Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Corners

Gestart door John Hiatt, februari 19, 2013, 09:24:55

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Wie moet die lange corner er dan in koppen bij Barca? Das immers een elftal vol kabouters.

Als een korte corner betekent dat je balbezit houdt, heb ik dat liever dan die indraaiers.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

John Hiatt

Hemen, Bakens en Dijkstra zijn lang genoeg om het iedere verdediging lastig te maken. Maar zet dan iig een kleintje voor de keeper. Corners zijn op dit moment gewoon uitgesteld balbezit voor de tegenstander.

marrumer

aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.

Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Dokkumer

Ach in vergelijking tot voorgaande jaren is het niet minder geworden. Toen was het nog maar de vraag of de corners de eerste paal haalden :devil

Ik ben altijd voorstander van uitdraaiende corners geweest omdat die veel moeilijker te verdedigen zijn. De inkomende mannen hoeven er maar op af te lopen en knallen met die kop.
Indraaiend kán gevaarlijk zijn, maar dan moet je jongens hebben die oorlog kunnen maken voor de keeper.

marrumer

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 21, 2013, 20:19:39
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.

Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
ja maar iemand begon over korte corners  :P

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:52:03
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 21, 2013, 20:19:39
Citaat van: marrumer op februari 21, 2013, 20:15:50
aan het begin van het seizoen leverden lange corners en vrije trappen ons erg veel op.

Het gaat ook niet over lang of kort, maar over indraaiend of uitdraaiend.
ja maar iemand begon over korte corners  :P

Volgens mij jijzelf  :fant. Lees maar terug ;)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

666

Citaat van: Dokkumer op februari 21, 2013, 20:22:34
Ach in vergelijking tot voorgaande jaren is het niet minder geworden. Toen was het nog maar de vraag of de corners de eerste paal haalden :devil

Ik ben altijd voorstander van uitdraaiende corners geweest omdat die veel moeilijker te verdedigen zijn. De inkomende mannen hoeven er maar op af te lopen en knallen met die kop.
Indraaiend kán gevaarlijk zijn, maar dan moet je jongens hebben die oorlog kunnen maken voor de keeper.

Indraaiend vind ik altijd lastig te verdedigen, als spits hoef je de bal maar even te schampen... maar als niet 1 de bal strak kan indraaien, op de penaltystip, ben ik op dit moment ook voor uitdraaiende corners. Al denk ik dat dat ook moelijk wordt, als indraaien ook al niet lukt. volgens mij zijn het profs en kunnen ze dit na/tijdens een training gewoon oefenen, net als vrije trappen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Ronald

Volgens mij zijn die corners al 15 jaar een structureel probleem, meer dan de helft van de corners wordt slecht genomen. Net zoals de ingooien, die komen ook nooit goed aan, kan je de ingooi net zo goed direct aan de tegenstander overlaten.

veroen

Kom net op telegraaf nog een mooi voorbeeld tegen hoe je een keeper en zijn verdediging af kan leiden

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/21381170/__Keepertje_pesten__.html


Destroyer

Het heeft even geduurd, maar we hebben een goal uit een corner  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Mooi, dan kan hier een slotje op en openen we het volgende onderwerp  "Ingooien" 8P

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op april 07, 2013, 15:53:46
Mooi, dan kan hier een slotje op en openen we het volgende onderwerp  "Ingooien" 8P

Heb je nog wat sloten over dan? Is een hot item hier  8P
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Er is een slotenmaker sponsor hier, dus dat is geen probleem  8P