Wie kan mijnuitleggen waarom Cambuur corners altijd direct in handen van de keeper schiet? Er komt nooit een keer gevaar uit. Waarom nooit een mannetje voor de keeper posteren? Waarom met 11 man terug in eigen strafschopgebied bij een corner tegenpartij?
Citaat van: John Hiatt op februari 19, 2013, 09:24:55
Wie kan mijnuitleggen waarom Cambuur corners altijd direct in handen van de keeper schiet? Er komt nooit een keer gevaar uit. Waarom nooit een mannetje voor de keeper posteren? Waarom met 11 man terug in eigen strafschopgebied bij een corner tegenpartij?
Mij uitleggen moet het zijn!
Ik denk omdat het trainbaar is en onze trainer vind dat waarschijnlijk te makkelijk en ziet er geen uitdaging in :koffie
Het viel mij gisteren ook op,of in de handen van de keeper of juist veel te laag ;(
Corners zijn inderdaad verschrikkelijk slecht, tegen MVV en Eindhoven best veel corners gehad, maar komt niks uit, ook nooit eens verschillende varianten.
Had het hier gisteren ook over met mijn buurman.
Tijd terug nam diemers alle vrije trappen en corners
Nou we weten hoe dat ging.....
Nu neemt keurntjes ze allemaal.....
Moet ik nog verder gaan?
Hadden we ozan turk hier nog maar!
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.
Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.
Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.
Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.
Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 11:25:01
Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.
Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.
Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.
En wie moet dit aangeven?
Natuurlijk kunnen de spelers dit zelf ook wel bedenken maar toch moet je dit aangeven op trainingen mijns inziens :zucht
Citaat van: gewoon een fan op februari 19, 2013, 11:32:28
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 11:25:01
Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.
Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.
Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.
En wie moet dit aangeven?
Natuurlijk kunnen de spelers dit zelf ook wel bedenken maar toch moet je dit aangeven op trainingen mijns inziens :zucht
Ik denk dat ze moeten beginnen met een andere hoekschopnemer. Allemaal van die softe ballen met een leuke curve, maar veel te lang onderweg en makkelijk op te anticiperen door de keeper.
Bal van de goal laten afdraaien zou al een begin zijn!
Nou, volgens Alfons hebben indraaiende corners niet per sé de voorkeur boven uitdraaiende. Het hangt van het gevoel van de spelers zelf af.
Ik kan ze over de kop zien, maar ik zie de laatste tijd nóóit meer uitdraaiende..
Ook dom dat die gast die dat interview geeft er ook niet even over doorgaat....elke bal komt verdomme in de handen van de keeper.
Beetje jammer idd.
Als ze het trouwens echt aan de spelers over laten, is het ook triest dat medespelers (vooral de koppers!) er niks van zeggen.
oebele nam ook wel eens corners, was ook niet super... ik heb persoonlijk een hekel aan korte corners. kijk maar naar barcelona, die doen altijd korte corners en scoren er nooit uit.
Wie moet die lange corner er dan in koppen bij Barca? Das immers een elftal vol kabouters.
Als een korte corner betekent dat je balbezit houdt, heb ik dat liever dan die indraaiers.
Hemen, Bakens en Dijkstra zijn lang genoeg om het iedere verdediging lastig te maken. Maar zet dan iig een kleintje voor de keeper. Corners zijn op dit moment gewoon uitgesteld balbezit voor de tegenstander.
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.
Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
Ach in vergelijking tot voorgaande jaren is het niet minder geworden. Toen was het nog maar de vraag of de corners de eerste paal haalden :devil
Ik ben altijd voorstander van uitdraaiende corners geweest omdat die veel moeilijker te verdedigen zijn. De inkomende mannen hoeven er maar op af te lopen en knallen met die kop.
Indraaiend kán gevaarlijk zijn, maar dan moet je jongens hebben die oorlog kunnen maken voor de keeper.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 21, 2013, 20:19:39
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.
Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
ja maar iemand begon over korte corners :P
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:52:03
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 21, 2013, 20:19:39
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.
Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
ja maar iemand begon over korte corners :P
Volgens mij jijzelf :fant. Lees maar terug ;)
Citaat van: Dokkumer op februari 21, 2013, 20:22:34
Ach in vergelijking tot voorgaande jaren is het niet minder geworden. Toen was het nog maar de vraag of de corners de eerste paal haalden :devil
Ik ben altijd voorstander van uitdraaiende corners geweest omdat die veel moeilijker te verdedigen zijn. De inkomende mannen hoeven er maar op af te lopen en knallen met die kop.
Indraaiend kán gevaarlijk zijn, maar dan moet je jongens hebben die oorlog kunnen maken voor de keeper.
Indraaiend vind ik altijd lastig te verdedigen, als spits hoef je de bal maar even te schampen... maar als niet 1 de bal strak kan indraaien, op de penaltystip, ben ik op dit moment ook voor uitdraaiende corners. Al denk ik dat dat ook moelijk wordt, als indraaien ook al niet lukt. volgens mij zijn het profs en kunnen ze dit na/tijdens een training gewoon oefenen, net als vrije trappen.
Volgens mij zijn die corners al 15 jaar een structureel probleem, meer dan de helft van de corners wordt slecht genomen. Net zoals de ingooien, die komen ook nooit goed aan, kan je de ingooi net zo goed direct aan de tegenstander overlaten.
Kom net op telegraaf nog een mooi voorbeeld tegen hoe je een keeper en zijn verdediging af kan leiden
http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/21381170/__Keepertje_pesten__.html (http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/21381170/__Keepertje_pesten__.html)
Het heeft even geduurd, maar we hebben een goal uit een corner |:)
Mooi, dan kan hier een slotje op en openen we het volgende onderwerp "Ingooien" 8P
Citaat van: Dokkumer op april 07, 2013, 15:53:46
Mooi, dan kan hier een slotje op en openen we het volgende onderwerp "Ingooien" 8P
Heb je nog wat sloten over dan? Is een hot item hier 8P
Er is een slotenmaker sponsor hier, dus dat is geen probleem 8P