Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

666

Nieuw college Leeuwarden komt met plannenlawine

Gepubliceerd op 23 januari 2014, 08:57
Laatst bijgewerkt op 23 januari 2014, 08:59

LEEUWARDEN - De nieuwe wethouders van Leeuwarden presenteerden woensdag een lawine aan plannen voor de stad en het ommeland.

De zittende vier wethouders blijven aan, aangevuld met Harry van der Molen (CDA) en Sjoerd Feitsma (PvdA).

Op de rol staan onder anderen een plan voor de invulling van de monumentale gevangenis De Blokhuispoort en een ingrijpend plan voor het stationsgebied, waarin een fietstunnel, herinrichting van het busstation en mogelijk ook een oplossing voor spoorwegovergang de Schrans zijn meegenomen.

Lees meer in de LC van donderdag.


Dat is allemaal mooi (dat geld verspillen aan het stationsgebied, wat helemaal niet noodzakelijk is).. maar zouden er ook plannen zijn ingediend om alvast rekening te houden met een gebied waar eventueel een stadion gaat komen??
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

moodygrunn

Citaat van: Treb op januari 22, 2014, 23:57:06
Hadden mensen dan echt de hoop gevestigd op de Leeuwarder politiek? Iedere verkiezing zijn er mooie praatjes, zowel lokaal als op landelijk niveau. Als het puntje bij paaltje komt dan wordt er altijd weer ingedimt. Dat is politiek mensen.

Er lijkt wel degelijk een kleine slag te zijn gemaakt. Waar in het collegeprogramma van 2010 met geen woord gerept wordt over een nieuw stadion, wordt in het nieuwe programma wel degelijk (hoe minimaal ook) het standpunt van het college naar voren gebracht.
De vraag is alleen: Hoe kan de club een plan erdoor krijgen binnen de door het college gestelde kaders (de bescherming van de detailhandel in het centrum)
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Blokhuispoort? Prima, beeldbepalend stukje Leeuwarden.
Stationsgebied? Is dat niet het gebied wat elke 5 jaar weer op de schep moet? Lijkt de Markt in Dokkum wel, maar dan groter.

Het grote nadeel van de Raad in Lwd is dat er ondernemers uit het centrum in zitten, of mensen die nauwe banden hebben met die ondernemers. Die gaan zichzelf niet in de voet schieten, eigenbelang gaat nog altijd voor het stads/gemeentelijk belang.

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op januari 23, 2014, 13:31:21
Blokhuispoort? Prima, beeldbepalend stukje Leeuwarden.
Stationsgebied? Is dat niet het gebied wat elke 5 jaar weer op de schep moet? Lijkt de Markt in Dokkum wel, maar dan groter.

Het grote nadeel van de Raad in Lwd is dat er ondernemers uit het centrum in zitten, of mensen die nauwe banden hebben met die ondernemers. Die gaan zichzelf niet in de voet schieten, eigenbelang gaat nog altijd voor het stads/gemeentelijk belang.

Ja, wie gaat zn eigen glazen ingooien (of die van de buren)? Vreemd genoeg hanteren ze hier dan weer niet het NIMBY-principe (http://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBY). Voor het algemeen belang (veiligheid etc.) zou het namelijk het beste zijn om het stadion naar de rand van de stad te verplaatsen, maar dat strookt dan weer niet met de beleidsplannen om ondernemers in het centrum te beschermen.
In Henk en Sandor we trust

Westerpark

Citaat van: Dokkumer op januari 23, 2014, 13:31:21
Het grote nadeel van de Raad in Lwd is dat er ondernemers uit het centrum in zitten, of mensen die nauwe banden hebben met die ondernemers. Die gaan zichzelf niet in de voet schieten, eigenbelang gaat nog altijd voor het stads/gemeentelijk belang.

Daarbij komt dat er onder de supporters geen algemeen gedeelde activistische houding is aangezien het huidige stadion juist prachtig sfeervol en nostalgisch is en dat zo lang mogelijk behouden moet blijven.

Dokkumer

Citaat van: Westerpark op januari 23, 2014, 14:16:50
Daarbij komt dat er onder de supporters geen algemeen gedeelde activistische houding is aangezien het huidige stadion juist prachtig sfeervol en nostalgisch is en dat zo lang mogelijk behouden moet blijven.
Krakkemikkig en half afgebouwd.. Ja natuurlijk is het prachtig om op zaterdagavond om elk hoekje de lichtmasten weer te zien knipogen. Maar als je verder wilt en niet wilt afglijden naar niveautje Almere zul je verder moeten kijken. Het is een kwestie van emotie vs ratio, ook mijn emotie zegt dat blijven het mooist is.

DK

Citaat van: moodygrunn op januari 23, 2014, 13:27:38
Er lijkt wel degelijk een kleine slag te zijn gemaakt. Waar in het collegeprogramma van 2010 met geen woord gerept wordt over een nieuw stadion, wordt in het nieuwe programma wel degelijk (hoe minimaal ook) het standpunt van het college naar voren gebracht.
De vraag is alleen: Hoe kan de club een plan erdoor krijgen binnen de door het college gestelde kaders (de bescherming van de detailhandel in het centrum)

Bescherming van detailhandel in centrum kan door nieuwe winkels/concepten bij stadion te plaatsen. Dus aanvullend ipv concurrerend. Zo trek je meer klanten naar de stad en profiteert de middenstand in het centrum er ook nog van. Bijvoorbeeld zoals men in Meppen (D) heeft gedaan:

http://www.staedtering.net/de/aktuelles/presse-nl/meppen-ist-booming.html

SCCornjum

Voor het bedrijf en personeel is het natuurlijk verschrikkelijk, voor de bouw van onze tempel echter.........

LEEUWARDEN - Totaal onverwachts is de Leeuwarder vuurwerkimporteur Schuurmans failliet verklaard.

Bij het in 1812 opgerichte bedrijf stonden vorig jaar nog zeventien mensen op de loonlijst. De onderneming behoort tot de zes grootste importeurs van Nederland.

De oorzaak van de ondergang is nog niet duidelijk. De vuurwerkverkoop zit juist weer in de lift. Na enkele jaren van krimpende verkoopcijfers steeg de totale opbrengst bij de laatste jaarwisseling tot 67 miljoen euro.
Watching Football Is Not A Crime

De Jager

Nu komt mij op twitter een foto voorbij dat de dranghekken voor de ingang van noord zijn vastgezet in de grond. Bij calamiteiten levensgevaarlijk! 

666

Citaat van: De Jager op februari 05, 2014, 12:39:02
Nu komt mij op twitter een foto voorbij dat de dranghekken voor de ingang van noord zijn vastgezet in de grond. Bij calamiteiten levensgevaarlijk!

Doe eens een foto
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Galdiano

Hek tussen oost en noord kan niet open ivm uitvak. Bij calamiteit moet alles door twee smalle poortjes! Dat zal goed mis gaan dan!!!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

666

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

dizzhead

SC Cambuur ‏@SCCambuurLwd  45s
@Galdiano058 @nijpiescc @jager_r Geen zorgen mannen, de hekken zitten -uiteraard- niet vast in de grond. #cambuur

Denk dat ze gaten geboord hebben zodat ze de hekken er in kunnen laten zakken, net als de cornervlag zeg maar.

Montana

Die primaire reacties ook altijd