Poll
Vraag:
Jij komt toch ook ? ( op 29 Januari 2013)
Optie 1: Ja
stemmen: 2
Optie 2: Nee
stemmen: 4
Optie 3: Misschien
stemmen: 1
Dinsdag 29 januari a.s. (zaal open vanaf 19.30 uur) is de directie van Cambuur te gast op de forumavond van de Kern van Cambuur.
Regelmatig heeft de Kern goed en constructief overleg met de BVO over allerlei aspecten rond de club. Maar wat is de stand van zaken? Kom ook langs op deze forumavond waar je je vragen aan de directie en de Kern kunt stellen.
Onderwerpen deze avond o.a. hoe staat de club ervoor? Wat is de stand van zaken rond het nieuwe stadion? Wie wordt de nieuwe trainer?
Ook de ontwikkelingen rond de uitkaart zullen worden besproken.
En nog veel meer!
Be there!
:0= SLOTJE!! 2 topics hieronder is al een topic over het forumavond .
Klopt inderdaad, er is al een topic over. Verder laat ik het topic wel open om de KvC de activiteiten aan te laten kondigen.
Of eventueel samenvoegen
Afgelopen weken verschenen in diverse media berichten over mogelijke toetreding van belofte-eftallen tot de JL. Deze berichten gaven de indruk dat het breed gedragen wordt in voetballand, maar die positieve houding kwam voornamelijk van ED clubs en supporters. Als ik voor mijzelf spreek, maar ik denk ook namens het gros van de Jupiler League supporters, dan is deze eventuele toetreding een flinke dooddoener waar niemand in de JL op zit te wachten. Een wedstrijd tegen jong Ajax of Feyenoord vind ik persoonlijk helemaal niet interessant.
Omdat ik er vanuit ga dat de KNVB de JL clubs ook zal raadplegen, vroeg ik mij af of het misschien handig is dat de KvC een schriftelijke peiling houdt onder de supporters en de uitslag van deze peiling aanlevert bij Cambuur, die het op haar beurt kan meenemen als input voor zo'n bijeenkomst van de KNVB. Het mooiste zou zijn als iedere supportersvereniging in de JL zo'n peiling doet, om aan te tonen dat niemand op deze constructie zit te wachten.
Het is maar een idee, maar ik moest m'n ei even kwijt :thumbsup
Prima idee. En de KvC heeft ervaring in het trekken van landelijke peilingen. Zo is er in het verleden al eens een peiling over het voetbal op de vrijdag gehouden.
Grijp je kans, KvC!!!
Goed idee!
Ikzelf zie er dus helemaal niks in om tegen die 2e elftallen te spelen.
Maar ongeacht de uitkomst van de peilingen, de bvo en knvb zullen zich er waarschijnlijk toch geen reet van aantrekken!
Belachelijk idee met die beloftenelftallen. Laten ze eerst de promotie-/degradatieregeling eens op de schop gooien: Twee ploegen rechtstreeks promoveren en degraderen en 1 via de nacompetitie.
En wat als zo'n belofte-elftal kampioen wordt? Gaat die dan naar de eredivisie?
Opzouten met dit kutidee.
Ook ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande berichten!!!!
Helemaal mee eens. Dan krijg je uitwedstrijden waar bijna geen enkele toeschouwer komt en die voor de betreffende club ook nog van ondergeschikt belang zijn. Een onzalig plan.
Citaat van: clint op april 03, 2013, 13:16:32
Belachelijk idee met die beloftenelftallen. Laten ze eerst de promotie-/degradatieregeling eens op de schop gooien: Twee ploegen rechtstreeks promoveren en degraderen en 1 via de nacompetitie.
En wat als zo'n belofte-elftal kampioen wordt? Gaat die dan naar de eredivisie?
Opzouten met dit kutidee.
Helemaal mee eens!
Jupiler League-clubs denken aan gezamenlijk kunstgrasDoor JOEY GARDIEN __ 3 april '13 15:50De belangenorganisatie van de Jupiler League, de Coöperatie Eerste Divisie (CED), heeft het plan om alle clubs op kunstgras te laten spelen. Dat om het imago van Nederlandse tweede profniveau te verbeteren.De verbetering van de identiteit is nodig om de financiële problemen in de Jupiler League tegen te gaan. "Nog meer dan nu moeten we ons gaan profileren als een opleidingscompetitie", vertelt MVV-voorzitter Paul Rinkens tegenover VI. "Een springplank voor talenten. Goede velden zijn daarbij belangrijk en bovendien groeit nu al een generatie jeugdspelers op die vaker op kunstgras dan op natuurgras voetbalt."Op dit moment spelen Excelsior, Almere City en FC Volendam al op kunstgras. Door de velden collectief in te kopen, hoopt de CED kosten te kunnen besparen. Toch kost een veld al gauw enkele tonnen. Rinkens vervolgt: "Tien clubs hebben aangegeven dat ze geïnteresseerd zijn in een verder onderzoek naar de mogelijkheden. Als ik het plaatje grofweg inschat, denk ik dat aanschaf van kunstgras op lange termijn ook financieel voordeliger is dan doorgaan met de huidige onderhoudsgevoelige grasvelden. Ik denk dat je straks bijna overal kunstgras zult zien."
Kvc hier gelijk maar even op inhaken!
Voetbal hoort verdomme op echt gras, als je wilt voetballen doe je de winterstop wat langer en ga je de zomer maar wat langer door!
Jezus! Dit zijn beide twee hele slechte ideeën. Niemand die zit te wachten op wedstrijden tegen de beloften. Ze kunnen veel beter topklassers verplichten om te promoveren. Levert voor de supporters ook leukere uitwedstrijden op dan naar lege stadions van eredivisie clubs. En ze moeten de speeldag vrijgeven. Samenvatting worden toch niet meer op vrijdagavond uitgezonden!
Volgende week is er overleg met de eerste divisie teams over het toevoegen van belofte elftallen.
Ook ik ben tegen het toevoegen van belofte elftallen. Nu wordt er gesproken over de elftallen van Ajax, Feyenoord en PSV, terwijl Feyenoord en PSV erg laag staan. Verder lijkt het me ook dat deze teams voordeel hebben ten opzichte van andere clubs doordat de eerste divisie een hoger niveau is dan de beloften competitie (lijkt mij). Verder is een groot bezwaar van de clubs uit de topklasse dat het complex aangepast moet worden. Het lijkt met niet dat de belofteteams in de stadions gaan spelen van het eerste team, dit in verband met de inkomsten / kosten. Maar goed, misschien eerst maar afwachten wat de knvb besluit.
Citaat van: kgscc op april 03, 2013, 20:46:12
Ook ik ben tegen het toevoegen van belofte elftallen. Nu wordt er gesproken over de elftallen van Ajax, Feyenoord en PSV, terwijl Feyenoord en PSV erg laag staan. Verder lijkt het me ook dat deze teams voordeel hebben ten opzichte van andere clubs doordat de eerste divisie een hoger niveau is dan de beloften competitie (lijkt mij). Verder is een groot bezwaar van de clubs uit de topklasse dat het complex aangepast moet worden. Het lijkt met niet dat de belofteteams in de stadions gaan spelen van het eerste team, dit in verband met de inkomsten / kosten. Maar goed, misschien eerst maar afwachten wat de knvb besluit.
Gaan ze dan bij het trainingsveld een kooi neerzetten voor de uitsupporters? Topklasse clubs moeten niet voor niks voldoen aan allerlei voorwaarden ook voor het ontvangen van uit supporters.
Flikker op met al dat kunstgras, voetbal hoort op echt gras. Elk kunstgras veld is e één te veel. Ik vindt het zelfs competitie vervalsing :R
Citaat van: De Jager op april 03, 2013, 17:14:26
Jupiler League-clubs denken aan gezamenlijk kunstgrasDoor JOEY GARDIEN __ 3 april '13 15:50De belangenorganisatie van de Jupiler League, de Coöperatie Eerste Divisie (CED), heeft het plan om alle clubs op kunstgras te laten spelen.
Jezus, nou dit weer.
Flikker op met je kunstgras. Die ellende hebben we hier al gehad. Voetbal hoort op echt gras.
Kunstgras is voor mietjes en hockeyspelers.
:(
Dat hele kunstgras heeft ons in het verleden geen steek verder geholpen. Was drama.
Opzouten met die domme ideeën, worden zo een speelbal van de eredivisie :(.
Citaat van: Goudvinger op april 03, 2013, 12:50:30
of het misschien handig is dat de KvC een schriftelijke peiling houdt onder de supporters en de uitslag van deze peiling aanlevert bij Cambuur ?
Citaat van: Ronnie tng op april 04, 2013, 11:18:19
Citaat van: Goudvinger op april 03, 2013, 12:50:30
of het misschien handig is dat de KvC een schriftelijke peiling houdt onder de supporters en de uitslag van deze peiling aanlevert bij Cambuur ?
Ik neem aan dat de de KNVB niet direct in gesprek gaat met supportersverenigingen, maar wel met de BVO's. Hoe dan ook, het is slechts een idee, maar er moet iets gebeuren om deze schandalige wijziging te voorkomen.
Je hebt helemaal gelijk Goudvinger, vandaar dat ik de quote even liet terugkomen. Dhr v/d Belt die zegt het wel leuk dat ze voorstander zijn van het beloftes toevoegen aan de competitie maar daarmee maak je het weer een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind dat de clubs vooral moeten hameren op het niet verplicht zijn van 16 full profs! Door hameren dat er 2 ploegen rechtstreeks moeten promoveren. Door hameren dat er een verplichte regeling vanuit de topklasse komt (die bij versoepelde regels vast eerder willen promoveren.
De stem van supporters moet wat meer naar geluisterd worden. Cambuur is 1 van de grotere clubs en wanneer die met een MVV, Graafschap, Eagles de handen in 1 weten te slaan en naar de supporters luisteren loop je ook minder het risico dat de JL nog minder aantrekkelijk word.
Nogmaals, KvC als officiële supportersclub, kunnen we hier niet wat mee?
Ach je weet, communicatie en kvc gaan tegenwoordig niet samen!
Matthijs Keuning (@keuningmatthijs) heeft getweet om 11:46 AM on do, apr. 04, 2013:Eerste divisie vindt KNVB-plannen over beloftenelftallen 'voorbarig'. Zien liever speeldag en licentie-eisen veranderen. Vanmiddag in #NRC(https://twitter.com/keuningmatthijs/status/319747785371041792)Download de officiële Twitter-app op https://twitter.com/download
De kvc zal deze ontwikkelingen scherp in de gaten houden en waar nodig in overleg treden met betrokkenen.
Gister een heerlijke halve liter bier gehad in een plastic beker. Is hier bij Cambuur niet wat in mogelijk? Bij veel andere clubs is dit ook verkrijgbaar en stukken beter dan die kleine bekertjes.
Staat overigens 'alcohol' tijdens de wedstrijd nog op de agenda van de KVC? Het goede gedrag mag weleens beloond worden, dat pisbier van de tribune komt me zowat de strot uit! De horeca bij Cambuur mag dan wat mij betreft ook allemaal wel wat commerciëler en professioneler, als we als club ten minste willen doorgroeien...!
Citaat van: 0517 op mei 07, 2013, 22:34:50
Gister een heerlijke halve liter bier gehad in een plastic beker. Is hier bij Cambuur niet wat in mogelijk? Bij veel andere clubs is dit ook verkrijgbaar en stukken beter dan die kleine bekertjes.
Staat overigens 'alcohol' tijdens de wedstrijd nog op de agenda van de KVC? Het goede gedrag mag weleens beloond worden, dat pisbier van de tribune komt me zowat de strot uit! De horeca bij Cambuur mag dan wat mij betreft ook allemaal wel wat commerciëler en professioneler, als we als club ten minste willen doorgroeien...!
:thumbsup
Bij Dortmund hebben ze het helemaal slim aangepakt. Grote bekers kun je daar krijgen van stevig plastic met daarop een van de elftalspelers. Kosten 1 malig 2,5 euro + bierkosten. Als je weer bier koopt ga je met dezelfde beker weer heen. Veel supporters sparen die bekers ook nog eens.
Nu hoef ik de tronie van barto of makrini niet in mijn keukenkastje, maar toch.... Zit vast geld in.
Citaat van: 0517 op mei 07, 2013, 22:34:50
Gister een heerlijke halve liter bier gehad in een plastic beker. Is hier bij Cambuur niet wat in mogelijk?
Staat overigens 'alcohol' tijdens de wedstrijd nog op de agenda van de KVC? Het goede gedrag mag weleens beloond worden, dat pisbier van de tribune komt me zowat de strot uit!
Afgelopen seizoen 20 Eagles (hoofdletter E) supporters in het uitvak en voor Noord,Oost en Zuid is het direkt een risico wedstrijd, zelfs evenementen bier mag dan niet , op 3 tribunes dan he......
Komt Utrecht bij ajax op bezoek verwacht je dezelfde maatrgelen, niets is minder waar overal 5% :grolsch
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstatic1.volkskrant.nl%2Fstatic%2Fphoto%2F2012%2F12%2F8%2F6%2F20120229013401%2Fmedia_xl_1134996.jpg&hash=c6aa8eba4cd704896a1aa2c8577912806f5f7059)
Meer ME-ers dan uitsupporters aanwezig :zucht
Even iets dat niet over bier gaat.
Maar wanneer is de open-dag van Cambuur?
:koffie
27 juli
Citaat van: klompke op mei 08, 2013, 18:48:21
27 juli
Thanks Klompke! :thumbsup
Zet het in mien agenda!
Citaat van: 0517 op mei 07, 2013, 22:34:50
Staat overigens 'alcohol' tijdens de wedstrijd nog op de agenda van de KVC? Het goede gedrag mag weleens beloond worden,
Ik heb begrepen dat bierverkoop tijdens de wedstrijd alweer een tijdje is toegestaan vanuit de gemeente. Gekozen is om dit echter niet te doen wegens te veel geloop tijdens de wedstrijd o.i.d.
Klopt helemaal. Vrees dat het volgend jaar met de volle tribunes ook weer niet zal gebeuren.
Nog een vraag die niet over bier gaat.
Vrijdagavond 28 Juni speelt DTD tegen Cambuur, wanneer is de eerste training?
Citaat van: SCCornjum op mei 08, 2013, 23:33:53
Nog een vraag die niet over bier gaat.
Vrijdagavond 28 Juni speelt DTD tegen Cambuur, wanneer is de eerste training?
Is het niet zo dat ze die zaterdag ervoor starten met trainen. Volgens mij was dat vorig seizoen wel zo.
Wat is Cambuur overigens van plan met de uitkaart voor volgend seizoen? En wat is het standpunt van KvC hierover? Hopelijk vinden ze een gepaste oplossing zodat er volgend seizoen zoveel mogelijk supporters mee kunnen naar uitwedstrijden. Als je toch geen controle uitoefent op het gebruik van die uitkaart, weg ermee. Gewoon weer ouderwets via seizoenskaart of legitimatiebewijs inschrijven.
Veel eredivisieclubs hebben parkeerplaatsen waar genoeg autos bij het uitvak geparkeerd kunnen worden en als je bv een Grunn kijkt dan hebben die veel vrij vervoer en autocombi's.
Lijkt me dat wij dat dan ook gewoon kunnen hebben??
Citaat van: weestwel op mei 11, 2013, 20:18:42
Wat is Cambuur overigens van plan met de uitkaart voor volgend seizoen? En wat is het standpunt van KvC hierover? Hopelijk vinden ze een gepaste oplossing zodat er volgend seizoen zoveel mogelijk supporters mee kunnen naar uitwedstrijden. Als je toch geen controle uitoefent op het gebruik van die uitkaart, weg ermee. Gewoon weer ouderwets via seizoenskaart of legitimatiebewijs inschrijven.
Staat me bij dat er in de Eredivisie een uitkaartverplichting geldt. Afgelopen seizoenen is idd gebleken dat het veel uitsupporters kost, maar met uitgames als Groningen en SCH zullen er net als laatste wedstrijden van dit seizoen weer veel supporters 1 aanschaffen om deze niet te moeten missen.
Gewoon en pasfoto desnoods inleveren bij de seizoenskaart staat ook een nummer op dan kunnen ze ook controleren. Het systeem van cambuur kan volgens mij wel makkelijker code intoetsen van de seizoenskaart en je krijgt foto met gegevens op het beeldscherm en je klikt aan welke uit wedstrijd hij gaat bezoeken. Zo kun je altijd nog alles terug vinden. Met de tijd meegaan Cambuur
Citaat van: Sonnema op mei 13, 2013, 20:16:19
Gewoon en pasfoto desnoods inleveren bij de seizoenskaart staat ook een nummer op dan kunnen ze ook controleren. Het systeem van cambuur kan volgens mij wel makkelijker code intoetsen van de seizoenskaart en je krijgt foto met gegevens op het beeldscherm en je klikt aan welke uit wedstrijd hij gaat bezoeken. Zo kun je altijd nog alles terug vinden. Met de tijd meegaan Cambuur
Voor de sk houders een goed idee, maar wil je dat A3 tje dan houden voor de niet sk houders? Er zullen altijd wel supporters zijn die om redenen geen sk halen maar wel -eens- naar uitwedstrijden willen...
Die kunnen een cambuurkaart aanvragen waar ook een code opstaat maar ook die een pasfoto inleveren. Cambuur moet nu het nieuwe scansysteem aanschaffen dus ze hoeven dan niks meer op te schrijven. Dus je weet altijd wie de kaart voor een uitwedstrijd ophaalt. En doe je dit voor een ander dan ben jezelf verantwoordelijk voor misschien de fouten die diegene maakt op jou kaart.
Gewoon een pas in formaat sk.
Registeren hoe vaak iemand mee gaat op awayday zodat die mensen ook voorrang hebben op wedstrijden als dkv, grunn, feyen en Ajax.
We leven in een tijdperk waar dit soort dingen al lang geregeld had moeten zijn.
En het liefst ook nog dat je online kan aanschaffen.