeur m.b.t het nieuwe stadion? Friese koers wil dat er ook 5 miljoen naar dkv gaat, daar was eerst geen sprake van.
Geen enkele. Politici en partijen beloven van alles, zodra de stembus gesloten is hebben ze collectief last van geheugenverlies.


Tijd voor een Cambuur Dictatuur.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

PePe

Het wordt al jaren over de verkiezingen heen getild.  :y (nu weer)

Cor

Stoppen met afwachten, zelf het initiatief nemen. Opknappen en blijven zitten waar we zitten. Scheelt volgens mij een hele rits procedures. Het hele gezeik en gedraai komt iedereen onderhand de strot wel uit.

jeff

Citaat van: Cor op maart 15, 2015, 21:48:27
Stoppen met afwachten, zelf het initiatief nemen. Opknappen en blijven zitten waar we zitten. Scheelt volgens mij een hele rits procedures. Het hele gezeik en gedraai komt iedereen onderhand de strot wel uit.
Opknappen en blijven zitten kan ook een hele tijd duren, bij Heracles zijn ze daar 7jaar (2007 - 2014) mee bezig geweest voordat er begonnen is.
http://www.heracles.nl/nieuwstadion/details?newsId=8482
http://www.heracles.nl/nieuwstadion/details?newsId=8483
http://www.heracles.nl/nieuwstadion/details?newsId=8484

Sander Scc

Al een reactie op de brief van de supportersverenigingen?
Dit is gewoon niet leuk meer.. Tis half maart gvd  :wall :wall :wall

dit is mien club

Wut er nou oek moed van, gvd januari dan zu de kogel deur de kerk.
Maar alle kerken wudde verkocht dus asen hoed t niet meer
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Sander Scc

Volgens mij kenne we beter zelf dat stadion gaan (ver)bouwen.. Iedereen met een uitkering meebouwen aan ons stadion, dan binne we su klaar!  :devil

kickandrush

Stenen kunne opgehaald wurdde bij t oldehoofsterkerkhof   

speculeter

Je zou inderdaad een aktie op gaan zetten.
Man wat duurt dit allemaal lang!!

Johan058...

Waarom moet het altijd zo lang duren. Als het om een museum gaat of andere onzin is het zo rond. Mijn voorkeur gaat naar de huidige plek. Niks os mooier dan dat. Niet lullen maar bouwen!  :zweep

SCC-J

Citaat van: Johan058... op maart 16, 2015, 20:01:11
Waarom moet het altijd zo lang duren. Als het om een museum gaat of andere onzin is het zo rond. Mijn voorkeur gaat naar de huidige plek. Niks os mooier dan dat. Niet lullen maar bouwen!  :zweep
wat weet jij daarvan? Net of je dergelijke projecten op de voet volgt.

waldkip

NAME AND SHAME! dwarsliggers de stad uit met pek en veren, politici zijn slechts passanten die niks om lwd geven maar via prestige projecten zich in den haag in de kijker willen zetten (zie culturele hoofd stad) Stelletje promotiepijpers