Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

Citaat van: Lore op januari 21, 2015, 08:03:12
Nou een van de redenen is dat ik twee van de investeerders weet. 1 maakt het niet uit, want die wil alleen maar bouwen! 1 kan eigenlijk niet naar Cambuurplein.
Dat zeg ik dus ook. Maar waarom zou het zoveel geld schelen als die ene partij die niets heeft te zoeken op het cambuurplein wordt vervangen door 2/3 kleinere bedrijven?

Lore

Citaat van: SCC-J op januari 21, 2015, 10:46:42
Dat zeg ik dus ook. Maar waarom zou het zoveel geld schelen als die ene partij die niets heeft te zoeken op het cambuurplein wordt vervangen door 2/3 kleinere bedrijven?

Omdat dit echt een hele, hele grote partij is. In ieder geval in vierkant meters. Ik zou het echt knap vinden als Cambuur nog meer investeerders heeft weten te vinden in deze tijd.

Wat ik mij ook nog afvraag. Wij huren het huidige stadion van de gemeente, maar is de gemeente dan ook niet verantwoordelijk voor de nieuwbouw?

SCC-J

Maar als dat niet kan/of niet gelukt is gaat de hele boel gewoon naar WTC en moeten we niet zo moeilijk doen.

Stadion en grond is van leyten

Oosttribune

Als collegepartijen een locatie hebben gekozen zullen de bijbehorende fracties instemmen, dat is heel simpel. De raadsbijeenkomst is dus ter informatie voor de raad waarin cijfers gepresenteerd worden die niet iedereen aangaat. Dit is info die iedereen kan opduikelen.

De Leeuwarder raad gaat nooit instemmen met locatie WTC. De investeerders die Cambuur heeft worden geweigerd.  het verlies van bezoekers aan het centrum is veel te groot volgens de raad. Hierdoor krijgt Cambuur de exploitatie nooit rond op het WTC.

Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt. Wanneer je het stadion gaat draaien ontstaat er ruimte voor woningen rondom het stadion. er onstaat dan meer ruimte tussen de woonwijk en stadion waardoor situatie overzichtelijker en veiliger zal worden en de kosten zullen lager zijn dan bij WTC (geen grondaankoop etc).

Ik gok op huidge locatie, maar ja morgen weten we meer.

sjaak

Het Europaplein wordt ook helemaal aangepakt toch? Die rotonde eruit en een compleet andere infra. Dus zal er heus wel over nagedacht zijn om het nieuwe stadion bij het WTC makkelijk bereikbaar te maken in dat plan met de juiste wegen.

SCC-J

Citaat van: sjaak op januari 21, 2015, 11:15:59
Het Europaplein wordt ook helemaal aangepakt toch? Die rotonde eruit en een compleet andere infra. Dus zal er heus wel over nagedacht zijn om het nieuwe stadion bij het WTC makkelijk bereikbaar te maken in dat plan met de juiste wegen.

Daar heeft het nieuwe stadion van Cambuur niets mee te maken. Even als het ijsstadion is geen rekening gehouden met Cambuurstadion.

Daarnaast blijft het een rotonde maar met fietstunneltjes van 10 miljoen.

yellow@ndblue

Citaat van: Oosttribune op januari 21, 2015, 11:14:37
Als collegepartijen een locatie hebben gekozen zullen de bijbehorende fracties instemmen, dat is heel simpel. De raadsbijeenkomst is dus ter informatie voor de raad waarin cijfers gepresenteerd worden die niet iedereen aangaat. Dit is info die iedereen kan opduikelen.

De Leeuwarder raad gaat nooit instemmen met locatie WTC. De investeerders die Cambuur heeft worden geweigerd.  het verlies van bezoekers aan het centrum is veel te groot volgens de raad. Hierdoor krijgt Cambuur de exploitatie nooit rond op het WTC.

Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt. Wanneer je het stadion gaat draaien ontstaat er ruimte voor woningen rondom het stadion. er onstaat dan meer ruimte tussen de woonwijk en stadion waardoor situatie overzichtelijker en veiliger zal worden en de kosten zullen lager zijn dan bij WTC (geen grondaankoop etc).

Ik gok op huidge locatie, maar ja morgen weten we meer.

Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt

Leyten Bezit helemaal geen bouwgrond! ze bezitten gebouwen/tribune maar geen grond,en de VV velden Leeuwarden is sport grond van de gemeente de grond van cambuur ook
De gemeente gaat hier een klapper mee slaan,ze zetten de sportgrond om in bouwgrond/kavels en  zetten daar hoge flats met zorgbehoefte op, dat was het plan en nog steeds van de gemeente.(misschien dat er tussentijds iets is veranderd laten we het hopen)

Als Cambuur hopellijk toch nieuwbouw krijgt op de huidige locatie ,zal de gemeente Leyten een bedrag van rond de 7 miljoen euro moeten geven voor de panden die Leyten eerder voor een zelfde bedrag van cambuur heeft overgenomen! weet niet of de gemeente hier nou om staat te springen, en Cambuur heeft alleen maar lang lopende  schulden dus die hebben helemaal niets om te investeren.

Denk niet dat de gemeente hier iets van wil opgeven! en dan nog de gemeente wil geen enkele concurrerende winkel hebben op onze huidige locatie cambuurplein tegenover winkelcentrum de centrale  ,hoe moet cambuur ooit de financiering rond krijgen voor totale vernieuwing/nieuwbouw  op huidige locatie? Bouwmarkten/detailhandel zijn op huidige locatie niet toegestaan en de gemeente wil dit ook niet naar eventueel vernieuwing stadion cambuur!

Voor een tijdje terug 1,5maand was burgersmurf Crone aanwezig in het hertje die melde doodleuk dat het meer dan voldoende was  als cambuur op huidige locatie zou blijven de tribunes van Oost en zuid alleen werden vernieuwd meer niet! (dit vond hij zelf meer dan genoeg!) de kronkel in de weg achter zuid zou dan recht gemaakt worden dit was zijn idee van verbouw op huidige locatie!

Hoop dat het geen summiere verbouwing word op de huidige locatie zonder winkels etc dan ziet de toekomst voor Cambuur er voor de huidige locatie er somber uit zonder inkomsten.

dizzhead

Citaat van: yellow@ndblue op januari 21, 2015, 13:40:14
Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt

Leyten Bezit helemaal geen bouwgrond! ze bezitten gebouwen/tribune maar geen grond,en de VV velden Leeuwarden is sport grond van de gemeente de grond van cambuur ook
De gemeente gaat hier een klapper mee slaan,ze zetten de sportgrond om in bouwgrond/kavels en  zetten daar hoge flats met zorgbehoefte op, dat was het plan en nog steeds van de gemeente.(misschien dat er tussentijds iets is veranderd laten we het hopen)

Als Cambuur hopellijk toch nieuwbouw krijgt op de huidige locatie ,zal de gemeente Leyten een bedrag van rond de 7 miljoen euro moeten geven voor de panden die Leyten eerder voor een zelfde bedrag van cambuur heeft overgenomen! weet niet of de gemeente hier nou om staat te springen, en Cambuur heeft alleen maar lang lopende  schulden dus die hebben helemaal niets om te investeren.

Denk niet dat de gemeente hier iets van wil opgeven! en dan nog de gemeente wil geen enkele concurrerende winkel hebben op onze huidige locatie cambuurplein tegenover winkelcentrum de centrale  ,hoe moet cambuur ooit de financiering rond krijgen voor totale vernieuwing/nieuwbouw  op huidige locatie? Bouwmarkten/detailhandel zijn op huidige locatie niet toegestaan en de gemeente wil dit ook niet naar eventueel vernieuwing stadion cambuur!

Voor een tijdje terug 1,5maand was burgersmurf Crone aanwezig in het hertje die melde doodleuk dat het meer dan voldoende was  als cambuur op huidige locatie zou blijven de tribunes van Oost en zuid alleen werden vernieuwd meer niet! (dit vond hij zelf meer dan genoeg!) de kronkel in de weg achter zuid zou dan recht gemaakt worden dit was zijn idee van verbouw op huidige locatie!

Hoop dat het geen summiere verbouwing word op de huidige locatie zonder winkels etc dan ziet de toekomst voor Cambuur er voor de huidige locatie er somber uit zonder inkomsten.



De kosten van het stadion hebben we nu toch ook? Is dit niet gedekt door Aldi, C1000 fitness etc? We halen alleen geen geld uit de business lounge, althans daar zit veel groei. Maar de huidige locatie is qua huisvesting kostendekkend lijkt me - de kosten voor de verbouwing moeten ook worden gefinancierd, maar daar kunnen projectontwikkelaars weer een rol in spelen. Bij WTC zouden ze grotere investeerders los kunnen krijgen per m2, maar daar is de totale investering (nieuwbouw) ook groter. Zoals de rest hier, lul ik ook maar wat zonder bron. Maar er zijn zoveel randzaken en invloeden en verschillen die meespelen met beide locaties.... Het is echt niet voor niks dat dit onderzoek zo lang heeft geduurd.  :camigo

yellow@ndblue

#3008
Citaat van: dizzhead op januari 21, 2015, 13:49:29

De kosten van het stadion hebben we nu toch ook? Is dit niet gedekt door Aldi, C1000 fitness etc? We halen alleen geen geld uit de business lounge, althans daar zit veel groei. Maar de huidige locatie is qua huisvesting kostendekkend lijkt me - de kosten voor de verbouwing moeten ook worden gefinancierd, maar daar kunnen projectontwikkelaars weer een rol in spelen. Bij WTC zouden ze grotere investeerders los kunnen krijgen per m2, maar daar is de totale investering (nieuwbouw) ook groter. Zoals de rest hier, lul ik ook maar wat zonder bron. Maar er zijn zoveel randzaken en invloeden en verschillen die meespelen met beide locaties.... Het is echt niet voor niks dat dit onderzoek zo lang heeft geduurd.  :camigo

De kosten van het stadion hebben we nu toch ook? Is dit niet gedekt door Aldi, C1000 fitness etc

Deze panden zijn dus van Leyten en de inkomsten dus ook!niets is van cambuur meer! mensen in de omgeving van cambuur hebben voor jaren terug dit plan al door de brievenbus gekregen van de gemeente! en bouwtekeningen en al!heb ze zelf gezien ! Op de vv velden leeuwarden een park met grote woontorens met een voorziening voor zorgbehoevenden
op brengsten voor de gemeente incl omzetting van sportgrond naar bouwgrond ettelijke tientallen miljoenen was de schatting destijds.

Maar goed laten we maar hopen dat we op de huidige plek kunnen blijven met een goed doordacht plan .

DayDreamer

Citaat van: yellow@ndblue op januari 21, 2015, 13:40:14
Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt

Leyten Bezit helemaal geen bouwgrond! ze bezitten gebouwen/tribune maar geen grond,en de VV velden Leeuwarden is sport grond van de gemeente de grond van cambuur ook
De gemeente gaat hier een klapper mee slaan,ze zetten de sportgrond om in bouwgrond/kavels en  zetten daar hoge flats met zorgbehoefte op, dat was het plan en nog steeds van de gemeente.(misschien dat er tussentijds iets is veranderd laten we het hopen)

Als Cambuur hopellijk toch nieuwbouw krijgt op de huidige locatie ,zal de gemeente Leyten een bedrag van rond de 7 miljoen euro moeten geven voor de panden die Leyten eerder voor een zelfde bedrag van cambuur heeft overgenomen! weet niet of de gemeente hier nou om staat te springen, en Cambuur heeft alleen maar lang lopende  schulden dus die hebben helemaal niets om te investeren.

Denk niet dat de gemeente hier iets van wil opgeven! en dan nog de gemeente wil geen enkele concurrerende winkel hebben op onze huidige locatie cambuurplein tegenover winkelcentrum de centrale  ,hoe moet cambuur ooit de financiering rond krijgen voor totale vernieuwing/nieuwbouw  op huidige locatie? Bouwmarkten/detailhandel zijn op huidige locatie niet toegestaan en de gemeente wil dit ook niet naar eventueel vernieuwing stadion cambuur!

Voor een tijdje terug 1,5maand was burgersmurf Crone aanwezig in het hertje die melde doodleuk dat het meer dan voldoende was  als cambuur op huidige locatie zou blijven de tribunes van Oost en zuid alleen werden vernieuwd meer niet! (dit vond hij zelf meer dan genoeg!) de kronkel in de weg achter zuid zou dan recht gemaakt worden dit was zijn idee van verbouw op huidige locatie!

Hoop dat het geen summiere verbouwing word op de huidige locatie zonder winkels etc dan ziet de toekomst voor Cambuur er voor de huidige locatie er somber uit zonder inkomsten.

Tsja, als dit het gaat worden  :zucht

Lore

Citaat van: Oosttribune op januari 21, 2015, 11:14:37
Als collegepartijen een locatie hebben gekozen zullen de bijbehorende fracties instemmen, dat is heel simpel. De raadsbijeenkomst is dus ter informatie voor de raad waarin cijfers gepresenteerd worden die niet iedereen aangaat. Dit is info die iedereen kan opduikelen.

De Leeuwarder raad gaat nooit instemmen met locatie WTC. De investeerders die Cambuur heeft worden geweigerd.  het verlies van bezoekers aan het centrum is veel te groot volgens de raad. Hierdoor krijgt Cambuur de exploitatie nooit rond op het WTC.

Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt. Wanneer je het stadion gaat draaien ontstaat er ruimte voor woningen rondom het stadion. er onstaat dan meer ruimte tussen de woonwijk en stadion waardoor situatie overzichtelijker en veiliger zal worden en de kosten zullen lager zijn dan bij WTC (geen grondaankoop etc).

Ik gok op huidge locatie, maar ja morgen weten we meer.

Maar wat nou als de partijen geen mensen uit het centrum halen? Dat is namelijk niet het geval! Daarnaast zal de gemeente moeten onderhandelen met Leijten over een financiele compensatie, dus dat kost de gemeente geld. Dit zijn niet mijn woorden, maar komt uit dezelfde bron als de rest van mijn verhaal

speculeter

Lees in alle rust deze berichten even Door. ..
Kan mijn conclusie zijn dat de kans groot is dat ons stadion blijft waar hij blijft en hij zo voordelig cm goedkoopst word verbouwd???

Lore

Citaat van: yellow@ndblue op januari 21, 2015, 13:40:14
Verbouw op de huidige locatie ligt dan het meest voor de hand. Leyten zal ongetwijfeld dit jaar of volgend jaar willen gaan bouwen/exploiteren ivm aantrekkende woningmarkt

Leyten Bezit helemaal geen bouwgrond! ze bezitten gebouwen/tribune maar geen grond,en de VV velden Leeuwarden is sport grond van de gemeente de grond van cambuur ook
De gemeente gaat hier een klapper mee slaan,ze zetten de sportgrond om in bouwgrond/kavels en  zetten daar hoge flats met zorgbehoefte op, dat was het plan en nog steeds van de gemeente.(misschien dat er tussentijds iets is veranderd laten we het hopen)

Als Cambuur hopellijk toch nieuwbouw krijgt op de huidige locatie ,zal de gemeente Leyten een bedrag van rond de 7 miljoen euro moeten geven voor de panden die Leyten eerder voor een zelfde bedrag van cambuur heeft overgenomen! weet niet of de gemeente hier nou om staat te springen, en Cambuur heeft alleen maar lang lopende  schulden dus die hebben helemaal niets om te investeren.

Denk niet dat de gemeente hier iets van wil opgeven! en dan nog de gemeente wil geen enkele concurrerende winkel hebben op onze huidige locatie cambuurplein tegenover winkelcentrum de centrale  ,hoe moet cambuur ooit de financiering rond krijgen voor totale vernieuwing/nieuwbouw  op huidige locatie? Bouwmarkten/detailhandel zijn op huidige locatie niet toegestaan en de gemeente wil dit ook niet naar eventueel vernieuwing stadion cambuur!

Voor een tijdje terug 1,5maand was burgersmurf Crone aanwezig in het hertje die melde doodleuk dat het meer dan voldoende was  als cambuur op huidige locatie zou blijven de tribunes van Oost en zuid alleen werden vernieuwd meer niet! (dit vond hij zelf meer dan genoeg!) de kronkel in de weg achter zuid zou dan recht gemaakt worden dit was zijn idee van verbouw op huidige locatie!

Hoop dat het geen summiere verbouwing word op de huidige locatie zonder winkels etc dan ziet de toekomst voor Cambuur er voor de huidige locatie er somber uit zonder inkomsten.

Dus:

- De gemeente kan veel geld krijgen voor de grond van de huidige locatie

Tegenover:

- De gemeente hoeft niet te betalen aan de nieuwe locatie, Cambuur heeft de onderbouwing rond
- De gemeente moet Leijten compenseren als wij blijven

Leidt tot:

- Wij gaan naar het WTC?

Lore

Citaat van: dizzhead op januari 21, 2015, 13:49:29

De kosten van het stadion hebben we nu toch ook? Is dit niet gedekt door Aldi, C1000 fitness etc? We halen alleen geen geld uit de business lounge, althans daar zit veel groei. Maar de huidige locatie is qua huisvesting kostendekkend lijkt me - de kosten voor de verbouwing moeten ook worden gefinancierd, maar daar kunnen projectontwikkelaars weer een rol in spelen. Bij WTC zouden ze grotere investeerders los kunnen krijgen per m2, maar daar is de totale investering (nieuwbouw) ook groter. Zoals de rest hier, lul ik ook maar wat zonder bron. Maar er zijn zoveel randzaken en invloeden en verschillen die meespelen met beide locaties.... Het is echt niet voor niks dat dit onderzoek zo lang heeft geduurd.  :camigo

Verbouw op de huidige locatie zou ook zo goed als nieuwbouw zijn, dus is dit kostentechnisch niet goedkoper en Cambuur is geen eigenaar van het stadion dus lijkt het mij dat de huuropbrengsten ook niet naar Cambuur gaan.

dizzhead

Citaat van: Lore op januari 21, 2015, 14:28:22
Verbouw op de huidige locatie zou ook zo goed als nieuwbouw zijn, dus is dit kostentechnisch niet goedkoper en Cambuur is geen eigenaar van het stadion dus lijkt het mij dat de huuropbrengsten ook niet naar Cambuur gaan.

Ok. Vandaar ook de vraagtekens van mijn kant he ;)

Maar dan nog. We blijven aan het Cambuurplein. Alles wijst er op, behalve de feiten  8P