Citaat van: moodygrunn op mei 08, 2016, 14:44:56
Op kanaal 8, een van de internetkanalen, is de pot volledig te volgen
Oh ok. Geen idee hoe ik daar moet komen.
Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: moodygrunn op mei 08, 2016, 14:44:56
Op kanaal 8, een van de internetkanalen, is de pot volledig te volgen
Citaat van: vialli op mei 07, 2016, 07:51:09
Het nieuwe stadion
HANS SNIJDER
commentaar
'Beslissing nieuw stadion bepaalt toekomst club.
Nu lef tonen'. Ype Smid, voorzitter van de raad van commissarissen van Cambuur, was er zondag als de kippen bij om deze tweet/oproep aan de gemeente Leeuwarden te retweeten.
Zojuist gedegradeerd, maar wel een nieuw stadion willen.
Een klassieke vlucht naar voren?
Op het eerste gezicht heeft het daar de schijn van. De terugkeer naar wat heet de 'woestijn van het profvoetbal', de Jupiler League, is immers niet alleen te wijten aan pijnlijk tekortschietende voetballers op het veld.
Vriend en vijand zijn het er over eens dat ook de bestuurders van de club een dramatisch seizoen hebben gehad. Zíj waren verantwoordelijk voor het spelersbeleid en het door velen gehekelde slachtofferen van assistenttrainer Sandor van der Heide.
Bovendien zal degradatie simpelweg tot een verlies aan
Verloren seizoen niet maatgevend
inkomsten leiden. Van seizoenskaarten tot sponsorcontracten: Cambuur zal in alles een tandje terug moeten. Het vinden van (Friese) sponsoren die bereid zijn stevige bedragen mee te nemen, is een probleem. Ook 30 kilometer verderop, bij SC Heerenveen, weten ze daar alles van, zo blijkt vandaag in deze krant.
Toch is dit alles niet doorslaggevend voor de bouw van een nieuw stadion. Dit verloren seizoen mag niet als maatgevend worden gezien voor de toekomst van de club. Sterker, voetballers, trainers en directieleden zijn in het licht van de geschiedenis altijd passanten.
De club zelf is groter en dat geldt zeker voor Cambuur.
Bijna alle betaaldvoetbalclubs kijken met afgunst naar de passie en de trouw van de Cambuursupporters, in goede en slechte tijden. De promotie van drie jaar geleden heeft de stad opgetild in eigenwaarde. De stad en de club hebben samen een enorm potentieel; Cambuur werd eerder niets voor niets 'een slapende reus' genoemd.
Iedereen weet dat de huidige plek echt voorbij de houdbaarheidsdatum is. Het lekt er letterlijk en figuurlijk. Groei zit er daar niet meer in. Opgeteld bij de onveilige ligging is dit op korte termijn een doodlopende steeg. Daarom heeft Cambuur in het perspectief van de komende jaren een nieuw stadion nodig.
Terecht heeft de Leeuwarder politiek veel randvoorwaarden gesteld bij een nieuw stadion, vanwege de aarzelingen over de commerciële exploitatie. Maar ook deze bestuurders zijn passanten.
Voor het verwezenlijken van de culturele en onderwijsambities van deze stad kan een zinderende profclub veel betekenen.
Dan moet je ook sportief durven investeren in de toekomst.
Er ligt op de schouders van Smid c.s. een enorme verantwoordelijkheid om met een visie te komen die de harten van de gemeenteraad en de beoogd investeerder sneller doet kloppen.
commentaar@lc.nl
Lc 7 mei 2016
Citaat van: fred op februari 09, 2016, 19:10:09nl 1
welke zender ?
Citaat van: sunderland op november 12, 2015, 15:30:55
En ik sluit mij verder aan bij Denistel. Slot erbij is sowieso goed.
Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:24:26
Wederom een zeer doordachte en gemotiveerde reactie.
Gaat het op dit forum om kwalitatief inhoudelijke reacties? Of kwantitatieve reacties zoals de jouwe?
Hoor en wederhoor is in dit soort situaties cruciaal, en jij loopt direct achter 1 kant aan. Dat is vaak heel gevaarlijk.
Ik kies geen partij, ik ben relativerend bezig. In het belang van de club zullen we dit allemaal moeten doen en op deze wijze rust in de tent houden. Stemmingmaken is zo makkelijk.....
Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:20:40
Op de korte termijn moest er iets gebeuren om tijdig binnen de lijnen iets te veranderen, even de bom laten barsten is dan een optie als je geen rooie rot cent te besteden is en de selectie er kwalitatief kwantitatief zo aan toe is als nu.
Van der Vegt eruit is iets wat (op de korte termijn) binnen de lijnen niets uithaalt. Met na Ajax de cruciale fase voor de boeg, waarin het buigen of barsten is voor de rest van het seizoen.
Voor de mens Sandor is het een vervelende keuze, maar we spelen wel ere-divisie en degradatie dit seizoen kon weleens de meest verstrekkende gevolgen denkbaar hebben voor de toekomst van de club.
Henk en Sandor denken met 1 brein en spreken met 1 mond, een beetje weerstand en onderling sparren is daardoor minder aanwezig als nu misschien wenselijk is. Hoe vervelend ook voor Sandor (persoonlijk) is dit wel een zet die iets teweeg brengt en daarmee veranderd.
De nieuwe man kan Henk middels sparren misschien tot andere inzichten brengen, en misschien komt er ook wat meer vuur in de selectie als ze boos zijn en zich achter Sandor scharen.
Henk de Jong (motivator, positiviteit en denkende doener), assistent Jan Bruin (rustige factor) en Arne Slot (tacticus) staan d'r straks. Daarnaast mag wel een karakter, een sterke persoonlijkheid die niet op zijn mondje gevallen is en vuur over kan brengen. Dat zou zelfs een trainer uit het amateurvoetbal kunnen zijn, Douwe Zondervan, Johan Grootte of Andre Onclin als voorbeelden.
Zuur is het, positief in de media ook niet. Maar niets doen veranderd ook niets. Laten we nu gewoon de rust bewaren en kijken hoe dit uitpakt. Vorm daarna pas je definitieve mening over deze keuze.
Citaat van: picoberghuis op november 10, 2015, 18:12:51
Als iedereen alles zo snel voor waarheid aanneemt als jij dan wordt de wereld een mooie bende.....
Citaat van: denistel op november 10, 2015, 17:40:37
zit ie toch oek niet.
Citaat van: denistel op november 10, 2015, 17:21:38
denk je dat ie opstapt? lijkt mij dus niet.we hebben de laatste 25 wedstrijden nou niet
echt goeie cijfers.dat er iets moest gebeuren lijkt mij wel duidelijk misschien is dit de
makkelijkste stap. mij gaat het er om dat als 2 trainers het zelfde denken maar het
brengt je niet genoeg punten er toch iets moet gebeuren en er iemand bij komt
die ook andere dingen in wedstrijden kan brengen,