Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Westerpark

Citaat van: Poetser op augustus 20, 2025, 09:10:54
Ik vind de omloop Oost echt verschrikkelijk slecht en ongezellig aangekleed. Het nodigt niet uit om daar even te staan. Het Home is verboden terrein voor Oost. Dus verwijder dat 'niemand is meer dan een ander' ook maar uit het stadion.

Op Oost en West kun je het speelveld in de volle breedte zien, terwijl de mensen op Noord en Zuid tegen de achterkant van een goal moeten aankijken. Echt belachelijk! 'Niemand is meer dan een ander' snel verwijderen!!

papier

Citaat van: Westerpark op augustus 25, 2025, 10:30:58
Op Oost en West kun je het speelveld in de volle breedte zien, terwijl de mensen op Noord en Zuid tegen de achterkant van een goal moeten aankijken. Echt belachelijk! 'Niemand is meer dan een ander' snel verwijderen!!

Dit is echt een bijzonder slechte vergelijking.

Vlampiep

Volgens mij is het aankleden van de doorlopen achter de tribunes gehouden aan gestelde veiligheidseisen en dat komt een gezellige aankleding niet tengoede.

hobbes

Citaat van: Vlampiep op augustus 25, 2025, 10:54:30
Volgens mij is het aankleden van de doorlopen achter de tribunes gehouden aan gestelde veiligheidseisen en dat komt een gezellige aankleding niet tengoede.

Toch ziet de omloop op Zuid er goed uit, mede omdat Firda deze door de week gebruikt. Enige is dat tijdens de wedstrijden de deuren altijd open moeten staan.

papier

Citaat van: hobbes op augustus 25, 2025, 11:31:23
Toch ziet de omloop op Zuid er goed uit, mede omdat Firda deze door de week gebruikt. Enige is dat tijdens de wedstrijden de deuren altijd open moeten staan.

Dat is ook het hele punt volgens mij. West is voor de sponsoren op en top verzorgd. Zuid ziet er heel erg netjes uit omdat Firda deze doordeweeks gebruikt. Op noord komen de homes zelf en dit wordt ook nog mooi aangekleed. Op oost mag de akoestiek kut zijn en dumpen we wel wat oude olievaten.

Vlampiep

Citaat van: hobbes op augustus 25, 2025, 11:31:23
Toch ziet de omloop op Zuid er goed uit, mede omdat Firda deze door de week gebruikt. Enige is dat tijdens de wedstrijden de deuren altijd open moeten staan.
Inderdaad Zuid is wat mij betreft prima aangekleed, wat uitnodigt om vooraf of nadien nog even te blijven.

Westerpark

Citaat van: papier op augustus 25, 2025, 10:38:31
Dit is echt een bijzonder slechte vergelijking.

Het punt van mijn sarcastische opmerking is dat het nergens op slaat om over gelijkwaardigheid te beginnen als er logische redenen zijn waarom er verschillen bestaan. Zoals ik weet dat ik vanaf Noord minder zicht heb op het speelveld, is de consequentie voor iemand die voor Oost kiest dat je voorafgaand aan de wedstrijd niet naar het supportershome kunt. Heel verdedigbaar met oog op het voorkomen van overcrowding. En al eerder toegelicht in dit topic. En toch blijven mensen er maar op terugkomen en zeuren over 'de een is meer dan de ander'. Betrek het in je tribunekeuze of werk aan een oplossing. Iemand vond dat elke tribune maar een eigen home moest krijgen, dat toont weinig realiteitszin. Maar pak het op met de club of supportersclubs en verken de mogelijkheid voor een soort ontheffing voor specifieke personen die aantoonbaar na het homebezoek naar hun stoeltje op andere tribune gaan.

En nee, hiermee zeg ik niet dat Oost qua inrichting en voorzieningen al op orde is en er geen redenen zijn om daar over te klagen. Ik ben er nog nooit geweest dus kan er niet over oordelen.

papier

Citaat van: Westerpark op augustus 25, 2025, 12:06:29
Het punt van mijn sarcastische opmerking is dat het nergens op slaat om over gelijkwaardigheid te beginnen als er logische redenen zijn waarom er verschillen bestaan. Zoals ik weet dat ik vanaf Noord minder zicht heb op het speelveld, is de consequentie voor iemand die voor Oost kiest dat je voorafgaand aan de wedstrijd niet naar het supportershome kunt. Heel verdedigbaar met oog op het voorkomen van overcrowding. En al eerder toegelicht in dit topic. En toch blijven mensen er maar op terugkomen en zeuren over 'de een is meer dan de ander'. Betrek het in je tribunekeuze of werk aan een oplossing. Iemand vond dat elke tribune maar een eigen home moest krijgen, dat toont weinig realiteitszin. Maar pak het op met de club of supportersclubs en verken de mogelijkheid voor een soort ontheffing voor specifieke personen die aantoonbaar na het homebezoek naar hun stoeltje op andere tribune gaan.

En nee, hiermee zeg ik niet dat Oost qua inrichting en voorzieningen al op orde is en er geen redenen zijn om daar over te klagen. Ik ben er nog nooit geweest dus kan er niet over oordelen.

Dat het uiteindelijk niet is gemaakt zoals bij bijvoorbeeld De Graafschap dat vind ik wel jammer. En dat is in tegenstelling tot de vorm van het veld wel iets waar je als club wat aan kan doen. Het home in Doetinchem is zowel vooraf als achteraf voor iedereen toegankelijk en ziet er top uit. Bij andere clubs heb je wel iets vergelijkbaars los van het stadion. Denk aan NEC of Vitesse. Maar dat gaat puur om het home. In het verleden had je natuurlijk het Hertje en dat was nog slechter bereikbaar als je op Oost zat dus wat dat betreft is dat voor mij echt een non-issue. Alleen de aankleding zelf op oost is echt dramatisch en volgens mij komt dat onderaan de streep door kosten. Bij Firda kun je die over pak hem beet 11 dagen per 2 week afschrijven en op oost maar op 1x per 2 week omdat die de rest van de tijd natuurlijk niet worden gebruikt.

Ik ben me er overigens wel van bewust dat het nog niet af is en kan me goed voorstellen dat je eerst de homes helemaal af wil hebben als club voordat je met oost verdergaat. Zuid is wat dat betreft anders want daar wil je de huurder natuurlijk zsm in hebben, maar zoals altijd is de club weer eens zeer beperkt in haar communicatie (lees, niets) en krijg je eerder het idee dat het zonder dan met elkaar is.

rvw

Wij zitten op Oost,  zijn de duurste plekken voor de supporters met de minste Alure.
Zijn eerst weggejaagd van west en krijgen nu de minste aandacht, ik blijf niet na om wat te drinken , maar vindt dit terdege een tekortkoming. Zeker voor verbetering vatbaar

Noordcambuur

Tuurlijk zullen er aandachtspunten zijn maar het hoeft niet allemaal klaar te zijn stapje voor stapje en ik hoop dat ze gaan luisteren naar de supporters.

Sonnema

Wat ik begrepen heb, heeft het even op zich moeten wachten op noord. Had te maken met de kosten die er worden gemaakt en de personen die het gaan doen. In de trend van wie draait er voor die kosten op.

Westerpark

Citaat van: papier op augustus 25, 2025, 12:15:29
Dat het uiteindelijk niet is gemaakt zoals bij bijvoorbeeld De Graafschap dat vind ik wel jammer. En dat is in tegenstelling tot de vorm van het veld wel iets waar je als club wat aan kan doen. Het home in Doetinchem is zowel vooraf als achteraf voor iedereen toegankelijk en ziet er top uit. Bij andere clubs heb je wel iets vergelijkbaars los van het stadion. Denk aan NEC of Vitesse. Maar dat gaat puur om het home. In het verleden had je natuurlijk het Hertje en dat was nog slechter bereikbaar als je op Oost zat dus wat dat betreft is dat voor mij echt een non-issue. Alleen de aankleding zelf op oost is echt dramatisch en volgens mij komt dat onderaan de streep door kosten. Bij Firda kun je die over pak hem beet 11 dagen per 2 week afschrijven en op oost maar op 1x per 2 week omdat die de rest van de tijd natuurlijk niet worden gebruikt.

Ik ben me er overigens wel van bewust dat het nog niet af is en kan me goed voorstellen dat je eerst de homes helemaal af wil hebben als club voordat je met oost verdergaat. Zuid is wat dat betreft anders want daar wil je de huurder natuurlijk zsm in hebben, maar zoals altijd is de club weer eens zeer beperkt in haar communicatie (lees, niets) en krijg je eerder het idee dat het zonder dan met elkaar is.

Hoe is het bij De Graafschap dan? Waarschijnlijk niet als onderdeel van de tribune welke tevens als tribuneopgang fungeert.

Je wil als club dat je doelgroep zo makkelijk mogelijk het home kan bezoeken. Daarom is het logisch dat je je supportershome positioneert bij je fanatieke tribune en dat je geen toegangscontrole wil tussen het home en die tribune. Tegelijkertijd moet je aan crowdcontrol doen: je wil geen buitenstaanders zonder wedstrijdticket in je home en je wil ook geen mensen met tickets voor andere tribunes op noord. Al met al heel logisch dat je dan uitkomt op de huidige praktijk.

De vorm van het veld kun je als club niet veranderen nee, maar of je aan de korte zijde een tribune bouwt is wel een keuze. Kijk maar naar Helmond  :zweep

papier

Citaat van: Westerpark op augustus 25, 2025, 14:05:47
Hoe is het bij De Graafschap dan? Waarschijnlijk niet als onderdeel van de tribune welke tevens als tribuneopgang fungeert.

Je wil als club dat je doelgroep zo makkelijk mogelijk het home kan bezoeken. Daarom is het logisch dat je je supportershome positioneert bij je fanatieke tribune en dat je geen toegangscontrole wil tussen het home en die tribune. Tegelijkertijd moet je aan crowdcontrol doen: je wil geen buitenstaanders zonder wedstrijdticket in je home en je wil ook geen mensen met tickets voor andere tribunes op noord. Al met al heel logisch dat je dan uitkomt op de huidige praktijk.

De vorm van het veld kun je als club niet veranderen nee, maar of je aan de korte zijde een tribune bouwt is wel een keuze. Kijk maar naar Helmond  :zweep

Ter verduidelijking, het punt van het home begrijp ik best dat die op noord zat en blijft. Dat er meer opties komen is alleen al een verbetering. Maar los daarvan mag het op Oost wel wat beter. Op dit moment is het in mijn ogen een achteruitgang tov het oude stadion.

Het home van de Graafschap zit onder de tribune van de harde kern. Vergelijkbaar het met Hertje. Aan die kant kom je voor zowel voor een korte als lange zijde het stadion binnen en die kunnen dan tegelijkertijd het home in (en eromheen). Ga je uit het home dan word je ticket nog gecontroleerd of je op de juiste tribune komt. Twee keer controle daar.

Poetser

Citaat van: Westerpark op augustus 25, 2025, 14:05:47
Hoe is het bij De Graafschap dan? Waarschijnlijk niet als onderdeel van de tribune welke tevens als tribuneopgang fungeert.

Je wil als club dat je doelgroep zo makkelijk mogelijk het home kan bezoeken. Daarom is het logisch dat je je supportershome positioneert bij je fanatieke tribune en dat je geen toegangscontrole wil tussen het home en die tribune. Tegelijkertijd moet je aan crowdcontrol doen: je wil geen buitenstaanders zonder wedstrijdticket in je home en je wil ook geen mensen met tickets voor andere tribunes op noord. Al met al heel logisch dat je dan uitkomt op de huidige praktijk.

De vorm van het veld kun je als club niet veranderen nee, maar of je aan de korte zijde een tribune bouwt is wel een keuze. Kijk maar naar Helmond  :zweep

Ik vind dit echt onzin en lekker makkelijk lullen als je een kaart op Noord hebt.
Altijd op Noord gestaan, maar je wordt ouder, neemt je kinderen mee en daarom niet meer op Noord. Dus dat 'slechte zicht' hef ik oek jaren had.

Bij bijvoorbeeld Ajax zit het supportershome onder de tribune. Dit is voor iedereen toegankelijk. Waarom zou je geen buitenstaanders zonder ticket in je home willen eigenlijk?

Ook bij de Graafschap zit een fantastisch home achter de spinside. Voor iedereen toegankelijk.

Waar ze nu die bowlingbalhal hebben ingezet, daar had ons nieuwe home moeten komen. Voor iedereen toegankelijk. Door rvw aangehaald; in de middenvakken Oost betaal je de hoofdprijs. En dat is prima en een keuze, maar ik zet echt mijn vraagtekens bij hoe ze de omloop Oost hebben geregeld. Het is ??n grote koude kille ongezellige bende. Als het regent is de halve omloop kletsnat. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn geweest? Ze zetten er iedere week een DJ neer of een zanger, maar wij vluchten gauw het stadion in vanwege de verschrikkelijke akoestiek. Het doet je gewoon zeer aan de oren.

Nu komen er vast weer wat eencelligen die zeggen 'Must daar maar een seizoenskaart halen', maar bij onze zuiderbuurtjes hebben ze het wel goed voor elkaar onder de gehele oosttribune een soort groot caf?, wat voor iedereen toegankelijk is.

Binnenkant stadion is prachtig (behalve dat we al meer dan een jaar tegen een lege hoofdtribune aankijken), maar de afwerking Oost is echt beneden alle peil.