Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2015/2016

Gestart door jeff, februari 23, 2015, 19:09:29

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: carlo de leeuw op augustus 27, 2015, 20:27:34
Er is op dit moment, na slechts 3 wedstrijden, niemand die kan weten hoe goed/slecht dit Cambuur werkelijk is.
persoonlijk denk ik dat gemiddeld 1 punt per wedstrijd voldoende is en met dit budget zou dat al meer zijn dan je mag verwachten.
Er zijn hier nogal wat mensen negatief en ook enkele positief.
Het lijkt mij voor beide opties nog een wedstrijd of 7 te vroeg! :proost

Over de afgelopen jaren zou 1 punt per wedstrijd gemiddeld voldoende moeten zijn en dat moet ook het streven zijn. Maar dat je nog niets kan zeggen over Cambuur ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie in drie wedstrijden achterin echt dingen mis gaan.

Sakin

We missen bij Cambuur een buitenspeler die binnen door komt. Zo 1 als Elvis Manu of De Ridder. We hebben alleen maar spelers die buiten om gaan en niet 1 voor in de kleine ruimte die Ogbeche bediend. Hierdoor komt Ogbeche veel beter uit de verf.

We moeten 1 hebben in de kleine ruimte. (Heb wel te weinig gezien van Houtkoop. Misschien heeft die wel die kwaliteiten)

Timmie

#5177
Citaat van: Sakin op augustus 28, 2015, 09:53:01
We missen bij Cambuur een buitenspeler die binnen door komt. Zo 1 als Elvis Manu of De Ridder. We hebben alleen maar spelers die buiten om gaan en niet 1 voor in de kleine ruimte die Ogbeche bediend. Hierdoor komt Ogbeche veel beter uit de verf.

We moeten 1 hebben in de kleine ruimte. (Heb wel te weinig gezien van Houtkoop. Misschien heeft die wel die kwaliteiten)

Je eerste alinea dacht ik gelijk aan Houtkoop! Denk dat hij wel die kwaliteiten heeft:)
Zondag fit, of niet?

Verder denk ik dat een spits er geen baat bij heeft als een buiten continu naar binnen gaat..

pvanbuijtene

grappig.... bij ons op de tribune zijn veel altijd boos dat Narsigh altijf naar binnen toe gaat en nauwelijks buitenom en man voorbij.


YellowBlue

Citaat van: Sakin op augustus 28, 2015, 09:53:01
We missen bij Cambuur een buitenspeler die binnen door komt. Zo 1 als Elvis Manu of De Ridder. We hebben alleen maar spelers die buiten om gaan en niet 1 voor in de kleine ruimte die Ogbeche bediend. Hierdoor komt Ogbeche veel beter uit de verf.

We moeten 1 hebben in de kleine ruimte. (Heb wel te weinig gezien van Houtkoop. Misschien heeft die wel die kwaliteiten)

Sorry hoor, maar dit klopt niet. Narsingh en Rosheuvel hebben juist altijd te veel de neiging om binnendoor te komen.
Laatste wedstrijden was dit inderdaad al wat beter met afwisseling binnendoor en buitenom.
Buitenom blijft wel erg belangrijk met oog op goede aanvoer naar de spits.


kapseltje

Citaat van: YellowBlue op augustus 28, 2015, 11:12:54
Sorry hoor, maar dit klopt niet. Narsingh en Rosheuvel hebben juist altijd te veel de neiging om binnendoor te komen.
Laatste wedstrijden was dit inderdaad al wat beter met afwisseling binnendoor en buitenom.
Buitenom blijft wel erg belangrijk met oog op goede aanvoer naar de spits.

Er is een verschil tussen naar binnen buitenom (richting goal) en naar buiten buitenom (richting cornervlag). Bij het laatste is er veel minder gevaar en komen de voorzetten zelden aan. Je ziet dat Rosheuvel bijvoorbeeld heel vaak naar buiten buitenom gaat wat ook een van de redenen is dat zijn voorzetten minder aankomen.

Dit heeft natuurlijk ook te maken met de aanvoer. Iemand met een goede steekpass of strakke pass in de voeten kan een buitenspeler goed lanceren om naar binnen buitenom te komen.

Sakin

Citaat van: kapseltje op augustus 28, 2015, 11:50:07
Er is een verschil tussen naar binnen buitenom (richting goal) en naar buiten buitenom (richting cornervlag). Bij het laatste is er veel minder gevaar en komen de voorzetten zelden aan. Je ziet dat Rosheuvel bijvoorbeeld heel vaak naar buiten buitenom gaat wat ook een van de redenen is dat zijn voorzetten minder aankomen.

Dit heeft natuurlijk ook te maken met de aanvoer. Iemand met een goede steekpass of strakke pass in de voeten kan een buitenspeler goed lanceren om naar binnen buitenom te komen.

Precies wat ik bedoel! Bij de cornervlag ben je totaal niet gevaarlijk en de voorzet komt 9 tot 8 x niet aan. Tevens is Ogbeche beter als de bal in de voeten komt net als tegen Heracles draaien en schieten. Ik mis een Manu of de Ridder en hoop daarom op Houtkoop!

papier

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op augustus 27, 2015, 20:13:15
Je kunt niet meer kopen dan er in je huishoudpotje zit, ik ben niet van de leenderige.... Een vette BMW leek mij ook het einde , maar helaas...
Zal het met mn peugeotje moeten doen, ook niet slecht trouwens.
Vroeger was de nood zo hoog dat men publiek gingen vragen om 100 gulden mee naar het stadion te nemen.
Zulke toestanden wil je als fan ook niet weer.
Maar zo slecht is onze selectie toch niet ? Voor de start van de competitie was bijna iedereen voor 80 90 procent tevreden.
Zou dit nu allemaal komen door die ene transfer van reiynen... Hoe is het mogelijk :?

Precies, niet geld lenen voor een speler waarvan de kans dat bestaat dat het niks wordt bij ons. Dus iedere speler.

Eerste uur tegen Feyenoord was weinig mis mee. Dat het tegen Heracles kut gaat heeft is dan ook geholpen doordat er 3 man weg zijn gevallen in de achterste linie. Reijnen, Pereira en Vytas. Komt wel goed.

Timmie

Citaat van: papier op augustus 28, 2015, 14:45:24
Precies, niet geld lenen voor een speler waarvan de kans dat bestaat dat het niks wordt bij ons. Dus iedere speler.

Eerste uur tegen Feyenoord was weinig mis mee. Dat het tegen Heracles kut gaat heeft is dan ook geholpen doordat er 3 man weg zijn gevallen in de achterste linie. Reijnen, Pereira en Vytas. Komt wel goed.

Reijnen was al weg tegen Feyenoord toch?!..

jeff

Citaat van: Timmie op augustus 28, 2015, 16:41:03
Reijnen was al weg tegen Feyenoord toch?!..
Ja maar geen vervanger nog, en Pereira en Vytas vielen geblesseerd uit. Dan tel ik er toch 3 die binnen een week weg zijn uit de basis van de verdediging.

Yellow Army

Citaat van: jeff op augustus 28, 2015, 17:08:17
Ja maar geen vervanger nog, en Pereira en Vytas vielen geblesseerd uit. Dan tel ik er toch 3 die binnen een week weg zijn uit de basis van de verdediging.

Tot 3 tellen is moeilijk voor Timmie
Area 58

ruubmac

Heren, hoe laat is morgen de training? En is die toegankelijk? Wil m'n zoon van 2 graag een goede opvoeding geven en even met 'm kijken  :D



poelie-lwd

Heb onze nieuwe keeper al gevonden. Hobie Verhulst, fantastische keeper. Nu we toch bezig zijn, Van Velsen en Lumu voor de flanken. Over Daniels en Janga twijfel ik nog maar die hebben ook zeer zeker potentie!
Iedereen heeft recht op mijn mening.