Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jong Ajax - SC Cambuur [15-4-24]

Gestart door Inferno-058, april 06, 2024, 13:02:05

Vorige topic - Volgende topic

beam

Citaat van: sunderland op april 16, 2024, 05:27:17
als je ziet hoe Bergsma erbij loopt as een suut. Kon naar Noorwegen. Mocht hij weg kunnen dan doen

We verliezen door individuele kwaliteiten. Als er ruimte is om te schieten op die goal hebben wij net een stapje teveel nodig, er zijn veel schietkansen geblokt gister. Handelings snelheid is te laag en is gebrek aan kwaliteit.

Bij de 2e goal Bergsma die weer niet herkend dat hij daar het duel moet winnen!! Hij laat laat Rijkhoff terug kaatsen en vervolgens laat hij hem zo weer bij hem weg lopen. Hier had een professioneel geel kaartje gepakt moeten worden. Je mag die gast nooit bij je weg laten lopen met deze stand en de ruimte die je in de rug hebt. Dit heeft hij al zo vaak laten zien dit seizoen en dat zal niet veranderen. Voetballend is hij een goede speler maar verdedigend is hij matig. Hij mist het gogme.

Uldrikis die een bal zomaar in de voeten van een tegenstander legt op een moment dat we in de aanval zijn en dat word meteen afgestraft en ook niet de grootste kans van de wedstrijd kan verzilveren.

en Henk die zegt dat we het keurig hebben gedaan tegen dit Jong Ajax  :R :R :R  als je zoveel kansen verprutst hebt dan kan je toch niet tevreden zijn? Gatverdamme.

Vlampiep

En even aan de azijzeikers en criticasters, ik vond Cambuur tactisch goed staan en spelen en als onze spitsen niet zo dramatisch hadden gefaald hadden  we deze pot gewoon gewonnen.  Dus niet keurig gespeeld Henk.

janou

Citaat van: oost op april 16, 2024, 07:59:06
.


Ach laat ze maar lullen joh die paar Ultee lovers zie ik tegenwoordig als Trollen.
Niks zinnigs te melden  l8l

Moet zeggen dat dit bericht nou ook niet veel inhoud heeft. :_schater

janou

Citaat van: beam op april 16, 2024, 09:17:49
We verliezen door individuele kwaliteiten. Als er ruimte is om te schieten op die goal hebben wij net een stapje teveel nodig, er zijn veel schietkansen geblokt gister. Handelings snelheid is te laag en is gebrek aan kwaliteit.

Bij de 2e goal Bergsma die weer niet herkend dat hij daar het duel moet winnen!! Hij laat laat Rijkhoff terug kaatsen en vervolgens laat hij hem zo weer bij hem weg lopen. Hier had een professioneel geel kaartje gepakt moeten worden. Je mag die gast nooit bij je weg laten lopen met deze stand en de ruimte die je in de rug hebt. Dit heeft hij al zo vaak laten zien dit seizoen en dat zal niet veranderen. Voetballend is hij een goede speler maar verdedigend is hij matig. Hij mist het gogme.

Uldrikis die een bal zomaar in de voeten van een tegenstander legt op een moment dat we in de aanval zijn en dat word meteen afgestraft en ook niet de grootste kans van de wedstrijd kan verzilveren.

en Henk die zegt dat we het keurig hebben gedaan tegen dit Jong Ajax  :R :R :R  als je zoveel kansen verprutst hebt dan kan je toch niet tevreden zijn? Gatverdamme.

Eens dat je door individuele kwaliteiten verlies. Maar los van het resultaat hebben we het toch keurig gedaan? Dat staat los van dat je ontevreden bent over het resultaat.

beam

Citaat van: Vlampiep op april 16, 2024, 09:18:26
En even aan de azijzeikers en criticasters, ik vond Cambuur tactisch goed staan en spelen en als onze spitsen niet zo dramatisch hadden gefaald hadden  we deze pot gewoon gewonnen.  Dus niet keurig gespeeld Henk.
Helemaal eens ze stonden goed en ze speelden best een goede wedstrijd. Individuele kwaliteiten en gogme nekken ons weer. En daarom staan we terecht op de plek waar we horen te staan in de competitie.

Bens

Cambuur heeft genoeg kansen gehad om te scoren. Maar als je die er niet inlegt dan scoort geheid je tegenstander.

beam

Citaat van: janou op april 16, 2024, 09:21:24
Eens dat je door individuele kwaliteiten verlies. Maar los van het resultaat hebben we het toch keurig gedaan? Dat staat los van dat je ontevreden bent over het resultaat.
Je hebt gelijk, ben alleen wat chagrijnig en dan schieten Henk zijn opmerkingen bij mij wel eens in het verkeerde keelgat. Altijd maar de hand boven het hoofd houden van zijn jongens. Je hoeft en moet ze ook niet af branden zoals Ultee dat soms deed. Maar Henk mag toch ook gewoon zeggen dat hij baalde van sommige spelers in bepaalde momenten van de wedstrijd.

SCC

Citaat van: sunderland op april 15, 2024, 21:54:52
helemaal niet . Tol stond aan die kant en Otessen speelde eigenlijk als een soort Dumfries aan die kant
Ottessen speelde prima. Overigens die Gaai aan de andere kant op rechtsback ook.

Maar het 1e doelpunt komt door balverlies van Uldrikis! In de omschakeling scoren zij.

De kritiek op Smit vind ik overigens onterecht. Logisch dat zo'n jongen een aantal malen probeert zelf te schieten. Jarenlang hebben wij gehad dat we vonden dat onze spitsen eens directer moesten zijn. Nu hebben we een jongen die er toch wel vanuit het niets in staat dit seizoen en die maakt in zo'n zwalkend team als dit veel doelpunten (ja, ook strafschoppen), is het weer niet goed. Natuurlijk moet het technisch (en ook in afschermen/ vasthouden!) veel beter bij hem, maar dat mag ook op zijn leeftijd en met zijn minimale ervaring op dit niveau.
Balk vind ik nog steeds dreigend, die zie ik ook graag blijven. Bergsma geeft zelf al aan vaak na 2 seizoenen verder te kijken, dus die laten gaan. Bij voorkeur een nieuwe (grotere) keeper, al viel van Osch de laatste weken niet veel te verwijten, dat moet ik dan ook weer toegeven.
Otessen zeer content mee. Linksback zie ik graag een versterking komen. Centraal achterin ook, dan zie ik Smand nog wel blijven. Met een leider naast hem, heb ik dit seizoen bij Smand (voor zijn leeftijd en hetzelfde als bij Smit qua weinig ervaring) ook juist weer w?l goede dingen gezien. Middenveld zou ik Breij willen houden als aanvoeder en aanjager. Dan Nartey erbij en nog een smeerlap op 6. De Jong houden, maar die moet zich er wat mij betreft nu wel inknokken. Die is nog jong en zal potentie hebben, maar ik heb veel te weinig van hem gezien dit seizoen. van Kaam is meer een Eredivisie speler, die zou ik proberen te verkopen.
Voorin op zoek naar 2 goede buitens (en Balk houden), dan Smit op 9. Uldrikis vind ik absoluut sterk en een hele sympathieke jongen, maar die vind ik gewoon niet in ons systeem passen (4-3-3). Die zie ik absoluut nog wel slagen, maar niet in ons systeem/ bij onze club.

Beul B

Het was gisteren niet eens zo'n slechte wedstrijd tegen een hele goede ploeg. Cambuur heeft best goed gespeeld. Volgens mij was de eerste goal ook buitenspel. Maar ja, er is geen VAR. Voor mij is het ook een teleurstelling dat we de play offs niet halen, maar daarom hoef je je ploeg niet zo af te branden op allerlei vlakken met commentaar wat kant nog wal raakt. iedereen zijn of haar mening. Daar heb ik respect voor en ik zal niet snel iemand persoonlijk aanvallen. maar 1 nam wil ik toch wel kwijt hier. Die Wiekie heeft wel veel onterechte kritiek. (sorry dat ik persoonlijk wordt, maar hier erger ik mij duidelijk aan) Je mag opbouwende kritiek hebben maar blijf je club steunen. We hebben al heel wat meegemaakt in de ruim 50 jaar dat ik bij Cambuur kom. Zo slecht is het dit jaar ook niet. We hebben mooie vooruitzichten met een nieuw stadion en een positief eigen vermogen. De mooie en betere jaren komen er weer aan. Dus Wiekie, blijf kritisch maar wel met een gezond verstand achter je cluppie staan.

Huizen

Gisteren was kenmerkend voor het hele seizoen. In de stromende regen wederom verliezen van een Jong elftal. Ongelooflijk dat sommige spelers na de match met een grote lach op het gezicht aan de lijn stonden. Zegt voor mij genoeg, ze geloofden allang niet meer in de play-offs.

diekhuzen

Citaat van: sunderland op april 16, 2024, 08:40:11
mag zeker en je hebt op heel veel punten gelijk. Wb Ultee die speelde zelf ook alles op de man en Henk houd continu zijn team de hand boven het hoofd wat ook niet altijd goed is maar wel wat zegt over hoe hij is .

Misschien zegt het wel genoeg over de huidige selectie. Hard trainen en elkaar corrigeren moet de norm zijn.
Natuurlijk heeft ook alles met kwaliteit te maken en het is makkelijker samenwerken in een geoliede machine dan de afgelopen 2.5 jaar.

janou

Citaat van: beam op april 16, 2024, 09:36:17
Je hebt gelijk, ben alleen wat chagrijnig en dan schieten Henk zijn opmerkingen bij mij wel eens in het verkeerde keelgat. Altijd maar de hand boven het hoofd houden van zijn jongens. Je hoeft en moet ze ook niet af branden zoals Ultee dat soms deed. Maar Henk mag toch ook gewoon zeggen dat hij baalde van sommige spelers in bepaalde momenten van de wedstrijd.

Ja ik begrijp je frustratie zeker hoor, zat gister ook te tieren en te vloeken voor de tv. Maar ik vind dat het hele elftal prima gespeeld heeft eigenlijk. En gaat een speler beter spelen als hij verwijten via de media krijgt? Na de wedstrijd gaan ze de beelden analyseren en worden personen echt wel aangesproken, maar niet via de media.

SCC

Wanneer Cambuur besluit/ genoodzaakt is om het komende seizoen met (eigen) jeugdspelers te gaan spelen, dan is dat gezien de situatie (stadion) natuurlijk volstrekt logisch. Ook denk ik dat Henk daarvoor een hele geschikte trainer is. Hij kan dan die jongens in alle rust en met voldoende tijd zo kneden, dat we weer zijn spelprincipes (aanvallend en druk naar voren) terug gaan zien.
Ik denk ook dat er geen Cambuur supporter is die dat NIET begrijpt. Natuurlijk zien we graag dat we direct meestrijden om promotie, maar we begrijpen ook de situatie. MAAAR, ik zou het waarderen dat dit dan ook gewoon eerlijk wordt uitgesproken. Dus dat wij als supporters serieus en als gelijken/ volwassenen worden behandeld en dat er wordt uitgelegd dat dit een overbruggingsjaar is, waarbij we zien dat er voldoende talent in jong Cambuur loopt, dat er financieel weinig mogelijk is en dat we enkel transfervrije spelers aantrekken die ?cht bij dit systeem passen en dat we het geld dat er is in het laadje houden om na 3/4 seizoen gerichte aankopen voor 26/27 kunnen doen om dan een gooi naar de eerste 5 te kunnen doen. Dan kan ik er prima mee leven. Maar niet als er eerst om de hete brei wordt gedraaid, om ons maar voor de gek te houden alsof we een stel onnozelen zijn.

Leovardia

Citaat van: Bussum op april 16, 2024, 09:44:33
Gisteren was kenmerkend voor het hele seizoen. In de stromende regen wederom verliezen van een Jong elftal. Ongelooflijk dat sommige spelers na de match met een grote lach op het gezicht aan de lijn stonden. Zegt voor mij genoeg, ze geloofden allang niet meer in de play-offs.

Dat zei ik oek op de terugweg Bussum. Het was een vreugdevolle re?nie na afloop, werd en onpasselijk van. Heeft weinig meer met een topsportklimaat van do?n
Kent skele juh.

sunderland

Citaat van: beam op april 16, 2024, 09:17:49
We verliezen door individuele kwaliteiten. Als er ruimte is om te schieten op die goal hebben wij net een stapje teveel nodig, er zijn veel schietkansen geblokt gister. Handelings snelheid is te laag en is gebrek aan kwaliteit.

Bij de 2e goal Bergsma die weer niet herkend dat hij daar het duel moet winnen!! Hij laat laat Rijkhoff terug kaatsen en vervolgens laat hij hem zo weer bij hem weg lopen. Hier had een professioneel geel kaartje gepakt moeten worden. Je mag die gast nooit bij je weg laten lopen met deze stand en de ruimte die je in de rug hebt. Dit heeft hij al zo vaak laten zien dit seizoen en dat zal niet veranderen. Voetballend is hij een goede speler maar verdedigend is hij matig. Hij mist het gogme.

Uldrikis die een bal zomaar in de voeten van een tegenstander legt op een moment dat we in de aanval zijn en dat word meteen afgestraft en ook niet de grootste kans van de wedstrijd kan verzilveren.

en Henk die zegt dat we het keurig hebben gedaan tegen dit Jong Ajax  :R :R :R  als je zoveel kansen verprutst hebt dan kan je toch niet tevreden zijn? Gatverdamme.
helder verhaal en mee eens. Bergsma had idd een kaart moeten pakken zei ik ook al tegen mijn zoon. Overigens was die eerste buitenspel wat weer een schande was van die met dat vlaggetje