Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

denistel

the never ending story ju waarom mut het gvd su lang duren

ruubmac

Citaat van: denistel op januari 28, 2015, 08:57:58
the never ending story ju waarom mut het gvd su lang duren

Het is niet even een nissan micra die je bij de plaatselijke handelaar koopt voor 5 tientjes.

Scc01

weet iemand of er aan dat ijsstadion ook zoveel tijd aan vooraf ging? Heb dat eigenlijk noet gevolgd maar het lijkt best snel te gaan allemaal.

scclwd

Citaat van: Hirsch op januari 28, 2015, 08:07:41
In de LC vanmorgen, samengevat:
Nog geen witte rook

Cambuur heeft de gemeenteraad ingelicht over de stand van zaken.
Cambuur heeft hierbij geen voorkeur voor een locatie aangegeven.
De supporters moeten nog even geduld blijven oefenen, niemand kan aangeven tot wanneer.
De club heeft wensen voor beide locaties neergelegd. De wens is 15.000 supporters, betere sportieve- en sponsor faciliteiten en de begroting daarmee naar 10-12 miljoen.

Cambuur hoopt volgend jaar de plannen te kunnen gaan uitvoeren en wil ongeacht de locatie in 2018 klaar zijn.
Mocht dit op de huidige locatie zijn dan zal Leyten meewerken, aldus Ype Smid.
Cambuur heeft de gemeenteraad ook een financiƫle onderbouwing gegeven, hiervan zijn geen details bekend.
Eerst moet Burgemeester en wethouders aangeven wat mogelijk is, dan moet de gemeenteraad nog oordelen.
--

Dat is positief :)

John Hiatt

Citaat van: Scc01 op januari 28, 2015, 12:03:19
weet iemand of er aan dat ijsstadion ook zoveel tijd aan vooraf ging? Heb dat eigenlijk noet gevolgd maar het lijkt best snel te gaan allemaal.

Ja, dat duurde ook zo lang. Ging op een gegeven moment snel omdat de provincie er geld in stak. Toen moest gemeente wel snel. Zat ook nog milieu-aspect bij.

el haj

Citaat van: Hirsch op januari 28, 2015, 08:07:41

De club heeft wensen voor beide locaties neergelegd. De wens is 15.000 supporters, betere sportieve- en sponsor faciliteiten en de begroting daarmee naar 10-12 miljoen.



Dat valt tegen. Daarmee houd je alleen clubs als Excelsior, Dordt en de Eagles onder je.

Lore

Citaat van: el haj op januari 28, 2015, 16:38:53
Dat valt tegen. Daarmee houd je alleen clubs als Excelsior, Dordt en de Eagles onder je.

Ja, dat viel mij ook op. Had toch wel een begroting van 15 mln gehoopt!

Vind het allemaal ook wel een beetje een vaag verhaal. Cambuur zou geen voorkeur hebben aangegeven? Zou dat een politiek spel zijn?

Scc01

Citaat van: John Hiatt op januari 28, 2015, 13:11:48
Ja, dat duurde ook zo lang. Ging op een gegeven moment snel omdat de provincie er geld in stak. Toen moest gemeente wel snel. Zat ook nog milieu-aspect bij.
Aha ok. Nou die provincie gaan wij niet meekrijgen denk ik dus kan wel even duren:p

Eewal

Vaag verhaal dit.... Ben er wel klaar mee en hoop nu even nergens meer op..

John Hiatt

Het is helemaal niet vaag. Eind vorig jaar heeft het college van Leeuwarden uitgesproken dat er een nieuw stadion moet komen. Van de vijf plekken bleven er twee over. Cambuur heeft die twee locaties verder uitgewerkt. De plannen voor beide locaties heeft Cambuur gepresenteerd, vorige week aan het college en maandagavond aan de gemeenteraad. De plannen gaan nu in procedure bij de gemeente. Het college zal eerst een besluit moeten nemen welk plan hun voorkeur heeft. En met dat plan gaan ze naar de raad. Dit kan volgens mij binnen 1-2 maanden.

Eewal

Citaat van: John Hiatt op januari 28, 2015, 17:02:30
Het is helemaal niet vaag. Eind vorig jaar heeft het college van Leeuwarden uitgesproken dat er een nieuw stadion moet komen. Van de vijf plekken bleven er twee over. Cambuur heeft die twee locaties verder uitgewerkt. De plannen voor beide locaties heeft Cambuur gepresenteerd, vorige week aan het college en maandagavond aan de gemeenteraad. De plannen gaan nu in procedure bij de gemeente. Het college zal eerst een besluit moeten nemen welk plan hun voorkeur heeft. En met dat plan gaan ze naar de raad. Dit kan volgens mij binnen 1-2 maanden.
beide plannen zijn dus financieel rond? En kunnen meteen los?

John Hiatt

Citaat van: Eewal op januari 28, 2015, 17:06:19
beide plannen zijn dus financieel rond? En kunnen meteen los?

Cambuur zal de plannen wel met een deugdelijk financieel verhaal hebben gepresenteerd.

scc-aaron

Ipe hoopt als supporter dat het stadion op de huidige plaats blijft. Benieuwd wat het gaat worden.

Eewal

Citaat van: John Hiatt op januari 28, 2015, 17:11:26
Cambuur zal de plannen wel met een deugdelijk financieel verhaal hebben gepresenteerd.
dus de partijen die in de beide plannen zouden stappen zijn nu afhankelijk van wat de gemeente wil? ik vind het apart dat Cambuur geen voorkeur heeft aangegeven...

Len Cantello

Politiek gaat nog ff twee maanden praten, lanterfanten en gebeden zoder end houden inzake de te volgen koers..... Ondertussen valt iedereen bijna van z'n stoel van het lange wachten. Om te kotsen....
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli