Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Westerpark

#1
Algemeen / Re: Cambuur merchandise
juni 05, 2026, 11:50:20
Dat is netjes opgelost. Al denk ik dat het een maatwerk uitzondering voor jou was. Het is hoe dan ook nu al te laat want het shirt is alleen nog maar in XXXL te bestellen en dan alsnog nergens de badge optie.
#2
Het verhaal ligt wel iets genuanceerder.
De wens voor staaninrichting is in een vroeg stadium door supportersclubs aangegeven en ook uitgewerkt, maar ook nog voor instorten uitvak Goffert waren daar uitdagingen vanuit KNVB regelgeving, bijvoorbeeld: maximale capaciteit van 1500 uit mijn hoofd (heel noord staan was sowieso geen optie), staanvak moet gescheiden tribuneopgang en controle (dus niet meer de gewenste vrije doorgang home - tribune), verplichte veiligheidsplannen om staan buiten het staanvak tegen te gaan (wat betekent dat alleen die 1500 mogen staan en alle anderen op noord volgens de regels niet meer mogen staan. Daarnaast waren de toilet/horeca voorzieningen en vluchtroutes berekend op een capaciteit van zitinrichting, dus zou een staanvak in beginsel dezelfde capaciteit moeten krijgen als de zitinrichting. Ook waren bij nieuwe staanvakken (in tegenstelling tot bestaande staanvakken zoals bij H'veen en NAC) volledig doorlopende rails op elke rij verplicht terwijl het ook wat waard is om gemakkelijk van rij te kunnen wisselen. Met het instorten van uitvak Goffert is vervolgens ook nog een discussie ontstaan met onzekerheid over aanvullende constructie eisen. Dat alles in een periode waarin het sowieso maar de vraag was of het stadion haalbaar ging zijn en er bespaard moest worden ipv dat er ruimte was om extra te investeren.

Of goedkoop duurkoop is moet nog blijken. Op dit moment zouden die kosten natuurlijk nog lang niet zijn terugverdiend en de onzekerheid over uitverkopen die er destijds was laat ik voor de lange termijn ook niet los hoor.
#3
Algemeen / Re: Cambuur merchandise
juni 04, 2026, 09:50:18
Is er iemand die het veteranenshirt met de klittenband badge heeft? Bij de release was dit niet mogelijk te selecteren, vervolgens zou het bij de pre sale wel gekozen kunnen worden maar van Voetbalshop begreep ik dat dit foute communicatie was en de badge uitsluitend voor de spelers was en niet zelf besteld kon worden.
#4
Citaat van: janou op juni 04, 2026, 09:15:07
En dan over 3 jaar als we een keer gedegradeerd zijn met 8000 man op de tribune in een stadion van 17000. Laten we dit eerst maar 10 jaar elk jaar vol krijgen. Liever elke keer helemaal vol dan vaak lege plekken.

Inderdaad. Er is bovendien geen geld voor.
#5
Citaat van: Poetser op november 26, 2025, 11:58:48
Zonde, vuurwerk gooien in een pet en sjaal vak is nooit de oplossing.

Nee, dat is het probleem.
#6
Selectie en Technische staf / Re: Isma?l Baouf
november 17, 2025, 12:49:26
Clubs zullen eerder denken: de nood is hoog, ze nemen met minder genoegen.
#7
Bovendien heeft de Bunnikside safe standing, waardoor de clustering in het middendeel niet ten koste gaat van bezetting aan de zijkanten.
#8
Citaat van: Eewal op september 03, 2025, 10:29:01
Het lijkt een halflege tribune, komt allesbehalve imponerend over.

Dat is echt overdreven. Tuurlijk zou het meer imponerend zijn als er nog extra mensen aan de zijkanten stonden, maar de massa in het midden daartoe opbreken en daar stewards laten handhaven (die zullen daar dan op de trappen opgesteld moeten worden) maakt het visueel nog veel minder en is killing voor de sfeer. Ik kan geen foto's plaatsen hier maar kijk foto's 7 en 8 van de laatste fotoreeks op de Instagram van Cambuur maar voor een beeld.


#9
Ja het midden is nu toch ??n volle massa? Zeker in vergelijking met het voorstel om daar de trappen en looppad leeg te vegen. Dat de zijkanten leeg zijn kun je dan alleen oplossen als je meer mensen toelaat, wat niet mag.
#10
Het ziet er niet eens mooier uit. Ik zie veel liever een mooie volle chaotische massa in het midden dan iedereen keurig afgezonderd in een vakje. Komt de sfeer ook niet ten goede.
#11
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 25, 2025, 16:30:09
Citaat van: Poetser op augustus 25, 2025, 14:17:54
Waarom zou je geen buitenstaanders zonder ticket in je home willen eigenlijk?

Omdat een supportershome een bezoekerscapaciteit heeft en als deze volloopt met buitenstaanders dit ten koste gaat van bezoek door tickethoudende bezoekers. Supporters zijn de doelgroep en wat mij betreft is het hebben van een ticket / seizoenkaart daar een goede graadmeter voor.

Citaat van: Poetser op augustus 25, 2025, 14:17:54
Ik vind dit echt onzin en lekker makkelijk lullen als je een kaart op Noord hebt.
Altijd op Noord gestaan, maar je wordt ouder, neemt je kinderen mee en daarom niet meer op Noord. Dus dat 'slechte zicht' hef ik oek jaren had.

Alle begrip voor hoor. Maar ik denk wel dat je een uitzondering bent als je met je kinderen naar het home wilt. Heb jij wel het juiste beeld van hoe het home is? Het is (nu) vooral een zuipruimte met harde muziek. Ben jij niet veel beter geholpen als de omloop van Oost gewoon met verblijfswaarde zou zijn ingericht?

#12
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 25, 2025, 14:05:47
Citaat van: papier op augustus 25, 2025, 12:15:29
Dat het uiteindelijk niet is gemaakt zoals bij bijvoorbeeld De Graafschap dat vind ik wel jammer. En dat is in tegenstelling tot de vorm van het veld wel iets waar je als club wat aan kan doen. Het home in Doetinchem is zowel vooraf als achteraf voor iedereen toegankelijk en ziet er top uit. Bij andere clubs heb je wel iets vergelijkbaars los van het stadion. Denk aan NEC of Vitesse. Maar dat gaat puur om het home. In het verleden had je natuurlijk het Hertje en dat was nog slechter bereikbaar als je op Oost zat dus wat dat betreft is dat voor mij echt een non-issue. Alleen de aankleding zelf op oost is echt dramatisch en volgens mij komt dat onderaan de streep door kosten. Bij Firda kun je die over pak hem beet 11 dagen per 2 week afschrijven en op oost maar op 1x per 2 week omdat die de rest van de tijd natuurlijk niet worden gebruikt.

Ik ben me er overigens wel van bewust dat het nog niet af is en kan me goed voorstellen dat je eerst de homes helemaal af wil hebben als club voordat je met oost verdergaat. Zuid is wat dat betreft anders want daar wil je de huurder natuurlijk zsm in hebben, maar zoals altijd is de club weer eens zeer beperkt in haar communicatie (lees, niets) en krijg je eerder het idee dat het zonder dan met elkaar is.

Hoe is het bij De Graafschap dan? Waarschijnlijk niet als onderdeel van de tribune welke tevens als tribuneopgang fungeert.

Je wil als club dat je doelgroep zo makkelijk mogelijk het home kan bezoeken. Daarom is het logisch dat je je supportershome positioneert bij je fanatieke tribune en dat je geen toegangscontrole wil tussen het home en die tribune. Tegelijkertijd moet je aan crowdcontrol doen: je wil geen buitenstaanders zonder wedstrijdticket in je home en je wil ook geen mensen met tickets voor andere tribunes op noord. Al met al heel logisch dat je dan uitkomt op de huidige praktijk.

De vorm van het veld kun je als club niet veranderen nee, maar of je aan de korte zijde een tribune bouwt is wel een keuze. Kijk maar naar Helmond  :zweep
#13
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 25, 2025, 12:06:29
Citaat van: papier op augustus 25, 2025, 10:38:31
Dit is echt een bijzonder slechte vergelijking.

Het punt van mijn sarcastische opmerking is dat het nergens op slaat om over gelijkwaardigheid te beginnen als er logische redenen zijn waarom er verschillen bestaan. Zoals ik weet dat ik vanaf Noord minder zicht heb op het speelveld, is de consequentie voor iemand die voor Oost kiest dat je voorafgaand aan de wedstrijd niet naar het supportershome kunt. Heel verdedigbaar met oog op het voorkomen van overcrowding. En al eerder toegelicht in dit topic. En toch blijven mensen er maar op terugkomen en zeuren over 'de een is meer dan de ander'. Betrek het in je tribunekeuze of werk aan een oplossing. Iemand vond dat elke tribune maar een eigen home moest krijgen, dat toont weinig realiteitszin. Maar pak het op met de club of supportersclubs en verken de mogelijkheid voor een soort ontheffing voor specifieke personen die aantoonbaar na het homebezoek naar hun stoeltje op andere tribune gaan.

En nee, hiermee zeg ik niet dat Oost qua inrichting en voorzieningen al op orde is en er geen redenen zijn om daar over te klagen. Ik ben er nog nooit geweest dus kan er niet over oordelen.
#14
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 25, 2025, 10:30:58
Citaat van: Poetser op augustus 20, 2025, 09:10:54
Ik vind de omloop Oost echt verschrikkelijk slecht en ongezellig aangekleed. Het nodigt niet uit om daar even te staan. Het Home is verboden terrein voor Oost. Dus verwijder dat 'niemand is meer dan een ander' ook maar uit het stadion.

Op Oost en West kun je het speelveld in de volle breedte zien, terwijl de mensen op Noord en Zuid tegen de achterkant van een goal moeten aankijken. Echt belachelijk! 'Niemand is meer dan een ander' snel verwijderen!!
#15
Het is al heel lang duidelijk dat je voorafgaand aan de wedstrijd niet in het supportershome kunt zonder kaart voor de noordtribune.