Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Vakje 9

#1
Citaat van: Agy op december 29, 2017, 20:39:22
Nuja 1 voordeel.. we hoeven niet bang te zijn dat we in de winterstop spelers kwijt raken...  :devil 8)

Moeten eerder bang zijn dat we bepaalde spelers NIET kwijt raken  :wall
#2
Algemeen / Re: Financiën
november 09, 2017, 11:31:32
#3
Selectie en Technische staf / Re: Issa Kallon
oktober 30, 2017, 19:17:14
Citaat van: okkele op oktober 30, 2017, 19:13:28
weet jij de exacte datum dan?
tussen januari 2013 en augustus 2015.

In de rechtszaak tegen Cambuurvoetballer Issa K. heeft het Openbaar Ministerie 240 uur werkstraf en een voorwaardelijke celstraf van vier maanden geëist. K. wordt ervan verdacht dat hij seks met een minderjarig meisje heeft gehad. Dat gebeurde twee jaar geleden toen hij nog niet voor Cambuur speelde. Met K. stonden nog vijf mannen voor de rechter voor seks met het meisje.

De zaak kwam aan het licht toen K. met haar werd betrapt in een auto. Ze was toen 14 jaar. Hoewel het er volgens de rechter op lijkt dat de seks van beide kanten op vrijwillige basis was, is dat met een minderjarige wel strafbaar. K. zei nog dat hij dacht dat het meisje ouder was.
#4
Selectie en Technische staf / Re: Issa Kallon
oktober 30, 2017, 18:35:09
Citaat van: okkele op oktober 30, 2017, 18:04:45
wat een lul-verhaal man.
als dit de feiten zijn mag je het (misschien) wel posten,nu slaat het nergens op.
het gaat om een meid van toen 15 terwijl kallon toen 17 was.(januari 2013).

http://www.omropfryslan.nl/nijs/766638-im-easket-wurkstraf-en-sel-under-betingst-foar-issa-k

Volgens dit bericht was zij 14 en hij 19 dus zelf ook even aan de feiten houden.
Kleine kant tekening is wel dat het (ook volgens het O.M) uit vrije wil was.
#5
"Het is elk jaar hetzelfde," aldus Algemeen Directeur Ard de Graaf, "de spelers die wij willen hebben, komen niet. Althans nog niet tenminste."

Men heeft dus wel een lijstje en blijkbaar ook budget hier voor. Cambuur staat bekend als volksclub waar bij de tribune goed gevuld is. Cambuur heeft de laatste jaren bewezen een goed opstap te zijn naar een grotere club dus een speler kan zich hier ontwikkelen. Spelers die hier eenmaal zijn voelen zich over het algemeen snel thuis. Maar toch blijkt het moeilijk om bepaalde spelers over de streep te trekken. Speelt voor veel spelers met ervaring dan toch het al oude dogma: Leeuwarden is ver weg en het onbekende over de stad(misschien toch een imago beetje saai) een rol. 
#6
Algemeen / Re: Financiën
juli 17, 2017, 14:31:25
Citaat van: El Ma-kri-niii op juli 17, 2017, 12:39:37
FrieslandCampina wordt waarschijnlijk nieuwe grote sponsor bij wielerploeg LottoJumbo. Waarom hebben zij als Leeuwarder bedrijf eigenlijk nooit wat met Cambuur gedaan?
\
Omdat Friesland Campina en zijn voorgangers al jaren geen Leeuwarder bedrijf meer is. Hoofdkantoor zit in Amersfoort en zijn voorganger Friesland Coberco zat in Meppel. De CCF zo als wij hem kennen is slechts 1 van de locatie,s binnen dit bedrijf. Heeft al jaren geen binding meer met de stad Leeuwarden.
#7
Citaat van: poelie-lwd op juli 07, 2017, 18:25:11
Ik weet niet hoe hij er nu voor staat omdat hij een jaar uit beeld is geweest, vandaar  ;)

Dacht misschien weet jij meer heeft hij een jaartje bij jou op de  fauteuil gezeten  :_schater
#8
Citaat van: poelie-lwd op juli 07, 2017, 18:17:01
Narsingh had een mentaal probleem. Niks meer of minder.

Had? is hij er nu dan van af? Dan is het zeker een aanwinst voor de selectie
#9
Citaat van: Whoestemen op juli 07, 2017, 16:39:54
Hoe is geblesseerd zijn een mentale kwestie? Kan je me dat uitleggen. I

Ik vind Narsingh echt een topper, hoop dat hij weer fit kan worden. Tweede helft Utrecht uit eerste jaar ere en beker tegen Zwolle waren echt van heel hoog niveau.

Alleen 2 piek moment in een jaar is wel te weinig. En zo vaak geblesseerd zijn is zeker mentale kwestie. Als het in het hoofd niet goed zit ga je forceren met gevolg verkeerde keuze en kans op blessures .
#10
Iemand enig idee over de hoogte van de transfersom ?

#11
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 28, 2017, 17:19:21
Citaat van: vialli op juni 28, 2017, 16:33:04
Gewoon lekker op ut fietske, hè je nergus last fan |:)

Ik ken bij verhuizing het lopend doen als het moet....denk alleen mee voor andere bezoekers  ;)
#12
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 28, 2017, 15:07:33
Citaat van: Oosttribune op juni 28, 2017, 14:53:06
bij wedstrijden en evenementen kan je toch gebruik maken van parkeergelegenheid bij Fonteinland en van parkeerruimte van het CJIB? Paar pendelbussen en klaar ben je. In Amsterdam gebruiken ze ook alle parkeerruimte rond de arena waarom hier niet ook slim zijn.

Daarnaast was het plan van de gemeente altijd om op de tesselschadestraat een parkeergarage te bouwen. Met de nieuwe plannen WTC kan dat plan ook doorgevoerd worden..

Je kunt ook nog parkeerplaatsen maken onder de nieuwe Jumbo en Lidl net zo als nu aan de Snekerstrekweg .
#13
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 28, 2017, 12:07:42
#14
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 28, 2017, 11:44:32
Citaat van: hobbes op juni 28, 2017, 10:19:26
Wat belangrijk is dat benadrukt wordt dat de Slauerhoffweg de hoofdroute is. De Heliconweg moet eigenlijk wat ontmoedigd worden. Hierdoor verplaats je de verkeersdrukte iig.

Denk dat men met de de aanleg van de aftakking van het Stephensonviaduct op de haak (Westelijke invalsweg) al een groot probleem heeft opgelost. Dit voor de afvoer van verkeer richting het Zuid/Oost
Tevens is er aangegeven dat er nog wordt er geld beschikbaar komt voor de infrastructuur. Kan mij voorstellen dat men nog een nieuwe weg aan legt van af rotonde Frieslandplein tot aan de haak voor verkeer richting Noord/West.
De parkeerproblemen kunnen zo als al eerder aangegeven worden opgevangen met aankoop van terrein van Van Wieren.
#15
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 27, 2017, 10:49:04
De nieuwe plannen voor het Cambuur/WTC-gebied maken veel los in de stad. Welke stappen zijn nog nodig voor de bouw kan beginnen?

De gemeenteraad is de baas in de stad en wacht – net als iedereen – al jaren op een uitgewerkt plan. Nu dit er eindelijk ligt, moeten de raadsleden vaststellen of het voldoet aan de voorwaarden. Vooraf eiste de gemeenteraad dat de kansen op zowel de oude als de nieuwe locatie zouden worden onderzocht. Op de oude locatie gaat het dan om uitbreiding op de voormalige velden van VV Leeuwarden, dus naast Cambuur.

Is vernieuwbouw op de oude plek niet handiger en goedkoper?

Nee, uit het onderzoek komen te veel nadelen naar voren, concluderen zowel Cambuur als verantwoordelijk PvdA-wethouder Henk Deinum. Uit de meest recente berekeningen blijkt dat vernieuwbouw op de oude plek ongeveer 25,5 miljoen euro kost. Dit is weliswaar goedkoper dan nieuwbouw bij het WTC (28 miljoen), maar er valt voor de club in Oud-Oost weinig te verdienen met sponsoring en commerciële ruimten. Het gevolg hiervan is een ,,onrendabele top'' van 10 miljoen euro. Vernieuwbouw zou bovendien leiden tot een hoofdtribune op de oostzijde, ,,hetgeen ongebruikelijk is vanwege de zonoverlast bij middagwedstrijden. Een ander nadeel is de parkeersituatie in de onmiddellijke omgeving van het stadion.''

Wat is dan het voordeel van het WTC-gebied?

De verdienmogelijkheden zijn hier groter voor Cambuur, waardoor het stadion beter betaalbaar wordt. De gemeente zal wel voor 4,5 miljoen moeten bijdragen, maar volgens de brief aan de raad is hier sprake van ,,een investeringsmultiplier" en ,,een structureel werkgelegenheidseffect''. De voorgenomen ontwikkeling biedt ,,continuïteit van het beurscomplex, brengt aanvullend meer dynamiek in het gebied dan nu het geval is en draagt bij aan de synergie en versterking van bestaande functies: leisure, sport(beleving), horeca, WTC (beurzen, congres, hotel), en voegt beperkt functies toe als retail en onderwijs.''

Hoe gaat het nu verder?

Een gemeenteraad lijkt in meerderheid ook overtuigd en neemt snel een besluit, mogelijk voor de zomervakantie. In een brief aan de raad wordt benadrukt dat zo'n besluit ,,voorwaardelijk'' is in de zin ,,dat de beoogde transactie rond het WTC daadwerkelijk wordt geformaliseerd.'' Ook moet er een overeenkomst zijn tussen de beoogd eigenaar en de plannenmakers. Het bestemmingsplan moet worden uitgewerkt en ,,na verdere uitwerking van een Samenwerkingsovereenkomst, volgt 'pas' een door de gemeenteraad te nemen Realisatiebesluit, naar verwachting in 2018.''

Zijn er nog meer voorwaarden?

Ja, vooral parkeren is een gevoelig thema, blijkt uit de stukken. B. en w. schrijven aan de plannenmakers: ,,Wij hechten eraan expliciet aan te geven dat voor het parkeren in het WTC-gebied een parkeerregime van betaald parkeren zal worden gehandhaafd overeenkomstig vigerend beleid. De wijze waarop uitvoering wordt gegeven aan dit beleid ligt nog niet vast; uitwerking zal met U plaatsvinden en worden vastgelegd in de Samenwerkingsovereenkomst. Ook wijzen wij op de afspraak dat voor het 'piekmoment-parkeren', voor 500 parkeerplaatsen een voorziening moet worden getroffen voor uw rekening en risico.''

Heeft de herontwikkeling van het WTC-gebied gevolgen voor omwonenden en ondernemers?

Dat lijdt geen twijfel. Het stadion is weliswaar zo ver mogelijk van de wijken Westeinde en de Vosseparkwijk geplaatst, maar voetbalwedstrijden zullen niet ongemerkt voorbijgaan voor de buurt. Anderzijds genieten ze ook voordelen: ze krijgen bijvoorbeeld twee supermarkten op korte afstand. Wijkpanels en ondernemersclubs zijn nog voorzichtig met een standpunt.

Hoe worden omwonenden en andere belanghebbenden betrokken?

Eerst wordt voor de wijken rond het WTC-gebied een informatieavond georganiseerd, gevolgd door een bijeenkomst voor stedelijke ondernemers en één voor supporters. Vervolgens komen er waarschijnlijk één of meer raadsvergaderingen, waar burgers en organisaties hun zegje kunnen doen. De gemeente heeft echter moeite om hiervoor data te prikken. Volgens de officiële raadsagenda wordt er na 20 juli namelijk niet meer vergaderd. Als het niet lukt om voor die tijd een besluit te nemen, is pas vanaf 7 september weer ruimte in de agenda.

Is de besluitvorming van deze zomer definitief?

Nee, maar als de gemeenteraad nu akkoord gaat, wordt een daadwerkelijke verhuizing van Cambuur naar het WTC-gebied wel heel waarschijnlijk. De besluitvorming over het definitieve realisatiebesluit volgend jaar kan nog spannend worden. Er zit dan een nieuw gekozen gemeenteraad. De kans is groot dat er vervolgens nog rechtszaken en afzonderlijke raadsbesluiten over deelplannen volgen.

Leeuwarder Courant 27-06-2017