Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

SC Cambuur - ADO Den Haag [vrijdag 21 november 20.00 uur]

Gestart door fred, november 04, 2025, 14:20:06

Vorige topic - Volgende topic

Man of the Match

Janssen
3 (7%)
Jermoumi
0 (0%)
Amofa
0 (0%)
Baouf
23 (53.5%)
Galvez
0 (0%)
Balk
0 (0%)
Nap
0 (0%)
Diemers
0 (0%)
Ferrah
0 (0%)
Rolke
0 (0%)
Sjostrand
3 (7%)
van der Sande
9 (20.9%)
Kooistra
0 (0%)
Henstra
4 (9.3%)
Berkhout
0 (0%)
Mulder
1 (2.3%)

Totaal aantal stemmen: 43

Stemmen gesloten: november 26, 2025, 23:04:42

Bankzitter

Bij ADO kon ik geen speler ontdekken (buiten v Mieghem) die met een geniale ingeving een wedstrijd kan openbreken.
Absoluut sterk als team, maar wij zijn niet zwakker, wel anders.

Oud Cambuur

Citaat van: Bankzitter op november 25, 2025, 14:17:17
Bij ADO kon ik geen speler ontdekken (buiten v Mieghem) die met een geniale ingeving een wedstrijd kan openbreken.
Absoluut sterk als team, maar wij zijn niet zwakker, wel anders.

Vond die Vlak wel een hele goed voetballer hoor

papier

ADO een fysiek sterke ploeg. Mede daardoor kwam Cambuur niet aan het voetballen toe, ADO had in no-time de bal weer terug. Maar daar deden ze dan niet bijzonder veel mee. Ballen over de verdediging heen/afstandsschoten. Ik vond het aan de bal maar matigjes van een ploeg die zover voor staat op de rest.

Stanley

Citaat van: Bankzitter op november 25, 2025, 14:17:17
Bij ADO kon ik geen speler ontdekken (buiten v Mieghem) die met een geniale ingeving een wedstrijd kan openbreken.
Absoluut sterk als team, maar wij zijn niet zwakker, wel anders.
Hier kan ik mij in vinden, bij ons was de verdediging en keeper de besten. De tactische zet van Henk was doorslaggevend door de lange bal te spelen. Cambuur verdiende zeker om te winnen.

sunderland

Citaat van: Stanley op november 25, 2025, 15:44:15
Hier kan ik mij in vinden, bij ons was de verdediging en keeper de besten. De tactische zet van Henk was doorslaggevend door de lange bal te spelen. Cambuur verdiende zeker om te winnen.
de tactische zet? Dat zag een mijn schoonmoeder ook nog wel. ADO dwong ons daar toe. En we hadden een spits die de beuk erin gooide. Vond Ado voorin matig ( tegen ons)

Yellow Army

Citaat van: sunderland op november 25, 2025, 16:59:34
de tactische zet? Dat zag een mijn schoonmoeder ook nog wel. ADO dwong ons daar toe. En we hadden een spits die de beuk erin gooide. Vond Ado voorin matig ( tegen ons)

Of waren wij verdedigend gewoon zo goed?
Area 58


thankyou

dankje!

Citaat van: mario op november 25, 2025, 11:35:23
De wedstrijd SC Cambuur ? ADO Den Haag ontaardde vrijdagavond in rellen. Het waren de eerste grote ongeregeldheden in het Kooi Stadion. Aan de hand van videobeelden maakte de Leeuwarder Courant een reconstructie.
Lees meer over
Leeuwarden
21.47 uur
Filmmaker Meije Dijkstra uit Amsterdam geniet van een mooie wedstrijd tussen SC Cambuur en ADO Den Haag. In de 88ste minuut schiet Jort van der Sande namens de Leeuwarders de 2-0 in. Daarop breekt de pleuris uit. Er vliegt vuurwerk vanuit het uitsupportersvak naar de naastgelegen tribune, vak 21, waar vooral gezinnen met kinderen zitten. De scheidsrechter legt de wedstrijd stil.
21.52 uur
ADO-supporters proberen de stalen deur van hun vak te forceren. Reguliere voetbalfans beginnen vak 21 te verlaten. Het is laat in de wedstrijd en de hekken van de thuisvakken staan al open, waardoor de harde kern van Cambuur zich van tribune Noord makkelijk kan verplaatsen naar de oosttribune. Hier en daar verschijnen de eerste zwarte capuchons aan Cambuurzijde.
21.56 uur
De harde kern van Cambuur heeft vak 21 overgenomen. Er wordt geschreeuwd, geprovoceerd en met rommel gegooid. Meije Dijkstra zoekt een veiligere plek hoger op de tribune, maar blijft filmen.
21.58 uur
Cambuursupporters zijn vanuit vak 21 naar de wand van het uitsupportersvak getogen. Ze timmeren op het plexiglas en dagen de ADO-supporters uit. Die reageren door terug te schreeuwen en meer rotzooi te gooien. Dan springt de eerste ADO-supporter tegen de wand. Meer zullen volgen.
22.00 uur
Het lukt ??n ADO-supporter om over de wand te klimmen. Hij neemt het op tegen een overmacht aan Cambuursupporters, die hem al snel in het nauw drijven. Maar nadat de jongen door beveiligers wordt ontzet, keert hij terug voor een tweede poging. Die wordt zwaar bestraft: de jongen wordt tegen de grond geslagen en geschopt. Een supportersco?rdinator gaat op hem liggen om erger te voorkomen. De jongen lijkt bewusteloos te zijn.
Pas op: het volgende fragment kan als schokkend worden ervaren
22.08 uur
De ME betreedt het stadion. Hun aanwezigheid blijkt voldoende om een einde te maken aan de rel. Stewards ontruimen de beide vakken. ADO-supporters zullen buiten het stadion nog meer geweld plegen. Ze vernielen onder meer hekken.
De ME betreedt het stadion.
De ME betreedt het stadion. Foto: Meije Dijkstra
22.46 uur
De wedstrijd wordt na bijna een uur hervat. De laatste minuten worden uitgespeeld. De eindstand blijft 2-0 voor SC Cambuur.
Vernielde hekken na afloop van de rellen.
Vernielde hekken na afloop van de rellen. Foto: CAMJO media
23.45 uur
De laatste bus met ADO-supporters vertrekt, waarna de rust rond het Kooi Stadion eindelijk terugkeert. Beide clubs en de driehoek van burgemeester, politie en Openbaar Ministerie blijven met de bittere nasmaak achter. Apart van elkaar gaan beide clubs de rellen evalueren.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Stanley

Citaat van: sunderland op november 25, 2025, 16:59:34
de tactische zet? Dat zag een mijn schoonmoeder ook nog wel. ADO dwong ons daar toe. En we hadden een spits die de beuk erin gooide. Vond Ado voorin matig ( tegen ons)
Ja juh, het was een slecht idee van Henk om de lange bal te spelen met van de Sande in de spits. Is een verandering van speelstijl geen tactiek? Dat ADO de boven liggende partij zag iedereen toch wel.

sunderland

Citaat van: Stanley op november 25, 2025, 22:28:55
Ja juh, het was een slecht idee van Henk om de lange bal te spelen met van de Sande in de spits. Is een verandering van speelstijl geen tactiek? Dat ADO de boven liggende partij zag iedereen toch wel.
interessant doenerij. Maar ja Henk zei tegen Berkhout lange bal spelen volgens jou terwijl hij onder druk die bal naar voren schoot. Haha



Inferno-058


Poetser

Citaat van: debaas058 op november 26, 2025, 11:40:48
Zonde.. Collectieve straffen zijn nooit de oplossing.

Zonde, vuurwerk gooien in een pet en sjaal vak is nooit de oplossing.

Westerpark

Citaat van: Poetser op november 26, 2025, 11:58:48
Zonde, vuurwerk gooien in een pet en sjaal vak is nooit de oplossing.

Nee, dat is het probleem.