Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: SCC-J op januari 19, 2015, 17:40:08
ik denk het wel hoor. Zal vast wel iemand iets door lullen.

Das ook waar!

jeff

Citaat van: el haj op januari 19, 2015, 16:18:12
Voor de mensen die het kunnen lezen:

Cambuur en de gemeente Ljouwert komme tongersdei byelkoar om te praten oer it nije Cambuurstadion, dit befestiget wethâlder Henk Deinum. "Wy sille it ha oer hoe't wy de ried hjiroer ynformearje sille", sa seit Deinum. Nije wike is der in besletten riedsfergadering wêr't it nije ûnderkommen op 'e aginda stiet. De gemeente hat altiten tasein dat der yn jannewaris dúdlikheid komt oer wêr't it nije fuotbalstadion komme sil.

Yn desimber hat de gemeente bekend makke dat der twa opsjes ûndersocht wurde sille. Of it hjoeddeistige ûnderkommen wurdt renovearre, of der komt in folsein nij stadion by it WTC. No't in delegaasje fan Cambuur en de gemeente tongersdei byelkoar komme, is it de ferwachting dat de gemeente in definitive kar makke hat



Komt erop neer dat Cambuur en de gemeente donderdag bijelkaar komen, volgens omroep abe is de verwachting dat er een definitieve keuze gemaakt is.
Nu de vertaling :

Cambuur en de gemeente Leeuwarden komen donderdag bijelkaar om te praten over het nieuwe Cambuurstadion. Dat bevestigt wethouder Henk Deinum. "Wij zullen bespreken hoe wij de raad hierover zullen informeren", zo zegt Deinum. Volgende week is er een besloten raadsvergadering. Het nieuwe stadion staat dan op de agenda.

De gemeente heeft eerder toegezegd dat er in januari duidelijkheid komt over de lokatie van het nieuwe voetbalstadion. Er komt of een geheel nieuw stadion bij het WTC, of het bestaande stadion wordt gerenoveerd.

Nu een delegatie van Cambuur en de gemeente donderdag bijelkaar komen, is het de verwachting dat de gemeente een definitieve keus heeft gemaakt.

Len Cantello

Citaat van: Lore op januari 19, 2015, 17:30:27
Het is een gesloten vergadering, ben bang dat je dan dus nog niets hoort!
Besloten vergadering van volksvertegenwoordigers..... Snapt u het nog?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

speculeter

Citaat van: Len Cantello op januari 19, 2015, 19:09:31
Besloten vergadering van volksvertegenwoordigers..... Snapt u het nog?
maar even wat afluisterapparatuur neerhangen! !

zeewolde

Mijn volgorde zou zijn
1 nieuwbouw velden vv leeuwarden
2 nieubouw wtc
3 renovatie huidig stadion.

volgens stuk van of zou optie 1 niet (meer) bestaan. Voor de derde optie moet wel veel gebeuren wil dit een geschikte optie zijn voor de komende 20-30 jaar.

Lore

Citaat van: zeewolde op januari 19, 2015, 19:24:00
Mijn volgorde zou zijn
1 nieuwbouw velden vv leeuwarden
2 nieubouw wtc
3 renovatie huidig stadion.

volgens stuk van of zou optie 1 niet (meer) bestaan. Voor de derde optie moet wel veel gebeuren wil dit een geschikte optie zijn voor de komende 20-30 jaar.

Ik heb er nog eens even over nagedacht. Wat ik dus 100% zeker weet is dat de financiële onderbouwing voor WTC rond is en dat verbouwing op huidige locatie feitelijk ook nieuwbouw zou betekenen.

Wat ik zelf inschat is dat 1 van de investeerders niet mee zou gaan naar de huidige locatie. Dit betekent dat Cambuur na november een nieuwe investering zou moeten hebben gevonden na november. Dit lijkt mij erg sterk. Conclusie de gemeenteraad krijgt donderdag te horen dat wij naar het WTC willen.

Zij zullen dan de nodige stappen moeten zetten om de vergunningen te verstrekken.

scclwd

Begrijp ik nu goed dat de gemeente beslist waar het nieuwe stadion komt? Cambuur zelf kan alleen een voorkeur aangeven?

Lore

Citaat van: scclwd op januari 19, 2015, 19:47:22
Begrijp ik nu goed dat de gemeente beslist waar het nieuwe stadion komt? Cambuur zelf kan alleen een voorkeur aangeven?

Biet helemaal, maar als de gemeente geen vergunningen afgeeft en het bestemmingsplan wijzigt dan kan Cambuur niet bouwen

Galdiano

Cambuur heeft inmiddels een plan A en een plan B.

A is toch WTC, echter moet de gemeente akkoord geven, ze willen niet nog meer klanten uit het centrum weg gelokt zien worden, dit zal de grootste struikelblok zijn.

Anders plan B, huidige locatie, stadion draaien, en sneller te realiseren aangezien het bestemmingsplan niet gewijzigd hoeft te worden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

zeewolde

Plan b betekent west blijft staan en dan 3 nieuwe tribunes?
Noordzijde komt dan nieuwe hoofdtribune?

Lore

Citaat van: Galdiano op januari 19, 2015, 21:16:06
Cambuur heeft inmiddels een plan A en een plan B.

A is toch WTC, echter moet de gemeente akkoord geven, ze willen niet nog meer klanten uit het centrum weg gelokt zien worden, dit zal de grootste struikelblok zijn.

Anders plan B, huidige locatie, stadion draaien, en sneller te realiseren aangezien het bestemmingsplan niet gewijzigd hoeft te worden.

Maar de investeerders trekken geen klanten uit het centrum weg!

Klinkt wel logisch om een Back-up plan te hebben

Galdiano

Citaat van: zeewolde op januari 19, 2015, 21:20:43
Plan b betekent west blijft staan en dan 3 nieuwe tribunes?
Noordzijde komt dan nieuwe hoofdtribune?

Nee stadion zal een kwartslag gedraaid worden. Zal wel 1 voor 1 opnieuw gebouwd worden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Citaat van: Lore op januari 19, 2015, 21:28:53
Maar de investeerders trekken geen klanten uit het centrum weg!

Klinkt wel logisch om een Back-up plan te hebben

bedrijven ala Hornbach, Saturn, Familia, etc trekken de stad leeg, mooi voor Cambuur een strop voor de (kleine) ondernemers in de stad.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op januari 19, 2015, 21:33:34
bedrijven ala Hornbach, Saturn, Familia, etc trekken de stad leeg, mooi voor Cambuur een strop voor de (kleine) ondernemers in de stad.

Ik weet een investeerder niet, maar bij die andere is dat zeker niet het geval

scclwd

Citaat van: Galdiano op januari 19, 2015, 21:16:06
Cambuur heeft inmiddels een plan A en een plan B.

A is toch WTC, echter moet de gemeente akkoord geven, ze willen niet nog meer klanten uit het centrum weg gelokt zien worden, dit zal de grootste struikelblok zijn.

Anders plan B, huidige locatie, stadion draaien, en sneller te realiseren aangezien het bestemmingsplan niet gewijzigd hoeft te worden.

Gister zei je nog wat anders.