Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - michello

#1
Bouhoudane is onderweg.
#2
Algemeen / Re: Financiën
juni 13, 2026, 12:00:26
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2026, 10:27:50
Kortgezegd dus 2 visies op de financi?le problemen, bezuinigen (ook op spelersbudget)  om de hoge uitgaven tegen te gaan.
Of juist investeren in de levensader van de club, het voetbal. Aan beide kleven risico's dat het verkeerd uitpakt.

En natuurlijk proberen beide kampen zoveel mogelijk gelijkgestemden in alle gelederen te krijgen. Allebei geen onlogische standpunten maar kamp Kooi heeft de strijd gewonnen en de anderen doen nu zuur. Zoals het nu lijkt betaalt het investeren in scouting , jeugd en selectie zich uit. Als we 10e waren ge-eindigt dan was het maar de vraag hoe je dan extra sponsoren en investeerders vindt.


We nemen wel een gigantisch risico op het gebied van spelers aantrekken, maar dat kan ook heel goed uitpakken. Van wat er nu staat, hoeven er nog maar 3  uitschieters (inclusief Baouf) naar boven te gaan ( dan moeten ze wel overtuigen in de eredivisie) en je verkoopt voor 7,5- 10 miljoen. Dan kun je vanuit daar weer stapjes maken en extra aflossen.
#3
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 15:29:54
Citaat van: Bernardo op juni 12, 2026, 15:20:58
Heb geen idee hoe 6,5 miljoen in verhouding staat naar andere Eredivisie clubs, zal vast fors meer zijn dan Telstar en Excelsior. Als ik google vind ik dat PEC werkt met spelers begroting van 8 miljoen, is nog wel fors hoger.

https://www.capology.com/ne/eredivisie/payrolls/
#4
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 15:18:50
Spelersbudget gaat dus 2.0 - 2.5 miljoen omhoog, echter zullen de huidige contracten normaliter ook opgewaardeerd worden omdat we eredivisie spelen.
#5
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 14:15:33
Spelersbudget gaat fors omhoog.
#6
Wedstrijden / Re: SC Cambuur- Excelsior
juni 09, 2026, 20:10:07
Voor het eerst in de clubhistorie?:  :0= Wij staan bovenaan, Wij staan bovenaan!
#7
Algemeen / Re: Financiën
juni 08, 2026, 14:06:19
Citaat van: Lore op juni 08, 2026, 12:57:19
Dit gaat over de financi?le cijfers 2024/2025. De transferbalans is 0.1 miljoen positief. Dus Nieling, Pauwels en Mercera zijn allemaal op het jaar erna geboekt. Sjostrand is ook gedurende dit seizoen verkocht en zou ook op dit jaar geboekt moeten worden. Totaal is dat minimaal 4 miljoen? Over het seizoen 2025/2026 heeft Kooi gezegd dat het eigen vermogen is gegroeid van - 1,2 miljoen naar - 0,6 miljoen. Maar ook dat hij voor 2,3 miljoen aan certificaten had gekocht en wij dus miljoenen aan trasnferinkomsten hebben. Dus hebben wij en dik, dik verlies gedraaid in het afgelopen seizoen en het operationele verlies is nog vele malen groter.

Groei EV                  0.6 miljoen
Storting Kooi            2.3 miljoen
Inkomende transfers 4   miljoen

Saldo:                      -5.7 miljoen

Gezien de garantstelling voor het komende seizoen, lijkt het mij dat wij ook komend seizoen een dik, dik verlies calculeren.

Dit klinkt buitengewoon beangstigend.

De doorverkoop van Smit zou die ook nog daar onder vallen? We moeten dus spelers blijven verkopen, want anders komt het inderdaad niet goed.
#8
Algemeen / Re: Financiën
juni 05, 2026, 19:21:14
Dan wordt dit dus een machtsgreep van Kooi, dat kan niet anders. Hij heeft al voorgesorteerd met een pion in het stichtingsbestuur.
#9
Algemeen / Re: Financiën
juni 05, 2026, 19:11:29
Dat stuk over punten in mindering, dat zou toch niet voor komend seizoen al gelden? Ik meende dat, dat juist afgewend was?
#10
8.824 seizoenskaarten verkocht, de verplaatsers mogen nog en daarna nog de 2200 op de wachtlijst. Meeste seizoenskaarten ooit gaan we dus we aantikken.
#11
Citaat van: Geelblauwstiens op juni 01, 2026, 20:21:23
Ik heb het cynisme uit de post denk ik wel goed begrepen.
Ik denk dat er enorm maar dan ook enorm veel draagvlak is onder de 15.000 supporters komend jaar om de stompzinnige figuren die dit soort liedjes menen te zingen, te negeren.
Heeft niets met onze eigen club te maken en is gewoon niet okay om dit onder begeleiding van een trommelaar door het stadion te schreeuwen. Hoop echt op aanmoedigende liederen ipv je te spiegelen aan vergane doffe ouwe meuk dertig kilometer verder op. Negeren die bende en van eigen kracht uitgaan.


We zijn pas 1 dag heen in juni, maar wat mij betreft nu al post van de maand.  :proost
#12
Tegenwoordig zijn de selecties veel jonger. Ook de topteams. Zo raar is het dus zeker niet die jonge spelers. Voor de ervaring en balans is het natuurlijk wel fijn dat er nog wat oudere jongens bijkomen.
#13
Vink kan ook heel goed rondom de spits inderdaad.
#14
7.000 verkocht inmiddels, 2.500 op de wachtlijst
#15
Binnen. Grote klasse. #Jetten.