Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corners

Gestart door John Hiatt, februari 19, 2013, 09:24:55

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

Wie kan mijnuitleggen waarom Cambuur corners altijd direct in handen van de keeper schiet? Er komt nooit een keer gevaar uit. Waarom nooit een mannetje voor de keeper posteren? Waarom met 11 man terug in eigen strafschopgebied bij een corner tegenpartij?

John Hiatt

Citaat van: John Hiatt op februari 19, 2013, 09:24:55
Wie kan mijnuitleggen waarom Cambuur corners altijd direct in handen van de keeper schiet? Er komt nooit een keer gevaar uit. Waarom nooit een mannetje voor de keeper posteren? Waarom met 11 man terug in eigen strafschopgebied bij een corner tegenpartij?

Mij uitleggen moet het zijn!

gewoon een fan

Ik denk omdat het trainbaar is en onze trainer vind dat waarschijnlijk te makkelijk en ziet er geen uitdaging in  :koffie
Het viel mij gisteren ook op,of in de handen van de keeper of juist veel te laag  ;(

Andre-Lwd

Corners zijn inderdaad verschrikkelijk slecht, tegen MVV en Eindhoven best veel corners gehad, maar komt niks uit, ook nooit eens verschillende varianten.

speculeter

Had het hier gisteren ook over met mijn buurman.
Tijd terug nam diemers alle vrije trappen en corners
Nou we weten hoe dat ging.....
Nu neemt keurntjes ze allemaal.....
Moet ik nog verder gaan?
Hadden we ozan turk hier nog maar!

Goudvinger

Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.

veroen

Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.

Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.

Goudvinger

Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.

Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.

Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.

gewoon een fan

Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 11:25:01
Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.

Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.

Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.
En wie moet dit aangeven?
Natuurlijk kunnen de spelers dit zelf ook wel bedenken maar toch moet je dit aangeven op trainingen mijns inziens  :zucht

Goudvinger

Citaat van: gewoon een fan op februari 19, 2013, 11:32:28
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 11:25:01
Citaat van: veroen op februari 19, 2013, 11:23:07
Citaat van: Goudvinger op februari 19, 2013, 10:25:43
Vergeet niet dat je Bakens en Oztürk tegenwoordig mist. Voor de rest heeft Cambuur een 'klein' elftal, op Hemmen na.

Als je dat weet en dat ook de reden is waarom het steeds mis gaat, wees dan verstandig en neem ze kort en ga daarna voetballend verder.
Dit levert dan altijd meer gevaar op dan dat je de bal rechtstreeks bij de keeper in de handen legt.
Het is alleen de reden dat voorheen wel op doel werd gekopt, en nu niet meer. Cambuur zal iets anders moeten verzinnen wanneer Bakens niet meespeelt, bijvoorbeeld wat jij voorstelt. Of gewoon de bal wat verder van de keeper spelen, dat zou al een begin zijn.
En wie moet dit aangeven?
Natuurlijk kunnen de spelers dit zelf ook wel bedenken maar toch moet je dit aangeven op trainingen mijns inziens  :zucht

Ik denk dat ze moeten beginnen met een andere hoekschopnemer. Allemaal van die softe ballen met een leuke curve, maar veel te lang onderweg en makkelijk op te anticiperen door de keeper.

speculeter

Bal van de goal laten afdraaien zou al een begin zijn!

Holwerd voor Cambuur

Nou, volgens Alfons hebben indraaiende corners niet per sé de voorkeur boven uitdraaiende. Het hangt van het gevoel van de spelers zelf af.
Ik kan ze over de kop zien, maar ik zie de laatste tijd nóóit meer uitdraaiende..
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bernardo

Ook dom dat die gast die dat interview geeft er ook niet even over doorgaat....elke bal komt verdomme in de handen van de keeper.

Holwerd voor Cambuur

Beetje jammer idd.

Als ze het trouwens echt aan de spelers over laten, is het ook triest dat medespelers (vooral de koppers!) er niks van zeggen.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

marrumer

oebele nam ook wel eens corners, was ook niet super...  ik heb persoonlijk een hekel aan korte corners. kijk maar naar barcelona, die doen altijd korte corners en scoren er nooit uit.