Wat een onzin allemaal. Iedereen probeert nu zijn straatje schoon te vegen. Natuurlijk zijn er risico?s genomen om het ultieme doel te bereiken, maar we moeten niet alle zwarte pIrdeieten bij Cambuur neerleggen.
Tot voor kort heeft Cambuur elf jaar op rij zwarte cijfers geschreven, totdat de komst van het nieuwe stadion in beeld kwam. Maar er waren meer partijen die belang hadden bij de ealisatie daarvan. De gemeente had er alle belang bij dat Cambuur naar het WTC-gebied zou verhuizen. De oude locatie was immers uitermate geschikt en lucratief voor woningbouw, terwijl de verhuizing tegelijkertijd een impuls zou geven aan de verdere ontwikkeling van het WTC-gebied. Ook de eigenaar van het WTC-complex zou profiteren van deze ontwikkelingen.
Er is destijds een weg van ?no return? ingeslagen, waarbij meerdere partijen betrokken waren en voordelen zagen. Het kan en mag dan niet zo zijn dat nu alleen Cambuur ter verantwoording wordt geroepen, enkel omdat de club ambitie heeft getoond en die ambitie heeft proberen waar te maken.
Het vrijwaart Cambuut niet van zijn verplichtingen maar het moet wel genuanceerd worden..
Tot voor kort heeft Cambuur elf jaar op rij zwarte cijfers geschreven, totdat de komst van het nieuwe stadion in beeld kwam. Maar er waren meer partijen die belang hadden bij de ealisatie daarvan. De gemeente had er alle belang bij dat Cambuur naar het WTC-gebied zou verhuizen. De oude locatie was immers uitermate geschikt en lucratief voor woningbouw, terwijl de verhuizing tegelijkertijd een impuls zou geven aan de verdere ontwikkeling van het WTC-gebied. Ook de eigenaar van het WTC-complex zou profiteren van deze ontwikkelingen.
Er is destijds een weg van ?no return? ingeslagen, waarbij meerdere partijen betrokken waren en voordelen zagen. Het kan en mag dan niet zo zijn dat nu alleen Cambuur ter verantwoording wordt geroepen, enkel omdat de club ambitie heeft getoond en die ambitie heeft proberen waar te maken.
Het vrijwaart Cambuut niet van zijn verplichtingen maar het moet wel genuanceerd worden..
