Cambuur Online

Cambuur op het Internet => Vragen & Opmerkingen => Topic gestart door: Dokkumer op januari 18, 2013, 12:47:37

Titel: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op januari 18, 2013, 12:47:37
Voor elkaar met elkaar is de slogan van onze mooie club. Ook op dit forum geldt het principe zo veel mogelijk, daarom ook dit topic.

Mocht je ideeën hebben om dit forum te verbeteren, uit te breiden of weet ik veel wat. Probeer ze zo goed mogelijk uit te werken en hier te posten. Is het allemaal technisch mogelijk en een mooie aanvulling op deze site, dan maken we er zeker werk van.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Goudvinger op januari 18, 2013, 13:02:59
Ik zou graag een ban willen voor de volgende mensen..  :devil
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op januari 18, 2013, 15:16:34
 :_schater

Tot volgende week Goudvinger  :devil
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Goudvinger op januari 18, 2013, 16:12:44
 ;(
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Ronnie tng op januari 18, 2013, 16:35:57
Een maximum opleggen qua berichten? Ik krijg wel eens het idee dat ik op een dokkumer forum zit waar wel eens over Cambuur word gepraat.

:0= Kom maar met die ban  :rodekaart  :D
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op januari 18, 2013, 18:58:18
Beste Ronnie en Goudvinger,

Wij danken u voor het inzenden van uw idee.
Helaas is echter de banfunctie reeds aanwezig op dit forum en zal voor zoverre de beheerders en administrators het noodzakelijk vinden gebruikt worden. Bans op de persoon af zullen in dit topic niet in behandeling worden genomen.

Tevens is het momenteel niet mogelijk een maximum aan berichten in te stellen. Wij zullen dit in de nabije toekomst zeker onderzoeken.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijft,

Met vriendelijke groet

Cambuur Online
Dokkumer

:devil
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: punkman op januari 25, 2013, 18:29:59
Dacht zelf aan een duimpje ophoog of duimpje omlaag om je mening te geven over een geplaatst bericht.
Op die manier hoef je niet te reageren of je het wel of niet eens bent met een stelling.
Misschien dat je dan voorkomt dat er niet inhoudelijk wordt gereageerd op een post met simpel de woorden: Dat vind ik niet, ben ik niet eens enz.
Maar weet niet natuurlijk in hoeverre zoiets mogelijk is, en hoe anderen er over denken.
Dacht, gooi eens gewoon een balletje op.  :D
Titel: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op januari 25, 2013, 19:48:20
Is mogelijk maar kan ook misbruik van worden gemaakt, evenals een karma systeem om leden een beoordeling te geven en dergelijke.
Dit had ik op het test forum draaiende maar toch na een poosje eruit gehaald.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Destroyer op januari 27, 2013, 17:37:42
Is het ook mogelijk het oude ranking systeem weer in te voeren? Van d-junior tot old-boy? Vond ik altijd wel passen bij Cambuur online.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op januari 27, 2013, 17:38:31
Citaat van: Destroyer op januari 27, 2013, 17:37:42
Is het ook mogelijk het oude ranking systeem weer in te voeren? Van d-junior tot old-boy? Vond ik altijd wel passen bij Cambuur online.

Dit is al onderweg :)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: WouterZz op januari 28, 2013, 20:49:01
Is het ook mogelijk dat je direct op het forum (ipv home) komt als je www.cambuuronline.nl intypt? Favorieten werkt op mn werk niet.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op januari 28, 2013, 21:13:47
Citaat van: WouterZz op januari 28, 2013, 20:49:01
Is het ook mogelijk dat je direct op het forum (ipv home) komt als je www.cambuuronline.nl intypt? Favorieten werkt op mn werk niet.

Gewoon de link van het Forum kopiëren.
http://cambuuronline.nl/smf/index.php?action=forum
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op januari 28, 2013, 21:40:06
Citaat van: Taurus Jr op januari 27, 2013, 17:38:31
Citaat van: Destroyer op januari 27, 2013, 17:37:42
Is het ook mogelijk het oude ranking systeem weer in te voeren? Van d-junior tot old-boy? Vond ik altijd wel passen bij Cambuur online.

Dit is al onderweg :)
En zoals toegezegd inmiddels doorgevoerd.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Chipke op januari 31, 2013, 23:19:56
Zo'n systeem met duimpjes omhoog en omlaag zou wel erg leuk zijn. En dan een ranking wie de meeste duimpjes omhoog heeft.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op februari 01, 2013, 06:58:05
Citaat van: Chipke op januari 31, 2013, 23:19:56
Zo'n systeem met duimpjes omhoog en omlaag zou wel erg leuk zijn. En dan een ranking wie de meeste duimpjes omhoog heeft.
Is overwogen, er zit wel zo'n systeem hierin gebakken. Alleen is de kans op misbruik vrij groot en hebben wij besloten dit niet te doen.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Clint op februari 01, 2013, 07:23:34
Citaat van: Dokkumer op februari 01, 2013, 06:58:05
is de kans op misbruik vrij groot.

Tja......wat verwacht je anders hier, gheghe.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op februari 01, 2013, 07:30:56
Aan de andere kant, dan kan poelies geliefde term Orakel -of Tactisch onbenul- ook ingevoerd worden  :y
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Clint op februari 01, 2013, 07:43:04
Of 'zelfbenoemd clubicoon'.

:P
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: veroen op februari 07, 2013, 17:51:10
Citaat van: Dokkumer op januari 18, 2013, 18:58:18


Met vriendelijke groet

Dokkumer Online
Cambuur

:devil

Zo hoort het toch?  :zweep

Forum is prima zo, nou het aantal gebruikers weer wat verder omhoog om zo voor "leuke" discussies te zorgen :_schater
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op februari 07, 2013, 20:50:41
 :_schater

Dat komt wel, ik ben wel bezig met wat ideetjes om wat "oude garde" weer terug te halen. En dan echt oude garde van de periode tot 2009-2010.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: marrumer op februari 08, 2013, 15:19:24
ik vind het lastig om het lettertype, de tekstgrootte en de kleur de veranderen. als dit op een makkelijkere manier mogelijk word gemaakt zou het mooi zijn  :)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op februari 08, 2013, 15:36:02
Citaat van: marrumer op februari 08, 2013, 15:19:24
ik vind het lastig om het lettertype, de tekstgrootte en de kleur de veranderen. als dit op een makkelijkere manier mogelijk word gemaakt zou het mooi zijn  :)

Wat is er moeilijk aan?
Het kan niet simpeler dan dit  :O
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: marrumer op februari 08, 2013, 16:29:19
omdat er een rare tekst komt in plaats van dat mijn letters veranderen  ;(
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Goudvinger op februari 08, 2013, 16:53:34
Citaat van: marrumer op februari 08, 2013, 16:29:19
omdat er een rare tekst komt in plaats van dat mijn letters veranderen  ;(

Misschien wordt het tijd om afscheid te nemen van Windows 95  :proost
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: marrumer op februari 08, 2013, 17:28:32
windows 7 :P maar laat ook maar ik ben gewoon afschuwelijk met computers  :_schater
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op februari 08, 2013, 23:20:07
Citaat van: marrumer op februari 08, 2013, 16:29:19
omdat er een rare tekst komt in plaats van dat mijn letters veranderen  ;(

Gebruik eens een andere browser dan Internet Explorer die zwaar verouderd/onveilig is en als je privacy je lief is en geen vage fouten wilt hebben zou ik ook van Google Chrome afstappen.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: mscc op maart 06, 2013, 15:45:21
Misschien een apart subforum voor de pool?
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op maart 06, 2013, 18:52:04
Dat vind ik helemaal geen slecht idee. Zal het eens aan mijn collegae voorleggen ;)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Ronnie tng op maart 06, 2013, 18:55:09
Citaat van: mscc op maart 06, 2013, 15:45:21
Misschien een apart subforum voor de pool?

Goed idee, blijft het overzichtelijk van!  :y
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op maart 06, 2013, 19:03:51
Voorstel ligt in ieder geval in iets uitgebreidere vorm bij de collega's ;)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: marrumer op maart 06, 2013, 19:28:58
ja, heel graag een categorie voor de pool  :thumbsup
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op maart 07, 2013, 00:03:30
Mee eens! Een apart subforum is handiger.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op maart 08, 2013, 21:11:42
Ik zie dat de pool een apart onderwerp is binnen het Cambuuronlineforum: GOEDE ZET  _O_
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: marrumer op maart 08, 2013, 21:13:39
nu nog een like knop  :D
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: mscc op maart 09, 2013, 20:09:45
Mooi, stukje overzichtelijker zo!
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op maart 10, 2013, 20:18:46
Vergeten te melden maar had de Pool sectie aangemaakt en Ronnietng rechten gegeven in dat forum. :)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op april 06, 2013, 21:05:22
Dat had ik al in de gaten, goede keus dacht ik zo want het gaat goed daar !
Beheer van RonnieTNG in het Poolgedeelte gaat heel goed vind ik :thumbsup
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: punkman op april 16, 2013, 17:46:56
Zat zelf te denken aan een hoofd topic als Cambuur in de media.
Waar je alles kan plaatsen waar Cambuur in voor komt en nergens onder valt.
waar je tekst en/of links kunt delen naar aanleiding van tv (vi bijvoorbeeld, ormrop fryslan etc) pers etc ...
Zodat iedereen dit terug kan lezen zonder dat het ergens staat bij een wedstrijd of iets dergelijks wat op dat moment niks met dat betreffende topic te maken heeft ..

Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op april 16, 2013, 17:51:29
Om er apart een subforum voor aan te maken lijkt me wat teveel van het goede, maar een topic onder "Cambuur op het internet" zou inderdaad wel een optie zijn. Je bent vrij om een topic te openen ;)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op april 27, 2013, 11:50:35
Is er een gratis app om het forum ook op de mobiel beter zichtbaar te krijgen? Ik moet nu zowat een telescoop gebruiken om op mijn mobiel het forum te lezen :P
Titel: Re: Re: Ideeënbus
Bericht door: zandokan op april 27, 2013, 13:35:25
Citaat van: Dokkumer op april 27, 2013, 11:50:35
Is er een gratis app om het forum ook op de mobiel beter zichtbaar te krijgen? Ik moet nu zowat een telescoop gebruiken om op mijn mobiel het forum te lezen :P
Tapatalk werkt perfect en is in de blackmart wel gratis verkrijgbaar

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op april 27, 2013, 19:00:41
Bedankt A. ik geef vrouwlief binnenkort mijn foon wel ff mee. :D
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: el haj op mei 15, 2013, 15:07:08
Kunnen reageren op nieuwsberichten is misschien wel leuk, is een functie die men zo rond 1995 ontwikkeld moet hebben dus het zou niet teveel moeite moeten zijn. ;)
Dacht trouwens te herinneren dat dat voorheen wel mogelijk was.

Voornaamste reden waarom ik het wil is zodat ik Chipke in dit nieuwsbericht (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=249.0) kon vertellen dat hij nog wat werk te doen heeft.
Want qua seizoensoverzicht is het natuurlijk niet veel.  :devil
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op mei 15, 2013, 17:22:37
Dat is met reden uitgezet en word er doorverwezen naar topics waar daar een discussie kan worden gevoerd zodat er geen spam enzovoort in komt en het overzicht van het forum behouden blijft en dus niet meerdere onderwerpen en/of discussies in 1 topic wat voor chaos/verwarring zorgt.
Overigens kan je hem dat ook vertellen via bijvoorbeeld de chat of een privé bericht dus een beetje nutteloos/overbodig om speciaal daarom te gaan posten, denk dat je meer bereikt door contact met hem te leggen in plaats van een post waar iemand misschien ook kan overheen lezen.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: John Hiatt op juli 29, 2013, 07:45:17
Is het ook mogelijk om hier livestreams te plaatsen?
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: poelie-lwd op augustus 02, 2013, 21:29:49
Laat maar, bin al thuus!  :proost
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op augustus 02, 2013, 21:43:54
Citaat van: poelie-lwd op augustus 02, 2013, 21:29:49
Laat maar, bin al thuus!  :proost

Zei ik toch al? Zondag bist alweer thús :devil


Overigens alle berichten omtrent "illegale praktijken" verwijderd om problemen te voorkomen.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Viper op augustus 31, 2013, 12:32:42
Kan de limiet voor het aantal berichten in het element Recente Posts op de voorpagina worden verhoogd naar 10 of zo? Met alle respect, maar Personeel vind ik minder belangrijk. Die zou zelfs onder Kalender en Top Forums kunnen. ;)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op augustus 31, 2013, 14:29:29
Wat niet kan is nog nooit gebeurd.. Personeel kennen we idd allemaal wel ;)

Zal het even in het overleg gooien.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op augustus 31, 2013, 20:28:35
Volgorde veranderd en aantal berichten geboost naar 5, er zijn ook mobiele gebruikers en dan zouden 10 het wat onoverzichtelijk maken voor ze of hun databundel opvreten :)
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Viper op september 01, 2013, 10:56:45
Bedankt voor jullie reactie en actie! :thumbsup
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op september 01, 2013, 11:14:26
Citaat van: Taurus Jr op augustus 31, 2013, 20:28:35
Volgorde veranderd en aantal berichten geboost naar 5, er zijn ook mobiele gebruikers en dan zouden 10 het wat onoverzichtelijk maken voor ze of hun databundel opvreten :)
Wat op zich ook nog kan is Top Forums weghalen. Persoonlijk vind ik dat geen toevoeging omdat je al "Recente posts" en "Recente Topics" hebt..
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Viper op september 01, 2013, 11:24:02
Citaat van: Taurus Jr op augustus 31, 2013, 20:28:35
Volgorde veranderd en aantal berichten geboost naar 5, er zijn ook mobiele gebruikers en dan zouden 10 het wat onoverzichtelijk maken voor ze of hun databundel opvreten :)

Dan zou je een responsive design moeten maken of de berichten limiteren naar 5 wanneer er een mobiele gebruiker wordt gedetecteerd.

Citaat van: Dokkumer op september 01, 2013, 11:14:26
Wat op zich ook nog kan is Top Forums weghalen. Persoonlijk vind ik dat geen toevoeging omdat je al "Recente posts" en "Recente Topics" hebt..

EENSCHER DAN EENSCH

©Dokkumer :insane
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Destroyer op september 20, 2013, 08:46:36
Citaat van: Taurus Jr op augustus 31, 2013, 20:28:35
Volgorde veranderd en aantal berichten geboost naar 5, er zijn ook mobiele gebruikers en dan zouden 10 het wat onoverzichtelijk maken voor ze of hun databundel opvreten :)
Toch zou ik recente posts ipv vijf een stuk of acht a tien berichten willen zien. Volgens mij was bij de oude online dit ook het geval. Makkelijker.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op september 20, 2013, 10:47:55
Citaat van: Destroyer op september 20, 2013, 08:46:36
Toch zou ik recente posts ipv vijf een stuk of acht a tien berichten willen zien. Volgens mij was bij de oude online dit ook het geval. Makkelijker.

Per forum sectie kan je ongelezen berichten bekijken en anders op het forum onderaan statistieken staat: Bekijk de meest recente berichten op het forum. (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?action=recent)
De home pagina is slechts een index, teveel berichten etc maakt er een chaos van. Het is mogelijk maar lijkt me overbodig aangezien er al meerdere en betere wegen naar Rome zijn.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Mp op december 02, 2013, 11:41:45
De site loopt bij mij vaak vast als ik die open vanaf google ('not responding') waarna de browser afsluit, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: speculeter op december 02, 2013, 11:48:57
Nee niet echt.
kan je hem niet als .."favoriet" er op zetten?
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: EastSide058 op april 06, 2014, 20:57:46
Is het misschien een idee om een notificatiebalk aan te maken, als iemand op je post heeft gereageerd dan krijg je dat te zien en kan je direct naar het bericht toe via de link? Dan hoef je je bericht ook niet helemaal op te zoeken om te kijken of je een reactie op je bericht hebt....
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op april 06, 2014, 22:15:50
Citaat van: EastSide058 op april 06, 2014, 20:57:46
Is het misschien een idee om een notificatiebalk aan te maken, als iemand op je post heeft gereageerd dan krijg je dat te zien en kan je direct naar het bericht toe via de link? Dan hoef je je bericht ook niet helemaal op te zoeken om te kijken of je een reactie op je bericht hebt....

Een beperkte vorm van notificatie is mogelijk op dit moment. Zie ook je profiel http://cambuuronline.nl/smf/index.php?action=profile;area=notification;u=4 (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?action=profile;area=notification;u=4)
Voor verdere technische zaken moet je toch bij TaurusJr zijn, ik heb te weinig verstand van de eventuele plugins of instellingen.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Taurus Jr op april 07, 2014, 09:49:29
Rechtsboven naast je profiel stond allang en breed een optie om alle ongelezen reacties te tonen.

Toon nieuwe reacties op jouw berichten. (http://cambuuronline.nl/smf/index.php?action=unreadreplies)

Notificaties zouden kunnen maar dan moet er iets aparts worden aangemaakt en dat kan ergernis veroorzaken voor mobiele gebruikers, zie het als pop-ups.
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: SCC-J op september 10, 2015, 16:11:04
Is de favicon van deze website nu echt het pama logo?  :rodekaart
Titel: Re: Ideeënbus
Bericht door: Dokkumer op september 10, 2015, 20:05:09
Citaat van: SCC-J op september 10, 2015, 16:11:04
Is de favicon van deze website nu echt het pama logo?  :rodekaart
Helaas wel ja... Hoog tijd dat Taurus Jr. dat aanpast!