EN DAT IS VIER: SC CAMBUUR VERSTERKT ZICH MET BENJAMIN PAUWELS
14 juni 2024, 15:00
Alweer de vierde inkomende transfer voor SC Cambuur! Vanaf komend seizoen zal vleugelaanvaller Benjamin Pauwels de geel-blauwe clubkleuren verdedigen. De 19-jarige Belg komt over van Beerschot V.A. en heeft zich voor drie seizoenen verbonden aan de Leeuwarder volksclub.
Pauwels doorliep de jeugdopleiding van KAA Gent en maakte vorige zomer de overstap naar Beerschot V.A. Daar kwam hij onder trainer Dirk Kuyt twintig keer in actie en kroonde zich met die club tot trotse kampioen van de Challenger Pro League.
?Jong, ambitieus en talentvol?, zo omschrijft technisch manager Lars Lambooij de nieuwe vleugelaanvaller van SC Cambuur. ?We hebben Benjamin nadrukkelijk gevolgd en met zijn specifieke wapens kan hij extra kwaliteit toevoegen aan onze selectie. Daarnaast is hij ook nog eens enorm gedreven en gaat hij wat dat betreft nog veel beter worden dan hij nu al is.?
Welkom en veel succes, Benjamin!
Benjamin welkom bij deze mooie club.
Kijk dat zijn de goede jongens op de flank . Welkom
Dacht eerst broer van :zweep
Welkom. Nieuwe vleugelspelers zijn altijd leuk om te zien wat ze gaan brengen.
Lambooij is lekker bezig :)
Haha geweldig filmpje ook van Cambuur |:)
Welkom! |:)
mooi die aanwinsten en jong maar 18 wedstrijden 0 goals en 0 assists
we mutte oek lui hevve die goals kenne maken toch of kenne we geen
buitens van 25 of 26 jaar met scorende cijfers halen??
Citaat van: Bernardo op juni 14, 2024, 16:15:45
Haha geweldig filmpje ook van Cambuur |:)
Welkom! |:)
skitterend . Iedereen had het mis over die foto
Citaat van: denistel op juni 14, 2024, 16:29:25
mooi die aanwinsten en jong maar 18 wedstrijden 0 goals en 0 assists
we mutte oek lui hevve die goals kenne maken toch of kenne we geen
buitens van 25 of 26 jaar met scorende cijfers halen??
die komen nog
Citaat van: sunderland op juni 14, 2024, 16:32:15
skitterend . Iedereen had het mis over die foto
Werd ook verkeerde info gelekt naar de pers, want die melden dat het een middenvelder zou zijn.
Citaat van: Bernardo op juni 14, 2024, 16:15:45
Haha geweldig filmpje ook van Cambuur |:)
Welkom! |:)
welk filmpje, ben digibeet zonder social media
Welkom Pauwels en heel veel succes bij Cambuur :thumbsup
Welkom Benjamin en veel succes |:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 14, 2024, 16:34:56
welk filmpje, ben digibeet zonder social media
https://x.com/SCCambuurLwd/status/1801607598162018719?t=UOVbbsJjEbXH6TzP2U86eA&s=19
zeer benieuwd veel succes en maak ons gek
Citaat van: Bernardo op juni 14, 2024, 17:31:46
https://x.com/SCCambuurLwd/status/1801607598162018719?t=UOVbbsJjEbXH6TzP2U86eA&s=19
:proost
18 wedstrijdjes...en de statistieken.... slechter dan de andere pouwels kan in ieder geval niet
Succes!!
38 minuten gespeeld na de winterstop, een topper...
Mooie opvulling van het campingelftal.
Citaat van: Naastismis op juni 14, 2024, 18:36:30
38 minuten gespeeld na de winterstop, een topper...
Mooie opvulling van het campingelftal.
Hij wilde misschien zijn contract niet verlengen ?
We weten hoe kinderachtig voetbal clubs kunnen zijn
O21 is geen campingelftal, hoor. Derde van Nederland na Feijenoord en Groningen (7e als je PSV, AZ, Ajax en Utrecht meerekent).
Kan niet anders dan Lambooij heeft hem bekeken in zijn tijd bij RKC. Ondanks zijn (eerlijk is eerlijk) dramatische statistieken spreekt er veel vertrouwen uit in het 3 jarige contract.
Ik ben benieuwd.
Citaat van: michello op juni 14, 2024, 19:10:12
Kan niet anders dan Lambooij heeft hem bekeken in zijn tijd bij RKC. Ondanks zijn (eerlijk is eerlijk) dramatische statistieken spreekt er veel vertrouwen uit in het 3 jarige contract.
Ik ben benieuwd.
Citaat van: michello op juni 14, 2024, 19:10:12En het feit dat ze 5 weken met hem bezig zijn geweest.
Kan niet anders dan Lambooij heeft hem bekeken in zijn tijd bij RKC. Ondanks zijn (eerlijk is eerlijk) dramatische statistieken spreekt er veel vertrouwen uit in het 3 jarige contract.
Ik ben benieuwd.
Deze speler komt bij de eerste selectie en niet bij de jeugd o21?.
Gaat fouten maken gezien zijn leeftijd. Dan is het simpel voor ons, aanmoedigen, vertrouwen geven en hem het uit laten betalen ping ping kassa
Hij is jong maar heeft wel specifieke kwaliteiten die je zoekt in je team en zeker hoe Henk wil voetballen. Ik snap deze transfer wel, al zal het geen beoogd basisspeler zijn voor in het begin van het seizoen. Zal moeten gaan groeien.
Voordeel van de twijfel kennen veel forumgangers hier niet. Statistieken zijn slecht dus zal het wel niks zijn. Jezus, wat een negativiteit hier af en toe. Eerst maar eens zien voetballen, dan een oordeel vellen. Welkom!
https://www.youtube.com/watch?v=lcnQayIgOHY onze laatste aanwinst aan het woord..
Citaat van: Cor op juni 15, 2024, 07:58:03
Voordeel van de twijfel kennen veel forumgangers hier niet. Statistieken zijn slecht dus zal het wel niks zijn. Jezus, wat een negativiteit hier af en toe. Eerst maar eens zien voetballen, dan een oordeel vellen. Welkom!
Helemaal eens. Kallon scoorde ook nooit voor hij bij ons kwam (en zelfs toen duurde het nog even). Spelers kunnen namelijk dingen leren en zeker als ze zo jong zijn.
Citaat van: michello op juni 14, 2024, 19:10:12
Kan niet anders dan Lambooij heeft hem bekeken in zijn tijd bij RKC. Ondanks zijn (eerlijk is eerlijk) dramatische statistieken spreekt er veel vertrouwen uit in het 3 jarige contract.
Ik ben benieuwd.
helemaal eens
Citaat van: papier op juni 14, 2024, 22:23:51
Gaat fouten maken gezien zijn leeftijd. Dan is het simpel voor ons, aanmoedigen, vertrouwen geven en hem het uit laten betalen ping ping kassa
je ziet in 15 minuten al of een speler kwaliteit heeft en in 1 helft al of een speler gevoel heeft voor ruimtes naar binnen of buiten. (De Noor liet in 15 minuten al zien linies over te slaan)
Citaat van: R058 op juni 15, 2024, 10:35:20
Helemaal eens. Kallon scoorde ook nooit voor hij bij ons kwam (en zelfs toen duurde het nog even). Spelers kunnen namelijk dingen leren en zeker als ze zo jong zijn.
zou zo graag willen dat Sandor met deze jongen aan de slag ging. Ze hebben het vooral over Sandor zijn zaak en hoe dat te doen. Sandor zal geld verdienen voor de club omdat hij spelers beter maakt. ( Kallon Jacobs hoedenmakers maulun) maar dat is een andere discussie
Waardeloze statistieken!!! Is al 19!!!!!
Heb je zijn statistieken?
Wat is zijn snelheid over 20 meter?
Slagingspercentage dribbels?
Ze hebben die jongen bekeken, meerdere keren mee gepraat.
Dat is geen garantie, maar wel beter dan de Mambini's en EL Hilali's die niemand echt had bekeken.
Citaat van: Bankzitter op juni 15, 2024, 12:38:03
Heb je zijn statistieken?
Wat is zijn snelheid over 20 meter?
Slagingspercentage dribbels?
Ze hebben die jongen bekeken, meerdere keren mee gepraat.
Dat is geen garantie, maar wel beter dan de Mambini's en EL Hilali's die niemand echt had bekeken.
Was cynisch?
El Hilali is vooral qua type slecht gescout denk ik. Je moet kwaliteiten hebben die passen bij de speelstijl. Niet alleen kwaliteit.
Gelukkig maar. Ik heb er wel vertrouwen in dat Henk precies weet wat hij nodig heeft en Lambooij weet welke spelers daaraan voldoen.
Citaat van: Bankzitter op juni 15, 2024, 12:54:01
Gelukkig maar. Ik heb er wel vertrouwen in dat Henk precies weet wat hij nodig heeft en Lambooij weet welke spelers daaraan voldoen.
Tuurlijk weet hij wat hij nodig heeft, een assistent met voetbal gogme.
Citaat van: Bankzitter op juni 15, 2024, 12:54:01
Gelukkig maar. Ik heb er wel vertrouwen in dat Henk precies weet wat hij nodig heeft en Lambooij weet welke spelers daaraan voldoen.
zo ist. Constant hier die negatieve inslag. We gaan een nieuwe fase in met lambooij die weet wat er is. Er zijn een aantal hier die alleen maar negatief kunnen reageren.
Citaat van: Bankzitter op juni 15, 2024, 12:38:03
Heb je zijn statistieken?
Wat is zijn snelheid over 20 meter?
Slagingspercentage dribbels?
Ze hebben die jongen bekeken, meerdere keren mee gepraat.
Dat is geen garantie, maar wel beter dan de Mambini's en EL Hilali's die niemand echt had bekeken.
Tuurlijk is ie bekeken maar hij wordt binnen gehaald of het een topper is
en nog beter kan worden. snelheid en dribbels is prima maar daar krijg
je geen punten voor. een buiten moet oek 7 a 8 goals per seizoen maken
is mijn mening,en ja hij is nog jong maar het moet eerst allemaal maar.
Wel een hoop negatieve reacties, velen lijken te verwachten dat wij nu even spelers halen die zich bewezen hebben en ons even naar de eredivisie helpen.
We moeten het juist hebben van zulke spelers soms gaat zo'n gokje goed en heb je een topper die je wat oplevert en soms niet.
Ik heb wel vertrouwen dat Lambooy iets kan en gaat neer zetten |:)
Citaat van: denistel op juni 15, 2024, 19:02:36
Tuurlijk is ie bekeken maar hij wordt binnen gehaald of het een topper is
en nog beter kan worden. snelheid en dribbels is prima maar daar krijg
je geen punten voor. een buiten moet oek 7 a 8 goals per seizoen maken
is mijn mening,en ja hij is nog jong maar het moet eerst allemaal maar.
Lukoki en Kallon hadden eerst ook nog de dozen om de schoenen.
Ik heb het idee dat de scouting dit seizoen nog nooit zo goed is geweest. Er is behoorlijk in ge?nvesteerd. :thumbsup
19 en onbekend, pffff.
Haal dan liever iemand van 25-26 die al wat gepresteerd heeft. Desnoods betaal je 5 ton; dan ben je in ieder geval verzekerd van goals en assists!
Oh wacht...
Welkom Benji |:)
Citaat van: denistel op juni 15, 2024, 19:02:36
Tuurlijk is ie bekeken maar hij wordt binnen gehaald of het een topper is
en nog beter kan worden. snelheid en dribbels is prima maar daar krijg
je geen punten voor. een buiten moet oek 7 a 8 goals per seizoen maken
is mijn mening,en ja hij is nog jong maar het moet eerst allemaal maar.
ik hou wel van zulke verrassingen. Kan es tegenvallen maar kan ook een schot in de roos zijn
Citaat van: Galdiano op juni 15, 2024, 22:53:26
Lukoki en Kallon hadden eerst ook nog de dozen om de schoenen.
Ik heb het idee dat de scouting dit seizoen nog nooit zo goed is geweest. Er is behoorlijk in ge?nvesteerd. :thumbsup
weet ik allemaal wel maar grootste probleem afgelopen seizoen was gebrek aan
leiders die de jonge knapen ook aansturen ze daardoor beter maken.voor de
toekomst is al die jeugd mooi en daar kun je ook aan verdienen als het goed
uitpakt maar we hebben nu iets van 24 spelers waarvan 20 jonger dan 24
volgens mij. als je weer mee wilt doen om de prijzen dan zullen er toch ook
zeker 2 of 3 ervaren spelers bij moeten.kijk naar Groningen en Willem 2 afgelopen
seizoen maar misschien is dat niet realistisch maar zet je doelstelling dan op
de play offs halen en spreek niet over kampioen worden dat is zoals ik het zie,
Citaat van: sunderland op juni 15, 2024, 23:40:02
ik hou wel van zulke verrassingen. Kan es tegenvallen maar kan ook een schot in de roos zijn
uiteraard maar met alleen jonkjes gaan we het niet redden vriend
Citaat van: denistel op juni 15, 2024, 23:44:42
weet ik allemaal wel maar grootste probleem afgelopen seizoen was gebrek aan
leiders die de jonge knapen ook aansturen ze daardoor beter maken.voor de
toekomst is al die jeugd mooi en daar kun je ook aan verdienen als het goed
uitpakt maar we hebben nu iets van 24 spelers waarvan 20 jonger dan 24
volgens mij. als je weer mee wilt doen om de prijzen dan zullen er toch ook
zeker 2 of 3 ervaren spelers bij moeten.kijk naar Groningen en Willem 2 afgelopen
seizoen maar misschien is dat niet realistisch maar zet je doelstelling dan op
de play offs halen en spreek niet over kampioen worden dat is zoals ik het zie,
Wie heeft het bij Cambuur over doelstelling kampioen? Volgens mij sprak Lambooij uit doelstelling top 5
Citaat van: Bernardo op juni 15, 2024, 23:49:25
Wie heeft het bij Cambuur over doelstelling kampioen? Volgens mij sprak Lambooij uit doelstelling top 5
deze jongen zelf zegt ik wil kampioen worden mooie ambitie maar we
moeten niet te hoog van de toren blazen na onze 13e plaats en top
5 in de huidige kkd is ook niet vanzelfsprekend met Volendam Exelsior
Roda D Haag de Graafschap VVV Emmen er bij.Ik zou zeggen top 8
of een periode titel dan doe je het al goed.
En we hebben de punten laten liggen tegen de jonge elftallen ( psv,Utrecht enz)
En dat moet volgend seizoen anders.
Citaat van: denistel op juni 16, 2024, 06:18:04
deze jongen zelf zegt ik wil kampioen worden mooie ambitie maar we
moeten niet te hoog van de toren blazen na onze 13e plaats en top
5 in de huidige kkd is ook niet vanzelfsprekend met Volendam Exelsior
Roda D Haag de Graafschap VVV Emmen er bij.Ik zou zeggen top 8
of een periode titel dan doe je het al goed.
Wat een individuele speler roept, moet hij zelf weten. Het gaat mij erom wat Cambuur wil en hebbben ze een duidelijk plan voor aankomend seizoen, met het nieuwe stadion en meer budget vind ik top5 wel een realistische doelstelling. Je moet als club ook wel wat meer ambitie tonen dan alleen top8 vind ik.
.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juni 15, 2024, 23:24:44
19 en onbekend, pffff.
Haal dan liever iemand van 25-26 die al wat gepresteerd heeft. Desnoods betaal je 5 ton; dan ben je in ieder geval verzekerd van goals en assists!
Oh wacht...
Welkom Benji |:)
:_schater :_schater :zweep
Citaat van: denistel op juni 15, 2024, 23:45:34
uiteraard maar met alleen jonkjes gaan we het niet redden vriend
Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.
Citaat van: Bernardo op juni 16, 2024, 08:00:09
Wat een individuele speler roept, moet hij zelf weten. Het gaat mij erom wat Cambuur wil en hebbben ze een duidelijk plan voor aankomend seizoen, met het nieuwe stadion en meer budget vind ik top5 wel een realistische doelstelling. Je moet als club ook wel wat meer ambitie tonen dan alleen top8 vind ik.
.
tuurlijk. Met een beetje team doe je mee. Willen 2 viel mij tegen en Groningen was fysiek veel beter. Of ze nu voetballend zo goed waren, nou ik vind van niet. Top 5 moet met gemak kunnen en ik reken op top 3 waarin ze hopelijk mee gaan doen
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2024, 09:03:06
Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.
precies
Citaat van: poelie-lwd op juni 16, 2024, 09:03:06
Nee klopt daarom hebben ze Pauwels ook gehaald omdat er bij die talentvolle jonkjes uit 021 kennelijk niemand bij zit die dezelfde kwaliteiten heeft.
dezelfde kwaliteiten idd niet we gaan het zien.ik heb wel alle vertrouwen maar top
3 of 5 is niet zo simpel.
ALS CAMBUUR-NIEUWELING BENJAMIN PAUWELS AANZET, DAN GAAN DE GEDACHTEN DIRECT TERUG NAAR ISSA KALLON!
Reon Boeringa ? Gisteren, 21:52 ? LC-Sport
SC Cambuur heeft in zijn tweede oefenwedstrijd een afgetekende overwinning geboekt op Drachtster Boys: 1-9. De 19-jarige nieuweling Benjamin Pauwels sprong in het oog.
Het duel met Drachtster Boys is pas een kwartier oud als de rechtsback van de eersteklasser al drie keer de hielen van Cambuurs nieuwe linksbuiten heeft gezien. Door zijn explosiviteit en snelle dribbel is Pauwels voor hem niet te houden.
Pauwels? dreiging betaalt zich uit. Met een mooie passeeractie en dito assist op Jeremy van Mullem staat hij aan de basis van de eerste Cambuur-goal van de avond. Wat later trapt de watervlugge Belg de bal zelf tegen de touwen.
Overigens was dat doelpunt niet het eerste van de avond. Dat was namelijk van Drachtster Boys ?n een verhaal op zich. Sicco Bouwer was de gevierde man. Hij is niet alleen oud-speler van Cambuur, maar treedt er over een paar weken ook in dienst als accountmanager.
Lang hield de voorsprong die hij op het scorebord zette dus geen stand, mede door toedoen van Pauwels, die zich deze voorbereiding manifesteert als nieuwsgierig makende nieuweling.
Gent en Beerschot
Pauwels doorliep de jeugdopleiding van AA Gent, maar een doorbraak bij die club zat er uiteindelijk niet in. Daarop beproefde hij zijn geluk vorig jaar in Antwerpen, bij tweedeklasser Beerschot. Hij kreeg er na een proefperiode een tweejarig contract.
Hij proefde bij Beerschot het voorbije seizoen aan het vak van profvoetballer, maar echt zijn stempel drukken zat er niet in. Pauwels mocht weliswaar achttien keer meedoen, maar slechts twee keer daarvan betrof het een basisplaats. ,,Het was mijn eerste jaar als prof, het was wennen. Ook aan het niveau??, blikt Pauwels terug.
Dirk Kuijt
Heel rustig was het bovendien niet bij Beerschot. Halverwege het seizoen stapte trainer Andreas Wieland op vanwege een meningsverschil met de Saoedische eigenaar, die daarop Dirk Kuijt aanstelde als opvolger.
Onder Kuijt belandde Beerschot in rustiger vaarwater. Pauwels: ,,Het was voor mij ook een eer om onder Dirk Kuijt te werken. Omdat hij zelf ook aanvaller is geweest, kon ik bovendien veel van hem opsteken.?? Kuijt leidde de Antwerpse club bovendien naar sportief succes; promotie naar het hoogste niveau. ,,Dat was heel bijzonder om mee te maken.??
Ondanks het promotiefeest ?n een doorlopend contract besloot Pauwels voor zichzelf dat het goed zou zijn om deze zomer te verkassen. Hij had simpelweg meer speelminuten nodig, specifiek bij een club met aanvallende intenties.
De interesse van SC Cambuur kwam dan ook als geroepen. ,,Voordat ik bij Cambuur tekende, ben ik een keer bij de club op bezoek geweest. Toen hebben we het ook gehad over de manier van spelen. Balbezit, attractief spel, de aanval zoeken. Dat past precies bij wat ik wilde. De keuze werd daardoor heel makkelijk.??
Oude bekende Lambooij
Ook al omdat Pauwels enthousiast werd van de ambities die Cambuur uitsprak. ,,De club heeft me ook het nieuwe stadion laten zien, verteld wat ze daar willen bereiken. Dat klonk heel erg goed. Het gaf me het gevoel dat hier echt wat te gebeuren staat.??
Wat Pauwels ook aansprak, is dat de man die namens Cambuur interesse in hem toonde ? technisch manager Lars Lambooij ? voor hem geen onbekende was. Bij zijn vorige club RKC Waalwijk had Lambooij de linksbuiten namelijk al op de radar staan. Via via was er al eens contact geweest.
,,Toen hij nog in het tweede van Gent speelde, heb ik Benjamin voor het eerst bekeken??, vertelt Lambooij. ,,Daarna ging hij naar Beerschot. Afgelopen seizoen kreeg ik een tip dat hij zich daar goed ontwikkelde, toen ben ik hem weer gaan volgen. Toen zag ik een speler met heel interessante wapens.??
Kallon-factor
Met zijn explosiviteit, dribbel en neiging om van links naar binnen te snijden, doet Pauwels denken aan voormalig Cambuur-succesnummer Issa Kallon. Het driejarige contract dat de Belg kreeg, getuigt van de potentie die Cambuur in hem ziet.
,,Linksbuiten is mijn beste positie??, vertelt Pauwels. ,,Ik ben rechtsbenig. Dan kan ik vanaf links naar binnen snijden en de een tegen een opzoeken, dat ligt me goed.?? Een verbeterpunt stipt de jongeling nog wel aan. ,,Ik moet aan mijn statistieken werken, vaker betrokken zijn bij doelpunten.?? Lambooij: ,,Als Benjamin in dat opzicht stappen gaat maken, gaan we heel veel plezier aan hem beleven.??
Pauwels tekende drie weken geleden in Leeuwarden. Inmiddels heeft hij er een appartement. Het is voor het eerst dat hij helemaal op zichzelf woont. ,,Mijn ouders wonen in Knokke-Heist, aan de Belgische kust. In mijn jaar bij Beerschot woonde ik in Antwerpen samen met een ploeggenoot.??
Drie maanden geleden stond Pauwels met de kampioensschaal op de Grote Markt van Antwerpen. Met Cambuur is hij bij een club aanbeland met vergelijkbare promotie-ambities. Twee jaar feest op rij voor Pauwels? Hij lacht. ,,Ik hoop het wel. Het is in elk geval waar ik voor ga.??
Er zit nog al een verschil tussen de Kallon die hier begon en de speler die hij een aantal jaren was.
Het klinkt in ieder geval als het type speler dat goed in onze speelstijl past.
Laten we hopen dat Benji ook zich hier verder ontwikkeld (net als Balk, die ook nog steeds beter wordt).
geweldige speler. mooi techniek.
Moet zelf ook meer doen om aan de bal te komen. Op trainingen viel me dat ook al op.
En als hij de bal heeft, dan lokt hij een tegenstander, om vervolgens veelal naar binnen te trekken en dan na veel uitstellen, toch maar de bal terug te schuiven. Hopelijk gaat hij snel meer lef tonen door ook buitenom op snelheid een man te passeren, dan is het voor een back ook niet meer in te schatten wat er nu weer gaat gebeuren.
Ik verwacht dit seizoen Pauwels en Balk op een buiten, mits Pauwels rendement krijgt. Want hoe goed vd Water ook kan voetballen met die heerlijke linker, ik zie hem niet een heel seizoen blijven voetballen. Zo veel misgebaar constant en met een verwaande/ gefrustreerde blik naar medespelers kijken. Dat wordt alleen geaccepteerd als je zelf beslissend bent ?n wanneer je elke week punten pakt.
Veruit onze beste vleugelaanvaller.
Lekker op links, dan mogen vd Water en Balk het uitvechten op rechts.
Citaat van: SCC op augustus 19, 2024, 14:17:46
Moet zelf ook meer doen om aan de bal te komen. Op trainingen viel me dat ook al op.
En als hij de bal heeft, dan lokt hij een tegenstander, om vervolgens veelal naar binnen te trekken en dan na veel uitstellen, toch maar de bal terug te schuiven. Hopelijk gaat hij snel meer lef tonen door ook buitenom op snelheid een man te passeren, dan is het voor een back ook niet meer in te schatten wat er nu weer gaat gebeuren.
Ik verwacht dit seizoen Pauwels en Balk op een buiten, mits Pauwels rendement krijgt. Want hoe goed vd Water ook kan voetballen met die heerlijke linker, ik zie hem niet een heel seizoen blijven voetballen. Zo veel misgebaar constant en met een verwaande/ gefrustreerde blik naar medespelers kijken. Dat wordt alleen geaccepteerd als je zelf beslissend bent ?n wanneer je elke week punten pakt.
Gisteren had vd Water alle recht om gefrustreerd en boos te zijn op zijn medespelers. Tjonge jonge onze selectie bestaat voor 65% uit spelers die nooit op dit niveau zouden mogen voetballen en zouden niet misstaan in de afdeling walging football.
Citaat van: Vlampiep op augustus 19, 2024, 16:12:09
Gisteren had vd Water alle recht om gefrustreerd en boos te zijn op zijn medespelers. Tjonge jonge onze selectie bestaat voor 65% uit spelers die nooit op dit niveau zouden mogen voetballen en zouden niet misstaan in de afdeling walging football.
Serieus? Leader by example Als hij echt zo goed is als hij zelf denkt, dan motiveert hij zijn (jonge) medespelers en trekt hij de kar. Nu maakt hij andere minder en bovendien verheft hij zichzelf boven de groep door niet mee te verdedigen.
Hij kan beter oefenen op zijn rechter, want als verdediger weet je precies wat hij gaat doen. Zo'n directe tegenstander had ik vroeger graag gehad. 3x op z'n tenen staan en je weet dat hij ontploft
Citaat van: SCC op augustus 19, 2024, 16:22:14
Serieus? Leader by example Als hij echt zo goed is als hij zelf denkt, dan motiveert hij zijn (jonge) medespelers en trekt hij de kar. Nu maakt hij andere minder en bovendien verheft hij zichzelf boven de groep door niet mee te verdedigen.
Hij kan beter oefenen op zijn rechter, want als verdediger weet je precies wat hij gaat doen. Zo'n directe tegenstander had ik vroeger graag gehad. 3x op z'n tenen staan en je weet dat hij ontploft
Of zet hem eens op 10 met Pauwels en Balk op de brommer op de buitens
Is nog niet echt de nieuwe Kallon gebleken :X
Komt nog niet een lantaarnpaal voorbij.
Het de moves wel.
Meent alles vanuit stilstand te moeten doen. Vanuit de beweging grotere kans om je man voorbij te komen
Citaat van: moodygrunn op augustus 30, 2024, 20:55:02
Meent alles vanuit stilstand te moeten doen. Vanuit de beweging grotere kans om je man voorbij te komen
Klopt. Dit is zijn valkuil momenteel. Elke keer de bal kwijt.
Mooi dat het goed lijkt met je kerel. Gezondheid boven alles! |:)
Was gisteren beter. (Verlost van een probleem?)
Zaalvoetballer. Alles uit stilstand pfff.
Wat was deze man slecht.
Mag bovendien wat aan zijn instelling doen :(
Pauwels had drie goede schoten op de goal waarvan 1 goal.
De enige waarvan nog wat gevaar kwam.
_O_ _O_ _O_
Citaat van: AL op oktober 04, 2024, 22:48:50
_O_ _O_ _O_
Echt een enorm goede wedstrijd en dan met name de eerste helft
Baaske. Tegenstander wist niet waar die het zoeken moest
Citaat van: papier op oktober 04, 2024, 23:45:30
Echt een enorm goede wedstrijd en dan met name de eerste helft
Mee eens, en nog een jonge vent. Prima aanwinst en zal alleen maar groeien.
Zit een duidelijke stijgende lijn in maar hij heeft veel te weinig rendement tot nu toe. Als hij nu ook nog gaat scoren komt het goed.
Die speelt hier niet lang. Met afstand onze beste speler.
Die ligt 3 jaar vast gelukkig, dus is niet goedkoop.
Hij kan nog veel beter?.
Sneu voor hem dat hij de bal aan niemand kan afgeven. Zo kom je ook nooit op een assist.
Geweldige speler. Gewoon sneu voor hem dat hij er geen spits staat
Enige lichtpuntje
Neemt veel teveel op buitenkant voet aan, en moet veel simpeler voetballen, dan komt er nog meer uit deze jongen.
Het is te hopen dat onze multimappers op de bank hem niet vol stoppen met informatie en hij lekker vrij blijft voetballen, want dit is de enige speler met dreiging in onze selectie.
Gaan we nog heel veel plezier aan beleven.
Citaat van: Bernardo op oktober 22, 2024, 09:14:46
Gaan we nog heel veel plezier aan beleven.
Ik denk in potentie nog beter dan Kallon! Wat een klasse pot gister zeg.
Is in ieder geval al verder dan Kallon op 19 jarige leeftijd. Heerlijk om zo?n buitenspeler in je selectie te hebben. Hopen dat hij heel blijft want al het gevaar voorin komt 9/10 keer bij hem vandaan.
Mooi dat hij z'n draai nu aan het vinden is. Wordt een topper! |:) |:) |:)
Hij heeft er ook voordeel bij dat de rechterkant veel beter loopt.
Als Pauwels 1-op-1 komt dan is ? ie niet af te stoppen.
Goed gescout door Lambooij.
Pareltje in wording
Deze jongen nu al langer zien te binden, wat een topper en nog maar 19!
Bij de 1e goal met een magnifieke versnelling tussen 2 man door.
Citaat van: Bankzitter op oktober 22, 2024, 10:19:19
Hij heeft er ook voordeel bij dat de rechterkant veel beter loopt.
Als Pauwels 1-op-1 komt dan is ? ie niet af te stoppen.
Goed gescout door Lambooij.
Huh?! Een positieve opmerking op dit forum! Mooi!
Als,Pauwels deze opgaande lijn weet vast te houden het contract in de winterstop openbreken, anders zou hijn zomaar eens naar een stevige middenmotor eredivisie kunnen verdwijnen.
Beste man van het veld!
Heel benieuwd of ie nog na de rust speelt. Zorgelijk beeld om 'm te zien gaan zitten
Deze jongen moet je nooit op kunstgras laten spelen. Blessuregevoelig. Spieren.
Geen blessure, voelde zich ziek. Vandaar gewisseld.
Citaat van: Tanjajeah op oktober 26, 2024, 19:00:56
Geen blessure, voelde zich ziek. Vandaar gewisseld.
Dat idee had ik al.
Gelukkig geen blessure dus
Benjamin Pauwels had gisteren constant 2 of 3 man voor zich om hem af te stoppen, hiermee had DB het grootste gevaar voor hen uit geschakeld.
Eerste helft heel sterk tweede helft matig.
Citaat van: PePe op november 27, 2024, 17:24:01
Benjamin Pauwels had gisteren constant 2 of 3 man voor zich om hem af te stoppen, hiermee had DB het grootste gevaar voor hen uit geschakeld.
en daar moeten anderen van profiteren lijkt me maar dat gebeurde niet
Griep??
Of transfer aanstaande??
Citaat van: Specuveter op januari 16, 2025, 09:16:06
Griep??
Of transfer aanstaande??
Laatste berichten voor 3 miljoen naar Swansea. Groetjes Geert van Tuinen
Citaat van: Bussum op januari 16, 2025, 09:18:38
Laatste berichten voor 3 miljoen naar Swansea. Groetjes Geert van Tuinen
:_schater
Kallon kun je wel betalen dan.
Citaat van: Bussum op januari 16, 2025, 09:18:38
Laatste berichten voor 3 miljoen naar Swansea. Groetjes Geert van Tuinen
Onderbuikgevoel? Of hier en daar opgevangen?
Citaat van: Andy King op januari 16, 2025, 11:06:48
Onderbuikgevoel? Of hier en daar opgevangen?
Er is online in ieder geval niets over te vinden.
Citaat van: zeewolde op januari 16, 2025, 09:57:42
:_schater
Kallon kun je wel betalen dan.
:devil :devil Pauwels blijft echt wel tot minimaal einde seizoen. Denk dat er niemand meer vertrekt, al hoop ik dat ze voor Fedde de Jong nog een oplossing kunnen bedenken.
Citaat van: Bussum op januari 16, 2025, 11:40:33
:devil :devil Pauwels blijft echt wel tot minimaal einde seizoen. Denk dat er niemand meer vertrekt, al hoop ik dat ze voor Fedde de Jong nog een oplossing kunnen bedenken.
Dan hadden wij daarvoor prima Breij of Maulun kunnen halen.
Benjamin Pauwels, de Belgische 'parel', staat voor rentree bij SC Cambuur: 'Het oog wil ook wat'
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:02 ? Sport
Benjamin Pauwels (20) keert vrijdagavond tegen FC Eindhoven terug in de basis bij SC Cambuur. Volgens trainer Henk de Jong is de creatieve Belg het missende puzzelstukje in het aanvalsspel.
De ogen van Benjamin Pauwels glunderen als hij vertelt over zijn aanstaande rentree in de basis van Cambuur. De laatste keer dat hij aan de aftrap begon, was alweer eventjes geleden: halverwege december, in de wedstrijd tegen Jong AZ. Pauwels was onzichtbaar en kon niet voorkomen dat de Leeuwarders verloren. Na de winterstop volgde een periode waarin de jonge Belg met klachten aan zijn knie kampte en werd hij geveld door de griep.
?Vrijdagavond is het weer zover?, zegt Pauwels, die maandag tegen Roda JC al wat minuten mocht maken. ?Het was niet leuk vanaf de zijlijn naar mijn teamgenoten te moeten kijken. Vooral tegen Excelsior lag er heel veel ruimte, zeker ook op mijn positie linksvoor. Daar had ik wel wat kunnen betekenen. Maar wat doe je eraan? Ik was blij dat we zowel de wedstrijd tegen Excelsior als die tegen Roda wisten te winnen. Dat maakte het leed minder groot.?
?Benni is een parel?
Naast doelman Thijs Jansen is Pauwels bij Cambuur d? revelatie van dit seizoen. De Belg heeft laten zien over een goede actie te beschikken en kan makkelijk een tegenstander passeren. Niet zelden oogst hij hiermee groot applaus vanaf de tribunes. In korte tijd is hij een van de publiekslievelingen geworden van het Leeuwarder publiek. Dat ziet ook Henk de Jong. De trainer is dan ook blij tegen FC Eindhoven weer over zijn pupil te kunnen beschikken.
?Allereerst een compliment voor Wiebe Kooistra?, zegt De Jong. ?Die heeft het hartstikke goed gedaan, ontwikkelt zich goed. En ook Ilias viel tegen Roda goed in. Hij was spritzig, gooide er driedubbele scharen uit. Dat vind ik nou mooi. Maar Benni, tsja, Benni is een parel. Heeft snelheid, creativiteit. Als hij dat gaat combineren met doelpunten, wordt hij nog waardevoller. Dat was voorheen ook het geval met Issa Kallon toen hij meer begon te scoren.?
Cambuur won dan wel twee keer zonder Pauwels, de ploeg had moeite om tot kansen te komen; laat staan die af te maken. De Jong ziet in de Belg het missende puzzelstukje, nodig om het aanvalsspel te verrijken. ?Kijk, Fedde de Jong deed het tegen Excelsior op links heel goed hoor. Maar als Benjamin daar had gestaan, had hij vier van de vijf keer zijn man gepasseerd. Daarbij: het oog wil ook wat, h?. Voor je ogen is het soms ook fijn wat hij doet.?
?Een goed gevoel?
De Jong schat in dat Pauwels tegen FC Eindhoven maximaal zeventig minuten kan spelen. Dat betekent dat Kooistra weer op de bank moet plaatsnemen. Ook Sturla Ottesen moet genoegen nemen met een plek op de bank, omdat Remco Balk na het uitzitten van zijn schorsing weer de voorkeur krijgt als rechtsbuiten. Naar alle waarschijnlijkheid houdt trainer Henk de Jong verder vast aan de spelers die ook in Kerkrade hun opwachting mochten maken.
Een van die spelers, Mark Diemers, deed maandag een gewaagde uitspraak: ?Wij gaan voor directe promotie?, zei de aanvoerder, die even daarvoor de winnende had gemaakt. Pauwels zegt volledig achter die uitspraak te staan. ?Wij moeten zo hoog mogelijk mikken?, aldus de Belg. ?Als je mikt op de derde of vierde plaats en je staat aan het einde van de rit zesde, dan ben je misschien tevreden. Maar wij gaan voor meer dan dat. We zitten in een goede flow.?
Volgens Pauwels waren er deze winter een aantal clubs die zich bij zijn zaakwaarnemer hadden gemeld, maar hij blijft in ieder geval de komende maanden nog in Leeuwarden. ?Daarna kijken we wel verder, ik ben er nu niet zo mee bezig. Ik wil eerst mijn spel verbeteren en meer goals en assists maken. Dat doe ik door rustiger te worden in de eindfase, iets meer om me heen te kijken. Laat ik zeggen: ik heb een goed gevoel bij de tweede seizoenshelft.?
Citaat van: Grijskijkert op januari 24, 2025, 09:59:02
Benjamin Pauwels, de Belgische 'parel', staat voor rentree bij SC Cambuur: 'Het oog wil ook wat'
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:02 ? Sport
Benjamin Pauwels (20) keert vrijdagavond tegen FC Eindhoven terug in de basis bij SC Cambuur. Volgens trainer Henk de Jong is de creatieve Belg het missende puzzelstukje in het aanvalsspel.
De ogen van Benjamin Pauwels glunderen als hij vertelt over zijn aanstaande rentree in de basis van Cambuur. De laatste keer dat hij aan de aftrap begon, was alweer eventjes geleden: halverwege december, in de wedstrijd tegen Jong AZ. Pauwels was onzichtbaar en kon niet voorkomen dat de Leeuwarders verloren. Na de winterstop volgde een periode waarin de jonge Belg met klachten aan zijn knie kampte en werd hij geveld door de griep.
?Vrijdagavond is het weer zover?, zegt Pauwels, die maandag tegen Roda JC al wat minuten mocht maken. ?Het was niet leuk vanaf de zijlijn naar mijn teamgenoten te moeten kijken. Vooral tegen Excelsior lag er heel veel ruimte, zeker ook op mijn positie linksvoor. Daar had ik wel wat kunnen betekenen. Maar wat doe je eraan? Ik was blij dat we zowel de wedstrijd tegen Excelsior als die tegen Roda wisten te winnen. Dat maakte het leed minder groot.?
?Benni is een parel?
Naast doelman Thijs Jansen is Pauwels bij Cambuur d? revelatie van dit seizoen. De Belg heeft laten zien over een goede actie te beschikken en kan makkelijk een tegenstander passeren. Niet zelden oogst hij hiermee groot applaus vanaf de tribunes. In korte tijd is hij een van de publiekslievelingen geworden van het Leeuwarder publiek. Dat ziet ook Henk de Jong. De trainer is dan ook blij tegen FC Eindhoven weer over zijn pupil te kunnen beschikken.
?Allereerst een compliment voor Wiebe Kooistra?, zegt De Jong. ?Die heeft het hartstikke goed gedaan, ontwikkelt zich goed. En ook Ilias viel tegen Roda goed in. Hij was spritzig, gooide er driedubbele scharen uit. Dat vind ik nou mooi. Maar Benni, tsja, Benni is een parel. Heeft snelheid, creativiteit. Als hij dat gaat combineren met doelpunten, wordt hij nog waardevoller. Dat was voorheen ook het geval met Issa Kallon toen hij meer begon te scoren.?
Cambuur won dan wel twee keer zonder Pauwels, de ploeg had moeite om tot kansen te komen; laat staan die af te maken. De Jong ziet in de Belg het missende puzzelstukje, nodig om het aanvalsspel te verrijken. ?Kijk, Fedde de Jong deed het tegen Excelsior op links heel goed hoor. Maar als Benjamin daar had gestaan, had hij vier van de vijf keer zijn man gepasseerd. Daarbij: het oog wil ook wat, h?. Voor je ogen is het soms ook fijn wat hij doet.?
?Een goed gevoel?
De Jong schat in dat Pauwels tegen FC Eindhoven maximaal zeventig minuten kan spelen. Dat betekent dat Kooistra weer op de bank moet plaatsnemen. Ook Sturla Ottesen moet genoegen nemen met een plek op de bank, omdat Remco Balk na het uitzitten van zijn schorsing weer de voorkeur krijgt als rechtsbuiten. Naar alle waarschijnlijkheid houdt trainer Henk de Jong verder vast aan de spelers die ook in Kerkrade hun opwachting mochten maken.
Een van die spelers, Mark Diemers, deed maandag een gewaagde uitspraak: ?Wij gaan voor directe promotie?, zei de aanvoerder, die even daarvoor de winnende had gemaakt. Pauwels zegt volledig achter die uitspraak te staan. ?Wij moeten zo hoog mogelijk mikken?, aldus de Belg. ?Als je mikt op de derde of vierde plaats en je staat aan het einde van de rit zesde, dan ben je misschien tevreden. Maar wij gaan voor meer dan dat. We zitten in een goede flow.?
Volgens Pauwels waren er deze winter een aantal clubs die zich bij zijn zaakwaarnemer hadden gemeld, maar hij blijft in ieder geval de komende maanden nog in Leeuwarden. ?Daarna kijken we wel verder, ik ben er nu niet zo mee bezig. Ik wil eerst mijn spel verbeteren en meer goals en assists maken. Dat doe ik door rustiger te worden in de eindfase, iets meer om me heen te kijken. Laat ik zeggen: ik heb een goed gevoel bij de tweede seizoenshelft.?
Is een talent. Moet nu zorgen dat hij constanter wordt en meer gaat scoren.
Spelers worden tegenwoordig in mijn ogen veel te snel opgehemeld waardoor ze mentaal een terugslag krijgen.
Mooi een jaar bij scc blijven en dit seizoen nog een paar goals maken. |:)
Kan ons wel wat geld opleveren. |:)
Inderdaad zoals Henk het zegt, een pareltje die Pauwels. Goed gezien door de scouting/Henk/Lambooij tijdens de zomerse transferperiode. Mag ook wel eens gezegd worden _O_
Volop beweging in de KKD deze dagen: Navarone Foor naar VVV is een opmerkelijke, De Graafschap wil Reuven Niemeijer (RKC) herenigen met Dijkhuizen en vanuit Mexico meldt FC Juarez zich voor Cambuur-speler Benjamin Pauwels. En er gaat nog een en ander volgen. Aldus Chris Tempelman van VI.
Het zou niet best zijn als Pauwels weggaat.
Voor 2.5 miljoen zou het fantastisch zijn als hij weggaat.
Citaat van: Noordcambuur op januari 31, 2025, 14:58:48
Het zou niet best zijn als Pauwels weggaat.
word wel een probleem om op zo'n korte termijn nog een prima linksbuiten te vinden
Citaat van: Specuveter op januari 31, 2025, 15:12:10
word wel een probleem om op zo'n korte termijn nog een prima linksbuiten te vinden
Het is toch allang bekend dat Pauwels zou kunnen vertrekken. Dan weet je dus wat je te doen staat?Doorschakelen.
Citaat van: michello op januari 31, 2025, 15:15:57
Het is toch allang bekend dat Pauwels zou kunnen vertrekken. Dan weet je dus wat je te doen staat?Doorschakelen.
is waar natuurlijk
Maar weer zo'n pareltje vinden zal niet meevallen
Ik meende dat hij zelf dit seizoen wilde blijven? Zou ook goed zijn voor zijn ontwikkeling. Heeft heel goede wedstrijden gespeeld, maar is nog lang niet constant. Nog een half seizoen knallen en hij heeft de clubs voor het uitzoeken.
Verkopen prima, echter wel pas in de zomer de overstap laten maken. Anders hadden ze net zo goed niet hilterman kunnen halen en alle talenten verkopen 8P
Citaat van: Specuveter op januari 31, 2025, 15:12:10
word wel een probleem om op zo'n korte termijn nog een prima linksbuiten te vinden
klopt Specuveter maar krijg een bedrag van ruim 2 miljoen dan weg doen.
Ja zo simpel is het. Bedragen die je niet kunt laten liggen en meer ga je niet krijgen.
Mexico. Ik kan mij voorstellen dat Pauwels denkt: Teveel Netflix gezien over dat land. Laat maar!
Als je zo blijft voetballen en er komt een club uit Mexico met veel geld: Strikje erom.
Dipje is heel normaal voor een vleugelspeler en zeker zo'n jonge speler. Hij gaat ook weer niet door de ondergrens, hij blijft gevaarlijk.
Eerst maar 's afwachten wat er klopt van dat bedrag en de interesse.
Citaat van: Specuveter op februari 01, 2025, 07:32:36
Als je zo blijft voetballen en er komt een club uit Mexico met veel geld: Strikje erom.
vanwege 1 iets mindere wedstrijd?
Citaat van: Specuveter op februari 01, 2025, 07:32:36
Als je zo blijft voetballen en er komt een club uit Mexico met veel geld: Strikje erom.
klopt geen rendement?
Dat zeiden ze van Kallon ook en die was 2 jaar ouder.
Heel wat penalties veroorzaakt .Ik wil het ook nog wel eens zien met Hilterman als spits, Balk/Alhaft 2e paal en R?lke en Diemers aan de rand van de 16.
Citaat van: Specuveter op februari 01, 2025, 07:32:36
Als je zo blijft voetballen en er komt een club uit Mexico met veel geld: Strikje erom.
Heeft het aanbod afgewezen en blijft sowieso tot einde seizoen.
Citaat van: Bankzitter op februari 01, 2025, 07:36:12
Dipje is heel normaal voor een vleugelspeler en zeker zo'n jonge speler. Hij gaat ook weer niet door de ondergrens, hij blijft gevaarlijk.
Eerst maar 's afwachten wat er klopt van dat bedrag en de interesse.
Precies. Lijkt nu iets minder vertrouwen en overtuiging te hebben in z?n acties maar dat komt wel weer. Liever nu iets minder en in de eindfase van de competitie in vorm.
Zo gaat het met jonge (vleugel) spelers.
R?lke 6 maanden geleden en nu is ook onherkenbaar.
Komt wel weer, vertrouwen geven!
Citaat van: SCCRulez op februari 01, 2025, 10:16:26
Komt wel weer, vertrouwen geven!
Volgens mij moet hij zich meer bezig houden met zijn medespelers en die met een strakke geplaatste voorzet bedienen.
Hier ligt een taak voor de trainerstaf en als dit niet gebeurt verzandt Pauwels in het zich steeds vastlopen op 2 verdedigers, in plaats van dit met een medespeler slim uit te spelen zoals gebeurde met Kallon en Bangura.
Voetbal gogme is bij Pauwels nog niet ingedaald.
Hij doet bijna alles uit stilstand. Veel te flegmatiek. Veel te weinig diepgang. Zit veel meer in die jongen. Zou hem wel eens op de half willen zien met Balk daar voor.
Citaat van: wiekie1969 op februari 01, 2025, 16:52:34
Hij doet bijna alles uit stilstand. Veel te flegmatiek. Veel te weinig diepgang. Zit veel meer in die jongen. Zou hem wel eens op de half willen zien met Balk daar voor.
Wiekie dat wud feul te ingewikkeld voor dat stel "oefenmeesters". :_schater
Heeft sinds hij het Bronsen Schild kreeg (beste talent van de 2e periode) eigenlijk geen goede wedstrijd meer gespeeld. Moet veel meer kunnen dan hij nu laat zien. Gemakzucht?
Citaat van: Tanjajeah op februari 11, 2025, 12:18:01
Heeft sinds hij het Bronsen Schild kreeg (beste talent van de 2e periode) eigenlijk geen goede wedstrijd meer gespeeld. Moet veel meer kunnen dan hij nu laat zien. Gemakzucht?
Knie klachten.. ;)
Citaat van: Grijskijkert op februari 11, 2025, 12:24:40
Knie klachten.. ;)
maar daar komennde foute keuzes niet door die hij in balbezit heeft.
Gisteren bv te veel uit op eigen succes, waar hij voor assists had moeten gaan
Komt na de winterstop amper een man meer voorbij en eindpass is hopeloos. Hopelijk keert t vertrouwen snel terug, dan komt het wel weer.
We hebben gezien dat hij het wel kan...
Lijkt nu t? graag te willen
Citaat van: zeewolde op februari 11, 2025, 12:46:21
maar daar komennde foute keuzes niet door die hij in balbezit heeft.
Gisteren bv te veel uit op eigen succes, waar hij voor assists had moeten gaan
Henk schreeuwde ook al langs de zijlijn GUN elkaar ook wat :0=
te veel opgehemelt. Raakt geen pepernoot meer, net als vele anderen overigens. Gister zag ik weer niks bijzonders, behalve de stand op de ranglijst...maar helaas, we komen in alles te kort...
Citaat van: Noordcambuur op februari 11, 2025, 13:34:26
Henk schreeuwde ook al langs de zijlijn GUN elkaar ook wat :0=
Na een schot van rolke dacht ik
Citaat van: Huizem op februari 11, 2025, 15:51:26
te veel opgehemelt. Raakt geen pepernoot meer, net als vele anderen overigens. Gister zag ik weer niks bijzonders, behalve de stand op de ranglijst...maar helaas, we komen in alles te kort...
in alles tekort :_schater
Daarom staan we ook laatste zeker :_schater
Ik teken er voor... in alles te kort komen maar wel een kampioensschaal |:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 11, 2025, 15:56:06
Na een schot van rolke dacht ik
klopt ik heb net samenvatting gezien en gehoord :thumbsup
Citaat van: Bankzitter op februari 11, 2025, 16:57:49
Ik teken er voor... in alles te kort komen maar wel een kampioensschaal |:)
haha :thumbsup
Citaat van: wiekie1969 op februari 01, 2025, 16:52:34
Hij doet bijna alles uit stilstand. Veel te flegmatiek. Veel te weinig diepgang. Zit veel meer in die jongen. Zou hem wel eens op de half willen zien met Balk daar voor.
Henk heeft de hele wedstrijd snelheid en diepgaan geschreeuwd tegen Pauwels. Dat zegt genoeg. Hij moet er veel meer uithalen. Bij Kallon ging het aan het begin ook zo.
Citaat van: Galdiano op februari 11, 2025, 17:58:29
Henk heeft de hele wedstrijd snelheid en diepgaan geschreeuwd tegen Pauwels. Dat zegt genoeg. Hij moet er veel meer uithalen. Bij Kallon ging het aan het begin ook zo.
maar wordt niet gewisseld dat snap ik dan niet
Hij werd wel gewisseld
Citaat van: denistel op februari 11, 2025, 18:03:09
maar wordt niet gewisseld dat snap ik dan niet
Hij werd inderdaad wel gewisseld. Daarnaast is het een momentenvoetballer, dus hij kan nog zo slecht in de wedstrijd zitten met ??n actie kan hij een wedstrijd openbreken. Dat soort spelers moet je niet te snel wisselen.
Citaat van: EdsjeSCC op februari 11, 2025, 18:21:58
Hij werd wel gewisseld
ik bedoelde in de rust.je moet een signaal afgeven naar hem dat het
zo niet kan is mijn mening.
Volgens mij ben ik de enige die dit anders ziet. Ik vind juist dat ie de laatste tijd en zeker de laatste wedstrijd meer afspeelt en minder voor eigen gewin gaat. Het valt me op dat ie dat nog helemaal niet kan. Het lijkt er op dat wanneer hij alleen voor een eigen dribbel gaat, daar helemaal op geconcentreerd is, het best vaak lukt en het gevaarlijk wordt. Hij heeft als ie dat doet juist zo nu en dan een passje naar buiten (op de aankomende back) nodig omdat de verdedigers daar dan rekening mee moeten houden, Dat maakt juist zijn eigen kansen groter.
Nu lijkt ie de opdracht van de staf op te volgen en vaker een medespeler aan te spelen om gevaarlijk te worden. Omdat ie dat inzicht nog niet heeft, of het niet gewend is, gaat dat nog niet goed. En tegelijk gaat zijn eigen kracht verloren omdat ie zich niet meer helemaal daarop kan concentreren.
Lekker laten staan.
Eens. Hij blijft gevaarlijk en krijgt bij balbezit gelijk dubbele dekking.
Hij is wat minder maar dat hebben ze allemaal wel eens een tijdje.
Balk was ook paar weken niks en is er weer. Ben het wel met Denistel eens om hem dan te wisselen en laatste 20 min bijv Wiebe te brengen. Dat vind ik vreemd, dat Wiebe niet meer minuten krijgt want die is in vorm volgens mij
Citaat van: papier op februari 12, 2025, 17:19:23
Lekker laten staan.
Precies. Onvoorspelbare voetballer. Gebeurt altijd wat als hij aan de bal is. Nu iets minder, maar komt goed.
Vrij normaal voor buitenspelers, vooral op die leeftijd.
Je moet er gewoon 4 hebben en dan zijn er altijd wel 1 of 2 die wedstrijden beslissen. De ene keer Pauwels, nu weer Balk en kan zo maar zijn dat Alhaft ook ineens weer de vorm heeft of Kooistra een stap maakt.
Citaat van: denistel op februari 11, 2025, 20:23:40
ik bedoelde in de rust.je moet een signaal afgeven naar hem dat het
zo niet kan is mijn mening.
Waarom moet je een signaar afgeven? Het is een jonge speler die nog veel moet leren. Hij heeft vertrouwen en wedstrijd ritme nodig. Hem nu steeds afstraffen werkt juist niet.
Gewoon laten staan en accepteren dat acties soms mislukken. Dat hoort ook bij buitenspelers. Zij moeten juist risico nemen.
Volgens Henk in de voorselectie van (jong?) Belgi?. Proficiat! :thumbsup
Citaat van: michello op maart 06, 2025, 21:49:16
Volgens Henk in de voorselectie van Belgi?. Proficiat! :thumbsup
onder 21?
Citaat van: zeewolde op maart 06, 2025, 21:50:33
onder 21?
Klopt, Jong Belgi?. Grappig om te zien wie daar nu coach is..
Citaat van: michello op maart 06, 2025, 21:58:21
Klopt, Jong Belgi?. Grappig om te zien wie daar nu coach is..
dan hebben ze niet veel talent daar zeker laatste 2 maanden is deze man totaal
uit vorm en geen schim van wie die was.
Misschien wordt het een keer tijd hem toe te zingen ipv uit te fluiten wanneer iets niet lukt?
In potentie is hij verruit onze beste speler |:)
Onze beste veldspeler ;)
Citaat van: oost op maart 07, 2025, 08:22:24
Misschien wordt het een keer tijd hem toe te zingen ipv uit te fluiten wanneer iets niet lukt?
In potentie is hij verruit onze beste speler |:)
schat narty hoger in voor de toekomst,pauwels mut ff terug naar de basis
tegenstanders weten hoe ie speelt dus door 3 man heen lukt niet
Citaat van: denistel op maart 07, 2025, 13:19:10
schat narty hoger in voor de toekomst,pauwels mut ff terug naar de basis
tegenstanders weten hoe ie speelt dus door 3 man heen lukt niet
Pauwels ken wel knap voetballe, mar mist slimmigheid en probeert tot uut de treuren sien keunsje, wat die dan 8 van de 10 keer zich klem loopt..
En as dan de linker fedediger met lopen is hest geliek de kat in de gedienen.
Toch prachtig die (voor) selectie! Wellicht gaat hij nog spelen tegen Zweden (de 20e) en of Wales ( de 23e) Oftewel tussen de wedstrijden van Volendam en De Graafschap door.
Citaat van: denistel op maart 06, 2025, 23:35:50
dan hebben ze niet veel talent daar zeker laatste 2 maanden is deze man totaal
uit vorm en geen schim van wie die was.
Mokio heeft in dit elftal ook al zijn debuut gemaakt . (Deed ons eerder dit seizoen de das om. )
Pauwels scoort net voor O21 Belgi? ( winnende ? ) tegen O21 Zweden....
Lekker bezig in het half uurtje dat hij heeft meegedaan! Prachtig doelpunt ook. Beelden:
https://x.com/nilsstrpn/status/1902787879870378077?s=46 (https://x.com/nilsstrpn/status/1902787879870378077?s=46)
Heerlijke goal inderdaad |:)
Citaat van: michello op maart 21, 2025, 08:24:05
Lekker bezig in het half uurtje dat hij heeft meegedaan! Prachtig doelpunt ook. Beelden:
https://x.com/nilsstrpn/status/1902787879870378077?s=46 (https://x.com/nilsstrpn/status/1902787879870378077?s=46)
Veel op rechts gestaan. Ook goed.
Citaat van: papier op maart 21, 2025, 08:55:56
Veel op rechts gestaan. Ook goed.
Ik dacht altijd dat hij niet wist dat er een rechterkant bestond :D
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op maart 21, 2025, 09:08:05
Ik dacht altijd dat hij niet wist dat er een rechterkant bestond :D
Toch een typische Belg dus :insane
Citaat van: Stiens op maart 21, 2025, 09:08:31
Toch een typische Belg dus :insane
wat vaker van kant laten switchen dus in de wedstrijd.
Citaat van: YellowBlue op maart 21, 2025, 09:23:51
wat vaker van kant laten switchen dus in de wedstrijd.
tuurlijk maakt het voor verdedigers alleen maar lastiger
Wat is dit een mega talent, als hij vaker diep zou lopen
Speelt die binnen 2 jaar voor een top club.
Puur genieten wat hij laat zien |:)
Citaat van: oost op maart 28, 2025, 22:54:56
Wat is dit een mega talent, als hij vaker diep zou lopen
Speelt die binnen 2 jaar voor een top club.
Puur genieten wat hij laat zien |:)
geweldig vandaag en wat kreeg een ruimte?
Gaat hij nog zo door dan zijn wij hem kwijt.
Citaat van: Noordcambuur op maart 28, 2025, 22:59:30
geweldig vandaag en wat kreeg een ruimte?
Gaat hij nog zo door dan zijn wij hem kwijt.
zo geweldig was hij helemaal niet ondanks zijn 3 assist. komt vaak over alsof hij met zijn gedachten in dromenland is. Moet veel meer diepte loopacties maken, zie 2e goal een mooi voorbeeld.
Zo beginnen meer buitenspelers, Schaken, Lukoki, Kallon.
Benji komt er wel.
Citaat van: Trainert! op maart 28, 2025, 23:33:22
zo geweldig was hij helemaal niet ondanks zijn 3 assist. komt vaak over alsof hij met zijn gedachten in dromenland is. Moet veel meer diepte loopacties maken, zie 2e goal een mooi voorbeeld.
Wat verwacht jij dan van een jonge buitenspeler bij Cambuur?
Citaat van: Lore op maart 28, 2025, 23:36:46
Wat verwacht jij dan van een jonge buitenspeler bij Cambuur?
ik verwacht diepgang en flair snelheid in de actie
Je ziet dat hij steeds weer beter wordt en dat jong Belgi? hem ook extra zelfvertrouwen geeft. Vandaag ging eerste helft bijna alles over links . Galvez-Diemers- Pauwels waren erg goed. 2 e helft meer over rechts met Balk die je niet had gezien tot Pauwels zijn assist.
Citaat van: Trainert! op maart 28, 2025, 23:58:57
ik verwacht diepgang en flair snelheid in de actie
weet niet waar jij naar hebt gekeken dan. Dat alles deed hij . Hij was erg belangrijk vandaag
Citaat van: Trainert! op maart 28, 2025, 23:33:22
zo geweldig was hij helemaal niet ondanks zijn 3 assist. komt vaak over alsof hij met zijn gedachten in dromenland is. Moet veel meer diepte loopacties maken, zie 2e goal een mooi voorbeeld.
:_schater
Citaat van: Trainert! op maart 28, 2025, 23:33:22
zo geweldig was hij helemaal niet ondanks zijn 3 assist. komt vaak over alsof hij met zijn gedachten in dromenland is. Moet veel meer diepte loopacties maken, zie 2e goal een mooi voorbeeld.
Je kunt niet altijd zomaar diep lopen. Dan sta je buitenspel. Hij en Balk moesten het veld heel breed houden, zodat er ruimte kwam aan de binnenkant. Galvez kon daar vaak tussendoor of diemers en nartey. Daar lag de ruimte.
Pauwels heeft dat heel goed ingevuld. Een buitenspeler kan niet altijd maar uitblinken. Dat lukt vaak alleen als een tegenstander slecht verdedigd. Zijn keuzes aan de bal waren goed. Speelde simpel wanneer het moest en maakte een actie wanneer het kon.
Had even een dipje maar komt weer in vorm. Wat een speler. Eredivisie waardig.
Ik vind bet echt niet een probleem als hij zijn man niet passeert. Zolang dat maar rond de 16 of diep aN de zijlijn is. Dat moet ?ie blijven proberen.
Soms mist ?ie even concentratie. Dat hoort ook bij de leeftijd.
Verder speelde hij prima. Komt op het goede moment over het dipje heen.
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
En als we gelijk hadden gespeeld was er geen euforie en zou hij zijn afgebrand op het forum.
Citaat van: Trainert! op maart 28, 2025, 23:58:57
ik verwacht diepgang en flair snelheid in de actie
En hoe vaak verwacht je dat dan in een wedstrijd?
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 08:03:36
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
100% met eens. Hier kun je in de eredivisie niet mee uit de voeten.
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 08:03:36
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
En als we gelijk hadden gespeeld was er geen euforie en zou hij zijn afgebrand op het forum.
Volgens mij heeft hij ook al zo'n wedstrijd gespeeld en dan is het commentaar hier dat hij geen rendement heeft.
Pauwels is een topper voor ons. En gisteren was hij bij 3 doelpunten betrokken dus top. Het enige nadeel is dat hij zoveel goeds heeft laten zien over het hele seizoen dat iedereen de hoop heeft dat hij dat allemaal weer in de eerstvolgende wedstrijd combineert en laat zien.
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 08:03:36
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
En als we gelijk hadden gespeeld was er geen euforie en zou hij zijn afgebrand op het forum.
El Khadiri is bijna 3 jaar ouder.
Als je het hebt over rendement, dat is nou juist net wat bij Pauwels beter gaat de laatste weken. En geen variatie? Hij draait 1 op 1 z?n tegenstander helemaal dol, er staan niet voor niks 2 of 3 tegenstanders bij hem.
Typisch dat dit soort spelers hier altijd worden afgekraakt, was bij Kallon ook zo. Pauwels gaat ons het grootste transferbedrag ooit opleveren. 100%.
Citaat van: michello op maart 29, 2025, 09:39:43
was bij Kallon ook zo.
Idd ja, vergelijkbare situatie wel. Kallon was sneller; Pauwels heeft de betere techniek.
Citeer
Pauwels gaat ons het grootste transferbedrag ooit opleveren. 100%.
D?t denk ik ook!
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 08:03:36
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
En als we gelijk hadden gespeeld was er geen euforie en zou hij zijn afgebrand op het forum.
Als je dat zo ziet heb je 0,0 verstand van voetbal. Die eerste goal van Cambuur kwam door zijn loopactie. De meeste buitenspelers hadden via de zijlijn gelopen, maar hij trok slim naar binnen, waardoor er precies een gaatje kwam voor Hilterman. Zijn pass was precies op het goede moment met precies de juiste snelheid. Hilterman hoefde hem niet eens aan te nemen, maar kon hem zo binnenschieten.
Verder was zijn taak om het veld breed te houden anders had ie zich steeds vastgeleopen. In sommige wedstrijden valt er voor de buitenspelers niet veel te halen. Maar hij speelde wel in dienst van het elftal zonder echt uit te blinken. Ik vond hem trouwens erg dreigend. En het scheelde soms weinig of was er langs. Hij heeft ook genoeg fouten gemaakt, maar dat is niet erg. Hij is 10x beter dan die buitenspeler van De Graafschap.
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 08:03:36
Als je Pauwels vergelijkt met die heerlijk spelende linkervleugel speler van de Graafschap dan is die boer super snel gaat zijn man links, rechts voorbij of maakt een panna en speelt naar de juiste kleur. Van al dat heb ik gisteravond van Pauwels weinig kunnen bespeuren. Rendement laag, snelheid niet meer dan normaal, heeft geen variatie in zijn spel. Dus wat mij betreft bij belangstelling, strikje er om er veel succes.
En als we gelijk hadden gespeeld was er geen euforie en zou hij zijn afgebrand op het forum.
Rendement laag??? Hij geeft 3 keer een assist waardoor we winnen.
Citaat van: mark1989 op maart 29, 2025, 10:58:51
Als je dat zo ziet heb je 0,0 verstand van voetbal. Die eerste goal van Cambuur kwam door zijn loopactie. De meeste buitenspelers hadden via de zijlijn gelopen, maar hij trok slim naar binnen, waardoor er precies een gaatje kwam voor Hilterman. Zijn pass was precies op het goede moment met precies de juiste snelheid. Hilterman hoefde hem niet eens aan te nemen, maar kon hem zo binnenschieten.
Verder was zijn taak om het veld breed te houden anders had ie zich steeds vastgeleopen. In sommige wedstrijden valt er voor de buitenspelers niet veel te halen. Maar hij speelde wel in dienst van het elftal zonder echt uit te blinken. Ik vond hem trouwens erg dreigend. En het scheelde soms weinig of was er langs. Hij heeft ook genoeg fouten gemaakt, maar dat is niet erg. Hij is 10x beter dan die buitenspeler van De Graafschap.
Inderdaad eerste goal actie naar binnen en steekpass. Tweede goal vanaf de buitenkant voorgeven. Derde goal naar binnen en schieten waarbij de gekeerde bal bij De Leeuw viel.
Citaat van: wiekie1969 op maart 29, 2025, 11:22:16
Rendement laag??? Hij geeft 3 keer een assist waardoor we winnen.
Pauwels had inderdaad 2 goede assists, waarvan een geweldig was met die diepte pas op Hilterman.
De 3e was geen assist, hij ging voor eigen succes en De Leeuw was zeer attent en scoorde omdat de keeper de bal los liet.
Pauwels zijn verdedigend werk is nihil, als hij niet in de voet wordt aangespeeld gaat hij het duel uit de weg enz.
Hij heeft voldoende technische bagage, maar ik heb hem jog nooit een sliding zien maken oid. Ik denk dat Pauwels een eeuwig talent zal blijven, maar nooit op hoger niveau zal kunnen slagen.
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 11:51:52
Pauwels had inderdaad 2 goede assists, waarvan een geweldig was met die diepte pas op Hilterman.
De 3e was geen assist, hij ging voor eigen succes en De Leeuw was zeer attent en scoorde omdat de keeper de bal los liet.
Pauwels zijn verdedigend werk is nihil, als hij niet in de voet wordt aangespeeld gaat hij het duel uit de weg enz.
Hij heeft voldoende technische bagage, maar ik heb hem jog nooit een sliding zien maken oid. Ik denk dat Pauwels een eeuwig talent zal blijven, maar nooit op hoger niveau zal kunnen slagen.
Tja als iedereen die een keer op goal schiet door jou geframed wordt dat ie voor eigen succes gaat. Volgens mij maakt hij op dat moment de beste keuze voor het team door op goal te schieten. En daaruit komt een doelpunt.
Dit is een speler van de buitencategorie, elke kkd club zou hem willen hebben. Iedereen ziet dat behalve jij. Jij zegt strik erom en weg.
Talent die bij Cambuur komen zijn nooit gepolijste spelers die alles al goed doen. Als dat zo was had ie niet voor Cambuur gekozen. Voor Cambuur gaat erom om dit soort spelers beter te maken. Je moet ze eerst vinden en dan afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Maar het lijkt goed. En ik weet zeker dat hij voor Cambuur nog super belangrijk gaat worden. Alleen al doordat hij speelt creeert ie ruimte voor andere spelers. Dus hij hoeft niet elke wedstrijd uit te blinken.
Maar hij heeft een goede wedstrijd gespeeld. Ik durf te stellen dat zonder hem Cambuur deze wedstrijd had verloren.
Citaat van: mark1989 op maart 29, 2025, 12:12:49
Tja als iedereen die een keer op goal schiet door jou geframed wordt dat ie voor eigen succes gaat. Volgens mij maakt hij op dat moment de beste keuze voor het team door op goal te schieten. En daaruit komt een doelpunt.
Dit is een speler van de buitencategorie, elke kkd club zou hem willen hebben. Iedereen ziet dat behalve jij. Jij zegt strik erom en weg.
Talent die bij Cambuur komen zijn nooit gepolijste spelers die alles al goed doen. Als dat zo was had ie niet voor Cambuur gekozen. Voor Cambuur gaat erom om dit soort spelers beter te maken. Je moet ze eerst vinden en dan afwachten hoe hij zich ontwikkeld. Maar het lijkt goed. En ik weet zeker dat hij voor Cambuur nog super belangrijk gaat worden. Alleen al doordat hij speelt creeert ie ruimte voor andere spelers. Dus hij hoeft niet elke wedstrijd uit te blinken.
Maar hij heeft een goede wedstrijd gespeeld. Ik durf te stellen dat zonder hem Cambuur deze wedstrijd had verloren.
Mooi jouw verhaal, maar ik ben het gewoon niet met je eens en framen is wel iets anders dan dat jij bedoeld. Maar ik hoop voor Pauwels en onze club dat ik het verkeerd zie en hij een mooie toekomst tegemoed gaat.
Citaat van: Vlampiep op maart 29, 2025, 12:18:56
Mooi jouw verhaal, maar ik ben het gewoon niet met je eens en framen is wel iets anders dan dat jij bedoeld. Maar ik hoop voor Pauwels en onze club dat ik het verkeerd zie en hij een mooie toekomst tegemoed gaat.
Iedereen zijn eigen beeld natuurlijk. De mijne is dat het eigenlijk voor mij niet uit maakt of hij nu gierig slecht speelde, elke speler die bij drie doelpunten betrokken is is op zijn minst bepalend geweest.
Voor mij dentil wedstrijd
Heeft nu al ( sinds zijn selectie voor Belgi? O21) een marktwaarde van minstens 2 miljoen. Je zal hem dan wel weer moeten verkopen aan een buitenlandse ploeg. Een team uit de eredivisie zal dit niet zo gauw betalen. Ik vrees dat hij bezig is aan zijn laatste maanden hier. Stel het lukt je om het gewenste bedrag binnen te halen, dan kun je weer een paar goede spelers terughalen met eredivisie ervaring. En het liefst geen ( of het moet om gaan om iemand van het kaliber Zagr?) kkd spelers meer.
En is gewoon rechtsbenig dus of hij daar nog beter uit de verf komt?
Waar haal je die twee miljoen vandaag? Lijkt mij echt veel te hoog op dit moment
Citaat van: Lore op maart 29, 2025, 12:35:06
Voor mij dentil wedstrijd
Ben ik het niet mee eens
zijn beste wedstrijd sinds tijden met eindelijk ook eens wat overzicht en dus assists.
Naar mijn mening is hij het grootste talent na mboua die we zelf onder contract hebben gehad in 10 of 20 jaar tijd. De beste spelers waren huur of spelers die kwamen afbouwen zoals Schilder en De Ridder.
Hij is nog maar 19 jaar en Cambuur is zijn eerste buitenlandse club. Als je nual zo'n hoog niveau kan aantikken ben ik wel benieuwd waar zijn top ligt.
Ik verwacht een transfer record en dat we hem over een aantal jaar bij een goede ploeg ik de La liga of BL zien spelen |:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 29, 2025, 18:03:31
Ben ik het niet mee eens
Jij weet wat een dentil wedstrijd is, wat is dat?
Citaat van: EdsjeSCC op maart 29, 2025, 23:03:08
Jij weet wat een dentil wedstrijd is, wat is dat?
Tsjaa als je dat niet weet, wat doe je dan op een voetbal site :devil
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 29, 2025, 23:59:26
Tsjaa als je dat niet weet, wat doe je dan op een voetbal site :devil
Ik heb werkelijk geen idee....
Steradent ken ik wel, gebitjepoetsertje.
Deze gast maakt t wel, zie je aan alles. Wees blij dat ie hier nog poosje speelt......
Als Benjamin de bal krijgt kun je de verdedigende stellingen weer innemen want hij gaat op goed geluk voor de actie en is bij het minste de bal kwijt. Dat is de keerzijde bij deze jongen. Ook slingert hij de bal nooit eens voor als iedereen staat te wachten. Een niveautje hoger kom je hier niet mee weg.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 29, 2025, 23:59:26
Tsjaa als je dat niet weet, wat doe je dan op een voetbal site :devil
oek nog nooit van hoort sorry
Zaten 6 scouts op de tribune voor Pauwels.
Ook Nieling en Jansen is veel intresse voor.
Citaat van: Specuveter op maart 31, 2025, 22:26:39
Zaten 6 scouts op de tribune voor Pauwels.
Ook Nieling en Jansen is veel intresse voor.
voor Pauwels snap ik het wel.
Jansen zit niet in zijn goede periode.
Nieling ja wat moet ik hier opzeggen?.voor ruim miljoen weg doen.
Citaat van: Specuveter op maart 31, 2025, 22:26:39
Zaten 6 scouts op de tribune voor Pauwels.
Ook Nieling en Jansen is veel intresse voor.
Zou het echt vreselijk jammer vinden als deze jongens er volgend seizoen niet meer bij zijn. Ik realiseer me ook dat voor de juiste prijs deze niet te houden zijn, maar tijden niet zo'n goede keeper gehad en ook Pauwels mag ik graag zien zo ook Nieling, stabiele factor in de verdediging.
Dus alleen voor de juiste (hoge) prijs wegdoen anders volgend seizoen lekker spelen met deze mannen.
Citaat van: Voorstopper op april 01, 2025, 10:31:14
Zou het echt vreselijk jammer vinden als deze jongens er volgend seizoen niet meer bij zijn. Ik realiseer me ook dat voor de juiste prijs deze niet te houden zijn, maar tijden niet zo'n goede keeper gehad en ook Pauwels mag ik graag zien zo ook Nieling, stabiele factor in de verdediging.
Dus alleen voor de juiste (hoge) prijs wegdoen anders volgend seizoen lekker spelen met deze mannen.
Ik neem aan dat Lambooij de lijstjes al klaar heeft liggen...
Zal ook ?rg meespelen of we ere of eerste spelen in het nieuwe seizoen.
Bij eredivisie lijkt me de noodzaak voor deze jongens om weg te gaan veel kleiner.
Citaat van: Specuveter op april 01, 2025, 11:12:10
Zal ook ?rg meespelen of we ere of eerste spelen in het nieuwe seizoen.
Bij eredivisie lijkt me de noodzaak voor deze jongens om weg te gaan veel kleiner.
Plus, dat dan ook het prijskaartje anders is!
Citaat van: Specuveter op maart 31, 2025, 22:26:39
Zaten 6 scouts op de tribune voor Pauwels.
Ook Nieling en Jansen is veel intresse voor.
als je als club stappen wilt maken hoort dit erbij en het betekent ook dat het goed gaat. Heracles als voorbeeld die in 1 seizoen hun spits en buitenspeler verkocht voor 8 miljoen en dat was wel in de eredivisie. Daar hebben ze jaren profijt van gehad.
Jammer dat Benjamin Pauwels geblesseerd is voor de wedstrijd in Den Bosch voor morgenavond. Ik zou als vervanger Kooistra op links zetten.
Citaat van: Andy King op april 01, 2025, 10:53:30
Ik neem aan dat Lambooij de lijstjes al klaar heeft liggen...
Voor de boodschappen wel ja.
Citaat van: Bens op mei 11, 2025, 14:19:20
Jammer dat Benjamin Pauwels geblesseerd is voor de wedstrijd in Den Bosch voor morgenavond. Ik zou als vervanger Kooistra op links zetten.
Kooistra hoeft toch pas over 13 dagen ( evt.) aan te treden tegen Jong Go Ahead. Die moet dat wel aan kunnen . Henstra is ook een linkspoot, maar speelt meestal op rechtsbuiten. Dus meerdere opties. En anders beide opstellen en (vaak) van positie wisselen. En Balk of R?lke of de Leeuw of Hiltermann voorin. En Veldhuis en van der Veen zijn ook spitsen. En Nieling of Zorro hebben hun lengte en kopkracht (?) mee als extra wapen wanneer je alles of niets moet spelen. En Diemers zijn vrije trappen... Ik zie het wel zitten! Ideaal is natuurlijk een paar snelle goals in de eerste 20/30 minuten zoals gisteren met de jonkies.
Citaat van: Bens op mei 11, 2025, 14:19:20
Jammer dat Benjamin Pauwels geblesseerd is voor de wedstrijd in Den Bosch voor morgenavond. Ik zou als vervanger Kooistra op links zetten.
jij en ik wel maar ons ts niet. We zullen zien, Roda uit stond Kooistra ook opeens vanuit niks in de basis. Jammer dat hij zo weinig minuten krijgt want als ie invalt ist vaak goed. Begreep wel dat hij na het begin van het seizoen wat niet best was een hele tijd niet speelde. Hij is nu wel 2 x zo sterk geworden fysiek.
jij en ik wel maar ons ts niet. _O_
Citaat van: Arno A op mei 12, 2025, 12:19:52
jij en ik wel maar ons ts niet. _O_
Rolke links en van de Leeuw starten in spits, balk rechts zou ik proberen
Citaat van: upweer op mei 12, 2025, 12:36:47
Rolke links en van de Leeuw starten in spits, balk rechts zou ik proberen
nee geen de Leeuw komt zwaar tekort nooit doen.
Gewoon Alhaft of wiebe er neerzetten en der Tony in de spits.
De Leeuw kan echt niet meer.
Misschien wel een keer goed geen pauwels....
Citaat van: upweer op mei 12, 2025, 12:36:47
Rolke links en van de Leeuw starten in spits, balk rechts zou ik proberen
Gewoon laten staan en alleen 1 op 1 vervangen
Citaat van: Galdiano op mei 12, 2025, 13:34:25
Gewoon laten staan en alleen 1 op 1 vervangen
Dat zou ik ook doen, Rolke doet het de laatste wedstrijden gewoon prima in de punt
Is ie er nu bij vrijdag?
Citaat van: Destroyer op mei 14, 2025, 12:34:45
Is ie er nu bij vrijdag?
zal morgen even naar de training kijken.
Essentieel voor onze kansen dat hij er vrijdag bij is.
Citaat van: Destroyer op mei 14, 2025, 12:34:45
Is ie er nu bij vrijdag?
wel de bedoeling en je mag ook alle risico?s nemen dacht ik zo.
trainde gewoon volop mee vandaag
Citaat van: Gasgeve op mei 14, 2025, 16:36:42
Essentieel voor onze kansen dat hij er vrijdag bij is.
Het helpt, maar essentieel toch niet. Het moet met de andere spelers ook lukken
Twente heeft belangstelling voor Pauwels ben heel benieuwd.
Citaat van: Noordcambuur op mei 16, 2025, 18:12:20
Twente heeft belangstelling voor Pauwels ben heel benieuwd.
Moet sowieso een stap maken, geweldige kwaliteiten. Twente een stap teveel op dit moment, maar mochten we niet promoveren? een langdurig contract en ren flink doorverkoop percentage voor ons. Prima.
https://x.com/Danny_K92/status/1923492074327802015?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet (https://x.com/Danny_K92/status/1923492074327802015?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet)
Citaat van: papier op mei 16, 2025, 18:35:11
Moet sowieso een stap maken, geweldige kwaliteiten. Twente een stap teveel op dit moment, maar mochten we niet promoveren? een langdurig contract en ren flink doorverkoop percentage voor ons. Prima.
kan twe aan (beter dan vlap) maar gaat naar belgie / italie etc. veelbelovende jonge belgen spelen al bij aja/juve etc. btl club betaald (veel) meer dan twe. al hebben die de steijn-miljoenen . dus was benji's laatste optreden vs den bosch net als velen meer als de leeuw etc etc etc . was 8e reserve bij beerschot onder dirk k. ...
Gisteren tegen Den Bosch was zijn laatste wedstrijd ik hoop dat hij heeeeeeel veel geld oplevert.
En dat Lambooij nog een stuk of 2 van dit soort pareltjes naar Leeuwarden kan lokken.
Als er maar niet teveel geld naar spelersfonds gaat en in het stadion.
Rentelasten moeten omlaag anders kunnen we nooit wat
Citaat van: fred op mei 17, 2025, 12:23:00
Rentelasten moeten omlaag anders kunnen we nooit wat
[/quote
Precies, of Eenmalig investeren in de selectie of elkjasr profiteren van extra budget. En het bedrag moet hoe dan ook terug betaald worden, dus hoe sneller hoe beter.
Maar met zijn leeftijd, positie en duur van zijn contract zou dit weer een record transfer kunnen worden!
Hoe zou het met hem zijn? Dit is het laatste interview denk ik ?
Benjamin Pauwels, publiekslieveling van SC Cambuur: "Die salto bedacht ik in split-second"
SC Cambuur beschikt sinds dit seizoen over een nieuwe publiekslieveling. Met Benjamin Pauwels acteert een technisch, wendbaar en atletisch talent uit Belgi? op de linkervleugel. Eentje die een belangrijk doelpunt bekroont met een artistieke salto. De twintigjarige jeugdinternational hoopt zijn kwaliteiten volgend seizoen in de Eredivisie te kunnen laten zien. "In de competitie zijn we als derde ge?indigd. We verdienen het."
Zijn jeugdopleiding doorliep de vrolijke, sympathieke Vlaming bij KAA Gent. "Ik woonde ook in het jeugdinternaat en ging daar naar school." Vorig seizoen verkaste Pauwels naar Beerschot AC waarmee hij promoveerde naar de Jupiler Pro League, het hoogste niveau. "Ik woonde met een ploeggenoot in een appartement in Antwerpen, die jongen (Liam Oetoehganal, red.) speelt nu ook in Nederland. Bij Excelsior Rotterdam Onder 21.
Toekomst
"Ik zag weinig toekomst meer bij Beerschot. Ik kwam in mijn debuutseizoen voor mijn gevoel aan te weinig speelminuten en een niveau hoger werd die kans nog kleiner. Mijn contract liep nog een jaar door, maar het was beter in een andere omgeving vaker aan spelen toe te komen." De plannen van trainer Dirk Kuyt voor het nieuwe seizoen, wachtte hij niet af. "Mijn zaakwaarnemer vertelde dat er interesse was van meerdere clubs uit Belgi?."
"Toen SC Cambuur daarbij kwam, besloten we daarvoor te gaan. Ik had gehoord en gezien dat de Keuken Kampioen Divisie bekendstaat als een competitie waarin jonge spelers een kans krijgen, waarin jongere spelers zich kunnen ontwikkelen. In Leeuwarden heb ik een gesprek gevoerd met technisch manager Lars Lambooij, daarna met trainer Henk de Jong. Dirk Kuyt had hem mooie positieve woorden over me verteld. Het gevoel aan beide kanten in de gesprekken was goed. Er heerste een goede vibe."
Woonruimte
Pauwels tekende voor drie jaar in de Friese hoofdstad. "In het begin had ik het zeker moeilijk. Ik woon alleen in Leeuwarden. Mijn moeder komt eens in de zoveel tijd voor twee, drie dagen over. De club heeft me geholpen om woonruimte te vinden. Er wonen in mijn appartementencomplex nog vijf of zes andere spelers. Dat is prettig. Samen gaan we regelmatig kaarten of chillen. Met Tony R?lke rijd ik weleens samen naar het stadion. Ik ben sowieso goed opgevangen bij de club. Niet alleen de spelers en de mensen binnen de club, maar ook de fans steunen me vanaf het eerste moment. Dat doet me erg goed."
Op zijn beurt probeert de technisch begaafde rechtsbenige linksbuiten de supporters te bedanken met zijn spel. "Ik kijk positief terug op mijn eerste seizoen hier. We hebben mooie prestaties neergezet, ik heb veel gespeeld en met mijn goals en assists heb ik daaraan een mooie bijdrage kunnen leveren", vertelt de winnaar van de verkiezing Beste Talent van de Tweede Periode in de Keuken Kampioen Divisie. "Al moet de mooiste bekroning nog volgen." In de Play-Offs voor promotie staat SC Cambuur vanavond (vrijdag) om 20.00 uur opnieuw tegenover FC Den Bosch. De uitbeurt ging met 1-0 verloren. "Dat was een van de mindere wedstrijden van het seizoen. We eindigden als derde. Eigenlijk verdienen we de promotie. We gaan er vol voor."
Salto
Als hij tegen FC Den Bosch scoort, bestaat de kans dat hij zijn doelpunt laat volgen door een salto. "Dat moet dan wel de winnende zijn of bijvoorbeeld de 2-0, haha." Eerder dit seizoen maakte het Nederlandse voetbalpubliek kennis met de acrobatische bewegingen van Pauwels. "Ik had het aan niemand verteld vooraf. Niemand wist dat ik dit kon." Maar na zijn doelpunt in het GelreDome tegen Vitesse kopieerde hij een actie die Epke Zonderland normaal op de turnmat uitvoert. Hij liet zijn doeltreffende uithaal na een prachtige soloactie volgen door een handstand met salto.
"Ik bedacht het in een split-second. Ik had de salto al maanden niet meer uitgevoerd. Bij de senioren sowieso nog nooit. Het was een mooie goal die ik op gepaste wijze wilde vieren. Iedereen was verrast daarna, haha. Vroeger stond er in onze tuin in Knokke-Heist een trampoline. Daarop heb ik uren gesprongen en daar leerde ik de salto. Toen ik in de Onder 10 van Gent speelde, deed ik hem voor het eerst op het veld nadat ik scoorde."
Jong Belgi?
In maart werd Pauwels voor het eerst geselecteerd voor Jong Belgi?. Voor de beloften van de Rode Duivels stond een dubbel op het programma met oefenduels met Andorra en Zweden. "Eerlijk gezegd was ik best verrast. Ik wist niet dat ze me volgden. Ik lag op een kamer met Stanis Idumbo, die bij Ajax heeft gespeeld (en nu Sevilla FC, red.)." In de confrontatie met Zweden volgde voor beiden een hoogtepunt. "Na een uur kwamen we in het veld. Hij als linksbuiten, ik als rechtsbuiten. Al speel ik liever op links, eerlijk gezegd. We zeiden tegen elkaar dat we zouden scoren. Wat gebeurt er? Hij maakt de 1-1, ik de 1-2."
Zijn debuutshirt met rugnummer 17 hangt nu bij zijn moeder thuis in Knokke-Heist. "Pas in september staan er nieuwe interlands op het programma. Hopelijk zit ik er dan weer bij. Dan moet ik mijn best blijven doen." In de toekomst kan hij ook nog switchen naar Zambia, het geboorteland van zijn moeder. "Daar heb ik nog geen besluit over genomen." Voetballende broers heeft hij niet. "Mijn drie halfbroers zijn goed in basketbal en ook redelijk goed in tennis. Nee, voetballen moet je ze niet laten doen, haha."
Barcelona
Na afloop van de Play-Offs gaat Pauwels op vakantie. "Met een paar vrienden naar Barcelona. Ik weet nog niet of we Camp Nou gaan bezoeken. Ik ben daar al een of twee keer geweest. Een prachtig stadion." Nu is het nog afwachten met welk gevoel hij straks het vliegtuig instapt. "We maken een goede kans op promotie. Het zou het seizoen geweldig afsluiten. Ons nieuwe stadion is nu voor 85 procent klaar. Het zou top zijn als we met Eredivisievoetbal het stadion ingaan als het helemaal af is."
Retteketet....
Citaat van: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 16:43:56
Retteketet....
Tja, kan ie nog mooi een jaar bij Jong AZ ballen of je dat moet willen.
Buitenland??
Citaat van: Bernardo op juni 26, 2025, 17:27:14
Tja, kan ie nog mooi een jaar bij Jong AZ ballen of je dat moet willen.
Dat liever dan verpieteren ergens in het Oostblok, van Bommel had bijvoorbeeld de zelfde route..
Citaat van: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 17:43:39
Dat liever dan verpieteren ergens in het Oostblok, van Bommel had bijvoorbeeld de zelfde route..
Vertel nu even wat meer dan alleen die vage dingen/woordspelingen.
Waarom denk jij dat hij naar Az gaat?
Citaat van: Zuid1991 op juni 26, 2025, 17:24:30
Pauwels az?
Ze hebben m bekeken in mei. Er zijn genoeg spelers uit Alkmaar hier gekomen dus waarom niet een keer eentje terug, Maar ja de lat ligt hoog bij az. Zie Smit.
Pauwels is vooral snel en kan een mannetje passeren. Overzicht en een goede voorzet ontbreekt en dat zal AZ ongetwijfeld zien.
Ik hoop dat Pauwels zich het komend jaar bij ons doorontwikkeld en dan kun je vast een transferwaarde van Bangura pakken.
Zal wel zoiets worden:
AZ koopt 'm nu en verhuurd 'm nog een jaartje aan Cambuur.
Citaat van: Stiens op juni 27, 2025, 09:17:49
Zal wel zoiets worden:
AZ koopt 'm nu en verhuurd 'm nog een jaartje aan Cambuur.
Kunnen ze hem net zo goed in Jong AZ laten spelen, en met AZ 1 laten trainen, dit deden ze ook met bijvoorbeeld van Bommel...
Maar wat ik hoorde wil AZ niet meer dan een miljoen betalen en Cambuur verlangt het dubbele....
Citaat van: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 09:21:29
Kunnen ze hem net zo goed in Jong AZ laten spelen, en met AZ 1 laten trainen, dit deden ze ook met bijvoorbeeld van Bommel...
Maar wat ik hoorde wil AZ niet meer dan een miljoen betalen en Cambuur verlangt het dubbele....
Dus dan is het ook geen nieuws en gaat hij daar niet heen.
En door?.
Citaat van: diekhuzen op juni 27, 2025, 08:59:05
Pauwels is vooral snel en kan een mannetje passeren. Overzicht en een goede voorzet ontbreekt en dat zal AZ ongetwijfeld zien.
Ik hoop dat Pauwels zich het komend jaar bij ons doorontwikkeld en dan kun je vast een transferwaarde van Bangura pakken.
denk dat Az ook betere heeft. Az 1 is er juist op gericht om 3 wedstrijden in een week te spelen en daarom zijn de goeien van Az ook fysiek juist. Als Pauwels daar aansluit zal dat nog een jaar nodig hebben. Die intensiteit en power heb je niet zomaar. Zelfs poku is er nog maar paar maanden echt bij.
Citaat van: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 09:21:29
Kunnen ze hem net zo goed in Jong AZ laten spelen, en met AZ 1 laten trainen, dit deden ze ook met bijvoorbeeld van Bommel...
Maar wat ik hoorde wil AZ niet meer dan een miljoen betalen en Cambuur verlangt het dubbele....
ze hebben afgelopen weken weer genoeg gekregen doorverkoop percentage van Reijnders??vele miljoenen :y
Dus AZ gewoon 2 miljoen overmaken en klaar :P
Citaat van: Noordcambuur op juni 27, 2025, 10:13:01
ze hebben afgelopen weken weer genoeg gekregen doorverkoop percentage van Reijnders??vele miljoenen :y
Dus AZ gewoon 2 miljoen overmaken en klaar :P
Meer dan 20x dit seizoen, zelfs de trainingen zijn bezocht door AZ scouts..
Citaat van: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 10:14:33
Meer dan 20x dit seizoen, zelfs de trainingen zijn bezocht door AZ scouts..
dus??AZ moet nu wel eens weten wat hij kan dus portemonnee open trekken.
Speler verkopen voor ca. 1.5 miljoen en nog jaartje kunnen huren. Iedereen blij toch?
Citaat van: janou op juni 27, 2025, 12:06:35
Speler verkopen voor ca. 1.5 miljoen en nog jaartje kunnen huren. Iedereen blij toch?
Ons beleid is toch om eigen spelers door te ontwikkelen doen daarmee waarde te creeeren?
Citaat van: Lore op juni 27, 2025, 12:10:48
Ons beleid is toch om eigen spelers door te ontwikkelen doen daarmee waarde te creeeren?
ja je kunt blijven hangen in wat eens iemand heeft gezegd. Als deze constructie zou kunnen zijn wij spek koper
Hij kon voor 2,5 miljoen naar kiev
Dus cashen graag!
Citaat van: Derkx R.H. op juni 27, 2025, 09:21:29
Kunnen ze hem net zo goed in Jong AZ laten spelen, en met AZ 1 laten trainen, dit deden ze ook met bijvoorbeeld van Bommel...
Maar wat ik hoorde wil AZ niet meer dan een miljoen betalen en Cambuur verlangt het dubbele....
Strikje erom. Ik vind het een grote gok of hij nog wel beter wordt. Als ze de zaken bij de club op orde hebben staat de vervanger al klaar.
Het is vrij uniek hoe makkelijk als hij passeert (soms 2 man). Dat is niet aan te leren.
Overzicht en afronden is wel te leren en komt ook met meer ervaring.
Hopelijk een goed doorverkooppercentage want hij kan nog echt wel beter worden.
Verschil tussen 1 en 2.5 mln is wel h??l groot.
Wil hij zelf eigenlijk ook al weer een stap maken?
Citaat van: Specuveter op juni 27, 2025, 17:43:04
Hij kon voor 2,5 miljoen naar kiev
Dus cashen graag!
Dat is niet waar. Dinamo Kiev heeft 1.5m geboden echter wou Benji niet naar Kiev.. en dat begrijp ik best
Citaat van: sunderland op juni 27, 2025, 16:09:55
ja je kunt blijven hangen in wat eens iemand heeft gezegd. Als deze constructie zou kunnen zijn wij spek koper
Het staat in het beleidsplan toch? En het gaat mij niet om ?wat iemand heeft gezegd?, het gaat mij om dat dat een prima visie is.
Citaat van: Derkx R.H. op juni 26, 2025, 16:43:56
Retteketet....
https://www.vi.nl/nieuws/az-ontvangt-bod-van-15-miljoen-op-van-bommel (https://www.vi.nl/nieuws/az-ontvangt-bod-van-15-miljoen-op-van-bommel)
Interesse in Van Bommel zou wel oorzaak kunnen zijn dat AZ zich meldt voor Pauwels. Maar als zij 15m krijgen, is 2,5 voor Pauwels toch niet zo'n probleem? :proost
Citaat van: moodygrunn op juni 29, 2025, 15:53:57
https://www.vi.nl/nieuws/az-ontvangt-bod-van-15-miljoen-op-van-bommel (https://www.vi.nl/nieuws/az-ontvangt-bod-van-15-miljoen-op-van-bommel)
Interesse in Van Bommel zou wel oorzaak kunnen zijn dat AZ zich meldt voor Pauwels. Maar als zij 15m krijgen, is 2,5 voor Pauwels toch niet zo'n probleem? :proost
Jayden Addai is momenteel in Itali? om FC Como te bezoeken, zo weet transfermarktexpert Fabrizio Romano te melden. De buitenspeler van AZ gaat op gesprek en krijgt een rondleiding, waarna hij zijn keuze zal maken.
AZ en Como bereikten vorige week een akkoord over een transfer van de talentvolle buitenspeler. Er werd een bedrag van 14 miljoen euro overeengekomen.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op juli 02, 2025, 09:34:30
Jayden Addai is momenteel in Itali? om FC Como te bezoeken, zo weet transfermarktexpert Fabrizio Romano te melden. De buitenspeler van AZ gaat op gesprek en krijgt een rondleiding, waarna hij zijn keuze zal maken.
AZ en Como bereikten vorige week een akkoord over een transfer van de talentvolle buitenspeler. Er werd een bedrag van 14 miljoen euro overeengekomen.
nou AZ kom maar op met een bod en graag nog een speler van AZ erbij doen.
Heb je nog een voorkeur?
https://cambuur.nl/jeugdopleiding/o19/
hier staan er ook vier tussen.
SC Cambuur kon onlangs Benjamin Pauwels voor ruim 1 miljoen euro verkopen aan Dynamo Kiev.
De Belg zag af van een transfer. Ook vanuit Bulgarije (CSKA Sofia) is er een bod uitgebracht op Pauwels.
20-jarige vleugelaanvaller lijkt deze zomer onhoudbaar voor Cambuur
Citaat van: Bernardo op juli 03, 2025, 17:35:25
SC Cambuur kon onlangs Benjamin Pauwels voor ruim 1 miljoen euro verkopen aan Dynamo Kiev.
De Belg zag af van een transfer. Ook vanuit Bulgarije (CSKA Sofia) is er een bod uitgebracht op Pauwels.
20-jarige vleugelaanvaller lijkt deze zomer onhoudbaar voor Cambuur
voor ruim ??n miljoen is toch veel te weinig :_schater
Citaat van: Bernardo op juli 03, 2025, 17:35:25
SC Cambuur kon onlangs Benjamin Pauwels voor ruim 1 miljoen euro verkopen aan Dynamo Kiev.
De Belg zag af van een transfer. Ook vanuit Bulgarije (CSKA Sofia) is er een bod uitgebracht op Pauwels.
20-jarige vleugelaanvaller lijkt deze zomer onhoudbaar voor Cambuur
Bron: lc
Die ook meldt dat Galvez blijft!
Galvez blijft. Mooi. Zit wel wat in die knaap. Stylist.
Citaat van: wiekie1969 op juli 04, 2025, 06:45:59
Galvez blijft. Mooi. Zit wel wat in die knaap. Stylist.
huur daar verdien je niks aan.
1 miljoen lijkt me ook te weinig. Zit meer in dan in een Smit of Nieling. Dit moet in mijn ogen wel een nieuwe record transfer worden.
Overigens wel knap dat Pauwels zo?n Kiev kennelijk afhoudt. Dat betekent dat hij niet zonder meer ergens anders naartoe wil. Dat is ook wel eens anders.
Citaat van: papier op juli 04, 2025, 08:00:26
1 miljoen lijkt me ook te weinig. Zit meer in dan in een Smit of Nieling. Dit moet in mijn ogen wel een nieuwe record transfer worden.
Overigens wel knap dat Pauwels zo?n Kiev kennelijk afhoudt. Dat betekent dat hij niet zonder meer ergens anders naartoe wil. Dat is ook wel eens anders.
Oekra?ne is haast wel de laatste plek waar je heen wil als je profvoetballer. Begrijp hem volledig.
Citaat van: Inferno-058 op juli 04, 2025, 08:09:26
Oekra?ne is haast wel de laatste plek waar je heen wil als je profvoetballer. Begrijp hem volledig.
Had Sofia ook nog toe moeten voegen.
Bommel wellicht naar PSV. Ben benieuwd wat AZ dan gaat doen.
Citaat van: papier op juli 05, 2025, 09:33:37
Bommel wellicht naar PSV. Ben benieuwd wat AZ dan gaat doen.
dat was ok het eerste wat ik dacht! 1,5 mi overmaken en grote strik er om
Citaat van: YellowBlue op juli 05, 2025, 10:04:11
dat was ok het eerste wat ik dacht! 1,5 mi overmaken en grote strik er om
Denk niet veel vind Pauwels maar een beperkte voetballer met te weinig rendement goed voor de KKD je ziet het ook op de training eindeloos vastlopen en af en toe komt hij er langs en dan toch weer terugdraaien en niemand van de TS die hem even apart neemt om hem te sturen.
Citaat van: YellowBlue op juli 05, 2025, 10:04:11
dat was ok het eerste wat ik dacht! 1,5 mi overmaken en grote strik er om
Denk dat Cambuur wel wat meer gaat vragen.
Pauwels is een uitzonderlijk talent.
Hij staat in belangstelling van echt heel veel clubs.
Sofia en Kiev waren nog maar het begin. Er komen vanzelf grotere clubs die meer neer gaan leggen.
Al zou een stap naar AZ een prima stap zijn voor Pauwels.
Er is bij AZ genoeg poen na de verkoop van Addai en Van Bommel. 1.5 miljoen is echt te weinig.
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2025, 10:13:51
Denk dat Cambuur wel wat meer gaat vragen.
Pauwels is een uitzonderlijk talent.
Hij staat in belangstelling van echt heel veel clubs.
Sofia en Kiev waren nog maar het begin. Er komen vanzelf grotere clubs die meer neer gaan leggen.
Al zou een stap naar AZ een prima stap zijn voor Pauwels.
Er is bij AZ genoeg poen na de verkoop van Addai en Van Bommel. 1.5 miljoen is echt te weinig.
die hebben wel betere op het lijstje staan denk ik en wat vind je zo uitzonderlijk aan hem? Ik zie het niet
Citaat van: Oud Cambuur op juli 05, 2025, 10:16:38
die hebben wel betere op het lijstje staan denk ik en wat vind je zo uitzonderlijk aan hem? Ik zie het niet
Houdt continue 2 man bezig. Heeft nog een versnelling na een versnelling. Kan buitenom als binnendoor. Waanzinnig snel op de eerste meters vanuit stilstand en heeft de bal vaak aan een touwtje.
Ja er moet meer rendament komen maar de basis is er echt wel. Zoals Pauwels zie je ze echt heel weinig. En is nog erg jong. En bovenal nagenoeg altijd fit. Voor dit soort spelers ook uniek.
Rendament komt er vanzelf, je ziet het vaak bij spelers in deze leeftijdscategorie. Je wordt door ervaring steeds slimmer. Het rendament gaat er wel komen. Helemaal als je bij een club komt die iets.meer ruimte krijgt.
Citaat van: Oud Cambuur op juli 05, 2025, 10:12:52
Denk niet veel vind Pauwels maar een beperkte voetballer met te weinig rendement goed voor de KKD je ziet het ook op de training eindeloos vastlopen en af en toe komt hij er langs en dan toch weer terugdraaien en niemand van de TS die hem even apart neemt om hem te sturen.
Mag ik in deze jou kennis beperkt vinden? Als hij meer rendement zou hebben, zou hij ?berhaupt bij ons spelen? Waarom denk je dat die drones in de lucht hangen tijdens de training? Achteraf wordt alles met beelden geanalyseerd, en krijgt bijvoorbeeld hij te horen wat niet goed is. :thumbsup
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2025, 10:22:06
Houdt continue 2 man bezig. Heeft nog een versnelling na een versnelling. Kan buitenom als binnendoor. Waanzinnig snel op de eerste meters vanuit stilstand en heeft de bal vaak aan een touwtje.
Ja er moet meer rendament komen maar de basis is er echt wel. Zoals Pauwels zie je ze echt heel weinig. En is nog erg jong. En bovenal nagenoeg altijd fit. Voor dit soort spelers ook uniek.
Rendament komt er vanzelf, je ziet het vaak bij spelers in deze leeftijdscategorie. Je wordt door ervaring steeds slimmer. Het rendament gaat er wel komen. Helemaal als je bij een club komt die iets.meer ruimte krijgt.
Klopt helemaal. JongBelg?e is in opbouw naar EK27. Beetje raar dat zijn transferwaarde op 4 ton lag. Hij verving tegen Zweden een speler van Dortmund. Die is al tien mln waard. Ik denk dat ze hem wel weer selecteren . Die goal maakte indruk en met zijn beste been toch? Transferwaarde 4 mln minstens. Waanzinnig dat ze hem hebben kunnen vastleggen. Ik denk dat Kuyt veel vertrouwen in Henk heeft.
maar we hebben gelukkig nog genoeg prima spelers. En vooral een brede selectie. Alleen de routiniers zijn weg. En te Wierik en Nsona hebben ook nog geen nieuwe club?
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2025, 10:22:06
Houdt continue 2 man bezig. Heeft nog een versnelling na een versnelling. Kan buitenom als binnendoor. Waanzinnig snel op de eerste meters vanuit stilstand en heeft de bal vaak aan een touwtje.
Ja er moet meer rendament komen maar de basis is er echt wel. Zoals Pauwels zie je ze echt heel weinig. En is nog erg jong. En bovenal nagenoeg altijd fit. Voor dit soort spelers ook uniek.
Rendament komt er vanzelf, je ziet het vaak bij spelers in deze leeftijdscategorie. Je wordt door ervaring steeds slimmer. Het rendament gaat er wel komen. Helemaal als je bij een club komt die iets.meer ruimte krijgt.
laat lekker gaan, ieder zijn mening wat heel vaak gebaseerd is op het laatste wat ze hebben gezien. Overigens helemaal eens met jou.
Citaat van: Derkx R.H. op juli 05, 2025, 10:29:51
Mag ik in deze jou kennis beperkt vinden? Als hij meer rendement zou hebben, zou hij ?berhaupt bij ons spelen? Waarom denk je dat die drones in de lucht hangen tijdens de training? Achteraf wordt alles met beelden geanalyseerd, en krijgt bijvoorbeeld hij te horen wat niet goed is. :thumbsup
Beperkte kennis vind ik nogal een uitspraak. Kijk eens naar de feiten wat is zijn rendement geweest na de winterstop? Juist nihil zie ook wel dat er steeds 2 man bij hem staan maar loopt dan zich ook constant vast. Deze week op de trainingen (Heb er 1 gemist) Nog steeds hetzelfde en kwam amper een jeugdspeler voorbij. Maar ieder zijn mening maar laat mij niet aanleunen dat ik beperkt ben dan zijn er wel anderen hier op het forum
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2025, 10:22:06
Houdt continue 2 man bezig. Heeft nog een versnelling na een versnelling. Kan buitenom als binnendoor. Waanzinnig snel op de eerste meters vanuit stilstand en heeft de bal vaak aan een touwtje.
Ja er moet meer rendament komen maar de basis is er echt wel. Zoals Pauwels zie je ze echt heel weinig. En is nog erg jong. En bovenal nagenoeg altijd fit. Voor dit soort spelers ook uniek.
Rendament komt er vanzelf, je ziet het vaak bij spelers in deze leeftijdscategorie. Je wordt door ervaring steeds slimmer. Het rendament gaat er wel komen. Helemaal als je bij een club komt die iets.meer ruimte krijgt.
Ik zou een 'lager' basisbedrag (en dan is dat nog steeds een recordtransfer voor ons in mijn ogen qua bedrag) met een fiks doorverkooppercentage ook wel zien zitten. Exact wat je zegt, zo zie je ze niet vaak.
Citaat van: Oud Cambuur op juli 05, 2025, 11:25:50
Beperkte kennis vind ik nogal een uitspraak. Kijk eens naar de feiten wat is zijn rendement geweest na de winterstop? Juist nihil zie ook wel dat er steeds 2 man bij hem staan maar loopt dan zich ook constant vast. Deze week op de trainingen (Heb er 1 gemist) Nog steeds hetzelfde en kwam amper een jeugdspeler voorbij. Maar ieder zijn mening maar laat mij niet aanleunen dat ik beperkt ben dan zijn er wel anderen hier op het forum
Maar het was mijn antwoord op degene die denken dat Az voor hem in de markt zou zijn.
Citaat van: Galdiano op juli 05, 2025, 10:13:51
Denk dat Cambuur wel wat meer gaat vragen.
Pauwels is een uitzonderlijk talent.
Hij staat in belangstelling van echt heel veel clubs.
Sofia en Kiev waren nog maar het begin. Er komen vanzelf grotere clubs die meer neer gaan leggen.
Al zou een stap naar AZ een prima stap zijn voor Pauwels.
Er is bij AZ genoeg poen na de verkoop van Addai en Van Bommel. 1.5 miljoen is echt te weinig.
gaat echt niet voor 1.5 miljoen weg hoor.
Dit wordt hoogste transfer van Cambuur.
Aanvallers zijn meer waard dan verdedigers.
Wat hij kan(passeren), is aangeboren talent wat anderen zoals Balk simpelweg nooit gaan aanleren, al trainen ze 1000 jaar. De dingen die hij mist (overzicht, afronden) zijn wel trainbaar op zijn leeftijd.
Mooi verkopen want het rendement is nul komma nul in het veld.
Ik verbaas me enorm over sommige reacties hier. Pauwels is een super talent. Die kan uitgroeien tot een topspeler op europees niveau met een transferwaarde van boven de 20 miljoen over een paar jaar. Dit zijn talenten waar weinig van zijn. Hij moet getraind worden en begeleiding krijgen, maar je ziet zo dat dit een speler is die heel makkelijk voetbalt vanuit zijn intuitie.
Ik mag hopen dat ie nog heel lang bij Cambuur blijft, want als ie verkocht wordt vind je geen vervanger van dit niveau. Het is een speler die een wedstrijd met 1 actie openbreekt.
Als je hebt over rendement, dan zou ik eerder zeggen dat Balk veel te weinig rendement heeft. En daarbij ook nog techniek tekort komt.
Dus Pauwels moet echt een heel hoog bedrag opleveren of gewoon houden. En er moet een vleugel bij. We hebben voorin veel te weinig kwaliteit.
Citaat van: mark1989 op juli 06, 2025, 11:46:47
Ik verbaas me enorm over sommige reacties hier. Pauwels is een super talent. Die kan uitgroeien tot een topspeler op europees niveau met een transferwaarde van boven de 20 miljoen over een paar jaar. Dit zijn talenten waar weinig van zijn. Hij moet getraind worden en begeleiding krijgen, maar je ziet zo dat dit een speler is die heel makkelijk voetbalt vanuit zijn intuitie.
Ik mag hopen dat ie nog heel lang bij Cambuur blijft, want als ie verkocht wordt vind je geen vervanger van dit niveau. Het is een speler die een wedstrijd met 1 actie openbreekt.
Als je hebt over rendement, dan zou ik eerder zeggen dat Balk veel te weinig rendement heeft. En daarbij ook nog techniek tekort komt.
Dus Pauwels moet echt een heel hoog bedrag opleveren of gewoon houden. En er moet een vleugel bij. We hebben voorin veel te weinig kwaliteit.
Balk had verleden jaar een prima rendement voor zo?n beperkte voetballer. Ik wil het wel eens zien met Pauwels, te weinig rendement en veelal alles uit stilstand. Als je iemand wil bestempelen als supertalent en een speler met de potentie om uit te groeien tot een marktwaarde van +20 miljoen dan moet je er in de KKD met kop en schouders bovenuit steken, zelfs op zijn leeftijd. Dat doet hij dus niet en heeft zich nagenoeg niet ontwikkeld. Er zijn legio voorbeelden die dit stempel gekregen hebben in het verleden, waarvan velen het niet ingelost hebben. Strikje erom en door.
Hij loopt zich 99 keer vast tijdens de wedstrijd. 3 keer lukt er iets. Hij scoort ook te weinig. Je kunt wel op intu?tie voetballen maar je moet ook gogme hebben. Dat ontbreekt eraan bij deze knaap.
Citaat van: Harry L. op juli 06, 2025, 12:08:41
Balk had verleden jaar een prima rendement voor zo?n beperkte voetballer. Ik wil het wel eens zien met Pauwels, te weinig rendement en veelal alles uit stilstand. Als je iemand wil bestempelen als supertalent en een speler met de potentie om uit te groeien tot een marktwaarde van +20 miljoen dan moet je er in de KKD met kop en schouders bovenuit steken, zelfs op zijn leeftijd. Dat doet hij dus niet en heeft zich nagenoeg niet ontwikkeld. Er zijn legio voorbeelden die dit stempel gekregen hebben in het verleden, waarvan velen het niet ingelost hebben. Strikje erom en door.
Daar ben ik het mee eens.
Toch zijn er een heleboel scouts die hem aanbevelen bij hun clubs, gezien de interesse in Pauwels. Zouden die het allemaal verkeerd zien?
Citaat van: wiekie1969 op juli 06, 2025, 12:12:11
Hij loopt zich 99 keer vast tijdens de wedstrijd. 3 keer lukt er iets. Hij scoort ook te weinig. Je kunt wel op intu?tie voetballen maar je moet ook gogme hebben. Dat ontbreekt eraan bij deze knaap.
Dat ie zich 99 keer vast loopt klopt niet.
De cijfers tegen Feyenoord zijn 45 minuten gespeeld (30 balaanrakingen, 14 passes, waarvan 13 nauwkeurig, 2 voorzetten, 5 dribbels waarvan 2 succesvol, 7 duels waarvan 4 gewonnen, 10 x balverlies geleden)
Maar de cijfers tegen Feyenoord zijn niet echt relevant. Cambuur was 2 maten te klein.
Dat Pauwels nog beter moet en kan is waar. Dat ligt deels bij hem, maar komt ook door het elftal. Doordat we vleugellam zijn op rechts en geen goede spits hebben. Functioneert de voorhoede niet. Al het gevaar moet nu van hem komen. Als je meer gevaar op rechts hebt en een gevaarlijke spits krijgt Pauwels meer ruimte en gaat zijn rendement ook omhoog.
Wat voor gevaar, als hij er al een x langs is kapt ie weer terug het is werkelijk waar niet om aan te gluren en dan die balk op rechterkant man man man wat een armoede, als spits bij Cambuur kun je niks met sukken. Als er een club komt voor Pauwels die meer als 1,5 bied heel snel afscheid nemen. Veel te afwezig ook man die gast.
Citaat van: Lore op juli 06, 2025, 12:33:52
Toch zijn er een heleboel scouts die hem aanbevelen bij hun clubs, gezien de interesse in Pauwels. Zouden die het allemaal verkeerd zien?
Ik heb alleen maar 2 clubs uit buitenland gehoord die hem willen? Misschien dat jij meer weet?
Nee hoor. Maar Cambuur geeft zelf aan dat er veel belangstelling is. Denk jij dat een kans is dat hij blijft dan?
Als het juiste bedrag komt strik er om en weg totaal geen moeite mee
Citaat van: Lore op juli 06, 2025, 13:47:04
Nee hoor. Maar Cambuur geeft zelf aan dat er veel belangstelling is. Denk jij dat een kans is dat hij blijft dan?
Hij hoeft voor mij niet te blijven erger me meer dan dat ik van hem geniet. Als hij wat actiever wordt en meer bij de les dan heb je er veel meer aan. En dat eeuwige terugkappen en tikken.....denk overigens niet dat hij blijft als je alle geruchten mag geloven.
Hij passeert ontzettend makkelijk. Zoiets is bijna niet aan te leren. Overzicht en afmaken wel en hij is nog maar 20.
Onze aanval was behalve hem ook niks waard voorig seizoen. Balk komt nooit zn man voorbij en Nartey en Diemers zijn nooit in de 16.
In een team waar de aanval beter geregeld is, denk ik dat hij t heel goed gaat doen.
Ik vind trouwens ook dat iemand er vrij weinig van snapt als je niet ziet dat dit een heel talentvolle speler is.
Citaat van: R058 op juli 06, 2025, 14:31:45
Hij passeert ontzettend makkelijk. Zoiets is bijna niet aan te leren. Overzicht en afmaken wel en hij is nog maar 20.
Onze aanval was behalve hem ook niks waard voorig seizoen. Balk komt nooit zn man voorbij en Nartey en Diemers zijn nooit in de 16.
In een team waar de aanval beter geregeld is, denk ik dat hij t heel goed gaat doen.
Ik vind trouwens ook dat iemand er vrij weinig van snapt als je niet ziet dat dit een heel talentvolle speler is.
Voetbalt met veel gemak, moet meer tactisch bijgeschoold worden.
Als ik sommige hier hoor zeggen strik erom en door dan lijken deze hier niet echt te begrijpen hoe het werkt met scouting, talenten, transferwaarde en de positie van Cambuur.
Citaat van: R058 op juli 06, 2025, 14:31:45
Hij passeert ontzettend makkelijk. Zoiets is bijna niet aan te leren. Overzicht en afmaken wel en hij is nog maar 20.
Onze aanval was behalve hem ook niks waard voorig seizoen. Balk komt nooit zn man voorbij en Nartey en Diemers zijn nooit in de 16.
In een team waar de aanval beter geregeld is, denk ik dat hij t heel goed gaat doen.
Ik vind trouwens ook dat iemand er vrij weinig van snapt als je niet ziet dat dit een heel talentvolle speler is.
eens
Citaat van: R058 op juli 06, 2025, 14:31:45
Hij passeert ontzettend makkelijk. Zoiets is bijna niet aan te leren. Overzicht en afmaken wel en hij is nog maar 20.
Onze aanval was behalve hem ook niks waard voorig seizoen. Balk komt nooit zn man voorbij en Nartey en Diemers zijn nooit in de 16.
In een team waar de aanval beter geregeld is, denk ik dat hij t heel goed gaat doen.
Ik vind trouwens ook dat iemand er vrij weinig van snapt als je niet ziet dat dit een heel talentvolle speler is.
200% eens.
Citaat van: PePe op juli 06, 2025, 14:44:08
Voetbalt met veel gemak, moet meer tactisch bijgeschoold worden.
Krijgt overigens de bal ook bijzonder vaak achter zich in plaats van voor zich.
Komt dat omdat hij nooit diep loopt? Of omdat hij verkeerd aangespeelt wordt. Ik vind Pauwels best een aardige speler hoor. Ik denk ook dat er best nog potentie is. Maar het zou me ook helemaal niks verbazen dat we er nooit weer wat van horen. Ik mis drive. Ook is zijn eerste balaanname lang niet altijd goed en in het druk zetten doet hij eigenlijk niks. Hij zal nog veel stappen moeten maken in ieder geval. Voor mij te veel onzekerheden. Dus bij een redelijk bod voor mijn part direct verkopen. Als we hem voor 1,5 of 2 miljoen verkopen, is het ook bijna tijd om te beginnen aan een standbeeld voor Lambooij trouwens.
Moet niet te lang duren want je moet ook weer voor hem een vervanger zoeken.
En heeft weer tijd nodig om in het Cambuur systeem te krijgen.
Citaat van: Noordcambuur op juli 07, 2025, 21:55:46
Moet niet te lang duren want je moet ook weer voor hem een vervanger zoeken.
En heeft weer tijd nodig om in het Cambuur systeem te krijgen.
. Het is wel beter natuurlijk maar je moet het ook niet te groot maken. Een goede voetballer staat er gewoon en zeker op de flank. Als je ziet hoe makkelijk Amofa uit voert wat Henk graag wil in 45 min. Lijkt wel dat hij hier al jaren speelt
Citaat van: Josli op juli 07, 2025, 21:48:10
Komt dat omdat hij nooit diep loopt? Of omdat hij verkeerd aangespeelt wordt. Ik vind Pauwels best een aardige speler hoor. Ik denk ook dat er best nog potentie is. Maar het zou me ook helemaal niks verbazen dat we er nooit weer wat van horen. Ik mis drive. Ook is zijn eerste balaanname lang niet altijd goed en in het druk zetten doet hij eigenlijk niks. Hij zal nog veel stappen moeten maken in ieder geval. Voor mij te veel onzekerheden. Dus bij een redelijk bod voor mijn part direct verkopen. Als we hem voor 1,5 of 2 miljoen verkopen, is het ook bijna tijd om te beginnen aan een standbeeld voor Lambooij trouwens.
Voor dat geld haal je er 2 van zulke op.
Misschien hebben we die al... Henstra straalt de klasse ook van af.
En Kooistra lijkt ook aan te haken dit seizoen.
Gefeliciteerd met jou nieuwe club.
Welke? Hij was niet op de training vanmorgen. Zou mooi zijn dat het gelukt is, voor alle partijen: hoe eerder hoe beter.
Wordt vanmiddag bekend gemaakt
Wordt gezegd spaanse 2de divisie maar kan ook een broodje aap zijn
Volgens Andor Faber gaat ie naar Spanje.
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 11:55:42
Wordt gezegd spaanse 2de divisie maar kan ook een broodje aap zijn
Die betalen uitstekend hoor. Las Palmas heeft net zijn linksbuiten verkocht voor 16 Miljoen..
w:) het geld stroomt binnen bij Cambuur
Citaat van: michello op juli 17, 2025, 11:49:48
Welke? Hij was niet op de training vanmorgen. Zou mooi zijn dat het gelukt is, voor alle partijen: hoe eerder hoe beter.
zo ist
Citaat van: Bernardo op juli 17, 2025, 12:06:16
Volgens Andor Faber gaat ie naar Spanje.
Leuk, ik ook. Nog anderhalve week werken. Misschien staat hij op dezelfde camping
Misschien haalt dat ook de druk wat eraf bij de hele discussie over financi?n en schulden.
Er kan mooi wat worden afgelost en de rest investeren in spelers die hopelijk ook weer voor meer verkocht kunnen worden.
Het "vliegwiel" begint te draaien.
Citaat van: Noordcambuur op juli 17, 2025, 12:24:47
w:) het geld stroomt binnen bij Cambuur
Hoorde totaal 2 miljoen vandaag weet niet hoeveel ze daarvan kunnen herinvesteren
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 12:35:58
Hoorde totaal 2 miljoen vandaag weet niet hoeveel ze daarvan kunnen herinvesteren
Zo'n 30%...
Citaat van: Derkx R.H. op juli 17, 2025, 12:39:04
Zo'n 30%...
Dat is 6 ton lijkt mij dat je als KKD club daar aardig voor wat kan doen
Belangrijker misschien wel wat het doorverkoopercentage is. Pauwels heeft de potentie om weer een stap te maken, daar kun je dan misschien wel net zoveel op verdienen als deze transfer.
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 12:44:47
Dat is 6 ton lijkt mij dat je als KKD club daar aardig voor wat kan doen
Zeker, zo kan je kleine transfersommen betalen of een duurdere speler(s) financieren...
Volgens Sander de Vries van LC worden Mercera en Pauwels samen verkocht voor 1,5 miljoen euro. Zou mij dan toch wat tegenvallen.
Citaat van: Bernardo op juli 17, 2025, 13:03:34
Volgens Sander de Vries van LC worden Mercera en Pauwels samen verkocht voor 1,5 miljoen euro. Zou mij dan toch wat tegenvallen.
Dan hebben ze Mercera dus wel verkocht voor 3 ton dus appel en een ei
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 13:04:53
Dan hebben ze Mercera dus wel verkocht voor 3 ton dus appel en een ei
Sander zit wel vaker naast de details ;)
Citaat van: sjaak op juli 17, 2025, 12:32:56
Leuk, ik ook. Nog anderhalve week werken. Misschien staat hij op dezelfde camping
met Sjaak aan ut bier :_schater
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 13:04:53
Dan hebben ze Mercera dus wel verkocht voor 3 ton dus appel en een ei
Denk niet dat ze aan de LC alle cijfertjes gaan delen. We zijn in ieder geval lekker aan het verkopen, dat is weleens anders geweest! |:)
Ga er eens vanuit dat we van Nieling,Pauwels en Mercera een kleine 3 miljoen hebben ontvangen dat is toch een mooi bedrag :y
En wat heeft de Zweed ons gekost :?
Citaat van: Noordcambuur op juli 17, 2025, 14:30:14
Ga er eens vanuit dat we van Nieling,Pauwels en Mercera een kleine 3 miljoen hebben ontvangen dat is toch een mooi bedrag :y
En wat heeft de Zweed ons gekost :?
je kunt ook weer overdrijven. Mercera heeft sowieso geen 3 ton opgeleverd. Groningen zou iets meer dan 3 ton hebben geboden en dat was resoluut afgewezen. Cambuur vroeg 8. Dus dan is het daar tussen. Pauwels heeft ook iets meer dan een miljoen opgeleverd. Dat lc dat schrijft tja
Citaat van: sunderland op juli 17, 2025, 14:48:13
je kunt ook weer overdrijven. Mercera heeft sowieso geen 3 ton opgeleverd. Groningen zou iets meer dan 3 ton hebben geboden en dat was resoluut afgewezen. Cambuur vroeg 8. Dus dan is het daar tussen. Pauwels heeft ook iets meer dan een miljoen opgeleverd. Dat lc dat schrijft tja
Dus Nieling 9 ton,Pauwels 1.2 miljoen en Mercera 6 ton.
Totaal 2.7 miljoen en wat zeg ik kleine 3 miljoen.
De financi?le nood is hoog bij Cambuur. De spelers die nu verkocht worden hadden allemaal een doorlopend contract. Ben benieuwd wat er kwalitatief voor terug wordt gehaald. Je doet zo alleen maar enkele jasjes uit. Nieling, Mercera en Pauwels.
Citaat van: Bussum op juli 17, 2025, 14:05:07
Denk niet dat ze aan de LC alle cijfertjes gaan delen. We zijn in ieder geval lekker aan het verkopen, dat is weleens anders geweest! |:)
Hopelijk worden er nieuwe spelers gehaald, anders hest hier niks aan.
nee, dit is t.
alleen balk nog even weg dan is de selectie rond.
We worden kampioen jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Citaat van: wiekie1969 op juli 17, 2025, 15:23:03
De financi?le nood is hoog bij Cambuur. De spelers die nu verkocht worden hadden allemaal een doorlopend contract. Ben benieuwd wat er kwalitatief voor terug wordt gehaald. Je doet zo alleen maar enkele jasjes uit. Nieling, Mercera en Pauwels.
Valt wel met. Die laatste is zwaar overschat, Mercera was ook geen hoogvlieger en met Amofa al een prima vervanger voor Nielang. Niet zo paniekeren.
eindelijk verkopen we eens spelers voor leuke bedragen is bijna nog
nooit zo geweest. voor dat geld kun je een paar leuke terug halen.
SC Cambuur ziet investeringen in jonge spelers dubbel en dwars terugbetaald en verkoopt voor het eerst boven de miljoen euro
2025-07-17 16:34
Na het conflict tussen de twee belangrijkste geldschieters is er deze week ook financieel positief nieuws voor SC Cambuur. De club verkoopt Benjamin Pauwels en Tyrique Mercera.
Na het conflict tussen de twee belangrijkste geldschieters is er deze week ook financieel positief nieuws voor SC Cambuur. De club verkoopt Benjamin Pauwels en Tyrique Mercera.
Nooit verdiende SC Cambuur meer aan een speler dan Benjamin Pauwels, de 20-jarige Belg die pas een jaar in Leeuwarden voetbalde. Cambuur nam Pauwels vorige zomer voor enkele tienduizenden euro?s over van Beerschot. De vleugelaanvaller levert de club naar verluidt nu ruim 1 miljoen euro op.
Pauwels vervolgt zijn loopbaan bij een vooralsnog onbekende Spaanse club. Cambuur doorbreekt voor het eerst in de clubgeschiedenis de barri?re van 1 miljoen euro voor een uitgaande transfer.
Een deal die grotendeels op het conto van technisch manager Lars Lambooij valt te schrijven. Hij kende Pauwels al jaren, als hoofdscout van RKC Waalwijk, en sloeg vorig jaar toe als technisch manager van Cambuur. Pauwels scoorde vorig seizoen vier doelpunten en noteerde acht assists. Hij werd bovendien jeugdinternational van Belgi?.
Met Oscar Sj?strand anticipeerde Cambuur al op het naderende vertrek van Pauwels. Sj?strand kwam voor een kleine 3 ton over van de Zweedse club Sandvikens. Hij maakte afgelopen week zijn officieuze debuut voor Cambuur in het oefenduel met de regioselectie van SC Kootstertille. Hoewel je na 45 minuten tegen amateurs onmogelijk vergaande conclusies kunt trekken, viel Sj?strand meteen op met enkele passeeracties.
Naast Pauwels vertrekt ook Tyrique Mercera bij Cambuur. Hij verkast naar FC Groningen. Mercera speelt sinds 2022 voor Cambuur, dat hem destijds overnam van Alphense Boys. Hij speelde bij Cambuur voornamelijk als rechtsback, maar kan ook centraal in de verdediging uit de voeten.
Pauwels en Mercera leveren Cambuur volgens meerdere bronnen gezamenlijk iets meer dan 1,5 miljoen euro op. Daar komt de recente verkoop van Bryant Nieling naar het Italiaanse Modena nog bij. De optelsom luidt dat Cambuur deze zomer voor zo?n 2,5 miljoen euro spelers verkocht.
En ja, dat is een prestatie die benoemd mag worden. Zelfs in de jaren dat Cambuur eredivisievoetbal speelde, kwam de club niet ook maar in de buurt van zo?n positieve transferbalans.
Deze transfers geven de club financieel bovenal enige lucht, na een ronduit onrustige week bij de club waarin Bert van den Brink en Pieter Kooi ? de belangrijkste geldschieters ? de aanval op elkaar openden.
Duidelijk is ook dat een fors deel van deze inkomsten wordt gebruikt om de financi?le gaten van het Kooi Stadion te dichten. Niettemin krijgt Lambooij iets meer armslag voor het samenstellen van een selectie die om de bovenste plaatsen van de eerste divisie moet meedoen.
Naast het verhogen van het spelersbudget, heeft Lambooij de mogelijkheid om incidenteel een bescheiden transfersom uit te geven. Met de voltreffers van Nieling en Pauwels bewees Lambooij het afgelopen jaar dat investeringen in jonge spelers zich dubbel en dwars terugbetalen.
Want wat vaststaat: Cambuur moet zelf ook de transfermarkt op. De club wil nog minimaal drie spelers ? een centrale verdediger, een linksback en een extra vleugelaanvaller ? strikken die voor een kwaliteitsimpuls moeten zorgen. Tomas Galvez is de beoogde linksback. Hij wil dolgraag naar Cambuur, dat al weken hoopt op groen licht van Manchester City voor een huurdeal. Naar verwachting valt er voor dit weekeinde een beslissing
Zeer goed nieuws. Geweldige spelers voor de toekomst, maar konden mij afgelopen seizoen totaal niet bekoren.
Laat Lars maar een paar nieuwe transfervrije toppers halen!
Citaat van: wiekie1969 op juli 17, 2025, 15:24:50
Hopelijk worden er nieuwe spelers gehaald, anders hest hier niks aan.
Als Cambuur ze niet verkocht had, dan was je waarschijnlijk in het Lars Lambooij topic gaan klagen dat alle door hem gehaalde spelers niks opleveren. Bijzonder om te zien dat je een onderwerp op verschillende manieren zuur kan benaderen.
Lanbooij heeft echt heel erg goed gepresteerd met het opruimen van de oude selectie en ondertussen het halen van spelers die nu voor de bonus weg gaan.
Als je dit niet meer kan waarderen, heb je serieus irre?le verwachtingen.
Citaat van: Bussum op juli 17, 2025, 17:21:59
Zeer goed nieuws. Geweldige spelers voor de toekomst, maar konden mij afgelopen seizoen totaal niet bekoren.
Laat Lars maar een paar nieuwe transfervrije toppers halen!
de vertrekkende spelers gaan we echt missen hoor :y
Citaat van: Noordcambuur op juli 17, 2025, 18:18:10
de vertrekkende spelers gaan we echt missen hoor :y
Natuurlijk gaan wij die missen, maar dat hoort er bij.
Nieling is vervangen door Amofa en Pauwels door Sjostrand en als je op de eerste indrukken afgaat dan leveren we daarmee geen kwaliteit in.
Citaat van: Bankzitter op juli 17, 2025, 18:51:08
Nieling is vervangen door Amofa en Pauwels door Sjostrand en als je op de eerste indrukken afgaat dan leveren we daarmee geen kwaliteit in.
het moet nog beginnen de competitie moeilijk om te beoordelen.
Buiten dat hebben Nieling en met name Pauwels vooral heel veel potentie, maar hebben ze dat nog lang niet elke wedstrijd kunnen brengen. Met name van Amofa verwacht ik dat we er daar zelfs op vooruit gaan op korte termijn en misschien ook wel Sj?strand.
Citaat van: Bernardo op juli 17, 2025, 19:05:32
Buiten dat hebben Nieling en met name Pauwels vooral heel veel potentie, maar hebben ze dat nog lang niet elke wedstrijd kunnen brengen. Met name van Amofa verwacht ik dat we er daar zelfs op vooruit gaan op korte termijn en misschien ook wel Sj?strand.
daarom alle 3 die voor goed geld verkocht worden waren tijdens de competitie soms
ook zeer wisselvallig,
Citaat van: denistel op juli 17, 2025, 19:29:51
daarom alle 3 die voor goed geld verkocht worden waren tijdens de competitie soms
ook zeer wisselvallig,
Dat is nou inherent aan jonge spelers de wisselvalligheid
Citaat van: Oud Cambuur op juli 17, 2025, 19:33:58
Dat is nou inherent aan jonge spelers de wisselvalligheid
Is dit een roep voor de terugkeer van Ben Rienstra? Die was altijd op hetzelfde niveau 8)
Citaat van: Johan-12 op juli 17, 2025, 20:00:53
Is dit een roep voor de terugkeer van Ben Rienstra? Die was altijd op hetzelfde niveau 8)
:_schater
https://www.vi.nl/nieuws/cambuur-laat-pauwels-voor-recordbedrag-naar-leganes-vertrekken
Cambuur laat Pauwels voor recordbedrag naar Legan?s vertrekken
Rob Aarts
10.19,
Vandaag
Legan?s gaat aan de haal met Benjamin Pauwels. Ingewijden melden dat de Spaanse degradant de twintigjarige aanvaller voor 1,3 miljoen euro overneemt van SC Cambuur. Voor de club uit Leeuwarden is dat een recordbedrag.
Pauwels maakte vorig seizoen de overstap van Beerschot naar Cambuur en maakte meteen naam in het Kooi Stadion. In 35 duels in de Keuken Kampioen Divisie kwam de vleugelspeler tot vier doelpunten en acht assists. Daar blijft het bij, want Pauwels vervolgt zijn loopbaan bij Legan?s. Na de degradatie uit La Liga komt de club komend seizoen uit in de Segunda Divisi?n.
Legan?s telt ruim een miljoen euro neer om Pauwels over te nemen van Cambuur, dat de speler vorig seizoen voor tienduizenden euro's oppikte in Belgi?. Eerder deze transferwindow waagde Dinamo Kiev een poging, maar een transfer naar Oekra?ne zag Pauwels niet zitten. Met de komst van Oscar Sj?strand heeft Cambuur zijn vervanger al in huis.
Voor ??n seizoen een prima bedrag. Hopelijk kan onze Scandinavi?r hem doen vergeten, maar we gaan hem nog wel missen denk ik.
Zo enorm knap! En volledig op het conto van Lambooij! Die verdient zich heel snel terug!
Citaat van: TheDutchman op juli 18, 2025, 11:11:47
Voor ??n seizoen een prima bedrag. Hopelijk kan onze Scandinavi?r hem doen vergeten, maar we gaan hem nog wel missen denk ik.
Serieus, in hoeverre is hij bepalend geweest afgelopen seizoen?
Hij moet nog veel leren qua overzicht en diepte.
We hebben hem ook vaak niet gezien in wedstrijden.
Tuurlijk is het een talent maar als onze nieuwe Scandinavi?r al wat doelgerichter is, wat meer doet met diepteballen en overzicht, zie ik daar meer talent in.
Geweldige transfer! Pauwels is ook een geweldige speler, maar heeft mij eigenlijk geen enkele wedstrijd kunnen overtuigen in Cambuur shirt. Zit veel meer in. Succes in Spanje en hopelijk maak je een ketser van een vervolgtransfer zodat er nog meer geld in het laatje komt.
|:)
Citaat van: Zuid1991 op juli 18, 2025, 11:24:57
Serieus, in hoeverre is hij bepalend geweest afgelopen seizoen?
Hij moet nog veel leren qua overzicht en diepte.
We hebben hem ook vaak niet gezien in wedstrijden.
Tuurlijk is het een talent maar als onze nieuwe Scandinavi?r al wat doelgerichter is, wat meer doet met diepteballen en overzicht, zie ik daar meer talent in.
Hield elke wedstrijd 2 verdedigers bezig, daardoor komt er ook weer meer ruimte voor de rest van het team. Kon het uit niks versnellen en een man passeren. Het mannetje passeren is vrij uniek in deze tijd. Ook niet voor niks voor Belgi? onder 21 opgeroepen en ook daar goed gedaan.
Pauwels heeft een enorme potentie en kan de absolute top gaan halen.
Maar... Dan is dit wel het seizoen van de waardheid.
Hij zal harder moeten werken in verdedigend opzicht, maar dit mag dan weer niet ten koste gaan van zijn aanvallende spel. En dat zal moeilijk worden.
Iets meer overzicht cre?ren door meer rust aan de bal in de slotfase en hij kan de top aan.
En vergeet niet dat hij vorig jaar niet voor niets even afwezig was.
1.3 miljoen is een uitstekend bedrag. :thumbsup
Citaat van: sunderland op juli 17, 2025, 14:48:13
je kunt ook weer overdrijven. Mercera heeft sowieso geen 3 ton opgeleverd. Groningen zou iets meer dan 3 ton hebben geboden en dat was resoluut afgewezen. Cambuur vroeg 8. Dus dan is het daar tussen. Pauwels heeft ook iets meer dan een miljoen opgeleverd. Dat lc dat schrijft tja
Mercera heeft 525 duizend opgeleverd
Pauwels 1.3 miljoen
Nieling 900 duizend
Totaal ? 2.725.000,00 zit ik er niet ver naast Sunderland :y
Dat hij vertrekt is door Cambuur nog niet officieel bekendgemaakt.
Weet iemand ook welk doorverkoop percentage is afgesproken?
Citaat van: Bens op juli 18, 2025, 15:10:56
Dat hij vertrekt is door Cambuur nog niet officieel bekendgemaakt.
Heeft vandaag afscheid genomen van de club en het personeel. Ik was vanmiddag in het stadion en heb hem nog succes gewenst. Gaat gewoon naar Spanje. Alles is rond.
Citaat van: mark1989 op juli 18, 2025, 17:07:21
Weet iemand ook welk doorverkoop percentage is afgesproken?
nee dat is niet bekend maar tegenwoordig is dat sowieso 15 % las ik ergens
Citaat van: Noordcambuur op juli 18, 2025, 14:34:39
Mercera heeft 525 duizend opgeleverd
Pauwels 1.3 miljoen
Nieling 900 duizend
Totaal ? 2.725.000,00 zit ik er niet ver naast Sunderland :y
275 duizend meneer. Ik hef ut niet
Citaat van: sunderland op juli 18, 2025, 20:02:30
275 duizend meneer. Ik hef ut niet
do bist gjin riek man :D
Citaat van: Noordcambuur op juli 18, 2025, 21:02:48
do bist gjin riek man :D
wel een briek man :_schater
Citaat van: denistel op juli 19, 2025, 13:49:58
wel een briek man :_schater
haha hast geliek denistel :y
Wordt op dit moment gekeurd in Madrid, en tekent aansluitend zijn contract, om vanavond voor het eerst mee te trainen..
En officieel gemeld door de club inmiddels
Bedankt Benji !
Bedankt Pauwels het ga je goed :thumbsup
Mooi wat centen gebeurd voor die zwaar overschatte voetballer. Leganas oleeeeeeeeee
Prima deal zo! Aantal potjes van zijn talent kunnen genieten, ook aantal wat minder genieten. In korte tijd leuk bedrag binnen, klasse. Hoop op mooi vervolg van zijn carri?re :proost
Citaat van: wiekie1969 op juli 21, 2025, 18:40:21
Mooi wat centen gebeurd voor die zwaar overschatte voetballer. Leganas oleeeeeeeeee
we zullen het zien wiekie :y
Citaat van: wiekie1969 op juli 21, 2025, 18:40:21
Mooi wat centen gebeurd voor die zwaar overschatte voetballer. Leganas oleeeeeeeeee
Goed vervolg geven daar graag. Met een doorverkoop kan het nog leuk worden dan. :proost
Mooi voor beide partijen. Voor zijn ontwikkeling geweldig natuurlijk. Je moet niet te lang in de kkd blijven rondhangen. Geldt ook voor Mercera. Beide international dan val je op.
Citaat van: Arno A op juli 22, 2025, 04:01:51
Mooi voor beide partijen. Voor zijn ontwikkeling geweldig natuurlijk. Je moet niet te lang in de kkd blijven rondhangen. Geldt ook voor Mercera. Beide international dan val je op.
Ik denk dat je met dat (jeugd) internationale gelijk hebt. Clubs in Spanje zullen eerder kijken naar een O21 interland dan naar Top Oss - Cambuur