Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jong Ajax - SC Cambuur [15-4-24]

Gestart door Inferno-058, april 06, 2024, 13:02:05

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

#150
Citaat van: SCC op april 16, 2024, 09:41:13
Ottessen speelde prima. Overigens die Gaai aan de andere kant op rechtsback ook.

Maar het 1e doelpunt komt door balverlies van Uldrikis! In de omschakeling scoren zij.

De kritiek op Smit vind ik overigens onterecht. Logisch dat zo'n jongen een aantal malen probeert zelf te schieten. Jarenlang hebben wij gehad dat we vonden dat onze spitsen eens directer moesten zijn. Nu hebben we een jongen die er toch wel vanuit het niets in staat dit seizoen en die maakt in zo'n zwalkend team als dit veel doelpunten (ja, ook strafschoppen), is het weer niet goed. Natuurlijk moet het technisch (en ook in afschermen/ vasthouden!) veel beter bij hem, maar dat mag ook op zijn leeftijd en met zijn minimale ervaring op dit niveau.
Balk vind ik nog steeds dreigend, die zie ik ook graag blijven. Bergsma geeft zelf al aan vaak na 2 seizoenen verder te kijken, dus die laten gaan. Bij voorkeur een nieuwe (grotere) keeper, al viel van Osch de laatste weken niet veel te verwijten, dat moet ik dan ook weer toegeven.
Otessen zeer content mee. Linksback zie ik graag een versterking komen. Centraal achterin ook, dan zie ik Smand nog wel blijven. Met een leider naast hem, heb ik dit seizoen bij Smand (voor zijn leeftijd en hetzelfde als bij Smit qua weinig ervaring) ook juist weer w?l goede dingen gezien. Middenveld zou ik Breij willen houden als aanvoeder en aanjager. Dan Nartey erbij en nog een smeerlap op 6. De Jong houden, maar die moet zich er wat mij betreft nu wel inknokken. Die is nog jong en zal potentie hebben, maar ik heb veel te weinig van hem gezien dit seizoen. van Kaam is meer een Eredivisie speler, die zou ik proberen te verkopen.
Voorin op zoek naar 2 goede buitens (en Balk houden), dan Smit op 9. Uldrikis vind ik absoluut sterk en een hele sympathieke jongen, maar die vind ik gewoon niet in ons systeem passen (4-3-3). Die zie ik absoluut nog wel slagen, maar niet in ons systeem/ bij onze club.
de kritiek op Smit is vooral dat zijn voetballend vermogen veel te laag is en aanname veelal waardeloos is. Dat hij probeert te schieten is juist goed maar ook daarin was zijn aanname slecht waardoor ie net te kort kwam om te schieten. Wel appart dat je Uldrikus niet in ons systeem vind passen en Smit wel. Welke wedstrijden vond je Smit goed als spits waardoor ook de rest goed ging voetballen? Ik weet er 1 , Vitesse maar verder niks. Dus vind ik het vreemd dat je door wil met Smit op 9. ( en ik vind ook niet dat Uldrikus goed is)

denistel

Citaat van: SCC op april 16, 2024, 09:56:02
Wanneer Cambuur besluit/ genoodzaakt is om het komende seizoen met (eigen) jeugdspelers te gaan spelen, dan is dat gezien de situatie (stadion) natuurlijk volstrekt logisch. Ook denk ik dat Henk daarvoor een hele geschikte trainer is. Hij kan dan die jongens in alle rust en met voldoende tijd zo kneden, dat we weer zijn spelprincipes (aanvallend en druk naar voren) terug gaan zien.
Ik denk ook dat er geen Cambuur supporter is die dat NIET begrijpt. Natuurlijk zien we graag dat we direct meestrijden om promotie, maar we begrijpen ook de situatie. MAAAR, ik zou het waarderen dat dit dan ook gewoon eerlijk wordt uitgesproken. Dus dat wij als supporters serieus en als gelijken/ volwassenen worden behandeld en dat er wordt uitgelegd dat dit een overbruggingsjaar is, waarbij we zien dat er voldoende talent in jong Cambuur loopt, dat er financieel weinig mogelijk is en dat we enkel transfervrije spelers aantrekken die ?cht bij dit systeem passen en dat we het geld dat er is in het laadje houden om na 3/4 seizoen gerichte aankopen voor 26/27 kunnen doen om dan een gooi naar de eerste 5 te kunnen doen. Dan kan ik er prima mee leven. Maar niet als er eerst om de hete brei wordt gedraaid, om ons maar voor de gek te houden alsof we een stel onnozelen zijn.

goed stuk gewoon zeggen wat de plannen zijn ook al zijn die dan niet op de top gericht maar dan
weet je ook waar je aan toe bent en kan het alleen maar beter zijn dan we verwachten.

denistel

Citaat van: sunderland op april 16, 2024, 10:38:39
de kritiek op Smit is vooral dat zijn voetballend vermogen veel te laag is en aanname veelal waardeloos is. Dat hij probeert te schieten is juist goed maar ook daarin was zijn aanname slecht waardoor ie net te kort kwam om te schieten.

heb toch het id dat hij te graag zelf wil scoren om in de 20 goals te komen als een
ander er beter voor staat moet ie afspelen nu schiet ie 3x tegen een verdediger aan.

De Gast

Citaat van: SCC op april 16, 2024, 09:56:02
Wanneer Cambuur besluit/ genoodzaakt is om het komende seizoen met (eigen) jeugdspelers te gaan spelen, dan is dat gezien de situatie (stadion) natuurlijk volstrekt logisch. Ook denk ik dat Henk daarvoor een hele geschikte trainer is. Hij kan dan die jongens in alle rust en met voldoende tijd zo kneden, dat we weer zijn spelprincipes (aanvallend en druk naar voren) terug gaan zien.
Ik denk ook dat er geen Cambuur supporter is die dat NIET begrijpt. Natuurlijk zien we graag dat we direct meestrijden om promotie, maar we begrijpen ook de situatie. MAAAR, ik zou het waarderen dat dit dan ook gewoon eerlijk wordt uitgesproken. Dus dat wij als supporters serieus en als gelijken/ volwassenen worden behandeld en dat er wordt uitgelegd dat dit een overbruggingsjaar is, waarbij we zien dat er voldoende talent in jong Cambuur loopt, dat er financieel weinig mogelijk is en dat we enkel transfervrije spelers aantrekken die ?cht bij dit systeem passen en dat we het geld dat er is in het laadje houden om na 3/4 seizoen gerichte aankopen voor 26/27 kunnen doen om dan een gooi naar de eerste 5 te kunnen doen. Dan kan ik er prima mee leven. Maar niet als er eerst om de hete brei wordt gedraaid, om ons maar voor de gek te houden alsof we een stel onnozelen zijn.

Volgend jaar is de doelstelling gewoon weer meestrijden om promotie wat inhoudt dat als je in de middenmoot meedraait het ook prima is aangezien plekkie 8 daar dichtbij zit. Veilige en toch ambitieus klinkende doelstelling. En niemand wordt dan voor de gek gehouden.

Mike SCC

Citaat van: denistel op april 16, 2024, 10:42:06
heb toch het id dat hij te graag zelf wil scoren om in de 20 goals te komen als een
ander er beter voor staat moet ie afspelen nu schiet ie 3x tegen een verdediger aan.

Zijn interview bij Cambuur TV voorafgaand aan de wedstrijd is toch al veelzeggend. Die is alleen nog met zichzelf bezig al zegt hij misschien van niet. Je ziet het aan alles

denistel

Citaat van: beam op april 16, 2024, 09:26:34
Helemaal eens ze stonden goed en ze speelden best een goede wedstrijd. Individuele kwaliteiten en gogme nekken ons weer. En daarom staan we terecht op de plek waar we horen te staan in de competitie.

zullen de meningen over verschillen denk ik.. wat is goed? zijn te veel dingen die net mis
gaan sommige spelers zie je bijna de hele wedstrijd niet en ja er lag soms heel veel
ruimte en we krijgen kansen maar die worden allemaal om zeep geholpen dus dat
valt toch ook onder slecht.
v osch die tegen de storm in ballen 20 meter de lucht in schiet ipv strakker uit te trappen
en niemand zegt er wat van.
spelers die een bal afspelen en dan zelf blijven staan ipv door bewegen, dat moet
allemaal veel beter kunnen,,maak eens een overtreding als het nodig is dat soort
dingen zie ik allemaal veel te weinig. maar misschien ligt mijn lat te hoog,

De Gast

Dat hele Smit Uldrikis gedoe is toch ook kenmerkend voor dit seizoen. Smit hoort een stand-in te zijn voor Uldrikis maar scoort per ongeluk veel en ja wat moet je dan.. hij is eigenlijk (nog) niet goed genoeg maar onze Let ook niet. Maar de Let is te duur voor de bank dus dan toch maar weer in de spits en dan maar Smit op links of achter de spits maar die ziet zijn doelpuntentotaal dan nauwelijks meer stijgen en zijn waarde ook niet. E?n en al gerommel en uiteindelijk loopt de Let straks gratis weg en zal Smit hier wel blijven om weer terug naar de bank te gaan. Levert je allemaal niks op..

SCC

Citaat van: sunderland op april 16, 2024, 10:38:39
de kritiek op Smit is vooral dat zijn voetballend vermogen veel te laag is en aanname veelal waardeloos is. Dat hij probeert te schieten is juist goed maar ook daarin was zijn aanname slecht waardoor ie net te kort kwam om te schieten. Wel appart dat je Uldrikus niet in ons systeem vind passen en Smit wel. Welke wedstrijden vond je Smit goed als spits waardoor ook de rest goed ging voetballen? Ik weet er 1 , Vitesse maar verder niks. Dus vind ik het vreemd dat je door wil met Smit op 9. ( en ik vind ook niet dat Uldrikus goed is)

Eens met de aannames van Smit.
Vwb je vraag over spitspositie; Uldrikis vind ik een betere voetballer. Alleen een typische 2 spitsen systeem speler.
Smit is daarentegen een echte spits, maar geen kapstok. Maar Smit zit nog rek in, als je ziet wat voor progressie hij heeft gemaakt. Bovendien verwacht ik dat Uldrikis voor andere clubs (ander systeem) interessant profiel is en hij zal redelijk wat salaris krijgen nu. Dus dan besparen we dat en hij zal bij ons, zeker als het een team in opbouw blijft, geen 15+ doelpunten maken.
Dus mijn motivatie is met name gekozen op basis van spelsysteem en korte termijn. Niet op de persoon of voetballende kwaliteiten.

Smit verwacht ik van dat hij verkocht wordt, want ook hij heeft een interessant profiel. Snel, doelgericht en ontzettend veel arbeid (druk zetten op verdediging) en kan nog veel leren. Ik hoop wel dat hij goed nadenkt over de volgende club, want hij kan voetballend niet ineens meedraaien in een team als bijv AZ (stel Pavlidis wordt verkocht), maar wel bij een Serie B club, waarbij van een spits andere dingen worden gevraagd.

dus terugkomend op je punt: van Smit verwacht ik niet dat hij het team beter laat voetballen. Maar in ons systeem zonder scorende buitens en middenvelders, verwacht ik wel een doelpuntenmaker in de punt. Zodoende die keus.
Muhren kon beide, met hem erbij hadden we 100% zeker play offs gehaald en dan was denk ik een type als Fedde de Jong ook beter tot zijn recht gekomen (maar dat is een aanname en daar zullen we nooit achterkomen).

papier

Citaat van: denistel op april 15, 2024, 23:13:09
Uiteraard maar een TD doet dat niet alleen die spelers halen. en als je een TD voor langere tijd hebt
zoals hij dat zou zijn dat moet je weten hoe alles werkt binnen de club hoe
de jeugdopleiding er voor staat en wat je de komende jaren wil bereiken welk type spelers
wil je hebben dus misschien wel jammer dat ie eerder is weg gegaan maar dat zullen we
nooit weten

Op dit moment moeten we hem beoordelen op de handelingen die hij heeft verricht in zijn tijd hier. Gewoon een dikke onvoldoende.